İçeriğe Yönlendir

Araç Hemen Tepki Vermiyor ( 3-5 Saniye Sonra Hızlanma Oluyor)


Soner Beşcanlar

Recommended Posts

Soner Beşcanlar

aracımda 1 yıl önce tipik egr arızası verdi. ( yolda kendiliğinden gaz kesme ve yığılmalar oldu) bizde egr serviste 800 lira olduğu için 350 ye şaşmazdaki ford yedek parçacıdan aldık. fakat arıza ışığı zaman ve gün standartı olmaksızın bir yanıyo bir sönüyo... ESAS SORUNUM dediğim gibi araç hemen tepki vermiyor. sizce egr dşarıdan alındığı için problemli midir? yoksa MAF sensörünün zamanı mı gelmiştir....

not : çok iyi bir ustam yok arabayı gösterecek. lütfen yardım...

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Şaşmazda forumun anlaşmalı olduğu oto yıldırım var. Bizim C-max'in bakım ve tamirleri hep orada yapılıyor. Cancan garagenin olduğu sokaktan girince ileride.

Yorum bağlantısı
Soner Beşcanlar

Şaşmazda forumun anlaşmalı olduğu oto yıldırım var. Bizim C-max'in bakım ve tamirleri hep orada yapılıyor. Cancan garagenin olduğu sokaktan girince ileride.

memnun musunuz? gerçekçi çözüm bulabiliyorlar mı?

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

memnun musunuz? gerçekçi çözüm bulabiliyorlar mı?

Evet işinin ehli ustalar ve C-Max'lerden anlıyorlar.

Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay

Sanki turbo geç doluyor gibi

o ne demek hocam bende de aynı sorun var ustama götürdüm mazotttan dedi

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

o ne demek hocam bende de aynı sorun var ustama götürdüm mazotttan dedi

Turbo lu araç için en önemli güç Turbo'dur malum ;) Eskisine göre geç performans benim aklıma turbo'nun olması gibi çalışmadığınıda getiriyor. Obd üzerinden aracın manifolda giren hava basıncını kontrol etmek gerekli. Örnek olarak Turbolarımız değişken geometrili yani kapanıp açılan yönlendirici paller var bu paller açık yada kapalı kalmış olabilir vb...

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Sözü edilen özel servise daha basit bir arıza için gittim, yapılan işten memnun olduğumu söyleyebilirim. İşinin ehli izlenimini veren genç bir arkadaş var. Engin usta. Aracımın ön aks bilyasını kısa sürede, sorunsuz bir şekilde değiştirdi. İşcilik ücreti ise makul düzeydeydi. Tabi bu sizin şikayetlerinize göre çok basit bir işlem.

Sizin sözünü ettiğiniz güç düşüklüğünü 1800 devire kadar ben de hissediyorum, Klima açıkken yokuş yukarı kalkmadan önce el frenini çekip motor devrini 2000'lere getirmezsem stop ettiği bile oluyor, veya yığılıp kalıyor, geç toparlıyor. Bu benim ilk diesel aracım, benzinli araçlarda bir prensip vardır. 1. vites ilk hareket içindir, araç hareket ettikten sonra ne kadar yavaşlasan da 2. vites ile yürür gidersin. Ancak bu aracımda sıklıkla (klima açıkken daha fazla) fazlaca yavaşladığımda 2. vitesle toparlamıyor ve 1. vitese düşmem gerekiyor. Yani araç 1800 devrin altına düştüğünde kolay kolay toplamıyor ve bir alt vites istiyor.

Araçta başkaca bir sorunum olmadığı için bu durumu çok da önemsemiyorum ama forumda benzer konuları okuyunca benim de kuşkularım artıyor.

Şimdi sizin konunuzu takibe aldım, konuyla ilgili gelişmeleri burada paylaşırsanız yol gösterici olacaktır.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Soner Beşcanlar

olayı tekrar özetleyeyim : araçta gaza yüklenince sanki bişeyler aracı tutuyor sonra fırlıyor, araç fırlayınca gazı sona kadar köklüyorum hızlanayım diye bu sefer araç sanki ilk ana geri döner gibi bişeyler onu tutuyor sanki. bilmem anlatabildim mi:))... bu arada şimdi bir yere gittim geldim Arıza ışığım söndü..(şaka gibi ya )...

not: hayatımda ilk dizel klimalı araç kullaıyorum.. klima açıkken performansını hiç beğenmiyorum.. acaba normal focuslar (110 ps) da böyle mi...???

bi gelişme olursa yazacağım hemen.

