İçeriğe Yönlendir

Yeni Clio IV Tanıtıldı


Sani Gerşon

Recommended Posts

İkisini de virajlı bir yolda test edip gidip Megane alan adama çok şaşırırım ben. Hatta Focus alana da ki şu anki Megane Focus'tan çok çok daha zayıf teknik olarak. Bu arada, Türkçede "eski selefi" diye bir ifade olamaz.

Araç seçimi zevk işidir isteyen istediğini alır. Tekniği hızı tipi rengi gücü alacak olan kişinin şahsi seçimidir bildiğin üzere zevkler ve renkler tartışılmaz. Eski selefi ifadesi ile söylemek istediğimi anlayan anlamıştır, anlamayan varsa bir önceki serisi halk tabiri ile eski kasa'sı diyebiliriz. Sonuçta hepsi C sınıfı araçlar, aralarında uçurum bir fark olduğunu düşünmüyorum. Neyse konu dağılmasın, Clio 4'ü detaylı inceleyip bir yazı yayınlayacağım.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İkisini de virajlı bir yolda test edip gidip Megane alan adama çok şaşırırım ben. Hatta Focus alana da ki şu anki Megane Focus'tan çok çok daha zayıf teknik olarak. Bu arada, Türkçede "eski selefi" diye bir ifade olamaz.

Zevk meselesi Murat, herkes bizim gibi araba hastası değil, normal bir kullanıcı için megane daha mantıklı olabilir. Çünkü daha sessiz, rahat.

Yorum bağlantısı

Evren abi son noktayı koymuş bu cümlenin üstüne bir şey söylemek gereksiz. Konuyu boşu boşuna uzatmaya gerek yok. ;)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şu an satışta olan Megane dünyada geçerliliği olan tüm otomobil dergileri tarafından Korelilerin bile gerisinde, sonuncu seçiliyor testlerde. Yine de almak isteyeni kimse tutamaz.

Nerede diyor, hangi test diyor bunu?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Misal Auto Express. "Sürüş dinamiklerinde teknik altyapı olarak sınıfının en zayıf modeli, araç hakkında kayda değer bir şey yok."

Auto Express kullanmadan yorum yapmış olabilir mi? Zira aynı şaseyi paylaştığı coupe, rs motoruyla sınıfında "teknik altyapı dahil" birinci.

Hatırlarsan Cherokee'de de ESP vardı, videolarda bi işe yaramadığı çıktı...

Bir tane daha kanıt göstersene? Çoğunluğu yakalayalım derim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Megane RS tamamen farklı bir otomobil. O mekanik olarak çok çok üstün bir kere, aynı derginin farklı bir kuruluşu en yeni Focus ST'yi test ederken Megane RS'ten bahsederken rakiplerinin elektronik desteklerle üstesinden gelemediği gelişmiş diferansiyel sistemine benzer bir ifade kullanıyordu hatırlamıyorum.

Şase aynı murat'çım. Yürüyende sadece yay ve amortisör farkı var. Eh bunları hangi araçta değiştirirsen zaten daha iyiye gidiyor. Teknik altyapı olarak motoru katmadan konuşuyorum. Zira motora girersek konu çok uzar.

Başka yorum var mı bulabildiğin?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yürüyüş yapıp geldim. Eski Megane RS'te bile limited slip var yenisinde nasıl aynı olsun? :)

http://www.renaultsp...w/differential/

Renault'taki RS ifadesi diğerlerinden farklıdır, R.S. yazar zaten. Bu araç Renault'un değil Renault Sport'un :)

Aynı sistem yeni megane'da da mevcut şu an. Ancak RS i geçelim.

Düz megane için, başka test sonucun var mı Murat?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Nasıl mevcut abi? Yol otomobillerinde olmaz genelde :)

Yeni megane'dan kastım Rs, eksik yazmışım.

Neyse, ikinci test veremediğine göre sanıyorum ki "tüm testlerde sınıfında sonuncu" savını savmış oluyoruz.

Murat, lütfen at gözlüğünü "at". Yeni megane sınıfında bir çok araba kadar iyi. Hatta daha iyi oldukları da mevcut. Ben demiyorum ki -en iyi-. Ancak eskisine göre çok büyük artış mevcut. Bunun testleri de mevcut. Her ay bayiiden alabileceğin AutoShow dergisinde bile Megane'ı çok beğendiler, çok övdüler. Bende sayıları da mevcut, dilediğin zaman gösterebilirim.

Madem üstvites siten var, bayii ile anlaş ya da yeni megane'ı günlük kirala ve kullan. Ardından sen de yorum yaparsın... Aksi halde lütfen ön yargılarına kapılıp megane veya Renault hakkında bu tip atıp tutmalar yapma.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yeni Megane derken yeni kasa Megane mı çıktı? Ben seninkini biliyorum son.

