İçeriğe Yönlendir

Çekiş Problemi


Emrah Sarılar

Recommended Posts

Emrah Sarılar

Bende fişini çektim baktım düzeliyor 0 orjinal maf.sensörü almıştım taktım yine yaptı.Benim arıza egr de çıktı şimdi sorun kalmadı ama maf sensörü elimde patladı :)

fatih abi bu egr nedir? maf sensöründe olmayıpta egr de olduğunu nasıl anladın. maliyeti ne oldu

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Egr gaz emisyonlarını ayarlayan sensölü bir valf. Benimkisi ids cıhazında tıkanma sinyali vermişti temizlettim olmadı,yenilemek istedim servis 1100 tl istedi. Sonra 500 tl ye orjinalini parçacıda buldum ama forumdakiler hep iptal ettiriyorlardı bende kesemi düşünerek iptal ettirdim. Ve tekleme sorunu ortadan kalktı.

Bende 1800 devirde kesiklik problemi vardı.

Yorum bağlantısı
Emrah Sarılar

fatih abi çok teşekürler verdiğin bilgiler için. bende tekleme falan yok. ilk önce maf sensörünü temizleyecem balata spreyi ile, inşallah bi çözüm olur. olmazsa bakacaz bi çaresine :)

Yorum bağlantısı
Emrah Sarılar

bugün itibaren arbamın çekiş problemini çözmüş bulunmaktayım. hava filitresinde çıkan hortumda gevşeklik vardı. sıkıştırıldı. sökülmüşken maf sensörünü mavi contakt spreyiyle temizledim. kir çıkmadı desem yalan olur. hava filitresini de kompresörle hava tutarak temizledim. sonuç çok iyi oldu. arabam eski performansından daha iyi bi durumda şu anda.:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gökçe Büyükkörükçü

turbo selenoıd valf arızası gıbı gorunuyor,selenoıd valf, gaz pedalının tepkısıne göre harekete gecıremıyor bıcakları,wasgate e gıren hortumu cıkarıp dilinizle emişini kontrol edın arac calısır durumdayken,ve aynı anda bırısı gaza bassın,gaza bastıkça emişin azalması gerek,bunlar olmuyosa selenoıd valf arızalıdır,yada hortum valften cıkmıs olabılır,ıyıce bakmak lazım..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Erdoğan

turbo selenoıd valf arızası gıbı gorunuyor,selenoıd valf, gaz pedalının tepkısıne göre harekete gecıremıyor bıcakları,wasgate e gıren hortumu cıkarıp dilinizle emişini kontrol edın arac calısır durumdayken,ve aynı anda bırısı gaza bassın,gaza bastıkça emişin azalması gerek,bunlar olmuyosa selenoıd valf arızalıdır,yada hortum valften cıkmıs olabılır,ıyıce bakmak lazım..

bu selenoid arızası c max da başıma geldi motor sistem hatası veriyor ıds cıhazında turbonun bıcaklarını kapatmadığı için fazla hava basıyor ve motor sistem hatası veriyor selenoid arızası cekişi hem artırarak ta veriyor cekişi de düşürebiliyor selenoid arızasını ıds cihazı vermiyor sadece tubo bıcakları sıkışmış arzalı turbo seklinde kodlar veriyor bilginize...

Yorum bağlantısı
Mehmet Özaltun

benimde benzin/lpg li aracımda muazzam bir çekiş sorunu var rampalarda el freni kullanmadan kalkamıyorum.Ben hep debriyajdan kaynaklandığını düşünüyordum geçen hafta değiştirdim ancak sorun devam ediyor.Rampada kalkmayı başarsam bile biraz dik bir rampaysa ayağımı debriyajdan tamamen çekip gaza basmama rağmen araba devirlenmiyor.debriyajı tazelemezsem araba stop ediyor.Bazen birkaç kez tazelemem gerekiyor.bu sorun hakkında bilgisi olan varsa yardımlarınızı bekliyorum artık cok bunaldım bu sorundan.gideceğim yolları bile buna göre planlar oldum.Not:sorun hem benzinde hemde lpg de yapıyor

