İçeriğe Yönlendir

Ka - Dijital Devir-Su Sıcaklığı Göstergesi Montajı-Resimli.


Tolgahan Köroğlu

Recommended Posts

Tolgahan Köroğlu

Evet Ka'nın (bana göre) en önemli eksikliklerinden olan su ısı ve devir göstergesinin olmaması. Bu eksikliği giderkmek için sahibinden.com üzerinde satışta olan cihazı satın aldım, kargo elime erken ulaştı ama yoğunluktan bu gün araca bağlayabildim.

cihaz elime ulaştığında çektiğim ilk resim,

wp000016d.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

wp000015q.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

ürünü satın aldığım arkadaşı aradım sağolsun çok yardımcı oldu, 15 dk da neyin nasıl olacağını anlattı ilk denemeden sonra düzgün bir montaj için kolları sıvadım.

ürün 4 adet kablo ile geliyor, kırmızı siyah yeşil ve sarı

Kırmızı : + 12 V

Siyah : (-) Şase

Yeşil : Devir ölçmek için kullanılacak

Sarı : Su sıaklığı için kullanılacak.

Ürünü yapan kişi kolaylık olması açısından toplu iğneye kabloları lehimleyip makaron ile izole etmiş, başarılı olmuş bence.

monaja başlamadan önce ihtiyacım olcak malzemeleri gittim aldım,

kablo geçireceğim borular (ortasından yarılmış), bez bant (genelde LPG montajcıları kullanır) siyah cırt.

wp000027a.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

+12 V kırmızı kablo montajı,

Deneme olarak direkt akü den dağılan kabloya bağladım cihaz çalıştıkan sonra bunu oksijen sensörüne giden sokette bulunan PEMBE-Sarı çizgili kabloya bağlayıp izole ettim. Buaradaki amaç cihaza kontak açıldığında elektrik gelmesi. kabloların açıktan gitmesininden hoşlanmıyorum bu şekilde hortumdan geçirmek çok sağlıklı oldu. Sensöre giden kabloların dışındaki koruma yıpranmıştı manayla onu da yenilemiş oldum.

wp000017.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

wp000028.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

wp000029v.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

kırmızı kablonun devamını sol çamurluğu takip edecek şekilde tırtıklı boru ile izole ederek westinghouse un arkasına kadar getirdim. buarada alarm kablomun sirenine giden şase kablosunu kesmiştim hazır boşta duruyorken (-) siyah kabloyu buna bağladım.

wp000030l.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

Yeşil kablonun montajı, aracım lpg li olduğu için lpg enjektörüne giden kablodan sinyali aldık,

cihazı bağladıktan sonra deneme yanılma ile ki zaten 2 kablo var :) işimize yarayacak olanı bulduk.

enjektörler önde olduğundan kablo çok uzun kalacaktı, ben de hava filtresi kutusunu söküp, altında kabloları takip ettim sinyal aldığım kabloyu buldum ve torpidoya en yakın olan yerden bağlantı yaptım, motor havuzu zaten dar sağda solda fazla kablo görünmesin.

wp000020v.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

şimdi beni en çok uğraştıran su ısısının sinyalini alacağımız kısma geldik. sarı kablonun montajı.

burada emme manifoldunun sağ çamurluk (yolcu tarafı) tarafında kalan, hemen bitiminden aşağı doğru tırtıklı boru içerisinden giden 4 adet kabloyu bulmaya. bu kablolara siyah - kahverengi ve 2 adet örgülü siyah kablo şeklinde. bizim kullanacağımız yanlız başına duran siyah kablo. burada LPG nin regülatörü vs olduğundan önce onarı sökmem gerekti baya vakit aldı.

resimde neresi olduğu açıkça belli yağ çubuğundan anlaşılabilir.

wp000022y.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

(-) siyah kablonun bağlantısı.

wp000031t.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

tüm kabloları boğaz kelebeğinin tam altına gelecek şekilde ayarladım, hepsini tırtıklı boru içinden geçirdim ve birleştikleri yeri güzelce bantladım. Bu noktada bez bant çok daha iyi yapışıyor ve sıcaktan elektrik bantı gibi etkilenmiyor. Bu tarz işlerde kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.

wp000041a.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

wp000032l.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

wp000035y.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

kontak açık elektrik geliyor ve ekran bu şekilde görünüyor.