Makyajlandı. 2009'da çıkmasına rağmen adı hala yeni megane olarak geçiyor renault'ta.

qOmDB.jpg

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Sani Megane konusunda son derece haklısın Renault bu araba ile büyük aşama kaydetti. Şu an Audi aracımızda bulunmayan sesli arama, kartsız araç açma, kapama ve çalıştırma fonksiyonları bu megande mevcut

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Sani Megane konusunda son derece haklısın Renault bu araba ile büyük aşama kaydetti. Şu an Audi aracımızda bulunmayan sesli arama, kartsız araç açma, kapama ve çalıştırma fonksiyonları bu megande mevcut

+26000

Özellikle makyajlı megane 3 gerçekten çok güzel olmuş. Bu gün showroom'a gittim mıncıkladım biraz 1.6 dci alnıp chiplenip gezilicek türden ekonomik performanslı. Artık kendini yenilemeyen firma günümüz şartlarında yok olmaya mahkum Enis bey, Renault'ta her ne kadar maliyet politikasını düşünse de son dönemde güzel işler yapmaya başladı.

Yorum bağlantısı

Makyajlandı. 2009'da çıkmasına rağmen adı hala yeni megane olarak geçiyor renault'ta.

Sani yeni ibaresi makyajdan sonra geldi, senin kasa varken Megane yazıyordu. Renault'un pazarlama stratejisi diyebiliriz, her makyajda yeni ibaresini ekler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

+26000

Özellikle makyajlı megane 3 gerçekten çok güzel olmuş. Bu gün showroom'a gittim mıncıkladım biraz 1.6 dci alnıp chiplenip gezilicek türden ekonomik performanslı. Artık kendini yenilemeyen firma günümüz şartlarında yok olmaya mahkum Enis bey, Renault'ta her ne kadar maliyet politikasını düşünse de son dönemde güzel işler yapmaya başladı.

Renault motor olarak 10 senedir aynı motoru kullanıyor. Bu bir açıdan çok iyi, tecrübesi çok, yedek parçası ucuz. Ancak kendini yenilemiyor. Bu zamanda millet 1.5 motordan 130-140hp'yi çok kolay alabiliyor. Zira yeni VW'ler 1.6 150hp gelecekler. Bu durumda Renault kendini geliştirme konusunda yavaşladı.

Ayrıca 1.6 lar için yetkili servislerin eğitimleri hala tamamlanmamış diye okudum nette. Bu sebeple aracı bakıma götürdüğümüzde fal taşı gözlerle bakabilirler.

Ha alır mıyım, 1.5'e güvendiğimden 1.6'yı da gözüm kapalı alabilirim.

Yorum bağlantısı

Renault motor olarak 10 senedir aynı motoru kullanıyor. Bu bir açıdan çok iyi, tecrübesi çok, yedek parçası ucuz. Ancak kendini yenilemiyor. Bu zamanda millet 1.5 motordan 130-140hp'yi çok kolay alabiliyor. Zira yeni VW'ler 1.6 150hp gelecekler. Bu durumda Renault kendini geliştirme konusunda yavaşladı.

Ayrıca 1.6 lar için yetkili servislerin eğitimleri hala tamamlanmamış diye okudum nette. Bu sebeple aracı bakıma götürdüğümüzde fal taşı gözlerle bakabilirler.

Ha alır mıyım, 1.5'e güvendiğimden 1.6'yı da gözüm kapalı alabilirim.

Tamamen katılıyorum, motorun bilindik ve sorunsuz olması çok iyi ancak gelişmediği sürece yenilmeye mahkum olacaktır. Hacim aynı kalmak şartı ile şu 1.5 Dci'den stok 130 çıkartsaydı, 1.6 da 160 ve üstü olsa çok daha iyi olurdu. Yada araya farklı bir dizel motor koysaydı mesela 1.2 dci 80hp gibi, benzinli motorlarda çok fazla yenilik yapıyor ama dizel motorlar için öyle aman aman bir değişiklik yok. Dizel'de işi çok ağırdan alıyorlar, umarım rakipleri karşısında dizel motor konusunda hüsrana uğramaz. Eğitim konusunda da çok çok haklısın, öyle servisler biliyorum ki aracın filtresini değiştirmekten aciz. Bu firma'dan çok distribitör sorunu bana göre yeterince denetim yok. Eğitimde yüzeysel kalınca genelde müşteri mağdur olabiliyor. 1.6Dci alırmıyım, alırım çünkü sağlam performanslı ekonomik ancak en iyisi biraz beklemek piyasa bir otursun diğer markaları da görelim ondan sonra bir tercih yapılabilir.

