İçeriğe Yönlendir

2011 Focus Hb Yine Geldik Lpg Konusuna


Ömer Meral

Recommended Posts

Mahmut Yıldız

Araç vw bora 2001 8valf 102 lik.Antalya'da ULUDAĞ OTOGAZ takmıştı.

Verdiğim bilgilerin yanlış olduğunu düşünmüyorum.

Bu motorla sıkıntı yaşamışsanız suçu kitte veya takan yerde aramalısınız. Çünkü vw neredeyse 2009 yılına kadar bu motoru kullandı ve millet deli gibi bu motor kullanılan passatlardan alıp lpg taktırdı. Sizin ki çok büyük şanssıklık olmuş, genelleme yapılmayacak bir örnek olmuş.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir gün dizel alırsam, 1-torku için 2-dizel motor hakkında tecrübe sahibi olabilmek için alırım..

50-60 bin km. focus 60 bin km mk2 mondeo, 10 bin km ye yakındır da mk3 mondeo kullanıyorum...

Kayda değer ciddi bir şikayetim olmadı... ufak tefek yada montaj hatası sorunlar yaşadım..

Kitin iyisini, ustanın Usta'sını bulun.. Lpg candır...

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Bir gün dizel alırsam, 1-torku için 2-dizel motor hakkında tecrübe sahibi olabilmek için alırım..

50-60 bin km. focus 60 bin km mk2 mondeo, 10 bin km ye yakındır da mk3 mondeo kullanıyorum...

Kayda değer ciddi bir şikayetim olmadı... ufak tefek yada montaj hatası sorunlar yaşadım..

Kitin iyisini, ustanın Usta'sını bulun.. Lpg candır...

Bir gün dizel alırsan,

1- Hoşuna gider.

2- Kır kır kır kır (ben 4 ay dinleyebildim)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Sonuçta ufak tefek de olsa sorun yaşamayan yok.Rayına sokmak için ustayla arkadaş olmak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Ömer Meral

peki garanti konusunda düşünceleriniz neler? lpg taktırdıktan sonra garanti ile ilgili bir tecrübe yaşayan var mı?

Yorum bağlantısı
Ömer Meral

siz daha satmadınız mı? :)

:) çok hızlısınız Muhsin bey, daha durun yeni yeni pişiyorum :)

Yorum bağlantısı
Ömer Meral

Lpg den korkunuz haklı ancak büyütmemek gerek.

Sıfır araçlarımıza taktırdk zamanında.

Ve fordun motoru gerçekten LPGye dayanıklı ; bir toyotaya,chevrolet ve opele göre.Toyota corolla 40-50 binde üst kapak açılır garanti diyor tamirciler.

Focusta çok abanmazsanız pedala 150-200 binleri görürsünüz ve belkide o zamana kadar çoktan aracınızı satarsınız.Servislerin lpgli aracı almamaları tamamen sahtekarlık.Alırlar,bal gibi hemde.Mersinde honda kapıdan içeri almıyordu lpg li araca cüzzamlı muamalesi yapıyordu. şimdi montajını kendi yapıyor keretalar.

Takın en az BRC yi iyi ustayla hiç bir şey olmaz merak etmeyin.

valla sonumuz öyle olacak. garanti konusu dert ama artık özel servise kalacağız...

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

valla sonumuz öyle olacak. garanti konusu dert ama artık özel servise kalacağız...

Benim bildiğim sadece motor garanti dışı kalır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut

2009 model, 115 beygir, Ti-vct motora 60700 km'de brc taktırdım, araç şu an 108000'de bir kere dahi arıza lambası yanmadı, pinpirikliğim haricinde kayda değer bir sıkıntı yaratmadı, o sıkıntılarda çekiş düşüklüğü gibi soyut şeylerden ibaretti, baskı balata ve adam gibi buji değişikliğinden sonra düzeldi.