wp000033.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

mutlu sona yaklaşırken devir göstergemizi deniyorum. Eller de pis çıkmış ama biliyorsunuz "kirlenmek güzeldir" :)

wp000034r.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

su sıcaklığımız, parçaları almak için sanayiye gittiğimde araba soğumuş ilk çalıştırmada 56" gösterdi.

wp000037m.jpg

By tolga_kaan_ at 2012-07-07

Cihazın çalışan hali, videoyu editlemek ile uğraşmadım direkt yükledim.

kalibrasyonu arkaaş güzelce izah etti, kullanımı zaten yeteri kadar kolay 5 det menü var,

devir uyarsını istediğiniz gibi ayaralayabiliyorsunuz , ben 3600 D/D ya ayarladım geçtiği anda uyarı veriyor, bi nevi shiftligt mantığı,

su sıcaklığı da aynı şekilde ayarlanabiliyor.

ilk yol tecrübemde ka'm racing motor gibi 2 vites 60 km hız da 9700 devir gösteriyordu, bunu düzeltmek için cihazın arkasında ufak ir potansiyometre var ordan hallediliyor. şimdi devir kendisine yakışır bir halde yükseliyor :)

not: Konu alıntı değildir, resimler ve anlatım bana aittir. Resimler Htc HD 7 ile çekilmiştir.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Mustafa Ülgen

Güzel çalışma tebrikler. El emeği gibisi yok. Güle güle kullanın. :nazar:

Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu

değiştirme yetkim olmadığı için, yeni mesaj atıyorum.

imla hatalarını düzeltemedim adminler yardımcı olursa sevinirim.

maliyet : cihaz 80 TL Bant : 5 TL tırtıklı boru 5 TL Cırtlar 3 tl

toplamda 95 TL diyelim. işçilik yok kendim yaptım.

Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu

Güzel çalışma tebrikler. El emeği gibisi yok. Güle güle kullanın. :nazar:

Teşekkür ederim, mutlu oluyorum kendi emeğim olan şeyleri görünce...

Tolgahan eline sağlık güzel iş çıkarmıssın ..

teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu
(düzenlendi)

Tebrik ederim. Fiestada devir var fakat motor hararet gostergesi yok uyumlumudur acaba ?

Mantık olarak bakıldığında uyabilir, ama yapan arkadaşa sorarım isterseniz.

Ellerinize sağlık. Güzel olmuş, güle güle kullanın.

Teşekkür ederim.

tarihinde Tolgahan Köroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Bütünbıçaksız

selamlar aynı cihazı bende kullanıyorum ve çok memlunum ve tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mehmet Kıdıman

http://tinypic.com/r/mbo8e1/6

bende denedim yazdıklarını ancak hararet göstergesini çalıştıramadım . benim aldığım klasik gösterge olmadı. bağlantılarda. baglantışemasına göre doğru bağlandığımı düşünüyorum ancak siyah kablodan alamadı bilgiyi. fikrin varsa denerim.

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İşçilik cihazdan pahalı olurdu yaptırılsa idi :nazar:

yalnız hego kablosuna neden giriş yapıldu onu anlamadım?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Acar2
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba

konuda anlatılan cihazın "TWI-TACHO" tasarımcısıyım (Mehmet ACAR yaş:37 İZMİR)

cihazı ilk olarak twingolarda kullanmak üzere tasarladım. Fakat sonrasında bir çok Ford KA kullanıcısıda cihazımdan kullanmaya başladılar.

cihaz toplamda 4 kablo bağlantısı gerektiriyor.

1) +12 v

2) şase

3) devir bilgisi için enjektör kablosuna bağlantı

4) Ford kanın motor üserinde takılı olan hararet sensöründen bağlantı

montaj esnasında telefonla montaj desteği veriyorum. (telefon desteği ile elektrikçiye gerek kalmadan cihazı rahatça montaj yapabilirler.)

cihaz devir ve ısı gösterir.

istenilen devir ve ısı seviyelerinde sesli ve ışıklı uyarı ayarı yapılabilmektedir.

cihaz Ford KA ile %100 uyumludur.

ayrıca çeşitli araç içi sürüş destek cihazı tasarımlarım mevcut.

twiputer (yol bilgisayarı) halen 2 adet ford KA da da kullanılmaktadır.

acar lpg (lpg li araçlar için depo seviye ve menzil gösteren bir cihaz)

halen geliştirme aşamasındadır.

demo videosu:

http://www.youtube.com/watch?v=_9s38mERIv0

detay öğrenmek isteyen arkadaşların sorularını memnuniyetle cevaplayabilirim.

saygılarımla.

tarihinde Mehmet Acar2 tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

güzel bir paylaşım olmuş. benim ilgimi daha çok fotograf makinası çekti :biggrin:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar merhaba

konuda anlatılan cihazın "TWI-TACHO" tasarımcısıyım (Mehmet ACAR yaş:37 İZMİR)

cihazı ilk olarak twingolarda kullanmak üzere tasarladım. Fakat sonrasında bir çok Ford KA kullanıcısıda cihazımdan kullanmaya başladılar.

cihaz toplamda 4 kablo bağlantısı gerektiriyor.

