İçeriğe Yönlendir

Giülietta Testi


Tuğrul Ersoy

Recommended Posts

Tuğrul Ersoy

Arkadaşlar alfaromeo giülietta testi için üşenmiştim aslında gitmeye ama, golf le kıyaslanmasına kızıp bastım doğru ümitköy akotaya :biggrin: öncelikle Ankara da tek bayi olmasına rağmen gerek personel azlığı gerekse showroom küçüklüğü için akotaya kızdım :angry: Test için yanımda bayan istemediğimden 2.el departmanından biri bana eşlik etti(tek satış danışmanı var oda bayan, neden diye sormadılar çünkü aracın nasıl kullanılacağını onlarda biliyordu) neyse 15 dk lik beklemenin ardından ilk olarak kırmızı standart distinctive donanımlı araçla çıktım daha sonra ise beyaz tam dolu 170 bg multiair tct otomatik şanzımanlı aracı sürdüm.

İÇ MEKAN:Fotolarda da gözüktüğü gibi plastik kalitesi c sınıfı standartlarında kalıyor sadece kapı içlerinin üst tarafı sert plastik c sınıfında bu bölüm marka ve modele göre yumuşak yada sert olabiliyor yani giülietta tek değil, onun dışında demode kalan ön kol dayama el freni çekerken koluma çarptı ayrıca içinde kapaklı bir göz de yok,tavan döşemesi c sınıfını aşan kalitede onu belirteyim, göstergeler rahat ve okunaklı aydınlatmasıda iyi, torpido gözü bana çok işlevsel geldi büyük değil ama içecek koyma alanları çok mantıklı düşünülmüş, göğüsün üstündeli kapaklı göz, kol dayamanın göz eksikliğini gideriyor, ancak navi isterseniz o yok, kliması çok iyi soğutuyor, kumaş koltuklu versiyonun kumaşları bence çok kaliteli alfa nın kendi markası alfatex tarafından yapılıyormuş , rahatlığı normal denilebilir, şimdi full donanımlı aracın farklıllılarına bakarsak, kırmızı deri döşeme kumaşa göre bariz daha rahattı inesim gelmedi :) arka kol dayamanın sadece deri döşemeyle gelmesi çok saçma,antrasit tavan kumaşı resimdeki gibi özel bir kumaştan yapılmış ve çok spor duruyor, açılır tavanın perdesi manuel, ilerde gıcırtı yapacak bir durumu yok bağlantı noktaları özenle yumuşak malzemeden yapılmış,yine full deki(spor paket) fırçalanmış ön panel çok güzel duruyor, şartel tarzı düğmeleri çok beğendim, bagaj büyüklüğü bence iyi ve etrafında gerekli malzemeler var priz, kutu vb, kaputta çift amortisör var :) genel olarak bir ergonomi sorunu yok göze çarpan, ve bence en önemlisi müzik sistemi yine c sınıfı ayarında bir sistem vardı derinlik hissi biraz daha iyiydi diğer markalara göre, ama tabi bir bose gibi değil.

SÜRÜŞ: 1.6 dizel motor 105 bg 320 torklu olan bir makine öncelikle benim kucak motor dediğim(motorun sanki kucağınızdaymış gibi çalışması) tabiri maalesef giülietta dizel içinde geçerli bu konuda özellikle benzili araç kullandığım için bana çok sesli geliyor olablir, ama bu konuda i30 un motor sesi yalıtmı baya iyi geldi tamam benzin gibi değil ama rakiplerinden üstün, araçta bulunan dna modu aracın karakterini çok değiştiriyor, d yani dynamic modunda araç adeta uçuyor :) bunda 320 torkun da etkisi var tabi(320 tork şuan da lider ama yakında liderliği renoyla paylaşacak) bu araçla 150 km hıza kadar çıktım ve en ufak bir isteksizlik göstermedi torku iyi yaymışlar direksyon tek kelime ile mükemmel d modunda çok sert oluyor ama, d modunda araç sanki fazladan beygir ve tork eklenmiş gibi gidiyor (dizel araçlardaki çipi açıp kapatmak gibi), ancak tabi herşeyin bedeli olduğu gibi bunun bedelide fazladan yakıt tüketimi 2 tur attım ilkinde normal modda 5.6 yaktı ve hiç yüklenmedim 3 ışık vardı güzegahta, ikincisinde d de kullandım 7.8 oldu ki devam etsem nolurdu bilmiyorum :) start stopu ilk defa bu araçla denedim ve beğendim, yalıtım olarak dizelin gürültüsü harici(motor sesi hiç gitmio araçtan her hızda vardı ama normal seviyede) 130-140 dan sonra rüzgar sesi var ama meganda 110 dan sonra var mesela yani rüzgar sesi yalıtmı güzel yol sesiyse sıcak asfalt olduğu için az dı ancak 225/45/17 pirelli p zeroların stabilize yolda ses yapmaması imkansız :) süspansiyonlar sessiz, dizel olan araçta spor paket olmadığı için normalin biraz üstü sert denilebilir.

