İçeriğe Yönlendir

Yere Yakınlık Sorun Oldu


Osman Erdin

Recommended Posts

Osman Erdin

Geçenlerde Ankara çevre oto yoluna tam girdim altıladım ki önümde bir köpek leşi solumda da araba vardı bir an üstünden geçebilirmiyim diye düşündüm, ancak frene bassam arabanın önü daha da aşağı inecek en iyisi ortalayıp geçeyim dedim ve pat küt aracın altını sürttüm. Tabii ki durdum, karanlıkta birşey göremedim ve ilk bulduğum kanala girdim ve benzinlikte baktılar lambayla. Herhangi bir eğilme kırık çatlak yok şükür ama yüreğim ağzıma geldi açıkçası. Bu araçlar yükseltilemez mi? lastik jant ebatlarıyla oynasak yakıt ayarı bozulur mu bilmiyorum. Görüşleriniz benim için önemli.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yolda köpek de olur, yağ tenekesi de olur. Aracı yükseltmek çözüm olamaz. Dİkkatli seyirden, ( takip mesafesi burada can alıcı oluyor ) başka yapabileceğimiz hiç bir şey yok.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Malesef aracı yükseltmek buna çare değil. Takip mesafesine dikkat etmek lazım ki ona da her zaman dikkat edilmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan
(düzenlendi)

Türkiye burası karşımıza herşey çıkabilir yani.

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

yükseltirseniz karşınıza çıkacak virajlar ve ani manevralar aracın altını sürtme ihtimalinizden daha çok sıkıntı yaratabilir size ... olduğu kadar dikkatli kullanmak lazım ama işte her zaman dikkatli kullanmak işe yaramıyor malesef ...

geçmiş olsun diyelim ...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Gecmis olsun, c-max i alcak buluyorsaniz vay bizim halimize :)

ben yolda patates bile gorsem kacmaliyim, o yuzden gece 100 km/s yi gecmemeye calisiyorum.

Dikkatli olmaktan baska care yok maalesef.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Araç ne kadar yükselebilir ki? Yapacak tek şey daha dikkatli bir sürüş. Geçmiş olsun bir şey olmaması sevindirici.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Yok etmek derken ?

Sokaklardan yok etmekten bahsediyor Mehmet hocam, dünyadan değil, yani ben öyle anladım hocamızı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Yere yakında sıkıntılı yerden yüksek olanda sıkıntılı durumlarlar oluşturuyor. Fabrika değerlerinde kullanmak en mantıklısı. Benki aracın önünü standart değerden 6cm daha düşük kullanıyorum her an bir şeylerin üstünden geçememe ihtimalim var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özer Özcan

Evet C-Max II, C-Max I'e göre daha alçak. Ama aracı yükseltmek bence daha büyük sorunlara yol açabilir. Özellikle Ecoboost 180 PS.'de. Ben elimden geldiğince asfalltan çıkmıyorum. Hatta asfalt yollarda, kamyonların neden olduğu koca koca tepecikleri bile ortalamaktansa lastiklere denk getirip geçmeye çalışıyorum. Takip mesafesi ve gözü yoldan ayırmamak çok önemli. Otobanlar, hayvan denk gelmesi açısından çok daha tehlikeli sürat nedeniyle.

Yorum bağlantısı
Okan Niş

osman abi aracınızı yükseltmemeniz daha iyi olur çünkü yükselttiğiniz zaman aracınızın aerodinamiği kötü yönde etkilenir,rüzgara karşı direnci azalır.buda aracınızın yol tutuşunu azaltır.yolda daha dikkatli olmaktan başka çaremiz yok :)

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Aracı yükselttiniz , sonra aynı yerde , önünüzde araç var daha büyük bir köpek leşi çıktı ne yapacaksınız ? Çözüm aracı yükseltmek değil trafik kurallarına uyarak araç sürmek. Takip mesafesi , hız sınırları vs.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Selim Yılmaz

Aynı şey gecen hafta benim basıma geldi Adana Ankara yolunda kaplama lastik yolun ortasına düşmüş bayada yüksekti kurtaramadık benimki sizinki kadar hafif olmadı 5bucuk milyarlik hasar açtı on tampon kırıldı klima ve normal radyator eğildi fanlar kırıldı alt korumalar kırıldı bizim arac focus yani oyle seylerden iyi kaçmak lazım ve karayolları iyi Bakim yapması lazim

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Dünde benim başıma bir iş geldi..Bilenler bilir belki Büyükşehir belediyesinin önünden Tren garına doğru giden bir üst geçit var..Hafifte tümsek yol.Tam tepeyi çıktım hızım 50-60 km/h var bir baktım önümde bavul gibi bir çanta diklemesine duruyor.Sonradan anladım ki İlk yardım çantası gibi birşey..Sağım doluydu frene basıp ani duracak olsam arkamda ki kesin yapıştıracaktı..Çantaya vurdum geçtim..Taaak diye bir ses geldi.Tam ne olduğunu anlayamadan önümde kaza yapmış 2 araç gördüm.Arkadan bende yapıştıracaktım..Neyse ki zoraki sağa kendimi attım..İleride durdum baktım.Dedim ki radyatör falan delinmiştir şimdi dedim.Altına yattım baktım...Sadece radyatörü koruyan alt plastik var o kırılmış..Adamlar orada kaza yapmışlar 10 metre yukarı uyarı koymuşlar ancak öyle kötü bir yere koymuşlar ki üşenmeyip 3-5 metre daha yukarı koysalar sorun kalmayacak..Yol tepe oluyor birden önüne çanta çıkıyor..Yine de ucuz atlattım.Buna şükür diyorum..

