İçeriğe Yönlendir

2011 Focus Comfortta Lpg Den Dolayı Gaz Kelebeği Sorunu!


Yusuf Kara-2

Recommended Posts

Yusuf Kara-2
(düzenlendi)

Aracım 2011 model sıfır aldıktan sonra 750 km kullandım. Sonra lpg taktırdım. Aracım şu an 22 bin km de. Aracımda son zamanlarda yavaşlarken stop etme, rölantide dalgalanma vardı. En son motor sistem arızası verdi. Garanti kapsamı dışında olduğu için özel bir serviste lpg ustamında tavsiyesi üzerine gaz kelebeği temizliği yapıldı. Şu an sorun çözüldü. Rölanti ve stop etme sorunu yok.

Kısa bir süre sonra aynı sorunla karşılaşır mıyım? yada bu sorun ortalama 20-25 bin kmde bir mi olur?

Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

Not: Bu arada özel servis bu işlemi 100 tl ye yaptı. Bilgisayarla Güncelleme vs. yaptı. Ama anladığım kadarıyla bu iş 50 tl gibi bir fiyata yapılabilirmiş.

tarihinde Zafer Ayvacı tarafından düzenlendi
DH linkleri kaldırıldı
Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2

Beyler şaşkınlık içindeyim. Buraya "Aracıma lpg kiti taktırmak istiyorum. Hangi markayı önerirsiniz" diye yazsaydım. Belkide onlarca mesaj gelirdi. Ancak şu başlığa onlarca kişi bakmasına rağmen cevap yazmamış. Açıkçası bu durum lpg konusunda beni düşündürmeye başladı. Galiba lpg'Ye bağlı sorunlar yaşacağım gibi geliyor bana.

Çünkü bu konuya net bir şekilde "Bu sorun önemli değil, en fazla her 20 binde bir temizlik yaptırırsın" veya " bu sorun ve daha başka sorunlar seni bekliyor" cevap beklerken, henüz bir yorum yapılmamış. Durum bana biraz garip geldi doğrusu...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Sorduğunuz sorunun cevabını kimse veremezki ; 10.000 km sonra yine arızalanır desek inanırmısınız ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzin için üretilmiş bir motoru lpg ile çalışmaya zorluyoruz.. Araçta lpg varsa illaki buna bağlı sorunlar da olacaktır..

Önemli olan bu sorunları aşmaktır ve aşmanın yollarıdır...

Yapılan işlem sadece gaz kelebeği temizliği olsa idi, 100 lira çoktu ama anladığım kadarıyla başka işlemler de yapılmış.. Bence normal, güle güle kullanın..

Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2
(düzenlendi)

Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

Benim burada merak ettiğim, ilerki kmlerde büyük sorunlarla karşılaşıp karşılaşmayacağım. Ne bileyim işte ilk 100 bin km de çok devasa sorunlarla karşılaşır mıyım, mesala?

Lpg taktırmadan önce bu konuyu araştırdım. Karşılaşacağım en büyük sorunun sübap erimesi olacağı söylendi. Bu soruna hazırlıklıyım mesela, 50 km ve sonrasında bu sorunla karşılaşmam süpriz olmaz.

Ancak beni asıl endişelendiren LPG ye bağlı olarak, ne bileyim arabanın pistonunun erimesi, kelebeğinin bozulması, aracın beyninin arızalanması ve daha aklıma gelmeyen birçok yerinden sorun çıkma ihtimali.

Yoksa şu ana kadar çok memmunum. Tasarruf oranı gayet iyi, benzinin yarı fiyatına lpg ile biniyorum ve %40 tasarruf yapıyor.

Sonuç olarak her 20 bin km de kelebek temizliği ve yıllık bakım için 100-200 tl vermişiz önemli değil. Yani kelebek değişecek 600 tl, lpg'ye bağlı beyin arızasından dolayı beyin değişimi 2000 tl gibi sorunlarla karşılaşırsak bu işin anlamı kalmaz. Benim merak ettiğim focusların bu konudaki sicili.

Çevremizde corollası olan, jettası olan (102 hp lik motortan) var ve sorunsuz 100 binleri devirmişler. Focus bir jetta, corolla olabilir mi?

Selam ve saygılar.....

tarihinde Yusuf Kara-2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Lpg yüzünden bir garanti komple iptal olmaz, sadece yakıt sistemi ile ilgili garanti biter

2. Lpg nin geçmediği gaz kelebeğine, lpg sistemi fiziksel olarak zarar veremez

3. ford da gaz kelebek temizliği ve sonrasında adaptasyon yoktur (Vw ler için geçerlidir)

4. Gaz kelebeğinde birikebilecek 22bin km lik tozcukların bir şey yapabilmesi çok ilginç olurdu

5. sağı solu ellenip, sökülüp takılmış bir işlem sonrası düzelme varsa, başka bir sorun da olabilir, mesela yerinden çıkmış bir vakum hortumu. (Bazı ustalar maalesef arızayı fark edip basitçe onarmıyorlar, yalnız bugün 2 dakikada arıza giderildi diye bir müşteri 100TL ödemedi, kaldı ki serviste 1450 TL yi ödemiş hala arıza ile geziyordu, sözüm meclisten dışarı)

6. 100 TL işçilik bu işlem için gerçekten fazla, raahtlıkla yazabilirim, Vw olsa 150 TL ye de az derdim, her motorun kendine has bir yapısı özelliği var.

Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2

Çağlar Bey, verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Söylediğim gibi şimdiye kadar bu sorun dışında her şeyden çok memmunum. Kötü yakıt kaynaklı 3-4 defa arıza lambası yaktı onun dışında da sorun yaşamadım.

Son 3-4 depoluk ölçümlerde de lpg menzilim çok iyi. 1.1 lpg=1 benzin oranını tutturuyor sanki. Şehir içinde yol bilgisayarı verisi 10.9/100 km/lt gösterirken, ben 29 lt lpg deposuyla 260 km yaptı.

Selam ve saygılar....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ancak beni asıl endişelendiren LPG ye bağlı olarak, ne bileyim arabanın pistonunun erimesi, kelebeğinin bozulması, aracın beyninin arızalanması ve daha aklıma gelmeyen birçok yerinden sorun çıkma ihtimali.

Lpg kitiniz kötü ve buna bağlı olarak da enjektörler dandik olup bir müddet sonra işeme yaparsa, subap veya pistonu yakabilirsiniz.. Lpg'ye bağlı bir sorundur...

Kelebekle lpg'nin alakası yoktur..

Tesisat bağlantıları düzgün yapılmamış iyi izole edilmemiş ise, tesisat sorunları yaşarsınız..

Elektrik yanlış yerden alındı ise, bobini yada beyni bozabilirsiniz..

Gibi..

Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2

Verilen bilgiler için teşekkür ederim, arkadaşlar!

Ustam sanırım gayet iyi. Bu km'ye kadar (23 bin) kalitesiz yakıta bağlı olarak bir kaç defa arıza lambası yaktı. onun dışında bir problemle karşılaşmadım. Kitin adı MGS (murat gaz sisemleri) Adıyaman Şambayat'ta Fethi Murat Usta takıyor. Sistemin patenti yanlış bilmiyorsam onlara ait. Türkiye de bir çok yere bayilik verilmeye başlanmış.

Peki ford focuslar, lpg'ye uyum konusunda bir toyota corolla kadar, honda civic kadar uyumlu diyebilir miyiz? Yada bu arabalar daha az sorun yaşar diye bilir miyiz? (Aynı kalite ve montaj şartlarında tabi..)

Selam ve Saygılar...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eski ford motorlarının hiç birinde uyum sorunu yok..

vtec motorlar V motor gibi çalıştığı için bunlara göre de lpg kiti yok.. 4000 devir üstünde gidilmediği sürece sorun yaşanmama ihtimali yüksek..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2

Mehmet Bey, bizim comfortlarda kullanılan 100 hp'lik motor eski uyumlu dediğiniz motordan mı? 4000 deviri geçmemeye de özen gösteriyorum. Devir aralığım genelde 2500-3500 dür.

Selamlar...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evet.. siz sonuna kadar basabilirsiniz. Lpg enjektörleriniz iyi olduğu sürece korkmayın..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Evet.. siz sonuna kadar basabilirsiniz. Lpg enjektörleriniz iyi olduğu sürece korkmayın..

lpg enjektörü iyi olduğu kadar demiyelim :p doğru enjeksiyonda şart. düşük kapasite enjeksiyon olunca üst devirde cortlama riski fazla :)

tabi lpg kalibrasyonu LFT değerini bozmuyorsa.

Yorum bağlantısı
Hasan Kaymak

1. Lpg yüzünden bir garanti komple iptal olmaz, sadece yakıt sistemi ile ilgili garanti biter

2. Lpg nin geçmediği gaz kelebeğine, lpg sistemi fiziksel olarak zarar veremez

3. ford da gaz kelebek temizliği ve sonrasında adaptasyon yoktur (Vw ler için geçerlidir)

4. Gaz kelebeğinde birikebilecek 22bin km lik tozcukların bir şey yapabilmesi çok ilginç olurdu

5. sağı solu ellenip, sökülüp takılmış bir işlem sonrası düzelme varsa, başka bir sorun da olabilir, mesela yerinden çıkmış bir vakum hortumu. (Bazı ustalar maalesef arızayı fark edip basitçe onarmıyorlar, yalnız bugün 2 dakikada arıza giderildi diye bir müşteri 100TL ödemedi, kaldı ki serviste 1450 TL yi ödemiş hala arıza ile geziyordu, sözüm meclisten dışarı)

6. 100 TL işçilik bu işlem için gerçekten fazla, raahtlıkla yazabilirim, Vw olsa 150 TL ye de az derdim, her motorun kendine has bir yapısı özelliği var.

