İçeriğe Yönlendir

Bosch Yeni Start/Stop Sistemi


Fahrettin Karakoç

Recommended Posts

Talip Eren

Güzel bir sistem de yazın ışıkta durunca klimada devreden çıkacak o zaman değil mi?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Işıklarda 60 saniye durduk, aracın tüm sistemi motor hariç çalışıyor güzel. 60 saniyede starter aküsü en az % 30 boşalır ( tüm sistemlerin çalışması için 30-40 amper lazım ). Araç çalışınca harcanan akü gerilimi tolere edebilmeli, 100 metre sonraki ışıklar için. Deli gibi şarj yapması gereken alternatör, ( en az 2hp harcamalı ) emisyonu tavan yaptıracak.

Nerde çevreye duyarlılık ?

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Bence uygulanamaz direksiyon ve fren sertleşmiyor, klima soğutmaya devam ediyor stop edili iken. Kapıyı açınca bile tekrar çalışıyor.

Klima kompresörü çalışmıyor yalnız Murat. Kompresörün içerisinde kalan soğuk hava bir süre aracın içerisine fanla geliyor. Aracın içerisinde sıcaklık artarsa kompresörün çalışması gerektiği için araçta çalışıyor. Ama onun dışında frenler, far, direksiyon velhasıl tüm sistemler çalışır vaziyette oluyor. Sistem oldukça güzel ama sıkışık trafik için gereksiz yük bindiriyor araca, ulaşımı kolay bir tuşla da bu durumlarda iptal edilebiliyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

BU sistem hali hazırda bazı sitroenlerde ve fordun eco boost teknolojisinde de kullanılmıyor mu?

Yorum bağlantısı
Emrah Türk

Her araçta uygulanabilecek bir sistem değil. araca fazladan eklenen aküden hiç bahsedilmiyor, en önemlisi aracın sistemini tamamen değiştiriyorsunuz, sigorta tablasında yapılacak değişiklikleri tek tek anlatsalar kimse aracına yaptırmaz, sistem maliyetini duyduğunuzda ne kadar gereksiz olduğunu düşünmemek elde değil..

Yinede teknoloji tabiki...

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Güzel bir sistem de yazın ışıkta durunca klimada devreden çıkacak o zaman değil mi?

Hayır devreden çıkmıyor, Pc'deki uyku modu gibi birşey...

Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli

Tüv'den geçermi bu sonuçta orjinal olmayan bir parça takılıyor araca :spiteful:

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Bekledim bekledim hiç sıcalmadı hava. Servise de sordum benimkinde sorun mu var klima devreden çıkmıyor diye. Çıkmaz zaten dediler. Bir ara tuşla kapatınca da kapanmıyordu düzeldi kendi kendine kapanıyor artık.

Klimanın çalışma doğasına aykırı bahsettiğiniz durum. Kompresör gücünü motor devrinden aldığına göre ve o anda motor devir yapmadığına göre bir süre sonra klimanın soğutmaması gerekir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yakıt bizim ülkede hayatta düşmez, zırt pırt dur kalk, İstanbulda zaten bozulur gider, diğer fonksiyonu ve esas yapılma maksadıda emisyondur, bu sebeble bizde işe yaramaz, bizim ülke için tırt, bosch bizim ülkede boş yani :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Aveo'da direksiyon da fren de sertleşmiyor start-stop ile stop edili halde iken. Test edebilirsiniz :)

Frene üstüste 5 defa basın bakın araç nasıl start ediyor.

Hidrolik basıncı bitince motoru otomatik çalıştırır.

Klimanın da çalışmasını devam ettirebilmesi için aküye bağlantı yapmaları gerekir ki, o kompresörü 1 dakika çalıştırır mı akü denemek lazım.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

bugün tv de discovery kanalaında kendilerinden hiç hoşlanmadığım sahtekar 5. vites programı megane gtline ile birmingham sokaklarında ve aynı güzergahta bu sistemi depoyu tamamen boşaltıp 1lt yakıt koyarak test ettiler.

Stop/Start sistemi kapalı iken araç 4.9lt/100km şehir içi tüketim gösterdi 12 mil yol kat etti. Yakıt biterken araç önce arıza ışığı yakıp sonra boğuldu reno işte :D

Stop/Start sistemi açık iken araç 4.2lt/100km şehir içi tüketim gösterdi 14 mil yol kat etti. Yine yakıt biterken araç önce arıza ışığı yakıp sonra boğuldu. Bazı durumlarda araçta klima açık olduğu için sistem otomatik olarak motoru çalıştırdığı zamanlarda oldu.

Sonuç olarak yapılan 20km lik mesafe içerisinde Stop / Start sistemi %10 luk bir ekonomi sağlamış oldu.Bu oranda aracın deposunu 50lt tüketilebilinir olarak hesaplar isek :

Sistem kapalı ortalama tüketim 4.9lt/100km ise 50 lt ile 1020km yol yapar

Sistem açık ortalama tüketim 4.2lt/100km ise 50lt ile 1190km yol yapar.

Yani reno megane GTLine bir depoda aynı kullanım tarzı ile 170km daha fazla yol yapabiliyor buda %17 ekonomi demek inanılmaz değerler gerçekten helal olsun.

Ülkemizdeki TL hesabı yapar isek:

1lt mazot 4.20TL

Sistem kapalı 4.9 X 4.2 = 20,58TL

Sistem açık 4.2 X 4.2 = 17,64 TL

Yani 100km de 2,94TL eder, 1000km de 29,40TL, 10 bin km bakım periyodunda ise 294,40TL eder buda bakımı bedavaya getiriyor demek olur ;)

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

1 saat önce ben de izliyordum, üşendim valla yazmaya helal olsun üşenmemişsin :p

Reno ha bire arıza ışığı yaktı dın dın dın ötmeye başladı :D

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Bende dün akşam izledim ne olmuş :p Dün Turbo cuma idi çünkğ :p

Havayıda güzel aldılar ama değilmi :D

Dün gece izlerken uyuya kalmışım :p bugün tekrarını izledim.

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Hayır devreden çıkmıyor, Pc'deki uyku modu gibi birşey...

Devreden çıkıyor hatta eğer auto modda değilse start stop devreye girmiyor bile. VW lerde klima açıksa hiç girmiyor klimanın kapalı olması lazım.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

1 saat önce ben de izliyordum, üşendim valla yazmaya helal olsun üşenmemişsin :p

Reno ha bire arıza ışığı yaktı dın dın dın ötmeye başladı :D

paylaşım bizim işimiz erdemdir :) Bende araçtaki Turbo timer ı sökeyim artık yerine stop/start sistemini takayım ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...