10 bin km'de bir yağını, bujisini değiştiriyorum, k&n marka açık hava filtresiyle kullanıyorum, bu nedenle pek fazla tasarruf sağladığım söylenemez, milletin korktuğu brc patentli pipolu sistemi kullanıyorum ve tekrar söylüyorum, 41.000 kilometredir bir kere dahi sıkıntı yaşamadım, ha bundan sonra ne olur orasını bilemem. ama 40.000 km kullanacaksanız, benim aracımı göz önünde bulundurun :)

Yorum bağlantısı
Ömer Meral

Benim bildiğim sadece motor garanti dışı kalır.

Bu tamamen servis insiyatifinde. İstanbul gibi bir şehirde olsam belki kabullendirebileceğim bir servis olur. Ama Antalya'da 2 servis var ve 2 side LPG li ise araç servise almam diyor. Otosan da bu konuyu desteklediği için herhangi bir şekilde şikayet vs edemiyorsun. Ayrıca insanı öyle bir korkutuyorlarki, sanki araç bomba, o sırada farklı bir sebepten yangın çıksa birşey olsa, sorumlu yine beni tutarlar.

2009 model, 115 beygir, Ti-vct motora 60700 km'de brc taktırdım, araç şu an 108000'de bir kere dahi arıza lambası yanmadı, pinpirikliğim haricinde kayda değer bir sıkıntı yaratmadı, o sıkıntılarda çekiş düşüklüğü gibi soyut şeylerden ibaretti, baskı balata ve adam gibi buji değişikliğinden sonra düzeldi.

10 bin km'de bir yağını, bujisini değiştiriyorum, k&n marka açık hava filtresiyle kullanıyorum, bu nedenle pek fazla tasarruf sağladığım söylenemez, milletin korktuğu brc patentli pipolu sistemi kullanıyorum ve tekrar söylüyorum, 41.000 kilometredir bir kere dahi sıkıntı yaşamadım, ha bundan sonra ne olur orasını bilemem. ama 40.000 km kullanacaksanız, benim aracımı göz önünde bulundurun :)

40bin km kullanmak isterim. Ama aracımdan çokta memnun olduğum söylenemez. Açıkcası direksiyonun ağır olması, motor sesi gibi sıkıntılar 2011 model bir araçta olmaması gerekiyor diye düşünüyorum. Şöyle ki o konudada bir tufaya geldik. Aracın testini dizel bir araçta yaptım. Dizel araçlarda direksiyon farklı imiş. Satıcının bundan haberi yoktu tabiki benimde. Dizel araca bakıp benzinli sipariş ettik, yaptığım en büyük hata muhtemelen. Ancak dediğim gibi alırken dizel almamamın sebebide aradaki 12 bin tl fiyat farkı idi. LPG konusundada araştırmalar yapıp satıcıya sorduğumda satarken sıkıntı yoktu. Ne olduysa arabayı aldıktan sonra oldu. Yoksa alır almaz lpg işine girecektim. Önce arabanız bi 3 bin km yapsın öyle taktırın dendi. Sonra aaa bakın taktırmayın yoksa servise gelemezsiniz oldu. Satıp dizel almak çözüm mü? Bence değil...Neden derseniz rakamlar dizelin de lpg den uygun olduğunu göstermiyor. En azından ben şu anki cevaplarla bunu anladım.

Yaptırsan bi türlü, yaptırmasan bi türlü :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Direksiyon ağır diyorsan dizel tam sana göre çünkü üç ayrı direksiyon ayarı var.konfor, normal, spor.

Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen

Ben de LPG taktırmadan önce yetkili servise garanti durumunu ve bakım olayını sormuştum. Söyledikleri motorda yakıt sistemiyle ilgili parçaların garanti dışı kalmasıydı. Zaten 6 ay kalmıştı garantiye ve gittim taktırdım LPG yi. Bakım yapar mısınız diye sorduğumda LPG li araçlara bakım yapmasak bakım yapacak benzinli ford bulamayız diye esprili bir cevap vermişlerdi. Tabi oradaki kişinin kişisel görüşü firmaları bağlamaz ama LPG sonrası bakım için götürdüğümde hiç bir problem çıkmadı. Yaklaşık 24000 km oldu ve sistemi amorti ettim. LPG taktırmadan önce şehir içi en son ölçtüğüm değer km de 0,365 Tl idi ve litre olarak 8,9 litre/100km yakıt yakıyordum. Şu an şehir içi 021-0.22 TL gaz yakıyorum Kayseride Gaz 2.30 TL.Bu günkü değerden hesaplayacak olursak 0,41-0,42 TL benzin yakardım.

Bundan sonra problem yaşarmıyım bilmiyorum inşallah olmaz ama emin olun her yakıt zammında iyiki LPG taktırmışım diyorum.

Arabamı aldığım tarihte aynı donanım arabayı 4000 TL daha vererek dizel alabiliyordum. Ama tercihimi benzinliden yana kullandım.kendimce sebeplerden dolayı.Aynı tarihte Dizel alan bir arkadaşımda bu sene turbo problemi yaşadı. Değişmesi gerektiğini söylediler garanti de bitmişti. alel acele elden çıkarmış sonradan öğrendiğim.

Bu işler birazda şans işi sanırım Dizel alıp yüzbinlerce km sorunsuz kullanan varken 30 bin km de turbo yakanlarda var. aynı şekilde LPG kullanıp sorunsuz binenler varken piston eritenler de olduğunu duyuyoruz..

Ama eğer LPG düşünecek olursanız BRC ya da muadili kalitede bir kitin altında bir kit düşünmeyin ve mutlaka yetkili bir bayide taktırın yoksa problem yaşayacak olursanız karşınızda muhatap bulamayabilirsiniz.. Ben Prins taktırıken bana bu kiti Mercedesler BMW ler taktırıyor gerek yok demişlerdi. Ben de benim şu an alabileceğim en iyi araba bu, problemsiz binmek istiyorum demiştim.

Karar sizin...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Meral

Ben de LPG taktırmadan önce yetkili servise garanti durumunu ve bakım olayını sormuştum. Söyledikleri motorda yakıt sistemiyle ilgili parçaların garanti dışı kalmasıydı. Zaten 6 ay kalmıştı garantiye ve gittim taktırdım LPG yi. Bakım yapar mısınız diye sorduğumda LPG li araçlara bakım yapmasak bakım yapacak benzinli ford bulamayız diye esprili bir cevap vermişlerdi. Tabi oradaki kişinin kişisel görüşü firmaları bağlamaz ama LPG sonrası bakım için götürdüğümde hiç bir problem çıkmadı. Yaklaşık 24000 km oldu ve sistemi amorti ettim. LPG taktırmadan önce şehir içi en son ölçtüğüm değer km de 0,365 Tl idi ve litre olarak 8,9 litre/100km yakıt yakıyordum. Şu an şehir içi 021-0.22 TL gaz yakıyorum Kayseride Gaz 2.30 TL.Bu günkü değerden hesaplayacak olursak 0,41-0,42 TL benzin yakardım.

Bundan sonra problem yaşarmıyım bilmiyorum inşallah olmaz ama emin olun her yakıt zammında iyiki LPG taktırmışım diyorum.

Arabamı aldığım tarihte aynı donanım arabayı 4000 TL daha vererek dizel alabiliyordum. Ama tercihimi benzinliden yana kullandım.kendimce sebeplerden dolayı.Aynı tarihte Dizel alan bir arkadaşımda bu sene turbo problemi yaşadı. Değişmesi gerektiğini söylediler garanti de bitmişti. alel acele elden çıkarmış sonradan öğrendiğim.