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Dünde benim başıma bir iş geldi..Bilenler bilir belki Büyükşehir belediyesinin önünden Tren garına doğru giden bir üst geçit var..Hafifte tümsek yol.Tam tepeyi çıktım hızım 50-60 km/h var bir baktım önümde bavul gibi bir çanta diklemesine duruyor.Sonradan anladım ki İlk yardım çantası gibi birşey..Sağım doluydu frene basıp ani duracak olsam arkamda ki kesin yapıştıracaktı..Çantaya vurdum geçtim..Taaak diye bir ses geldi.Tam ne olduğunu anlayamadan önümde kaza yapmış 2 araç gördüm.Arkadan bende yapıştıracaktım..Neyse ki zoraki sağa kendimi attım..İleride durdum baktım.Dedim ki radyatör falan delinmiştir şimdi dedim.Altına yattım baktım...Sadece radyatörü koruyan alt plastik var o kırılmış..Adamlar orada kaza yapmışlar 10 metre yukarı uyarı koymuşlar ancak öyle kötü bir yere koymuşlar ki üşenmeyip 3-5 metre daha yukarı koysalar sorun kalmayacak..Yol tepe oluyor birden önüne çanta çıkıyor..Yine de ucuz atlattım.Buna şükür diyorum..

Geçmiş olsun. İlkyardım çantasını mı uyarı diye koymuşlar ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun. İlkyardım çantasını mı uyarı diye koymuşlar ?

Teşekkür ederim.Evet maalesef çantayı koymuşlar..

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Teşekkür ederim.Evet maalesef çantayı koymuşlar..

Hep üç reflektör taşırım arabada. Biri bagaj kapağının içine montajlı diğer ikisi ihtiyaç halinde yola koymak için.

Gece bir aksilik olursa bagaj kapağını açınca yüksekte olduğu için düz yolda çok uzaktan görünür.

Şu an van aracımda orta bölmede sabit takılı...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Geçmiş olsun burada yükseltmekten ziyade dikkat ve hız daha önemli, geçtiğimiz hafta Balıkesir-Bursa arasında Gelenbe'de gece gelirken önümdeki kamyondan domates kasaları yola döküldü, hızım 90 km olduğundan kaçabildim, yani çok daha hızlı ve takip mesafem az olsaydı kesilikle kaçamazdım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu

Geçenlerde Ankara çevre oto yoluna tam girdim altıladım ki önümde bir köpek leşi solumda da araba vardı bir an üstünden geçebilirmiyim diye düşündüm, ancak frene bassam arabanın önü daha da aşağı inecek en iyisi ortalayıp geçeyim dedim ve pat küt aracın altını sürttüm. Tabii ki durdum, karanlıkta birşey göremedim ve ilk bulduğum kanala girdim ve benzinlikte baktılar lambayla. Herhangi bir eğilme kırık çatlak yok şükür ama yüreğim ağzıma geldi açıkçası. Bu araçlar yükseltilemez mi? lastik jant ebatlarıyla oynasak yakıt ayarı bozulur mu bilmiyorum. Görüşleriniz benim için önemli.

diyelimki 5 cm yükselttin, köpekten yırttın. peki domuzları ne yapacan. başıma geldi ordan biliyorum. :)

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Bir ay önce bir sakarya malatya seyahatimde, kayseri pınarpaşı, sivas gürün arası 5 km kadar terk edilmiş koca koca taşların çakılların mucurun olduğu bir yolu geçtikten sonra, gürüne 10 km kala 3 km kadar sadece dökülmüş, akışkan nerdeyse 2cm kalınlığında ziftin içinden geçtim.Biri bu ülkeye nasıl asvalt atılacağını anlatsın.Sonuç aracın çamurluk içleri 2 karış zift tavan hariç tüm yan ve arka camlar dahil, kapı altlarından tamponlara aracın arka kapısı ve camı dahil ve zaman zamanda tavan çizgisine kadar zift banyosu.Yolun devamında gürün girişinde her araç zift çamurundan çıkan araçlarına bakıp bildikleri tüm küfürleri ediyolardı.orda sektör oluşmuştu 1 saatte kabaca zift çıkaran bunun içinde 30 ile 50 tl anan gençler vardı.Benim küfür etme sürem son 200 km de devam edip, malatya ya vardığımda aldığım 2 litte mazot ile yaklaşık 3 saatlik çalışma sonuna kadar sürdü.Bu nasıl bir asvalt mantığı ser zifti üzerinde çakıl yok geçsin millet bir ara çakıl at araçlar silindir gibi geçsin olsun asvalt.Bizim canımız malımız bu kadar mu ucuz.

Bu olayın bir benzerini ben de yaşadım. Memlekete giderken, köy yolunda akşamdan zifti dökmüşler, geri kalan işi sabaha bırakmışlar. Gece 12 gibi geçiyorum. Yol pırıl parlıyor. Önce uyanamadım. Sabah arabaya bakınca bir de ne göreyim, arabanın belden aşağısı ziftle kaplanmış. Sonrasında 3-4 saatte ben uğraştım mazotla çıkarmak için. Özellike çamurlukların içindekileri temizlemek hayli zor olmuştu..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...