1) +12 v

2) şase

3) devir bilgisi için enjektör kablosuna bağlantı

4) Ford kanın motor üserinde takılı olan hararet sensöründen bağlantı

montaj esnasında telefonla montaj desteği veriyorum. (telefon desteği ile elektrikçiye gerek kalmadan cihazı rahatça montaj yapabilirler.)

cihaz devir ve ısı gösterir.

istenilen devir ve ısı seviyelerinde sesli ve ışıklı uyarı ayarı yapılabilmektedir.

cihaz Ford KA ile %100 uyumludur.

ayrıca çeşitli araç içi sürüş destek cihazı tasarımlarım mevcut.

twiputer (yol bilgisayarı) halen 2 adet ford KA da da kullanılmaktadır.

acar lpg (lpg li araçlar için depo seviye ve menzil gösteren bir cihaz)

halen geliştirme aşamasındadır.

demo videosu:

detay öğrenmek isteyen arkadaşların sorularını memnuniyetle cevaplayabilirim.

saygılarımla.

Mehmet bey hoşgeldiniz.

2009'a kadar neredeydiniz yahu :) KA'mı sattıktan sonra gördüm icatlarınızı ve çok üzüldüm.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Hakkatten ka için ihtiyaç olan harika bir paylaşım olmuş..Tebrikler..

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar2

bu gün İzmirden Volkan'ın Ford Ka'sına twi-tacho isimli devir ve ısı göstergesinden monte ettik.

kendisi siteye üye değilmiş. yakın zamanda üye olup KA ile ilgili paylaşımlarda bulunmasını umuyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

bu gün İzmirden Volkan'ın Ford Ka'sına twi-tacho isimli devir ve ısı göstergesinden monte ettik.

kendisi siteye üye değilmiş. yakın zamanda üye olup KA ile ilgili paylaşımlarda bulunmasını umuyorum.

Fotoğraflarını paylaşırsanız arkadaşlarımıza kolaylık olur.

Yorum bağlantısı
Fırat Özdemir

Fotoğraflarını paylaşırsanız arkadaşlarımıza kolaylık olur.

benim ka ya uyguladık ama işe yaramamıştı,rölanti devrini 3000 lerde gösteriyordu,iade ettik,yine forumda birileri motorun normal çalışma ısısını 70 gösterdiğini yazmıştı,olamayacağını söylemiştik.

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar2

benim ka ya uyguladık ama işe yaramamıştı,rölanti devrini 3000 lerde gösteriyordu,iade ettik,yine forumda birileri motorun normal çalışma ısısını 70 gösterdiğini yazmıştı,olamayacağını söylemiştik.

Fırat bey sizin aracınızda, elektronik parazit sorunu vardı bu sebeple cihaz sizin araçta çalışmadı.

siz şansızdınız fakat bir kayba da uğramadanız. (sizden cihazı iade aldım.)

lütfen bu durumu cihazı kötüleme amaçlı kullanmayınız.

cihaz halen 40 civarında araçta kullanılmaktadır. ve bu araçların 8-9 tanesi ford Ka dır.

cihaz aracın orjinal hararet sensöründen veri okuyor. ve fan açma noktasına göre yapılan bir kalibrasyon işlemi var.

bu kalibrasyondan sonra motor ısısını 70 gösterme ihtimali (sensör veya kablo bağlantılarında bir sorun oluşmadıkça) yoktur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar2
(düzenlendi)

twi - tacho nun ford KA için montaj kılavuzu

cihazın 4 adet kablosu vardır.

1) +12 v

2) şase

3) devir sinyal kablosu

4) hareret sensör kablosu

montaj kolaylığını sağlamak için her kablonun ucuna bir toplu iğne lehimlenmiştir.

böylece araçta sinyal alınacak kablo hiç bir şekilde kesilmeden/soyulmadan bu iğnenin saplanması yeterli olmaktadır.