Yeni vw'ler dizel mi olacak ? GTi vers. gibi bişey mi olacak bilgin varmı ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

GTI'ı bilmiyorum ama 1.6tdi lar için 150hp söyleniyor.

Senin cotech'ten geri dönüş yok mu?

Yorum bağlantısı

GTI'ı bilmiyorum ama 1.6tdi lar için 150hp söyleniyor.

Senin cotech'ten geri dönüş yok mu?

Net bilgi için 3-5 kaynakla görüşüyorum. Şahsen konunun olacağını düşünüyor, fabrikaya soracak konu üzerinde yoğunlaştım. Yani unutmadım aklımdasın.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

Net bilgi için 3-5 kaynakla görüşüyorum. Şahsen konunun olacağını düşünüyor, fabrikaya soracak konu üzerinde yoğunlaştım. Yani unutmadım aklımdasın.

Süpersin :)

Gerekirse numaramı ver, benle de görüşebilir :)

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

En üst donanım 42bin tl'ki çok iyi bir rakam. Ben daha pahalı olacak sanıyordum.

Gayet alınabilir bir rakam. Ayrıca 90hp'de ortalama 3.6lt yazmış ki, İstanbul'da 4.5lt'yi falan bulur ortalaması. Bence müthiş!

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ortalaması 3.8lt olan 1.16d ben kullandıktan sonra 11.2lt dedi :p

Sana araba dayanmıyor ki, buna da şükür :)

Yorum bağlantısı

En üst donanım 42bin tl'ki çok iyi bir rakam. Ben daha pahalı olacak sanıyordum.

Gayet alınabilir bir rakam. Ayrıca 90hp'de ortalama 3.6lt yazmış ki, İstanbul'da 4.5lt'yi falan bulur ortalaması. Bence müthiş!

Fiyatlar tam beklediğim gibi geldi, en kısa zamanda mıncıklamak şart. Yanlız kanka kg olarak hafifletmişler. 200kg önceki kasasından hafifletilmiş. Tork yükselmiş, eğer vites oranlarında da ayar yapıldı ise yakıt ve performans olabilir. Kanka megane'ı sat sana alalım? Öncü ol olmaz mı? :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

Fiyatlar tam beklediğim gibi geldi, en kısa zamanda mıncıklamak şart. Yanlız kanka kg olarak hafifletmişler. 200kg önceki kasasından hafifletilmiş. Tork yükselmiş, eğer vites oranlarında da ayar yapıldı ise yakıt ve performans olabilir. Kanka megane'ı sat sana alalım? Öncü ol olmaz mı? :)

0 araba almam ben. İkinci ele düşmesi lazım ;)

KG olarak bayağı iyi. KA'dan 100kg ağır, 30beygir fazla. Fiesta'lar kaç kg'idi :fiuw:

Sen benim sıkıntıyı çözemedin mi hala :)

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

0 araba almam ben. İkinci ele düşmesi lazım ;)

KG olarak bayağı iyi. KA'dan 100kg ağır, 30beygir fazla. Fiesta'lar kaç kg'idi :fiuw:

Sen benim sıkıntıyı çözemedin mi hala :)

Otomobil müh. olan tecrübeli cotech tatile çıkmış, döndüğünde kesin sonuç elimizde olacak. Kalfası olur diyor, bende aynısını düşnüyorum. Esas problem bu yazılımı atabilicek yetkili servis bulabilmek. :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Otomobil müh. olan tecrübeli cotech tatile çıkmış, döndüğünde kesin sonuç elimizde olacak. Kalfası olur diyor, bende aynısını düşnüyorum. Esas problem bu yazılımı atabilicek yetkili servis bulabilmek. :)

Servis işi kolay. Yakından ilgilendiğim bi yetkili servis var, prosedürü bilmem yeterli :)

Olur derken, sorun çözülür mü demek istiyor?

Yorum bağlantısı

Servis işi kolay. Yakından ilgilendiğim bi yetkili servis var, prosedürü bilmem yeterli :)

Olur derken, sorun çözülür mü demek istiyor?

Yazılımın değişmesi ile, eğer motorda mekanik bir sorun ya da değişim yok sa ki E5 motorlarda ben herhangi yapısal değişiklik olduğunu düşünmüyorum. Yüksek ihtimal sorunun çözülebilir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yazılımın değişmesi ile, eğer motorda mekanik bir sorun ya da değişim yok sa ki E5 motorlarda ben herhangi yapısal değişiklik olduğunu düşünmüyorum. Yüksek ihtimal sorunun çözülebilir.

Hayırlısı, 4 gözle bekliyorum :B)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...