İçeriğe Yönlendir

Yeni Bmw 316I Test


Tuğrul Ersoy

Recommended Posts

Tuğrul Ersoy

Dün bu iki modeli test ettim akşam evde değildim yazamadım.Bmw testi için köroğlundaki borusana gittim öncelikle ilgi ve alaka premium bir markaya yaraşır şekildeydi 15 dk lik bekleme sırasında 640d cabrio için kapora vermeye gelen biriyle tanıştım ve ilk onu inceledim ve hayırlı olsun dedim aracı yaklaşık 510 bin tl ye almış genç arkadaş :) nasıl anlatsam nerden, başlasam bilemedim :) içerdeki luxury line paketli 3 ü inceledim didik, torpido halı kaplı, yerler velur, kapılardaki şişelik etrafı bile yani en alttaki plastik bile yumuşak, torpido yumuşak, tavan kumaşı kalite kokuyor, içerdeki aydınlatmalar çok profosyenel yapılmış ışık derinden geliyor kısacası bmw kalitesi ben burdayım diyor resmen, parayı ıvıra zıvıra değil (ıvır zıvırdan kastım donanım ) bu kalite hissine veriyorsun diyor :) Neyse içerdeki araç luxury line paketli araçtı yani içi deri(opsiyonel), artık kavakmıydı,cevizmiydi, kayısı ağacımıydı bilmiyorum o kaplamadan vardı(buda opsiyonel tabi) yani benim sürdüğüm sportline araca göre daha kaliteli hissettiriyordu.Bu his seçtiğiniz line pakete bağlı hepsi aynı fiyat, değişenler döşeme, kaplamalar ve jantlar istediğiniz şekilde kişiselleştirebiliyorsunuz aracı.

Benim sürdüğüm araç kırmızı renkli sportline araçtı gençler bu renk almalı bence :) , araçta donanım listesinde yazmayan ama standart olan anahtasız çalıştırma var ve anahtar tasarımı gerçekten çok güzel.Motor çok sessiz çalışıyor, yalıtım çok iyi güzergah olarak bayiden ikea ya kadar gidip geliyorsunuz yaklaşık 12 km kadar, araç adeta yola yapışıyor 185 km hızla mamak viyadüğünden geçtim ama derlerya hani köpek gibi gidiyor diye aynen öyleydi :biggrin: ses olarak rüzgar sesi almadım yalıtım başarılı, şuana kadar ki testlerin içinde en iyi yol tutuş bmw de diyebilrim çok rahat, direksyon tepkileri mükemmel ötesi, frenler giuliettdanın güçlendirlmiş fren kaliperli aracı kadar iyiydi, test aracı sportline olduğu için 225/50/17 lastik var line paketler böyle ama boş tr paketi alırsanız 205/55/16 lastiklere mahkumsunuz :) tabi bu lastiklerin yol tutuşa katkısı büyük, o yüzden bu araç hem tasarım hemde kullanım olarak line paketli alınmalı, aracın hızlanması gayet tatminkar, vites geçişleri hissedilmiyor, gaz pedalı seçilen moda göre sertleşiyor örneğin eco pro modunda araç az yaksın diye pedal kazık gibi oluyor sportta ise pamuk :) göstergeler tablosu renkli ve rahat okunur cinsten, motor sesi gazı köklediğinzde çok güzel işte benzinli turbonun sesi böyle olur diyorsunuz :) süspansiyonlar bence çok sert değil sefa abi aracı sürdünmü bilmiyorum ama ideal sertlikte rahatsız edici değil kesinlikle, oturma pozisyonu mükemmel, gözünüz kapalı içine girseniz bmw ye bindim dersiniz :) yakıt tüketimi ilk başta tabikii hep bastım 10 lt çıktı, sonra sıfırladım ve yumuşak kullandım eco proda 7.8 e indi, start stopu bence sadece bmw yapsın diğerleri çok sarsıyor yada kurs versin diğer markalara :biggrin: ve gelelim benim için en önemlilerden olan müzik sistemine standart ses sistemi abartmıyorum accent era ile aynı, değil c180,a4,s60 megan ve focusla bile kıyaslanmaz, o kadar berbat ve rezil bir sistem bu konuda bmw yi eshefle kınıyorum :biggrin: son olarak vw cc de olan ayağınızı bagajın altına getirince kapağın açılması bmw 3 ve 5 serisinden kopyaymış ilk 5 serisinde çıkarmış bunu bmw :) ve geleyim sizi ve benide tabiki üzecek noktaya aracın fiyatına, pazarlığa rağmen sadece 1700 euro indirebildim genelde tüm tr de aynı fiyat ancak araç çok boş ve opsiyonlar çok pahalı, katalog elimde fiyatları var hepsinin onları yazamıyorum çok uzun çünkü, merak edenlere yazarım ama örnek olarak ön kol dayamanın sürgülü ve içinde bir göz isterseniz 250 euro yani 600 tl , cruz control 1800 tl, sunrof 3500 tl,metalik renk 2500tl, line paketler 4000 tl, 1 inç jant farkları 2400 tl yani liste böyle uzayıp gidiyor aklınıza ne gelirse opsiyonel ve hepsi çok pahalı birazdan benim teklif aldığım araçların fiyatını yazıcam, aslında gerçekten yazmayla bitecek gibi değil bence herkes gidip mutlaka bir bmw 3 serisi kullansın :biggrin: imla hataları varsa kusura bakmayın.C180 amg yeni 1.6 motor testinide yaptım onuda yarın yazarım artık :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Ben İstinye bayideki X6'nın alt tarafı el kesecek şekilde yerinden çıkmış sert torpido plastiğinin fotoğrafını çekecektim unuttum, siz gidip bakın :)

