İçeriğe Yönlendir

"Motor Arızası" Yazılı Ve Gaz Pedalı Çalışmaması Acil..


Oktay Yilmaz

Recommended Posts

Oktay Yilmaz

2010 model focus benzinli aracım 3-4 saatlik yolculuk sonrasında (balıkesir-bursa arası 350 km. civarı) bilgi ekranında "MOTOR ARIZASI" yazılı ikazını verdi. kenara çekip baktığımda motor çalışmaya devam ediyordu. başka hiçbir ikaz yoktu. gaza bastığımda gaz pedalı çalışmıyordu. arabanın devri 1000-1200 arasında kendiliğinden inip çıkıyordu. kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım her şey normaldi. tekrar yola çıktım. 10-15 km aralıklarında (bursa çevre yolu) aynı arızayı tekrar 3-4 defa yaptı. bu şekilde yetkili bir servise ulaştım. bilgisayarda elektriksel hataların olduğunu (kapı-cam vb.)oluşma zamanını ve alakasını bilemediklerini söyletip sildiler. yola tekrar çıktım ve 10 km. aralıklarında (bursa-orhangazi) gene 2-3 arıza yaptı. sonra 30-40 km arıza yapmadı. feribotta gebzeye geçtikten sonrada İstanbul'a kadar 100 km. civarı arıza vermedi. temmuz ayında da 3-4 saatlik bir yolculuk sonrasında da böyle olmuştu ancak 1 ay boyunca hiç yapmamıştı. serviste de arıza kaydı yok yakıttan olabilir demişlerdi. sebebi konusunda fikriniz varmı? bu şekilde Ankara'ya gidilir mi? yarın yola çıkmam lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Elektronik pedal var bunlarda.

Gaz pedalında ki sokette yada motordaki beyinde olmasın sorun?

Arada bir olup düzelmesi gevşek bir soketten olabilir diye düşünyorum.

düzenleme: Serviste ilginçmiş.

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Tek bir arıza değil birden fazla arıza sorunu oluşuyor denmiş. Kapı cam arızaları olduğu söylenmiş.

Ilk akla gelen Sani 'nin dediği olay.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Yilmaz

motoru hiç yıkatmadım. bu arıza elektriksel mi, mekanik mi, yakıttan mı, sensörlerden mi olur. görüşünüz nedir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gaza basılsa da motor devirlenmiyorsa elektronik derim, bazı arızalar hata kodu bırakmayabilir, ama garantiden çıkmadan yapılmalı, beyin bile olabilir komple tesisata kadar uzanabilir, tps gibi basit te olabilir, her yolda kaldığınızda euro service den çekici çağırmış olsanız, 4 defadan sonra eliniz bayağı güçlü olurdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Tek bir arıza değil birden fazla arıza sorunu oluşuyor denmiş. Kapı cam arızaları olduğu söylenmiş.

Ilk akla gelen Sani 'nin dediği olay.

Ama bende şunu anlıyamadım. Akü arıza yaparsa şarj olmaz. Ama herhangi bir müdahaleye gerek kalmadan araç yola devam ediyor ve bunu ara sıra yapıyor. Bence çağlar bey'in dediği gibi elektronik tesisatta ya da parçada bir sorun var.

Yorum bağlantısı
Oktay Yilmaz

Konuyu yarım bırakmamak adına şu anki durumumu yazıyorum.

Aracımı kavacıktaki yetkili servise götürdüm durumu anlattım. O da bu arızaların genelde "gaz kelebek sensörü, TP sensörü veya direksiyon direnç sensöründen birinden kaynaklandığını, üçünün birbiriyle bağlantılı olduğunu, yol testi yapmak gerektiğini, bilgisayarın da arıza kaydı vermeyeceğini söyledi. bende bu arızanın uzun yolda verdiğini 100-200 km test yapamayacağımı, bilgisayardan arıza kaydına bakarsak en azından arıza elektronikse bunun belli olacağını söyledim. biraz cebelleştik arıza vermeyeceğini, yoğun olduklarını söyledi. Neyse 1,5 saat sonra araç bilgisayara girdi. Aracın gaz kelebek gövdesi arzası verdi. Parçanın 3 gün sonra gelebileceğini kendisinin parçayı temizlettiğini söyledi. Aracın bilgisayara girişiyle çıkışı takriben 10-15 dk. sürdü. Bu sürede sorunu bulup temizlik yapılırmı bilmiyorum. 2 gün şehir içinde araç arıza vermedi (100-150 km). Cumartesi İstanbul'dan yola çıktım İzmit çıkışında araç arıza vermeye başladı (107 km). Bundan sonrada aracın tüm ayarları karıştı. Yokuş aşağı devir 2500 altına düşerse, belli bir devirde giderken gaza hafif dokunursan, yokuş yukarı devir düşerse araç arızaya geçmeye başladı. Vites değiştirirken debriyaj'a basınca devir 3500'lere çıktı. Araba aşırı titreme ve hafif ileri geri sallama (gaz alamıyor gibi) yaptı. Bazen klima açınca bazen de hız sabitleyicide devir değişince stop etti. Bolu tünelinde 70 hız sınırında devir çok düştüğü için çıkışında tüm herşey durdu. buraya kadarmış dedim. 5 dk sonra tekrar çalıştı vs. Bu şekilde 5 saatlik yolu 8,5 saatte geldim.

