İçeriğe Yönlendir

Lastik Ebatını Büyüttüm Ön Takımlara Sürtünüyor


Ayhan Arı

Recommended Posts

Ayhan Arı

arkadaşlar explorer orjinal ebatlar 255-70-16 şimdi aldıklarım ise 285-70-18 fakat ön lastikler geniş geldi ve içeriden rot başlarına sürttü yani yerleşmedi.Ne yapabiliriz bir yolu var mı? Bijonlar uzatılabilri mi yada araya bir aparat atılabilir mi? Saygılar...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Almanız gereken yanak 60 ya da 55 olmalıydı, kim önerdi bu lastikleri size?

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Ön alt tarafta torsiyon bar dediğimiz yerden 3-4 cm. yükseltip deneyin. Olmaz ise flanş dediğimiz parçalar yardımıyla 4 jantınızı da 2 cm. dışa çıkık hale getirip rahatlıkla kullanabilirsiniz. Teknik verileri gözardı edip göz zevkinize bakın. Şanzımanımız kuvvetli merak etmeyin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Olgum
(düzenlendi)

Bende bugün tam bu konuyu açacaktım tesadüf olmuş.Dün lastik ve jantlarımı değiştirdim sonunda

orjinali 245-75-16 idi şimdi 275-55-19 yaptım aradaki fark + olarak % 1.4

ancak lastikleri taktık bir baktık ki ön teker 1 cm kadar salıncaklara değiyor

hemen tornacıda 2 cm kalınlığında flanş diye tabir edilen 5 delikli 4 tane yuvarlak demir yaptırdık

şimdi on numara oldu. Ama en büyük hatam jantın güzelliğine aldanıp ofsetli almam oldu

güya 19 jant taktık ama 16 dan daha ufak gözüküyor

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Emre Resimlerini atsana son halinin.

Sayın Apachi merak buyurdular. :D

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Sayın Apachi merak buyurdular. :D

Emrenin aracı da güzeldir. Derledi topladı aracı. Şimdi daha bir güzel olmuştur büyük bir ihitmalle.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Ön alt tarafta torsiyon bar dediğimiz yerden 3-4 cm. yükseltip deneyin. Olmaz ise flanş dediğimiz parçalar yardımıyla 4 jantınızı da 2 cm. dışa çıkık hale getirip rahatlıkla kullanabilirsiniz. Teknik verileri gözardı edip göz zevkinize bakın. Şanzımanımız kuvvetli merak etmeyin :)

Biz yol tutuşu iyileştirmek için bolca para harcayalım senin göz ardı ettiğin şeye bak abi ya şaşırmamak elde değil :shok: Allah ani hareket yapacak pozisyonlar yaşatmasın inşallah ;)

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Sühacım bizde hız tutkusu yok. Olsa başka araba alıp binerdik normal olarak.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Sühacım bizde hız tutkusu yok. Olsa başka araba alıp binerdik normal olarak.

Abi 50km ile 2 spin atanları gözümüz ile gördük ;)

Yorum bağlantısı
Emre Olgum
(düzenlendi)

Hakan abi inan bilgisayarla aram pek iyi değildir. Bana nasıl resim ekleneceğini yazarsan yada belirtirsen hemen atayım resimleri.

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Lütfen tüm içeriği büyük harfler ile yazmayınız.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

o zaman atma :)

Flanş kullanılması şu durumda en uygunu. LAstikleri geri veremiyorsanız tabi.

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

flanş kullandık ama şöyle bir sıkıntı olmaz mı aklım hep orda şimdi

2 cm genişliğinde flanş takınca somunlar vidalara 2 cm daha az girmiş oldu yani daha az tutuyor

bu sıkıntı olur mu

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Ön alt tarafta torsiyon bar dediğimiz yerden 3-4 cm. yükseltip deneyin. Olmaz ise flanş dediğimiz parçalar yardımıyla 4 jantınızı da 2 cm. dışa çıkık hale getirip rahatlıkla kullanabilirsiniz. Teknik verileri gözardı edip göz zevkinize bakın. Şanzımanımız kuvvetli merak etmeyin :)