Bu işler birazda şans işi sanırım Dizel alıp yüzbinlerce km sorunsuz kullanan varken 30 bin km de turbo yakanlarda var. aynı şekilde LPG kullanıp sorunsuz binenler varken piston eritenler de olduğunu duyuyoruz..

Ama eğer LPG düşünecek olursanız BRC ya da muadili kalitede bir kitin altında bir kit düşünmeyin ve mutlaka yetkili bir bayide taktırın yoksa problem yaşayacak olursanız karşınızda muhatap bulamayabilirsiniz.. Ben Prins taktırıken bana bu kiti Mercedesler BMW ler taktırıyor gerek yok demişlerdi. Ben de benim şu an alabileceğim en iyi araba bu, problemsiz binmek istiyorum demiştim.

Karar sizin...

Mahmut bey prins ne kadara mal oldu ?

Yorum bağlantısı
Ömer Meral

hala mı satılmadı bu benzinli canavar :)

Muhsin bey, çok temiz 19 bin de , gıcır gıcır, focus 1.6 comfort var lazım mı? :)

Yorum bağlantısı
Ömer Meral

Lpg artık 2,60 ne yazık ki on binde bir filtre değişimi, arada bir ayar, İleride neredeyse kesin lpg kaynaklı subap benzeri sorunlar ( 20 binde de 100 binde de olabilir ), kitin ücreti , işletme üceti , otoparka girememek vb dezavantajları da hesaba kattığımızda o kadar parlak değil durum. Tüm bunları hesaba kattığımda yılda 25 bin km yapacağımı bildiğim halde taktırmak hala rasyonel gelmedi. Lpg 2 tl kalabilseydi şansı vardı ama :)

aslına bakarsanız beni en çok kapalı otopark konusu tedirgin ediyor. Neden derseniz daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi Antalya'da yazın, arabanızı güneşin altında 50 derece de bırakıp alışveriş yapmak resmen işkcence. Bu yüzdende zaten çok olmayan bir kaç kapalı otoparkın mevcut olduğu avm leri tercih ediyorum. Genelde zaten yazın Antalya halkı avm dışına çıkmaz. Şu kapalı otopark konusunu çözemediler bir türlü. Nedenini de anlayamadım. Hani LPG güvenli idi? Eee nedir bu saplantı? Aynı şeyi servislerde yapıyor, adam diyor lpg nizden kaynaklanan bir yangın çıksa, aracınız patlasa burda araba kalmaz, yahu nedir bu paranoyaklık anlamadım. Sanki bomba taşıyorum araçta... taşıyormuyum acaba?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

aslına bakarsanız beni en çok kapalı otopark konusu tedirgin ediyor. Neden derseniz daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi Antalya'da yazın, arabanızı güneşin altında 50 derece de bırakıp alışveriş yapmak resmen işkcence. Bu yüzdende zaten çok olmayan bir kaç kapalı otoparkın mevcut olduğu avm leri tercih ediyorum. Genelde zaten yazın Antalya halkı avm dışına çıkmaz. Şu kapalı otopark konusunu çözemediler bir türlü. Nedenini de anlayamadım. Hani LPG güvenli idi? Eee nedir bu saplantı? Aynı şeyi servislerde yapıyor, adam diyor lpg nizden kaynaklanan bir yangın çıksa, aracınız patlasa burda araba kalmaz, yahu nedir bu paranoyaklık anlamadım. Sanki bomba taşıyorum araçta... taşıyormuyum acaba?

Avm otoparklarına adam akıllı havalandırma yapmazlar, sonra da vay efendim lpg havadan ağır sızıntıda yere çöker patlar derler. O zaman bir avm otoparklarında hep egzos dumanı soluyoruz demektir.

