İçeriğe Yönlendir

Yokuşta Devir Düşüyor Çekmiyor


Cüneyt Erdem

Recommended Posts

Cüneyt Erdem

bende 2004 1,6 trend c-max var araç normal giderken azıcık rampa geldimi devir düşüyor çekmiyor sanayide ustaya gösterdim eksantrik milinin orada bir parça değiştirdi tamam dedi ama hala aynı bana bi yardımcı olun....

Yorum bağlantısı
Ugurcan Yogun

Aynı sorun bende vardı rampada hizinizi aliyorsunuz bas bas bagriyor ama ikinci viteste tıkanıp kaliyordu ben egr valfini iptal ettim forumda ki yönergelere göre ve sorun ortadan kalktı umarım sizinde bu gibi basit bir problemdir egr temizlendiginde sorun ortadan kalkar (aracınız dizelse tabi) tecrubeli abilerimden yorumlari bekliyorum ve merak ediyorum :)

Yorum bağlantısı
Ugurcan Yogun

Egr iptal olursa arıza lambası yakar... sinir bozucu... :(

Fiestada vakumla calistigi icin yakmiyor tabi diger araçlari bilmiyorum zaten iptalinden yana degilim ama periodik olarak 30 ila 60 bi arasinda temizlenmeliymiş bi temizlik işe yarar sanırsam

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cüneyt Erdem

debriyaj takımını yeni değiştirdim hala aynı egr nerededir acaba ...

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Abdurrahman Balaban

debriyaj takımını yeni değiştirdim hala aynı egr nerededir acaba ...

Yakıt filtresinin arkasında aşağıda kalıyor biraz.Sökmesi biraz zahmetli

Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay

kullandığınız yakıtı değiştirin mesela opet in mazotunu alıyorsanız shell in mazotunu alın ve birde würth enjektör temizleyici atın deponuz yarıdan fazla dolu ise biraz faydası olur

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erdal Yokarıbaş

Merhaba bende 2006 dizel c-max var.araç düzde veya yokuşta kavrama noktasında gaza tepki vermiyor bu durum yokuşta kabus oluyor.ancak debriyaja tekrar basıp devrin 2000 civarına getirilmesiyle kendini topluyor ama geri kayma gibi sıkıntılar oluyor.bir usta turbo dedi başkası turbo değil Egr valfi dedi.egr temizlendi ama kalkıstaki yığılma halen var.araç 2000 devirden sonra gayet normal.bence de turbo değil.başından geçen veya önerisi olan varsa paylaşsın lütfen.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Merhaba bende 2006 dizel c-max var.araç düzde veya yokuşta kavrama noktasında gaza tepki vermiyor bu durum yokuşta kabus oluyor.ancak debriyaja tekrar basıp devrin 2000 civarına getirilmesiyle kendini topluyor ama geri kayma gibi sıkıntılar oluyor.bir usta turbo dedi başkası turbo değil Egr valfi dedi.egr temizlendi ama kalkıstaki yığılma halen var.araç 2000 devirden sonra gayet normal.bence de turbo değil.başından geçen veya önerisi olan varsa paylaşsın lütfen.

Araç kaç kmde? 1750 d/d ya kadar araçtan çok şey beklemeyin öncelikle..Turbo wastegate düşük devirlerde kapalı olması gerekiyor bunun doğru çalışıp çalışmadığına bakılmalı..Araç düşük devirde yeterince hava alamıyor olabilir,enjektörler düzgün yakıt basamıyor olabilir..Aracınızın hava,yağ ,yağ filtresi yakıt filtresinin temiz olduğunu kabul ediyorum..Çeyrek depoya wurth common rail enjektör katkısı koyun ve şehir dışı arada devirli olmak üzere 1-2 saatlik bir yolculuk yapın imkan varsa

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Canberk Eken

Merhaba bende 2006 dizel c-max var.araç düzde veya yokuşta kavrama noktasında gaza tepki vermiyor bu durum yokuşta kabus oluyor.ancak debriyaja tekrar basıp devrin 2000 civarına getirilmesiyle kendini topluyor ama geri kayma gibi sıkıntılar oluyor.bir usta turbo dedi başkası turbo değil Egr valfi dedi.egr temizlendi ama kalkıstaki yığılma halen var.araç 2000 devirden sonra gayet normal.bence de turbo değil.başından geçen veya önerisi olan varsa paylaşsın lütfen.

benzer sıkıntı bende de var.dik yokuşta ilk kalkış anında devir çok fazla düşüp stop etme noktasına geliyo,ama sizinkinden farklı olarak tekrar debriyaja basıp devir yükseltip debriyajı yavaş şekilde bırakmama rağmen sesi kısılıp bir süre baygın halde gitmeye devam ediyor,devrini aldıktan sonra koltuğa yapıştırıp gidiyo ordan sonrasında bir problemim yok ama bu baygın gitme süresi bazen çok fazla uzayabiliyo.kış aylarında bunu daha hafif rampalarda yapıyo.ilk dizel arabam olduğu için bunlarda böyle heralde diye düşünüp üstüne fazla düşmedim,bakımda ustama da söyledim dizellerde normal dedi bir kaç defa depo katkısı kullandım bi miktar düzeldi ama havalar soğudukça tekrar yaşamaya başlıyorum.