1.4 170 bg motor sessiz bu araçta spor paket olduğu için süspansiyonlar çok sert geldi i30 dan sonra yol tutuşa 10 üzerinden 10 verdim.Sürenler varsa bilirler ne bir önden kayma arkadan kayma yığılma kopma hiç birşey yok tabi aşırı zorlanmadığı sürece aracın hızlanması mükemmel tepkiler çok iyi o anlardaki ses te güzel ancak efsane twinsparklar gibi değil 7.8 sn 0-100ü var ama bence d modunda daha kısadır gibi geldi bana yakıt olarak hep d modunda kullandım ve sürekli sonuna kadar bastım ankaralılkar bilirler akotadan başkent üniye kadar gittim geldim 190a kadar çıktım ama yol olsa daha giderdi, 12.5 yaktı o kadar basmama rağmen (içimden ben bu araçla 100 km sabit hızda rahat 5 5.5 yakarım dedim) vites geçişleri mükemmel geldi bana, dsg hiç sürmedim sürünce kıyaslama yaparım,

Direksyondan vites atmak çok güzel bir şeymiş heleki böyle bir araçta, frenler ah o frenler, test aracında eksta 1200 tl lik büyük kaliperler vardı, büyüklüğünden zaten nasıl olacaklarını tahmin etmek zor değil, son bir nokta otomatik viteslerde manuel modda + geride olması gerekirken bmw ve alfa harici markalar tersini yapıyor +ilerde - eksi geride oluyor ben bunu da beğendim giülietta da, ve gelelim fiyatlara fotoğraflarda ki ev plakalı beyaz 1.4 tct araç 72 bin tl, içerdeki kırmızı 1.8 235 bg olan 100 bin tl(3500 tl si özel rengi) ,standart distinctive dizel olansa 65 bin tl pazarlık konusunda çok toklar tek bayi sonuçta anca 300-400 euro düşeriz dediler kampanyadan sonra, bu fiyatların içinde değeri 4 bin tl cam tavan var istemesseniz de 3 bin tl düşüyorlar artık yorum size kalmış, bu arada bu aracın rakibi golf değil bmw 1 audi a3 mersedes a dır bunu gidip test sürüşü yapınca anlayabilirsiniz. golf testide haftaya kaldı ondan sonra tam bir kıyaslama yapıcam iyi veya kötü eleştirelecek yönleri yazıyorum ve hiçbir markaya veya modele subjektif bakmıyorum emin olun zaten test ederseniz söylediklerimin doğruluğunu kendinizde teyid etmiş olursunuz :) sabredip okuduğunuz için teşekkürler imla hatası varsa şimdiden özürdiliyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ALman dergisinde, Audi ile karşılaştımışlardı, sonuç cümlesi şu idi: Alfa hafta sonunda buluşulan sevgili, Audi hayat boyu beraber olunacak eşiniz.......

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Kesinlikle torpido tasarımı farklı ve güzel. Ses ve görüntü sistemi değişikliği çok olur bunda.

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

ALman dergisinde, Audi ile karşılaştımışlardı, sonuç cümlesi şu idi: Alfa hafta sonunda buluşulan sevgili, Audi hayat boyu beraber olunacak eşiniz.......