Yorum bağlantısı
İsmet Aydın

Lpg artık 2,60 ne yazık ki on binde bir filtre değişimi, arada bir ayar, İleride neredeyse kesin lpg kaynaklı subap benzeri sorunlar ( 20 binde de 100 binde de olabilir ), kitin ücreti , işletme üceti , otoparka girememek vb dezavantajları da hesaba kattığımızda o kadar parlak değil durum. Tüm bunları hesaba kattığımda yılda 25 bin km yapacağımı bildiğim halde taktırmak hala rasyonel gelmedi. Lpg 2 tl kalabilseydi şansı vardı ama :)

İlginç hangi parka yada avm almıyor ankarada girmediğim avm kalmadı yani kapalı otoparkı.bagajdaki lpg yi nerden bilecekler komik.gaz 2,5 olduda sanki benzin ucuzladımı yakında 5 tl..

Yorum bağlantısı
Serhat Kaptan

Lpg artık 2,60 ne yazık ki on binde bir filtre değişimi, arada bir ayar, İleride neredeyse kesin lpg kaynaklı subap benzeri sorunlar ( 20 binde de 100 binde de olabilir ), kitin ücreti , işletme üceti , otoparka girememek vb dezavantajları da hesaba kattığımızda o kadar parlak değil durum. Tüm bunları hesaba kattığımda yılda 25 bin km yapacağımı bildiğim halde taktırmak hala rasyonel gelmedi. Lpg 2 tl kalabilseydi şansı vardı ama :)

valla hocam şu an izmir de lpg 2.40 tl benzin 4.70 tl .135000 km yi lpg ile yapıp hiç bir sorun yaşamayan ve hala devameden araba gördüm. benzinliyken çok açık söylüyorum arabanın gazına basmaya korkuyordum, sakin kullanımda yaklaşık benzin dahil %45 tasarruf sağlıyor benim kullanımımda lpg den sonra hiç düşünmeden canım nereye isterse basıp gidiyorum fark bu kadar hissedilir durumda. fordun focustaki motorlarının hemen hemen hepsi lpg ile uyumlu. yıllık ekstra bakım maliyetide 50 tl filtre değşimi normal şartlarda. bir km yolu 25krşa gitmek varken neden 50 krşa gideyimki. benzinin 5 tl dizelinde 4 tl olduğu bir ortamda ve lpg montajının benzine göre yaklaşık %40-45 tasarruf sağlattırdığı ortadayken lpg ye bu kadar karşı olmak bence doğru değil. isteyen taktırır isteyen taktırmaz ayrı mesele. saygılar..

Yorum bağlantısı
Yusuf Esin

İki kere Lpg tecrübem oldu. Birinci deneyimim, usta merkezli problemlerden ötürü ilk 6 ay açıkçası anamdan emdiğim sütü burnumdan getirdi. Ancak araç düzeldikten sonra 2,5 yıl boyunca sorunsuz kullandım ve 85.000 km yol yapıp sattım.

Şuanki aracımı da uzunca bir süre benzinde kullandım. işim gereği çok fazla kullanmadığım aracı, durum ve şartların değişmesiyle yoğun olarak kullanmaya başlayınca Lpg taktırdım. BRC MY11 Pipolu sistem kullanıyorum. Ustam gerçekten işinin ehli idi. Şimdilik 9000 km oldu hiçbir sorun yaşamadım. (arıza lambası hiç yanmadı, oysa bir iki kere yanmasını normal karşılıyorlar.)

Aracınız Türkiye'de bilinen ve çok kullanılan bir araç dolayısıyla iyi bir kit ve usta ile sorun yaşamanız çok zor.

Garantiye gelince, içinizin rahat etmesi için garantinin dolmasını bekleyebilirsiniz. Aracı sıfır almışsınız. Sıfır aracı satıp ikinci el dizel almak hiçte mantıklı değil. hem aracınızı satarken hemde yeni araç alırken zarar edeceksiniz. Burada karar sizin motoru garanti dışına çıkarıp kar etmeye başlayabilirsiniz.

Ayrıca küçük bir tüyo vereyim. BRC pipolu sistemde aracınızda hiç bir kablo kesilmez ve emme manifoldu delinmez. Bu durumda istenildiğinde sistem sökülerek araç eski haline kolayca döndürülebilir.

