Emrah Sarılar 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 merhaba arkadaşlar. 2006 tdci 1.6 c-max sahibiyim. aracımda daha önce olmayan bi çekiş problemi var. formda epeyce bi aramanın sonucunda benim sorunuma tam olarak bir cevap olacak bir sonuca ulaşamadım. çekiş problemim tüm viteslerde hissediliyor ama sadece 2000-3000 devir arasındaki atılımlar çok iyi ama bu devirden sonraki ve önceki devirlerde sanki aracımı bir şey geri çekiyor, atılmıyor. geçen denediğimde normalde 11-12 saniyede 0-100 km ulaşan aracımda bu süre 17-18 saniye sürüyor. formda edindiğim bilgiye göre bu ısıtma bujilerinin çekişe etkisi olduğunu yazıyor. 5-6 ay önce ısıtma bujilerinide değiştirmiştim. motor sistem arızası veriyordu. motor sistem arızasını vermediği durumlarda çok seriydi. acaba bu ısıtma bujilerini değiştirirken bir şeyi takmayımı unuttular?? bu konu hakkında bana yardımcı olursanız, bir yol gösterirseniz çok sevinirim. vereceğiniz yardımlar için şimdiden çok teşekkür ederim. herkese hayırlı günler. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Isıtma bujilerinin seyir halinde herhangi bir görevi yok. Onlar, yalnızca ilk çalıştırmada bir görev yaparlar, sonra köşelerine çekilirler, bir sonraki çalıştırmaya kadar dinlenmede beklerler. 1-Turbo sistemini kontrol edin.Turbo sistemindeki hortum ya da borularda yırtılmadan dolayı hava kaçağı olabilir. 2-dizel yakıt filtresini değiştirin. 3-hava filtresini kontrol edin, kirliyse yenisini takın. Emme manifoldunu temizletin. 4- hava filtresiin çıkışında bulunan MAF (manifhold air filter ) sensorünün fişinin takılı olup olmadığını kontrol edin, katılıysa bu sensörü çıkarıp, kirli olup olmadığına bakın. Kirliyse bir balata tamizleme spreyi ile temizleyin. Umarım sorununuza çözüm olur bu yazdıklarım. Kolay gelsin. 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Isıtma bujilerinin seyir halinde herhangi bir görevi yok. Onlar, yalnızca ilk çalıştırmada bir görev yaparlar, sonra köşelerine çekilirler, bir sonraki çalıştırmaya kadar dinlenmede beklerler. Öyle düşünmeyin ; belli koşullarda devreye girebiliyorlar; Forum da örnekleri mevcut Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Giderken hangi koşullarda devreye giriyorlar, açıklarmısınız? Bende bu aralar aynı dertten muzdaripim Koşullarını bilemiyorum ona araç karar veriyor ; ama birçok konuda konuşuldu ; Çağlar abi çok yazdı bu sorunla ilgili.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Isıtma bujisinin devreye girme koşulunu Argeye sormalı, kitap diyor ki: tdci motorda kızdırma bujisi gerekli hallerde her sıcaklıkta devryee girer çıkar, zaten arızalı ise performnas kaybı hissedilir derecede gözlenir, yıldız pompalı 90 ların diesellerinde sadece soğuk havada işe yarardı. 2 Yorum bağlantısı
Emrah Sarılar 18 Haziran 2012 Yazar Paylaş 18 Haziran 2012 Bana debriyaj gibi geldi... debriyaj ne açıdan çekişi olumsuz yönde etkilemiş olabilir??? Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Giderken hangi koşullarda devreye giriyorlar, açıklarmısınız? Bende bu aralar aynı dertten muzdaripim Focus II ve CMAX'larda ısıtma bujisi ilk çalıştırmada ve çalıştıktan sonra 20 saniye devrede kalır sonra bir daha motor soğuyana kadar bir daha devreye girmez. Ancak bu araçların bütün motor sensörlerinin sinyalleri ısıtma bujileri üzerinden geçer ısıtma bujisinin bir tanesi bile arızalı olsa modül kendini korumaya alır ve araç 3000bin deviri geçmez 7 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 debriyaj ne açıdan çekişi olumsuz yönde etkilemiş olabilir??? Debriyaj kaçırırsa performansınız düşer. Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Debriyajın kaçırıp kaçırmadığını anlamanın yolu.1.vitesde kalkarken frene basılı tut ve debriyajı yavaşca bırak kavrama noktasında araba istop eder. Eyer bu durumda hala çalışmaya devam ediyorsa debriyaj kaçırıyor demektir.Emin olmak için bu işi tekrardan hafif gaz vererekte deneyebilirsin. Bu arada debriyaj baskı ve balatanın zarar görmemesi için bu işlem çok tekrarlanmamalı. kolay gelsin Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Focus II ve CMAX'larda ısıtma bujisi ilk çalıştırmada ve çalıştıktan sonra 20 saniye devrede kalır sonra bir daha motor soğuyana kadar bir daha devreye girmez. Ancak bu araçların bütün motor sensörlerinin sinyalleri ısıtma bujileri üzerinden geçer ısıtma bujisinin bir tanesi bile arızalı olsa modül kendini korumaya alır ve araç 3000bin deviri geçmez Bütün sensörlerin can hattı tek olarak ısıtma hattından geçtiği için böyle oluyor o zaman öylemi sabri usta? 1 Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Bütün sensörlerin can hattı tek olarak ısıtma hattından geçtiği için böyle oluyor o zaman öylemi sabri usta? Aynen öyle Kardeşim, can hattını araç kullanıcılarının bilmediğini düşündüm onun için üstü kapalı geçtim (işi bilen yakalıyor ) 1 Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 İnan bu olayı ben araştırıcam araştırıcam diyorum unutuyorum geçip gidiyordu valla.Teşekür ederiz Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Kızdırma bujisi arızası ile ben bir kaç kez karşılaştım aracımda. Motorun çalışması ve sesi çok değişiyor. Pancar motoru gibi pat pat çalışıyordu. tabi devir yükselmiyor araç hızlanmıyordu. ve 3000 devrin üzerine de çıkmıyordu. Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Ertan Kardeşim senin aracındaki arıza ısıtms bujisi arızasımı, yoksa enjektör arızası olmasın?? Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 (düzenlendi) Ertan Kardeşim senin aracındaki arıza ısıtms bujisi arızasımı, yoksa enjektör arızası olmasın?? Abi şöyle ifade edeyim. o arızayı verdikten sonra EGR yi temizledim. Yine burda okumuştum onun yapabileceğini. Temizledikten sonra bir daha yapmadı. (O esnada kızdırmalar da değişmişti.) 4 ü de patlak çıktı) Ekleme: Yaklaşık 3000 km olmuştur üstüne 18 Haziran 2012 tarihinde Ertan Çabuk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Abi şöyle ifade edeyim. o arızayı verdikten sonra EGR yi temizledim. Yine burda okumuştum onun yapabileceğini. Temizledikten sonra bir daha yapmadı. (O esnada kızdırmalar da değişmişti.) 4 ü de patlak çıktı) Ekleme: Yaklaşık 3000 km olmuştur üstüne Sizin araçlarda genelde enjektörler kod kaybeder o zaman motor pancar gibi çalışır, sizin aracın sistemi c max sisteminden farklıdır Muhlis kardeşim çok çekti Mondeo'nun enjektörlerinden Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Sizin araçlarda genelde enjektörler kod kaybeder o zaman motor pancar gibi çalışır, sizin aracın sistemi c max sisteminden farklıdır Muhlis kardeşim çok çekti Mondeo'nun enjektörlerinden Kod kaybetmek ne abi? Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Kod kaybetmek ne abi? Ford dizel araçların enjektörlerinin kod numaraları vardır (tıpkı teyp kodu gibi) bu enjektör kodunu sadece Mondeo kaybeder diğer araçlarda böyle birşey olmaz kodu kaybeden araç ısıtma lambasını yakar (o lambanın bir görevide motor arıza lambasıdır) o sırada araç pancar motor gibi çalışıp 3000 devri geçmez 1 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Ford dizel araçların enjektörlerinin kod numaraları vardır (tıpkı teyp kodu gibi) bu enjektör kodunu sadece Mondeo kaybeder diğer araçlarda böyle birşey olmaz kodu kaybeden araç ısıtma lambasını yakar (o lambanın bir görevide motor arıza lambasıdır) o sırada araç pancar motor gibi çalışıp 3000 devri geçmez Geri nasıl buluyor peki o kodu? (aklı başından gitmek gibi bir şey demekki) Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Geri nasıl buluyor peki o kodu? (aklı başından gitmek gibi bir şey demekki) Aynen öyle oluyor, ıds cihazıyla kodluyoruz enjektörlerin bedeninde numaralar var o numaralar ıds cihazına yüklenince cihaz enjektörleri kodluyor.Kodladın enjektörler kodu tutmadı duygusallık başlıyor 2 Yorum bağlantısı
Emrah Sarılar 18 Haziran 2012 Yazar Paylaş 18 Haziran 2012 Debriyajın kaçırıp kaçırmadığını anlamanın yolu.1.vitesde kalkarken frene basılı tut ve debriyajı yavaşca bırak kavrama noktasında araba istop eder. Eyer bu durumda hala çalışmaya devam ediyorsa debriyaj kaçırıyor demektir.Emin olmak için bu işi tekrardan hafif gaz vererekte deneyebilirsin. Bu arada debriyaj baskı ve balatanın zarar görmemesi için bu işlem çok tekrarlanmamalı. kolay gelsin abim bu anlattığının aynısını denedim. frene bastım hafifçe debriyajı bıraktım aracım istop etti. anlaşılan debriyajda bi sıkıntım yok. Yorum bağlantısı
hasan issi 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 (düzenlendi) Aynı çekiş sorunu benim ghia da vardı.Turbo hortumu delinmiş değiştirdim ve düzeldi.. turbo borularını iyice bir kontrol etmenizi tavsiye ederim.. selamlar.. 20 Haziran 2012 tarihinde hasan issi tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Emrah Sarılar 21 Haziran 2012 Yazar Paylaş 21 Haziran 2012 arkadaşlar çekiş problemi maf sensöründen kaynakladığını buldum. fişini çektim. araç eski çekişine kavuştu. ancak motor arıza lambası yanıyor şimdide. yenisi 280 tl. temizleme yoluna gidecem bakalım Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 21 Haziran 2012 Paylaş 21 Haziran 2012 Bende fişini çektim baktım düzeliyor 0 orjinal maf.sensörü almıştım taktım yine yaptı.Benim arıza egr de çıktı şimdi sorun kalmadı ama maf sensörü elimde patladı Yorum bağlantısı
Recommended Posts