Aynen abi fotolardaki sarışın abi bolu gerededen gelmiş 147 için, eksantirik mili ve bakım için 4800 tl fatura çıkarmışlar servis ve parça konusunda çok sıkıntılı bir marka ama alfa dan sonra başka arabaya binemiyorum dedi :biggrin:motor sesi bile yetiyor bana gerisini saymıyorum dedi, ancak bunları duyunca alfa alırken gerçekten 40 kere değil 400 kere düşünürüm dedim 25 liralık düz vites atmosferik araçta bu masraf varsa tct şanzımanlı giuliettayı düşünmek istemiyorum arabayı bir daha satın alırız heralde :biggrin:

Bu akota bizim sitenin yanındaymış yahu, yarın gidip ben de mıncıklayayım bari :)

Abi sürüş zevki paha biçilemez kesinlikle bir dene, sürüş zevki gerçekten paha biçilemez geldi bana :) ama tct arçala yaparsan başnet üni ye yakın bir yere kadar git yoksa tadı çıkmaz :biggrin:

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Abi bayinin önünden dediğin gibi rota yaşamkent kavşağına kadar, ama sen bir ilerdeki u dönüşüne kadar gidelim dersen eğer bana denk geldiği gibi ışık yeşil ve yol boş olursa eğer 200 üstü hızları rahat görürsün yalnız dediğim gibi aracını anlat ve sert kullanıcam de rahmi bey var resimlerdeki o gelicek muhtemelen onla çıkarsın :) zaten benden duymuş olma içerdeki satış danışmanlığı görevini üstlenen muhasebeci kızın daha ehliyeti yok :biggrin:

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Güzel araç kesinlikle.Anlaşılan performans olarak sürekli d de kullanmak lazım :D

Yorum bağlantısı
Onur Eski

Her zaman hayranlıkla baktığım bir araç.Geniş araç seven biri olarak 159 un sadeliği ve bakışları beni hep cezbetmiştir

Yorum bağlantısı
Arda Akbay

Ben de bu testi bekliyordum sürekli kafa kurcalıyor ama almak konusunda emin değilim, anladığım kadarıyla içeri ses alma problemi yine var. 3 sene focus kullandıktan sonra geçenlerde 12 yaşında bmw 5.20'nin 130-140 km hızlarda sıfır ses aldığını görünce iyice canım sıkılmıştı bu işe.

Bu arabaya Bose ekledin mi yol sesi problemi kalmaz, sürüş keyfi de dadından yinmez gibi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Giülietta'ya binerken ilk gözüme çarpan kapının üst kısmında kapı çitasının üst kısmı, yani ucu geriye doğru çok fazla eğimli olup arkaya doğru uzanması. Kapıyı açarken en üst kısımdaki köşe insanın üstüne fena geliyor. Büyük ihtimal çarpan çok olur.

Bindiğimde koltuklar insanın altında ufak gibi duruyor ve ön torpido farklı bir tasarıma sahip. Yola baktığınızda yola hakimmişsiniz hissi vermiyor.

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Giülietta'ya binerken ilk gözüme çarpan kapının üst kısmında kapı çitasının üst kısmı, yani ucu geriye doğru çok fazla eğimli olup arkaya doğru uzanması. Kapıyı açarken en üst kısımdaki köşe insanın üstüne fena geliyor. Büyük ihtimal çarpan çok olur.

Bindiğimde koltuklar insanın altında ufak gibi duruyor ve ön torpido farklı bir tasarıma sahip. Yola baktığınızda yola hakimmişsiniz hissi vermiyor.

Daha önce kullandınız mı bilmiyorum ama ben kullanırken öyle bir hisle karşılaşmadım hatta kendi aracıma binesim bile gelmedi bir an :biggrin:

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Ben de bu testi bekliyordum sürekli kafa kurcalıyor ama almak konusunda emin değilim, anladığım kadarıyla içeri ses alma problemi yine var. 3 sene focus kullandıktan sonra geçenlerde 12 yaşında bmw 5.20'nin 130-140 km hızlarda sıfır ses aldığını görünce iyice canım sıkılmıştı bu işe.