Mercedes e serisinde arkapı üstü plastiği sert ama c serisinde yumuşak demek ki bunu hepsi yapıyor :)

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

5.25 xd bile çok sarsıntılı stop edip çalışıyor, nasıl sadece BMW start-stop yapsın diyorsun anlamadım :) Ben hiçbir modelinde aradığım kaliteyi bulamadım ayrıca, kapı çekme kolunu sık çıtırdamayan bir BMW modeli yok nesillerdir...

Valla benim kaliteden anladığım yumuşak plastikdir ve zaten bu kriter kullanılır değerlendirmelerde, eğer parmağınla bastırdığında içeri doğru esneme yapıyor ise ve tıkladığında sesi emiyor ise o malzeme kalitelidir, Murat bunu yıllar önce okuduğum bir derginin testlerde kullandığı teknikten alıntı yaptım aklımda kalanıyla, bende buna göre test ettiğim her aracı bu şekilde inceliyorum :)

Resimsiz test mi olur. İnanmıyoruz. :)

Abi resim olayı çok uğraştırıyor ya zaten makinem yoktu diğer testler de arkadaştan almıştım :)

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Kapıyı çektiğin kol var ya onu kavrayınca sık içindeki sert plastiklerin nasıl çatırdağını ses kaydı bile yapabilirsin :) BMW de bir yere kadar, daha ilerisi için el yapımı otomobil alacaksın...

O kol deriydi maalesef eğer plastik olan versiyonsa olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Benim bahsettiklerim de deri zaten, sen sık duyacaksın sesi :)

X6 ya binen, kapısını kendi kapamaz, vale / şoför / kahya / kaptan / badyguard vb. leri kapatır zaten

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ona para verene kadar 5 tane adam toplar,1 günlüğüne kiralarım arabayı :D

Tamam işte 20 lira iyi demek ki.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

X6 ya binen, kapısını kendi kapamaz, vale / şoför / kahya / kaptan / badyguard vb. leri kapatır zaten

X6 alacaktım fakat kapatacak adam yok vazgeçtim o halde :D:fiuw:

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Benim bahsettiklerim de deri zaten, sen sık duyacaksın sesi :) BMW malzeme kalitesinde son nokta gibi anlatmışsın o yüzden tavsiye ediyorum. Dünyada ne arabalar var...

A4 tede aynı kalitede malzeme var onda sadece torpido kapağı sert gerisi 3 le aynı kalite onu kasteddim, c biraz geride bu 2 sinden bana göre, o dediğin yeri esenboğa ya 320 d için gidersem inş ozaman sıkıcam ama ben öyle bir ses hatırlamıyorum gerçekten :) sıkmamışta olabilirm orayı ,zaten bayi nin içi küçük sıka sıka yani sende :biggrin:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ben olsam test sürüşlerine 20 TL alırım :)

adamlar mesaj atıyor gelin test edin diye :) üste para almadığıma dua etsinler.