Yorum bağlantısı
Erdal Yokarıbaş

Araç kaç kmde? 1750 d/d ya kadar araçtan çok şey beklemeyin öncelikle..Turbo wastegate düşük devirlerde kapalı olması gerekiyor bunun doğru çalışıp çalışmadığına bakılmalı..Araç düşük devirde yeterince hava alamıyor olabilir,enjektörler düzgün yakıt basamıyor olabilir..Aracınızın hava,yağ ,yağ filtresi yakıt filtresinin temiz olduğunu kabul ediyorum..Çeyrek depoya wurth common rail enjektör katkısı koyun ve şehir dışı arada devirli olmak üzere 1-2 saatlik bir yolculuk yapın imkan varsa

Aracım 98.000 kmde.Düzenli olarak yağ ve filtreleri değitiriyorum.Egr valfini temizleyen usta önce aracı check-up cihazına bağladı.Egr valfi kirlenmiş hata mesjını gördüm.başkaca mesaj yoktu.temizledikten sonra biraz dolaştık ve tekrar cihaza bağladı.ekranda "turbo şarj basıncı çok yüksek" yazıyordu.biraz kullan tekrar bu mesaja bakarız dedi.Eğer bahsettiğiniz hatalar olsaydı (turbo wastegate,enjektör,hava almama vs) hata mesajı olarak görünürmüydü acaba? hafta sonu katkı koyarak dediğinizi deneyeceğim.umarım işe yarar.teşekkür ederim.birkaç denemeden sonra sonucu burada paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay

Aracım 98.000 kmde.Düzenli olarak yağ ve filtreleri değitiriyorum.Egr valfini temizleyen usta önce aracı check-up cihazına bağladı.Egr valfi kirlenmiş hata mesjını gördüm.başkaca mesaj yoktu.temizledikten sonra biraz dolaştık ve tekrar cihaza bağladı.ekranda "turbo şarj basıncı çok yüksek" yazıyordu.biraz kullan tekrar bu mesaja bakarız dedi.Eğer bahsettiğiniz hatalar olsaydı (turbo wastegate,enjektör,hava almama vs) hata mesajı olarak görünürmüydü acaba? hafta sonu katkı koyarak dediğinizi deneyeceğim.umarım işe yarar.teşekkür ederim.birkaç denemeden sonra sonucu burada paylaşırım.

turbo şarj basıncı çok yüksek ne demek ilk defa duydum

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

turbo şarj basıncı çok yüksek ne demek ilk defa duydum

Turbo yanma odasına gerektiğinden fazla hava yolluyor demek yanılmıyorsam..Bu durum wastegate +selenoid valf sisteminin doğru çalışmaması neticesinde oluşabilir mesela..burada işin özeti var

Yorum bağlantısı
Erdal Yokarıbaş

Abdurrahman bey başka bir yazınızda Osman ustadan bahsetmiştiniz.ustanın telefonunu alabilirmiyim.birde ona göstereyim.

Yorum bağlantısı
Yakup Kibrisli

abi intercooler hortumuna bak bi, bende ayni sorun oldu hortum patlakti alip degistim masallah roket gibi simdi

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Turbo-manifold arası herhangi bir boru patlağı düz yolda da araca yüklenince çekiş kaybından anlaşılır..Ama yine de kontrol etmekte fayda var..kelepçelerin gevşekliği bile boru yarılmasına eşdeğer olabilir

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cüneyt Erdem

bu intercooler hortumu dizellerdemi var yoksa benzinli de de aynı şey geçerlimi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

O değiştirdiği sensörle alakalı bir durum. Araç otomatik ateşleme ayarını yapamıyor kaydıramıyor. Bence.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

bu intercooler hortumu dizellerdemi var yoksa benzinli de de aynı şey geçerlimi

Turbo çok yüksek devirlerde döndüğü için çok ısınır dolayısıyla içinden geçen havayı da ısıtır, intercooler ise ısınan havayı soğutur ve motora yollar..Turbolu ve benzinli olan araçlarda da olabilir intercooler fakat her turbolu araçta intercooler yoktur..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Turbo çok yüksek devirlerde döndüğü için çok ısınır dolayısıyla içinden geçen havayı da ısıtır, intercooler ise ısınan havayı soğutur ve motora yollar..Turbolu ve benzinli olan araçlarda da olabilir intercooler fakat her turbolu araçta intercooler yoktur..

ısınma sebebi geçerken ısıtma değil sıkıştırdığı için ısınma. lpg nin soğumasının tersi gibi düşün.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...