1. resim +12 v bağlantısı:

twi-tacho nun kırmızı kablosu aracın lamda sensörüne giden kablolardan mor/pembe renkli kablodan bağlantı alınır.

araçtaki yeri, radyatörün arkasındaki soğutma fanının egzos çıkışlarının olduğu tarafındadır.

araç kontağı açıldığında bu kablo +12 volt ile enerjilenir.

j8t87.jpg

2. resim şase ucunun montajı :

twi-tacho nun siyah kablosu araç aküsünün - ucuna bağlanır.

j8tsl.jpg

3. resim hararet sensörü bağlantısı:

twi - tachonun sarı kablosu, aracın hararet sensörüne giden kabloya bağlanır.

kablonun yeri: motor yağ kontrol çubuğunun yanında bulunan kablo spiralinin içindeki kablolar dışarı çıkarılır. (kablo spiralinde boylamasına bir yarık mevcuttur ve bu kablolaları dışarı çıkarmak çok basittir.) spiralin içinden 4 adet kablo geçer, 2 adet birbirne sarılı siyah kablo ayrıca 1 adet tek siyah kablo ve 1 adet sarı kablo yer alır. twi-tachonun kablosu tek siyah kabloya bağlanır.

j8ty3.jpg

4.resim devir kablo bağlantısı:

twi-tacho nun yeşil kablosu aracın enjektör kablosuna bağlanır.

hararet sensör kablosundan bağlantı aldığımız noktanın hemen yanında motor benzin enjektörlerinden ilki yer alır.

enjektörün 2 adet kablosu vardır. doğru kablo siyah renkli kablodur.

(eğer araç lpg li ise bu bağlantı lpg enjektörlerinin herhangi birinden alınmalıdır.)

j8u81.jpg

tüm bağlantılar toplu iğnelerin ilgili kabloya saplanması yöntemi ile yapılır. burada dikkat edilmesi gereken husus, iğneler kabloların içine enjekte eder gibi saplanmalıdır..

5. resim kablonun araç içine geçişi

soğutma suyu yedek kabının araca tutturulduğu civata sökülür. sonrasında yedek kap yerinden oynatılarak motor tarafında doğru çekilir.

bu kabın arka kısmında araç içine geçiş noktası vardır. bu noktadaki plastik körük kablonun geçebileceği kadar delinip kablo buradan araç içine geçirilir.

kapı fitilinin yanında ön camın sol alt köşesine getirilir.

j8upf.jpg

j8utx.jpg

6.resim cihazın ön cama montajı

cihazın arka kısmındaki kaliteli vantuz ile cihazın ön cama montajı tamamlanır.

j8v0k.jpg

cihazın 5 adet işlem menüsü vardır.

bu menüler yardımıyla;

1- uyarı deviri belirlenebilmektedir. (cihaz kullanıcının belirlediği bir devir seviyesi aşıldığında sesli ve ışıklı uyarı vermektedir.)

2- uyarı için ses ve ışık seçimi yapılabilmektedir. (buzzer için değişik tonlamalar seçilebilir. ayrıca buzzer ve ledler için OFF seçeneğide mevcuttur)

3-devir için kalibrasyon menüsü mevcuttur. değişik ateşleme haritasına sahip araçlar için devir ayarı yapılabilmektedir. (3 silindir 4 silindir farkı v.s gibi)

4- ısı uyarı seviyesi belirlenebilmektedir. Motor ısısı belirlenen seviyeyi aştığında cihaz sesli ve ışıklı uyarı vermektedir. bu esnada devir gösteren modda olsa dahi derhal ısı gösteren moda geçer ve ısı belirlenen seviyesinin altına düşene dek 15 saniyede bir uyarı verir.

5-ısı kalibrasyon ayarı yapılabilmektedir. 5 voltluk hararet sensörü kullanan tüm araçlara uygun bir cihazdır. kullanılan aracın fan açma derecesine göre yapılan bir kalibrasyon ayarı vardır.

cihazı satın alan arkadaşlar için yukarıdaki tüm adımları telefonda adım adım yaptırmaktayım.

tarihinde Mehmet Acar2 tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

twi - tacho nun ford KA için montaj kılavuzu

KA'm olmadığım için bir kere daha üzüldüm.

Ellerinize sağlık valla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar2

KA'm olmadığım için bir kere daha üzüldüm.

Ellerinize sağlık valla.

Sani, teşekkür ederim.

umarım ilerinde keyif içinde olsa tekrar bir Ford KA sahibi olursun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...