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

BMW malzeme kalitesinde değil de mekanikte son nokta denebilir. Diğer markalarda BMW'den daha kaliteli iç mekan bulmak mümkün.

Abi A4,c180 ve 3 serisine bindim 3 gün içinde en kalitelisi 3 ve a4 tü, c180 artık yenilenince muhtemelen daha iyi olur.

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Evet abi o konuda haklısın ama bu 2 markayı kıyaslamak yanlış çünkü eşdeğer donanımda iki araç arasında 316i ve S60 1.6 turbo en az 40 bin tl fark var sonuçta donanımda bir ölçüde kaliteyi etkiliyor dedim ya luxury line ve sportline bile kalite olarak fark ediyor belki tr paketli araç olsa daha kötüdür.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Hocam marka prestiji ve müşteri memnuniyeti olarak şirketler buna çok dikkat ediyor.Ben golfü aldım

-Özsadan aradılar memnuniyet soruları sorduktan sonra,özellikle aracı test ettinizmi diye sordu

-Ardından Merkezden aradılar 1 gün sonra gene soruları sorduktan sonra aracı test ettinizmi diye sordu

-Ardından VW adına çalışan bağımsız kuruldan arayıp klasik soruları sorduktan sonra gene aracı test ettinizmi diye soruyorlar...

Mustafanın dediği gibi geçen de peugeottan aradılar nerden buldularsa beni :D

Volvodaki adamda aradı c30u halen satamamış :D

Siz bu araçlardan aldınız mı bugüne kadar? Ben 2 kez sıfır Vw, bir kez de ford fusion aldım. VW de test sürüşü yapamadım. Diğer zamanlarda ine test sürüşü denemelerimde araç yok cart curt oldu. İşin ilginç tarafı geçen pazar gittim BMW ye öylesinde nasıl acaba diyerekten, yine test aracı şu an test yapmıyor dediler. Araç da yoktu test aracını incelememe izin verdiler.

Şeytan tüyü mü vardır nedir sizde bu test işi nedense alacağım araçlarda çıkmıyor bana. Fusion'da benzinliyi test edebilmiştim sadece. Jetta 1.2 için üç sefer bildirmeme rağmen hala geri dönen yok. Servise gittiğimde showroom'da bana passat satan ukalayı (! iyi çocuk ama işte vw olduğundan) fırçalamama rağmen. Test aracını birine emanet vermişler uzun dönemlik... yuhunuz dedim. (Doğuş oto kartal bu ha, öyle dandirik vw bayii değil).

Volvo kalitede maalesef yukarıdaki 3 aracı geride bırakıyor. Özellikle c180 bence de en dandikleri.

Evlenip hala gözü dışarda olanlara benzedin :)

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Siz bu araçlardan aldınız mı bugüne kadar? Ben 2 kez sıfır Vw, bir kez de ford fusion aldım. VW de test sürüşü yapamadım. Diğer zamanlarda ine test sürüşü denemelerimde araç yok cart curt oldu. İşin ilginç tarafı geçen pazar gittim BMW ye öylesinde nasıl acaba diyerekten, yine test aracı şu an test yapmıyor dediler. Araç da yoktu test aracını incelememe izin verdiler.

Şeytan tüyü mü vardır nedir sizde bu test işi nedense alacağım araçlarda çıkmıyor bana. Fusion'da benzinliyi test edebilmiştim sadece. Jetta 1.2 için üç sefer bildirmeme rağmen hala geri dönen yok. Servise gittiğimde showroom'da bana passat satan ukalayı (! iyi çocuk ama işte vw olduğundan) fırçalamama rağmen. Test aracını birine emanet vermişler uzun dönemlik... yuhunuz dedim. (Doğuş oto kartal bu ha, öyle dandirik vw bayii değil).