Yorum bağlantısı
Soner Beşcanlar
Sözü edilen özel servise daha basit bir arıza için gittim, yapılan işten memnun olduğumu söyleyebilirim. İşinin ehli izlenimini veren genç bir arkadaş var. Engin usta. Aracımın ön aks bilyasını kısa sürede, sorunsuz bir şekilde değiştirdi. İşcilik ücreti ise makul düzeydeydi. Tabi bu sizin şikayetlerinize göre çok basit bir işlem. Sizin sözünü ettiğiniz güç düşüklüğünü 1800 devire kadar ben de hissediyorum, Klima açıkken yokuş yukarı kalkmadan önce el frenini çekip motor devrini 2000'lere getirmezsem stop ettiği bile oluyor, veya yığılıp kalıyor, geç toparlıyor. Bu benim ilk diesel aracım, benzinli araçlarda bir prensip vardır. 1. vites ilk hareket içindir, araç hareket ettikten sonra ne kadar yavaşlasan da 2. vites ile yürür gidersin. Ancak bu aracımda sıklıkla (klima açıkken daha fazla) fazlaca yavaşladığımda 2. vitesle toparlamıyor ve 1. vitese düşmem gerekiyor. Yani araç 1800 devrin altına düştüğünde kolay kolay toplamıyor ve bir alt vites istiyor. Araçta başkaca bir sorunum olmadığı için bu durumu çok da önemsemiyorum ama forumda benzer konuları okuyunca benim de kuşkularım artıyor. Şimdi sizin konunuzu takibe aldım, konuyla ilgili gelişmeleri burada paylaşırsanız yol gösterici olacaktır.

anladım. teşekkür ediyorum, bu sıkıntılarım artarsa bir de oraya gidip deneyeceğim bakalım... ayrıca konuyla ilgisi yok ama bişey sormak istiyorum... sizce arka 2 disk ve 2 balata değişimi için 50 lira işçilik nasıl... merak ediyorum. saygılar.

Araç kaç km'de bu arada ?

ah ah onu hiç sorma.. resmi olarak 160 binde.

Yorum bağlantısı
Soner Beşcanlar

50 TL. işçilik bence normal

tamam, teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

anladım. teşekkür ediyorum, bu sıkıntılarım artarsa bir de oraya gidip deneyeceğim bakalım... ayrıca konuyla ilgisi yok ama bişey sormak istiyorum... sizce arka 2 disk ve 2 balata değişimi için 50 lira işçilik nasıl... merak ediyorum. saygılar.

ah ah onu hiç sorma.. resmi olarak 160 binde.

Km ile mi oynamışlar ? :angry:

Yorum bağlantısı
Soner Beşcanlar

Km ile mi oynamışlar ? :angry:

evet oynanmış maalesef:(. yaklaşık 60 km filan

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran
(düzenlendi)

evet oynanmış maalesef:(. yaklaşık 60 km filan

Şerefsizler çoluğuna çoğuna yediriyorlar birde o parayı. Nerden, kaça almıştınız arabayı ? Birde eğer km ile oynamışlarsa bunlar her pisliği yapmıştır. Parçaları yan sanayi falan olmasa bari. İyi kontrol edilmeli. :)

Bizim c-max'i aldığımız zaman bakıma götürdüğümüzde triger, bilyalar herşey çin malı en uyduruğundan çıkmıştı ve kayış kopmak üzereydi. Herşeyi orjinale çevirdik arabanın sesi, gidişi değişti. :)

tarihinde Mert Boran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Soner Beşcanlar

Şerefsizler çoluğuna çoğuna yediriyorlar birde o parayı. Nerden, kaça almıştınız arabayı ? Birde eğer km ile oynamışlarsa bunlar her pisliği yapmıştır. Parçaları yan sanayi falan olmasa bari. İyi kontrol edilmeli. :)