Nasılda döktürmüş hemen, Kendi arabası da EKS ya.... :p

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

flanş kullanılırsa, farklı bijon somunu şarttır, zaten normalde, kit halinde satılır yurt dışında hazır olanlar, bu arada lastğğiniz oldukça fazla irileşmiş, teknik olarak iyi değil, her türl,ü mekanik aksam çok hızlı yıpranacak, kaldı ki jantlar yanlış seçilmiş belli ki ET değeri uyumsuzluğu ile lastikler sürtmüş, bence geri verme şansınız varsa bu jant lastiği iade edin.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım
flanş kullanılırsa, farklı bijon somunu şarttır, zaten normalde, kit halinde satılır yurt dışında hazır olanlar, bu arada lastğğiniz oldukça fazla irileşmiş, teknik olarak iyi değil, her türl,ü mekanik aksam çok hızlı yıpranacak, kaldı ki jantlar yanlış seçilmiş belli ki ET değeri uyumsuzluğu ile lastikler sürtmüş, bence geri verme şansınız varsa bu jant lastiği iade edin.

Benim 22"lere 45 yanak takalım mı abi ? :p

HAKAN AĞBİ İNAN BİLGİSAYARLA ARAM PEK İYİ DEĞİLDİR BANA NASIL RESİM EKLENECEĞİNİ YAZARSAN YADA BELİRTİRSEN HEMEN ATAYIM RESİMLERİ

Emrecim aşağıdaki linke tıkla orada çok güzel anlatıyor herşeyi.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/230181-foruma-resim-ekleme-resimli-ve-detayli-anlatim/

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arkadasim,

Öyle kafana göre jant ve/veya lastik ebadi degistiremezsin. Bu hemde kilometre göstergesinin yanlis göstermeside caba.

Aracin kitabinda hangi lastik ve jantlarin beraber kullanimina izin verildigini görebilirsin.

Illada bu lastik ve jantlari kullanacagim dersen ve sadece rot baslarina degiyorsa (ki direksiyoun tam sag ve tam sola cevirip bakmakta fayda vardir. Ayrica aracin yaylanmasinida göz önünde bulundurup tam asgi ve tam yukari kaldirarakta incelemek lazim).

Selamlar.

Uzun bijon kullanip araya parca koyabilirsin buda bijonlarin üzerine gelen yükün önemli ölcüde artmasi demektir.

Türkiye de bunları, lastikçiye söylersek, levye ile kovalar bizi :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Atilla Oğuz Tan

Lastik ebatları hakkında çok keskin çizgiler vardı sanırım. Orjinalinden yapılan minicik değişiklikler bile exlerin yürüyen aksaamına büyük hasarlar verebiliyordu. Hangi esneklikte araca zarar vermeden lastik değiştirilebilir göz zevkine göre, bu konuda ayrıntılı bilgi alabilir miyiz üstatlardan?

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım
Lastik ebatları hakkında çok keskin çizgiler vardı sanırım. Orjinalinden yapılan minicik değişiklikler bile exlerin yürüyen aksaamına büyük hasarlar verebiliyordu. Hangi esneklikte araca zarar vermeden lastik değiştirilebilir göz zevkine göre, bu konuda ayrıntılı bilgi alabilir miyiz üstatlardan?

26" e kadar yolun var kardeşciğim :) Şanzımanında problem yoksa birşey olmuyor, gönlün rahat olsun :)

Yorum bağlantısı
Atilla Oğuz Tan

26" e kadar yolun var kardeşciğim :) Şanzımanında problem yoksa birşey olmuyor, gönlün rahat olsun :)

Peki yanak ve taban genişliklerinin etkisi ne olur? Yoksa hepsini janta göre mi ayarlıyorlar? 26 da çok be abi : ))
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Peki yanak ve taban genişliklerinin etkisi ne olur? Yoksa hepsini janta göre mi ayarlıyorlar? 26 da çok be abi : ))

http://www.lastik24.com/Calculation.aspx

Bu linkten hesapla Atilla. Görsel olarak da gösteriyor zaten. Ben 22 leri takarken buradan bakmıştım değişimin gidişatını.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...