Hocam bu satış danışmanıyla alakalı bir durum bence, pazar günüde bildiğim kadarıyla test yaptıran bir marka yok hepsi hafta içi diyorlar mesela 1.0 focus için gittim pazar günü, dedi hafta içi kesin gel diye telefonumu aldı tam bmw yi teste başladım dün, o sırada zart diye aradı. açamadım tabi çaldır babam çaldır, telefonuda hep sol cebe koyarım test aracında testin içine etti sinir oldum aradım sonra dedim ben bmw alıyom vazgeçtim focustan :biggrin:

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

3.20 d yi test etme imkanım oldu benimde. Eskişehir Teknik Oto da. 8 ileri otomatik şanzuman harikalar yaratmış. bindiğimiz en boş 3.20 d idi. bi-xenon bile yoktu. en çok dikkatimi çeken olay ise; aracın kaputunu açmak istedim. açma kolunu çekip kaputun başına gittim. mandal ararken, satıcı arkadaş kolu bir kez daha çekmem gerektiğini söyledi ve kendisi çekti. kolu 2. kez çekince kaput kendiliğinden mandalından kurtuldu. ve şöyle bir açıklama yaptı; BMW müşterilerimin eli kirlenmesin diye böyle bir sistem yapmış.

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

3.20 d yi test etme imkanım oldu benimde. Eskişehir Teknik Oto da. 8 ileri otomatik şanzuman harikalar yaratmış. bindiğimiz en boş 3.20 d idi. bi-xenon bile yoktu. en çok dikkatimi çeken olay ise; aracın kaputunu açmak istedim. açma kolunu çekip kaputun başına gittim. mandal ararken, satıcı arkadaş kolu bir kez daha çekmem gerektiğini söyledi ve kendisi çekti. kolu 2. kez çekince kaput kendiliğinden mandalından kurtuldu. ve şöyle bir açıklama yaptı; BMW müşterilerimin eli kirlenmesin diye böyle bir sistem yapmış.

Ahh o 320 d var ya 316i bile böyle zevk verdiyse 320d nasıldır kim bilik dedim, keşke onu test etseymişim :(

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

3.16 için gidemedim daha :p

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kaput açma yerini bilen udm sürücüsü yoktur bence, serviste kredi kartı makinasının yerini iyi bilirler ama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

Ahh o 320 d var ya 316i bile böyle zevk verdiyse 320d nasıldır kim bilik dedim, keşke onu test etseymişim :(

araç 7.vitese geçtikten sonra hız ibresine baktığımda 220 ye yakındı. ancak araçta 220 ile gidiyormuşsunuz hissi asla yoktu. zira ben dahil kimse farketmedi. satıcıya bununla kaç gördünüz dedim. 260 a dayadık dedi çok sakin bir sesle. yakıt oranlarını sorduğumda ise bir kez daha dumur oldum. 6.5 lt/100 km dedi :)

başlamışken c180 i de anlatayım :) amg paketine bindim. bi arkadaşım almıştı. kullanmama izin verdi. amg pakette araç 2 cm yere yakınlaştırılıyor jantlar büyüyor v.s. spor bir görünüm kazanıyo araç. 1.6 cc 163 hp denilen araç hiçde 163 hp miş gibi gitmiyordu. bilmeyenler aracı en çok 120 hp filan sanar. vitesi S ye aldım gazladım tepki çok yavaş. manuele aldım yine yok bi numara. dış kasasına bayıldığım araç bir anda silindi gözümden. bide utanmadan 130 binli rakam istemişlerdi :) yıldıza verilen rakamlar işte :) birde boşuna dememişler C kasa, E kasa satmak içindir diye :)

Yorum bağlantısı
Yusuf Alper Gül

Hele 1.16d 'de böbrek düşürücü sarsıntı bitiyor ondan sonra da vites kolunun durmasını bekliyorsun :biggrin:

isteyen gelip benim 1.16 dizeli kullanabilir, kapılar kapalıyken dizel oldugunu anlayabilirseniz arabayı veriyorum :D

ayrıca geçtigimiz yıl c180 sattık, bence 3.16yla pek kıyaslacanak durumu yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

O zaman bizim test aracı bozuktu çünkü Aveo'dan sarsıntılı ve gürültülüydü.

3 serisi bence liderliği ele almış a4 ve c serisinin yenilerini beklemek lazım, dizeli bilmem ama benzinlide gazı kökleyinceki o güzel ses hariç hiç ses yok sarsıntı olarak c180 amg ile kıyaslarsam fazla ama beni rahatsız etmedi yalıtım olarak ta 2 araçta hemen hemen aynı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...