Bu arabaya Bose ekledin mi yol sesi problemi kalmaz, sürüş keyfi de dadından yinmez gibi :)

Eğer alfanın sportif motor ve egzoz sesini seviyorsanız sıkıntı olmaz, lastik sesi ise zaten c sınıfında17-18 jant olan her araçta bir miktar vardır, rüzgar sesinin çok fazla olmadığını söyleyebilirim belkide motor sesinden pek duymamış olabilirim :) bose gerçekten çok farklı, eğer benim gibi müziği kaliteli dinlemeyi seviyorsanız alın derim :) arkadaşımın c180i var arkadan itişli olduğu için sanki gidiyor gibi görünüyor ama giu ya binince c180nin gidiyorumuş gibi hissettirip gitmediğini anladım :) c180 ve a4 le oynayıp da 320d ve stock scirocco ile kafa kafaya giden, günlük kullanıma uygun yakıtı az (4.3 lt teknik verisi var 100 kmde, nasıl bir iş anlamadım :) ), donanımı full olan bir araca 70 bin tl ye sahip olmak güzel bir duygu olsa gerek

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ön tasarım harici fena değilmiş, şu dizel motor ekstra gücü nasıl veriyor acaba, eğer yakıt beslemeyle ilgiliyse bu durumda bizde motora race chip pro taksak, bizim 68 hp olur 90 hp, torkta 160 dan 238 nm ye çıkar, acaba bu alfadaki sistemde gerektiğinde enjektör basıcını arttırarak mı ekstra güç veriyor, öylesye bizim motor 90 hp yi rahat rahat kaldırır ve bozulmaz.

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Ön tasarım harici fena değilmiş, şu dizel motor ekstra gücü nasıl veriyor acaba, eğer yakıt beslemeyle ilgiliyse bu durumda bizde motora race chip pro taksak, bizim 68 hp olur 90 hp, torkta 160 dan 238 nm ye çıkar, acaba bu alfadaki sistemde gerektiğinde enjektör basıcını arttırarak mı ekstra güç veriyor, öylesye bizim motor 90 hp yi rahat rahat kaldırır ve bozulmaz.

Bu sorunun cevabını konunun uzmanları verir abi ama, sabit hızda giderken n den d moduna aldığım anda araç öne doğru fırladı resmen, bence yakıt basıncı ile ilgili olsa gerek çünkü yakıtı anormal derecede artırdı d modu.

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Güzel inceleme olmuş, alfa değişik bir araç, kendine göre bir tarzı var, ikinci elde az zarar etmek için alınıp uzun süre binilmeli yada ikinci el alınmalı bence .Fiat aldıktan sonra hep bir kalite düştü konuşmalarıda var tabi...Turbo benzinli motoru çok keyifli ve atak .D ilginç gerçektende Bu araçta ona göre bir düzenlemede vardır yalnız, enjektörlerle ilgili. ben bir kez alfa kullandım; Mitoyu kullandım kiralık olarak. Araba dıştan harikaydı.İç malzeme kalitesi sürücü koltuğundayken pek dikkatimi çekmedi sürüşüde keyifliydi ama, diğer arkadaş lar kullanmaya başlayınca(3 kişiydik arabada ) içmalzeme kalitesi hayal kırıklığına neden oldu bende, heleki aracın arka tarafının basık ve rahatsızlığı , arka koltuk koymasaydınız daha iyi olurdu dedirttirmişti bana .....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Alper Gül

bu aracı almamak için kendimi çok tuttum ki hala tutuyorum. iç malzeme kalitesi bana göre rezalet. torpido gözünü açmak istedigimde plastigin yandaki dişler göğüse takıldıgından takılarak açılmıştı bakmaya gittigimde o an sogudum. şöför koltugunun vitesle birleştigi yerdeki plastik aksam tam bir rezaletti. Vitesin ordan pedallara doğru inen plastigin ucunu kumaşla tam olarak birleştirmemişler havada duruyor, elini alttan atınca tüm göğsün kabloları elde..

arabanın tasarımına ve özgünlügüne kimse laf söyleyemez ki alfa dışında hemen her marka birbiriyle çok yakın modeller üretiyor. amma ve lakin bu kaliteyle bu fiyat eder mi? bence etmez. bmw 1.16 2012 özel bir versiyon için(full+fullünde ötesinde) 72bin TL fiyat almışken, alfanın bana bu aracı aldırması için 40-45binden fazla verdirmemesi lazım işin açıkcası.