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Emrah Sarılar
(düzenlendi)

herkese iyi günler. çekişi düzelen arabamda yine bi anlam veremediğim bi çekiş sorunuyla karşılaştım. araba hızlanıyor ancak 2000 devirden sonra turbo devreye girmiyor sanki. arada bi düzeliyor ama genelde sorun devam ediyor. turbo hortumlarına üstün körü baktım bi sorun gözükmüyo gibi. turbomu gidiyor, hava filitresimi tıkalı yada hortumlarda patlakmı var anlayamadım. bi fikir verirseniz sevinirim. herkese iyi günler, vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

tarihinde Emrah Sarılar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Ender

herkese iyi günler. çekişi düzelen arabamda yine bi anlam veremediğim bi çekiş sorunuyla karşılaştım. araba hızlanıyor ancak 2000 devirden sonra turbo devreye girmiyor sanki. arada bi düzeliyor ama genelde sorun devam ediyor. turbo hortumlarına üstün körü baktım bi sorun gözükmüyo gibi. turbomu gidiyor, hava filitresimi tıkalı yada hortumlarda patlakmı var anlayamadım. bi fikir verirseniz sevinirim. herkese iyi günler, vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Benzer bir sorunu yaşadım, araba 1'den 2'ye atarken bayılıyordu. Turbo solenoidinin arızalı olduğu ortaya çıktı, yeniledim, EGR de iptal edildi ve sorun çözüldü. Çekiş Düşmesi konusuna bakabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Emrah Sarılar

bugün ford servisine gittim. cihaza bağladılar ve sorun akışmetre de çıktı. bu parça çekişi bu kadar etkilermi ??

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Başka şeyleri de etkiler.. Motor, içine ne kadar hava girdiğini bu parça ile denetler...

Motor, hava ve benzinle ile çalışır... iki veriden birisi sağlıksız ise motor sağlıksız çalışır...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

herkese iyi günler. çekişi düzelen arabamda yine bi anlam veremediğim bi çekiş sorunuyla karşılaştım. araba hızlanıyor ancak 2000 devirden sonra turbo devreye girmiyor sanki. arada bi düzeliyor ama genelde sorun devam ediyor. turbo hortumlarına üstün körü baktım bi sorun gözükmüyo gibi. turbomu gidiyor, hava filitresimi tıkalı yada hortumlarda patlakmı var anlayamadım. bi fikir verirseniz sevinirim. herkese iyi günler, vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Çalışma sesinde bir değişiklik oluyuor mu?

Yorum bağlantısı
Emrah Sarılar

Çalışma sesinde bir değişiklik oluyuor mu?

özellikle dinledim, çalışma sesinde bi fark duyamadım.

Yorum bağlantısı
Emrah Sarılar
(düzenlendi)

akış metre arızalı ise akış metrenin fişini çekince arabanın çekişi düzelmesi gerekmiyormu ??? :(

tarihinde Emrah Sarılar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

En basitindne başlayın bence. Hava filtresini kendiniz bir kontorl edin. Turbo hortumlarında bir sıkıntı olsa ötme yapar diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Emrah Sarılar
(düzenlendi)

hava filitresi değişti, akış metre değişti, selenoid valfi ve hortumları kontrol edildi, intercool hortumu kontrol edildi. sonuç :( .

tarihinde Emrah Sarılar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah Sarılar
(düzenlendi)

düz yolda giderken aracın devrinde hiç bir sorun yok. 3000 devrin üstünede çıkıyor, ama bir türlü ivme kazanmıyor. sanki turbo çalışmıyor gibi. aracım 100 km 10-11 sn ulaşıyordu şimdi 18-20 sn sürüyor. yolda 160 - 170 km çok rahat görüyor. şimdi sorun turbodamı acaba ??? yoksa turbonun çalışıp çalışmamasını enjektörlerin, mazot kalitesinin etkisi olurmu?? nerden başlayacığım konusunda yardımcı olursanız sevinirim.

tarihinde Emrah Sarılar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

düz yolda giderken aracın devrinde hiç bir sorun yok. 3000 devrin üstünede çıkıyor, ama bir türlü ivme kazanmıyor. sanki turbo çalışmıyor gibi. aracım 100 km 10-11 sn ulaşıyordu şimdi 18-20 sn sürüyor. yolda 160 - 170 km çok rahat görüyor. şimdi sorun turbodamı acaba ??? yoksa turbonun çalışıp çalışmamasını enjektörlerin, mazot kalitesinin etkisi olurmu?? nerden başlayacığım konusunda yardımcı olursanız sevinirim.

Önceki mesajlarda bütün ihtimaller dile getirilmiş.Bir ihtimal devir saati rahatça yukarılara çıkıyor fakat araç aynı şekilde hızlanmıyorsa baskı balata kontrol edilmeli diyelim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...