Bizim c-max'i aldığımız zaman bakıma götürdüğümüzde triger, bilyalar herşey çin malı en uyduruğundan çıkmıştı ve kayış kopmak üzereydi. Herşeyi orjinale çevirdik arabanın sesi, gidişi değişti. :)

aynen katılıyorum... merak etmeyin araca 10 bin liraya otokoç izmir de sıfır motor yaptırdık :) çünkü yolda kaldık... yani her yeri otosan parçası oldu orjinal... :))

emek ten hem sigortacı hem galeri 24.000 e

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

aynen katılıyorum... merak etmeyin araca 10 bin liraya otokoç izmir de sıfır motor yaptırdık :) çünkü yolda kaldık... yani her yeri otosan parçası oldu orjinal... :))

İçiniz rahat eder en azından. :)

Yorum bağlantısı
Soner Beşcanlar

Ben halen turbo veya kontrol valfinden şüpheleniyorum

sıkıntı büyürse dediklerinizi göz önüne alaraktan gideceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay
(düzenlendi)

Turbo lu araç için en önemli güç Turbo'dur malum ;) Eskisine göre geç performans benim aklıma turbo'nun olması gibi çalışmadığınıda getiriyor. Obd üzerinden aracın manifolda giren hava basıncını kontrol etmek gerekli. Örnek olarak Turbolarımız değişken geometrili yani kapanıp açılan yönlendirici paller var bu paller açık yada kapalı kalmış olabilir vb...

tam anlamadım ama diyelim ki öyle çözümü nedir turbo açılır paller olması gereken şekle getirlir sorun çözülür mü yoksa...

birde dediğiniz gibiyse arıza ışığı yanmaz mı ?

tarihinde Ercan Aytuğ Atalay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
aynen katılıyorum... merak etmeyin araca 10 bin liraya otokoç izmir de sıfır motor yaptırdık :) çünkü yolda kaldık... yani her yeri otosan parçası oldu orjinal... :)) emek ten hem sigortacı hem galeri 24.000 e

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-hatasiz-boyasiz-fuul-orjinal-genis-aile-araci-dizel-ford-c-max-94076681/detay

Soner bey, geçtiğimiz mart ayında aynen sizin de yazdığınız gibi Ankara Emek'te hem sigortacı hem de aracını satan bir vatandaşla yukarıda ilanı bulunan araç için görüşmüştüm. Fiyat uygundu ancak sigorta ve servis kayıtlarından yaptığım araştırmalardan sonra kilometresinden şüphelenip aracı almaktan vazgeçmiştim. Sonra Kocaeli'de aynı fiyata bu gün sahibi olduğum aracı aldım. yaklaşık 2500 Km. yaptım ve bir şikayetim yok.

Ancak o dönem yaptığım araştırmalar ve görüştüğüm satıcılar bana o kadar çok şey öğretti ki anlatamam. Artık ikinci el araç alırken önce araca değil satana bakıyorum. Ne yazıkki bu piyasa öyle kötü insanlar tarafından işgal edilmiş ki, aradaki iyi insanların hiç şansı yok.

İnşallah aracınızla ilgili sorunlar kolay yoldan hallolur da gönül rahatlığıyla c-max'ın keyfini yaşarsınız.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

sıkıntı büyürse dediklerinizi göz önüne alaraktan gideceğim.

Umarım dediğim gibi değildir veya sadece kontrol valfidir.

tam anlamadım ama diyelim ki öyle çözümü nedir turbo açılır paller olması gereken şekle getirlir sorun çözülür mü yoksa...

birde dediğiniz gibiyse arıza ışığı yanmaz mı ?

Turbo'da ufak bir onarım işlemi yapılması gerekir. Fazla havada az havada aracın performansını düşürür malesef. Lamba yanar aynen bu sorunda da olduğu gibi. Belli belirsiz arızayada sebep olabilr( bir düzelir bir bozulur gibi)

Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay

Umarım dediğim gibi değildir veya sadece kontrol valfidir.

Turbo'da ufak bir onarım işlemi yapılması gerekir. Fazla havada az havada aracın performansını düşürür malesef. Lamba yanar aynen bu sorunda da olduğu gibi. Belli belirsiz arızayada sebep olabilr( bir düzelir bir bozulur gibi)

hım bende arıza lambası yanmadı usta baktı test etti bilgisayara da bağladı mazottan dedi sanırım deponun tamamen bitip tekrar dolduktan bir süre soran ki durumuna bakmak lazım teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...