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

bu aracı almamak için kendimi çok tuttum ki hala tutuyorum. iç malzeme kalitesi bana göre rezalet. torpido gözünü açmak istedigimde plastigin yandaki dişler göğüse takıldıgından takılarak açılmıştı bakmaya gittigimde o an sogudum. şöför koltugunun vitesle birleştigi yerdeki plastik aksam tam bir rezaletti. Vitesin ordan pedallara doğru inen plastigin ucunu kumaşla tam olarak birleştirmemişler havada duruyor, elini alttan atınca tüm göğsün kabloları elde..

arabanın tasarımına ve özgünlügüne kimse laf söyleyemez ki alfa dışında hemen her marka birbiriyle çok yakın modeller üretiyor. amma ve lakin bu kaliteyle bu fiyat eder mi? bence etmez. bmw 1.16 2012 özel bir versiyon için(full+fullünde ötesinde) 72bin TL fiyat almışken, alfanın bana bu aracı aldırması için 40-45binden fazla verdirmemesi lazım işin açıkcası.

1.Gittiğinde test sürüşümü yaptın yoksa içini mi inceledin?

2.Full+full dediğin bmw de ne gibi özellikler var, benim bildiğim otohaber testindeki giu 170 hp tct nin rakibi olan ve full dediğin, 1.16 değil 1.18 dir ve fiyatıda 130 bi tldir sana pazarlıkla 120 hadi 115 e bıraksınlar, full giu ise 80bindir ki resimlerdeki araçlardan da doludur.aradaki 35 bini de torpido plastiği ve eline gelen kablolara ver artık o kadar da olsun

Yorum bağlantısı
Yusuf Alper Gül

1.Gittiğinde test sürüşümü yaptın yoksa içini mi inceledin?

2.Full+full dediğin bmw de ne gibi özellikler var, benim bildiğim otohaber testindeki giu 170 hp tct nin rakibi olan ve full dediğin, 1.16 değil 1.18 dir ve fiyatıda 130 bi tldir sana pazarlıkla 120 hadi 115 e bıraksınlar, full giu ise 80bindir ki resimlerdeki araçlardan da doludur.aradaki 35 bini de torpido plastiği ve eline gelen kablolara ver artık o kadar da olsun

1.Gittiğinde test sürüşümü yaptın yoksa içini mi inceledin?

2.Full+full dediğin bmw de ne gibi özellikler var, benim bildiğim otohaber testindeki giu 170 hp tct nin rakibi olan ve full dediğin, 1.16 değil 1.18 dir ve fiyatıda 130 bi tldir sana pazarlıkla 120 hadi 115 e bıraksınlar, full giu ise 80bindir ki resimlerdeki araçlardan da doludur.aradaki 35 bini de torpido plastiği ve eline gelen kablolara ver artık o kadar da olsun

piyasada henüz görmedigimiz kadar full+full 1.16dan bahsediyorum tam olarak. drag yarışlarına katılmadıgım için 170hp filan olması benim için pek önemli değil, en nihayetinde fiestanın kıytırık motorlada 170km/h uzun yol gidebiliyoruz bana yetiyor. o açıdan 1.18-1.16 arasında bir ayrım yok benim için.

giulietta 80bin asla etmez. hatta almak isteyen varsa bursa şubesine bir alo yapsın bence, ellerinde satılmayan araç sayısı fazla 45binden veriyorlar düzünü.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu sorunun cevabını konunun uzmanları verir abi ama, sabit hızda giderken n den d moduna aldığım anda araç öne doğru fırladı resmen, bence yakıt basıncı ile ilgili olsa gerek çünkü yakıtı anormal derecede artırdı d modu.