Çağlar Bey, merhaba,

"ford da gaz kelebek temizliği ve sonrasında adaptasyon yoktur" derken ne kastediyorsunuz? Bu araçlarda teknik olarak mümkün değil mi, yoksa ihtiyaç mı yoktur?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

"ford da gaz kelebek temizliği ve sonrasında adaptasyon yoktur" derken ne kastediyorsunuz? Bu araçlarda teknik olarak mümkün değil mi, yoksa ihtiyaç mı yoktur?

Teşekkürler.

Adaptasyon dediğimiz, araca tanıtma işidir..

Özellikle vw grubunda böyle bir uygulama yapıldığında bilgisayara bağlayıp, yenilenen yada temizlenen parçanın bilgisayara yeniden tanıtılamsı gerekir..

Fordlarda böyle bir olaya gerek yoktur..

Parçayı yeniler yada temizler takarsınız, ford ecusu bunun temizlendiğini yada yeni takıldığını anlar..

Temizlik yaptırabilirsiniz..

Yorum bağlantısı
Hasan Kaymak

Cevabınız için teşekkür ederim. Benim aracım Focus 2010 oto. vites, brc lpg'li. Bir süredir özellikle sabit devirlerde motor arıza ikazı (bilgi ekranında) yanıp hız sınırlandırma kipine geçiyor (motoru durdurup tekrar çalıştırmak gerekiyor) ve bir kaç tekrardan sonra sarı motor arızası ikaz ışığı yanıyor. Hata kodu ise P2135. (gaz kelebeği konum sensörü ya da oksijen sensörü olarak okunuyor) Arıza kayıtları silinse de dediğim gibi düşük devirlerde olmak üzere giderek sıklaşarak yeniden arıza ikazları geliyor. Ben de gaz kelebeğinin temizlenmesini istediğim de, usta gaz kelebeği gövdesinin yekpare olduğunu, temizlenmesinin mümkün olmadığını, yenisinin (bulunursa çıkmadan) takılması gerektiğini söyledi. Otokoç Servis, lpg'li olduğu için aracı servise dahi almadı, bir başka servis ise gaz kelebeğinin değişmesinin gerektiğini bunun da 1800 TL civarında olduğunu belirtti. Ne yapmam gerektiğini şaşırmış durumdayım. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Hasan Kaymak

Evet, serviste arıza kaydı silinip benzinde servisten çıktıktan 200 metre sonra dahi tekrarladı. Bugün lpg ustası OBD ile kontrol ettiğinde özellikle STF verisini yüksek olduğunu gördük (benzinde kontrol edildi)

Yorum bağlantısı
Hasan Kaymak

Dediğinizi deneyeceğim, ancak, aracın zaten 100 km ya da daha uzun mesafede ikaz vermediği de oluyor (lpg'de de)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hasan Kaymak

Sorun çözüldü. Gaz kelebeğini temizlettikten sonra 200 km sadece benzinle daha sonra 200 km den fazla lpg ile kullandım. Hiçbir arıza ikazı vermedi. Sürüş de eskiden olduğu gibi rahatladı. Özellikle Mehmet bey olmak üzere ilgilenenlere teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2

Hasan Bey, aracınızla bu sorunları kaç km kullandıktan sonra yaşadınız?

Selamlar...

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Hasan Kaymak

Hasan Bey, aracınızla bu sorunları kaç km kullandıktan sonra yaşadınız?

Selamlar...

Kusura bakmayın yurtdışındaydım, geç cevap veriyorum.

Araca17000 km'de iken lpg taktırmıştım. Arıza 28000 civarında çıktı. Bahsettiğim işlemi yaptıktan sonra 2000 km'ye yakın yol yaptım şimdiye kadar. Sorun yok.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Kenan Koca
Cevabınız için teşekkür ederim. Benim aracım Focus 2010 oto. vites, brc lpg'li. Bir süredir özellikle sabit devirlerde motor arıza ikazı (bilgi ekranında) yanıp hız sınırlandırma kipine geçiyor (motoru durdurup tekrar çalıştırmak gerekiyor) ve bir kaç tekrardan sonra sarı motor arızası ikaz ışığı yanıyor. Hata kodu ise P2135. (gaz kelebeği konum sensörü ya da oksijen sensörü olarak okunuyor) Arıza kayıtları silinse de dediğim gibi düşük devirlerde olmak üzere giderek sıklaşarak yeniden arıza ikazları geliyor. Ben de gaz kelebeğinin temizlenmesini istediğim de, usta gaz kelebeği gövdesinin yekpare olduğunu, temizlenmesinin mümkün olmadığını, yenisinin (bulunursa çıkmadan) takılması gerektiğini söyledi. Otokoç Servis, lpg'li olduğu için aracı servise dahi almadı, bir başka servis ise gaz kelebeğinin değişmesinin gerektiğini bunun da 1800 TL civarında olduğunu belirtti. Ne yapmam gerektiğini şaşırmış durumdayım. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Kesinlikle gaz kelebegi temizlenirse sorun ortadan kalkar. Ayni sorun bizim basimiza da gelmisti. 1 litre benzin alip gaz kelebeginin icini yikayin.saat gibi olur araba.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...