Yukarıda yazdıklarım aracı ayda en az 800-1000km kullanıyorsanız mantıklıdır. Yoksa hiç bunlarla uğraşmayın derim. Bunca zahmete girdiğinize değmeyecektir.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

valla hocam şu an izmir de lpg 2.40 tl benzin 4.70 tl .135000 km yi lpg ile yapıp hiç bir sorun yaşamayan ve hala devameden araba gördüm. benzinliyken çok açık söylüyorum arabanın gazına basmaya korkuyordum, sakin kullanımda yaklaşık benzin dahil %45 tasarruf sağlıyor benim kullanımımda lpg den sonra hiç düşünmeden canım nereye isterse basıp gidiyorum fark bu kadar hissedilir durumda. fordun focustaki motorlarının hemen hemen hepsi lpg ile uyumlu. yıllık ekstra bakım maliyetide 50 tl filtre değşimi normal şartlarda. bir km yolu 25krşa gitmek varken neden 50 krşa gideyimki. benzinin 5 tl dizelinde 4 tl olduğu bir ortamda ve lpg montajının benzine göre yaklaşık %40-45 tasarruf sağlattırdığı ortadayken lpg ye bu kadar karşı olmak bence doğru değil. isteyen taktırır isteyen taktırmaz ayrı mesele. saygılar..

filtreyi kendiniz alın, maliyeti 5 liradan az olsun.

İki kere Lpg tecrübem oldu. Birinci deneyimim, usta merkezli problemlerden ötürü ilk 6 ay açıkçası anamdan emdiğim sütü burnumdan getirdi. Ancak araç düzeldikten sonra 2,5 yıl boyunca sorunsuz kullandım ve 85.000 km yol yapıp sattım.

Şuanki aracımı da uzunca bir süre benzinde kullandım. işim gereği çok fazla kullanmadığım aracı, durum ve şartların değişmesiyle yoğun olarak kullanmaya başlayınca Lpg taktırdım. BRC MY11 Pipolu sistem kullanıyorum. Ustam gerçekten işinin ehli idi. Şimdilik 9000 km oldu hiçbir sorun yaşamadım. (arıza lambası hiç yanmadı, oysa bir iki kere yanmasını normal karşılıyorlar.)

Aracınız Türkiye'de bilinen ve çok kullanılan bir araç dolayısıyla iyi bir kit ve usta ile sorun yaşamanız çok zor.

Garantiye gelince, içinizin rahat etmesi için garantinin dolmasını bekleyebilirsiniz. Aracı sıfır almışsınız. Sıfır aracı satıp ikinci el dizel almak hiçte mantıklı değil. hem aracınızı satarken hemde yeni araç alırken zarar edeceksiniz. Burada karar sizin motoru garanti dışına çıkarıp kar etmeye başlayabilirsiniz.

Ayrıca küçük bir tüyo vereyim. BRC pipolu sistemde aracınızda hiç bir kablo kesilmez ve emme manifoldu delinmez. Bu durumda istenildiğinde sistem sökülerek araç eski haline kolayca döndürülebilir.

Yukarıda yazdıklarım aracı ayda en az 800-1000km kullanıyorsanız mantıklıdır. Yoksa hiç bunlarla uğraşmayın derim. Bunca zahmete girdiğinize değmeyecektir.

Lpg takılınca bu değerler en az 1,5 katına çıkacak, haberiniz olsun. Ucuz gezmenin dayanılmaz rahatlığı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ömer Meral

benzine 10 kuruş indirim gelmiş...LPG taktırmama gerek kalmadı.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

benzine 10 kuruş indirim gelmiş...LPG taktırmama gerek kalmadı.

Bir çiçekle bahar gelmeyeceği gibi 10 kuruş için lpg'den vazgeçilmez.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...