Hımm, durum chip durumu sanki, bastınmı o da yakar, ama sakin sürersen iş değişir, ben daha çok sollama anlarında daha güçlü olmasını istediğimden istiyorum, bazen kritik anlarda hazırda gücün olması iyi oluyor.

Yorum bağlantısı
Arda Akbay

piyasada henüz görmedigimiz kadar full+full 1.16dan bahsediyorum tam olarak. drag yarışlarına katılmadıgım için 170hp filan olması benim için pek önemli değil, en nihayetinde fiestanın kıytırık motorlada 170km/h uzun yol gidebiliyoruz bana yetiyor. o açıdan 1.18-1.16 arasında bir ayrım yok benim için.

giulietta 80bin asla etmez. hatta almak isteyen varsa bursa şubesine bir alo yapsın bence, ellerinde satılmayan araç sayısı fazla 45binden veriyorlar düzünü.

Bursa 15. gün önce ve geçen hafta ziyaret yapmıştım 15 gün önce ellerinde 2 tane sıfır giulietta 1 tane de test aracı vardı, sıfırlardan 1 tanesi ve test aracı geçen hafta satılmıştı bugün de yalova yolunda giderken 10 tane giulietta yüklenmiş bir tır bursaya doğru gidiyordu

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Giulietta'nın genel olarak güzel bir araba olduğunu duyuyorum ancak bana göre sınıfında birçok araç aynı keyfi verebilir. Bu Alfa'ların ön plaka yer tasarımını bir türlü sevemedim, bu yüzden önde armasının olduğu yeri de bir türlü sevemedim :nea: Test sürüşü yapmadım ancak manuel olanların vites geçişleri aşırı derecede sert deniyor, iç görüntüsü hoşuma gitmiyor, direksiyonun hissini bilemem fakat GrandePunto direksiyonuyla aynı görünümde, aracın arkadan görünüşü çok güzel ancak ön görüntüsü maalesef bana hiç hitap etmiyor. Servis ve ikinci el ağının zayıf olmasını da gözönünde bulundurarak alacak olsam Golf mü Giulietta mı diye de bir kararsızlık yaşarsam; kararım kesinlikle Golf yönünde olur. Ha ayrıca bu paralara Golf de Giulietta da Focus da almam, o da ayrı konu :D

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Giulietta'nın genel olarak güzel bir araba olduğunu duyuyorum ancak bana göre sınıfında birçok araç aynı keyfi verebilir. Bu Alfa'ların ön plaka yer tasarımını bir türlü sevemedim, bu yüzden önde armasının olduğu yeri de bir türlü sevemedim :nea: Test sürüşü yapmadım ancak manuel olanların vites geçişleri aşırı derecede sert deniyor, iç görüntüsü hoşuma gitmiyor, direksiyonun hissini bilemem fakat GrandePunto direksiyonuyla aynı görünümde, aracın arkadan görünüşü çok güzel ancak ön görüntüsü maalesef bana hiç hitap etmiyor. Servis ve ikinci el ağının zayıf olmasını da gözönünde bulundurarak alacak olsam Golf mü Giulietta mı diye de bir kararsızlık yaşarsam; kararım kesinlikle Golf yönünde olur. Ha ayrıca bu paralara Golf de Giulietta da Focus da almam, o da ayrı konu :D

Saygılarımla.

Emin ol test sürüşü yapınca anlarsın golfle aradaki farkı ben golf sürmedim ama sürünce farkları yazarım :) giunun alternatfi 1.18idir bence oda çok pahalı, düz vitesi evet çok kemikli haklısın ama tct si mükemmel, direksyon mükemmel, tasarımda haklısın önü biraz sönük, far içlerinde karartma yoksa daha da kötü, içini bende beğenmedim ama binince nedense çok güzel geldi, servis konusun da haklısın bakım ve parçalar pahalı, ama 2.elde artık eskisi gibi değil, giularda değer kaybetme makul oranlarda artık, ancak bu fiyata alabileceğin maksimum sürüş keyfini alırsın 5 kapı ve günlük kullanım takıntısı yoksa scirocco alınabilir yerine başka alternatifi yok.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...