Pazartesi Ankara'da aracı servise götürmem gerek. Tavsiye edeceğiniz en iyi yetkili servis hangisidir acaba. Arıza bana biraz karışık geliyor. Bu konuda bilgisi tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Oktay Yilmaz

Ankara'da yetkili serviste incelendi. Gaz kelebek Sensörü arıza sebebiyle garantiden değişti. Bazı parçalar temizlendi. Hafif titreme ve 2. viteste hızlanmada çekiş az gibi geldi. Uzun yolda bir deneme yapmam lazım. İleride lazım olur diye sonuçları yazmaya devam edeceğim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Mustafa Güreli

Ankara'da yetkili serviste incelendi. Gaz kelebek Sensörü arıza sebebiyle garantiden değişti. Bazı parçalar temizlendi. Hafif titreme ve 2. viteste hızlanmada çekiş az gibi geldi. Uzun yolda bir deneme yapmam lazım. İleride lazım olur diye sonuçları yazmaya devam edeceğim.

aynı arıza bende de var . yarın servise gideceğim. problemin çözüldü mü? lpg varmıydı senin araçta?

Yorum bağlantısı
Aykan Samet Uzun

Aracın ekranında 5-10 günde bir motor arızası yazısı çıkıyordu.Bugün İstanbul'dan Ankara'ya geldik.Yolda en az 5-6 kere motor arızası yazısı çıkmıştır.Motoru stop edip çalıştırınca yazı gidiyor.Yazı bir 5-6 geldi neyse en sonunda sarı motor arıza ışığı da yandı...

Yazılımla ilgili olabilir mi acaba ? Araç 11.000 km'dir yazılımlı halde sakin kullanılıyor...

Birde yaklaşık 3-5000 km önce led işleriyle uğraşırken soketleri çıkarıp bir şey deniyorduk.Yanlışlıkla kontağı açınca bir sürü arıza uyarısı çıktı ekranda.Aracı hiç kıpırdatmadan tamirci çağırıp arızaları sildirdik.Ondan sonra hiçbir sıkıntı yoktu ama şimdi bu olay oluyor.Neden olabilir acaba ? Daha önce başına gelen var mı ?
 

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Samet Sarı Motor Arıza ışığı üniversaldir.. İDS'ten bakmak lazım..

11.000km. De DPF'de tıkanmaz ki, DPF diyelim..

Yazılım ile Alakalı bir sorun olacağını düşünmüyorum..

Yorum bağlantısı
Aykan Samet Uzun

Samet Sarı Motor Arıza ışığı üniversaldir.. İDS'ten bakmak lazım..

11.000km. De DPF'de tıkanmaz ki, DPF diyelim..

Yazılım ile Alakalı bir sorun olacağını düşünmüyorum..

Abi bana kalsada yazılımdan değil ama olay yazılımdan sonrada olunca insan süpheleniyor işte...

Ama bakalım ne çıkıcak...

Geçmiş olsun

teşekkürler

Bu yazilim isinin cilki cikti,isimde veriyorum pasaoglu,ecufast,pschip,megachip...vs hepsi ariza denetimini kapatiyor ecudan malesef.Yani ufak bir sorun oldugunda en basitinden bobinden biri gitti,orjinal sekilde arac ariza isigi yakip korumaya alicak kendini,ama tunerler bunu kapatiyor ve dolayisiyla ariza yanmiyor.Bilgisyari baglasanda gozukmuyor hata cnku orasi artik disable olmus durumda...Arac kendini nerde kirarsa artik...Umarim ama umarim ariza denetimi deaktif edilmemistir,arac hata algiliyor ama korumaya alamiyor sanirim kendini.Sonucta yakicak bir ariza dustuyse(akude oldugu gibi) kontagi ac/kapa yapinca gitmemesi lazim.Eger ids ilede gozukmuyor ise malesefki ve malesef hata denetimin kapatilmis...

iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi

Bakalım yazılımdanmı acep.İnş. değildir...
Yorum bağlantısı
Uğur Gül
(düzenlendi)

Gösterge Paneli arızası.Arıza yaptığında göstergenin üstüne vur  kendine gelir o şekilde gelirsin.

 

istanbuldasın galiba Kartal oto sanayi barış özel ford servisi var 15 dk da yapıyolar.

 

nasıl emin sin dersen aynı arızayı bulmak için kaç gün uğraştım :D zaten gaz pedalı göstergeye bağlı onuda yaptırırken öğrendim.

tarihinde Uğur Gül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...