İçeriğe Yönlendir

2011 Fiestam 1.4 Tdci, H&R Yaylar 5Cm Ve Yazılımlı 88Hp Ve 205Nm


Hakan Çay

Recommended Posts

Hakan Gürsu

Hayırlı olsun aracınız. Chip işleminden sonra ilk kalkış vede yokuş yukarı kalkışlarda bi değişiklik oldumu?

Yorum bağlantısı
İhsan Candan

bu şeridi istanbulda nereden alabilirim?

Bu arada araba çok güzel ama jant lazım gibime geliyo :good1:

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Yazılımla olan değişiklikleri paylaşır mısınız? Performans, tüketim ve kalkış vesaire. Birde yay çok yakışmış üzerine bide jantları değiştirirseniz harika olur :nazar: H&R yay zaten serttir 5cm ile baya sert olmuştur aracınız öyle mi?

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Hayırlı olsun, 5 cm yay ile araç tam 5 cm alçaldı mı? Bir de ön tekerlek dönerken davlumbaza sürtüyor mu?

Bir de zaten en yüksek gücünü 4000 devirde veren motor chip tuningten sonra hangi devirde veriyor test ettiniz mi? Ben benim Focus için düşünüyorum, zira 5000 devire kadar giden bir motorun en yüksek gücünü 3600 devirde vermesi biraz saçma geliyor.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Hayırlı olsun, 5 cm yay ile araç tam 5 cm alçaldı mı? Bir de ön tekerlek dönerken davlumbaza sürtüyor mu?

Bir de zaten en yüksek gücünü 4000 devirde veren motor chip tuningten sonra hangi devirde veriyor test ettiniz mi? Ben benim Focus için düşünüyorum, zira 5000 devire kadar giden bir motorun en yüksek gücünü 3600 devirde vermesi biraz saçma geliyor.

Dizel motorlar yapısı gereği böyledir. Benzinli gibi yüksek devir çevirmez ama torku yüksek olur. Bana göre dizel 3800-4000 devirden sonra bağırtmak gereksizdir.

Yorum bağlantısı
İhsan Candan
(düzenlendi)

bu şeridi istanbulda nereden alabilirim?

Bu arada araba çok güzel ama jant lazım gibime geliyo :good1:

He bide şeritler ruhsata işlendi mi? Onu sormayı unuttum

tarihinde İhsan Candan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Çay

arkadaşlar yazılımı 1 yıldır kullanıyorum, bu arçlar standart 68 beygir ve 160 torklu biliyorsunuz, yazılım sonrası 88 beygir ve 205 torklu oldu, yakıt tüketimi düştüğü gibi performansı da ciddi şekilde arttı özellikle de rampada, bilirsiniz genelde bu araçlarımız rampada çekiş ve hız kaybeder ben ise rampada hızımı arttırabiliyorum, maksimum torka 4. viteste 4000 devirde ulaşıyor. 180 km hıza rahat ulaşıyor ve uzun süre bu hızda sabit gidebiliyorum hatta 180 ile giderken resim bile var :)

şeritleri ruhsata işletmemiştim, normalde polis birşey demiyor defalarca polis kontrolünden geçtim kimse bu araba niye şeritli demedi ama geçenlerde bir savcıya yol vermemişim diye başıma enterasan olaylar geldi o sırada aracımı trafik polisi savcıdan güdümlü olduğu için trafikten men etti ama araştırdım 30 gün hakkınız var ruhsata işletmek için bende bu sebeple trafik mahkemesine dava açtım

biliyorsunuz fiesta titaniumlarda orjinal karartılmış arka yan ve arka camlar mevcut bana film diye ceza kestiler tabi bende davama bunu da ekledim çünkü bizim camlarımız yasal ve üzerlerinde V işareti var camların ama polis güdümlü olduğu için bende mahkemelik oldum :)

beyaz jant araştırıyorum önümüzdeki yaza kadar halletmiş olurum büyük ihtimalle :) birde aracımın tam 5 cm düşmesi için 195*50*15 e döneceğim şu an 185*60*15 kullandığım için aracım 2.3cm düşebildi, orjinal lastikleri takıldığında 2.7cm daha düşecek, herhangibir sürtme yok ama yaylar çok sert ve 5cm olduğu için konfor kaybı var... ama en azından virajlarda eskisi kadar savrulmuyorum :)

maviş4.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hakan Çay
(düzenlendi)

IMG_0874.jpg

mahkemede öğrenecem artık egosunun sebebini :)

IMG_0835.jpg

IMG_0823.jpg

IMG_0825.jpg

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Hız göstergesi resimi kaldırıldı
Yorum bağlantısı
İhsan Candan
(düzenlendi)

Cevap için çok saolun ama şu şeridi nerde ve kaça yaptırdınız bide onu da söylerseniz çok minnettar kalırım :)

tarihinde İhsan Candan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Çay

Cevap için çok saolun ama şu şeridi nerde ve kaça yaptırdınız bide onu da söylerseniz çok minnettar kalırım :)

bahçelievlerde yaptırdım tüm bantlar dahil 200 TL ye yapıyorlar, tavan ve kaput üzerindeki bantlar kolay ama yan bantlar saatler alıyor...

Erdoğan usta 0535 219 45 69

Yorum bağlantısı
Hakan Çay

tatile gittiğim her mekanda çok dikkat çektim hemde bodrum çeşme dahil :) o kadar lux araba olmasına rağmen gözler hep benim mavişim üzerindeydi sticker çalışmasını tavsiye ederim... Ayrıca bu çalışma hesaplanarak yapıldı tavan bantları 12cm genişliğinde, yan bantlar arabanın yan kuşaklarına uygun kalından inceye gidiyor...

Yorum bağlantısı
İhsan Candan

ya her soruma özenle cevap verdiniz çok teşekkürler vall :)

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Güle güle kullanın aracınızı, gerçekten bir aracın geçirebileceği en güzel evrimi geçirip bence en güzel görünümlü, en karizmatik araçlardan birisi haline gelmişti Fiesta. Siz, onun evrimini daha da güzel bir hale getirmişsiniz.

Gerçi ben olsam -ve de gözümü karartabilsem- çamurlukları 1'er cm genişletip, 2-3cm'lik spacer ile birlikte geniş tabanlı ama aynı boyutta janta sahip lastikler kullanırım. Mesela 205-45-16" gibi. O zaman tam bir rally aracı gibi durur. Hem de geniş tabanlı, yumuşak hamurlu bir lastik önlerin yol tutuşunu arttırıp önden kaymayı azaltır, hem düşen yayların sertliğini alır, hem de arkalar daha rahat savrulacağı için gerektiğine hafif kaymalı dönüşlere de izin verir.

Bu söylediğimin 225-x-x veya daha geniş tabanlı versiyonunu kendi aracıma da yapacağım umarım ama aracı lastiklerden feragat etmeden gerçekten düşürebilmek için çamurlukların genişletilmesi şart, ona da cesaret edemiyorum şu an.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hayırlı olsun chipten sonra duman var mı ?

dumanlı yazılım, ketçapsız hamburgere benzer

Yorum bağlantısı
Hakan Çay

duman yok, 88 beygir ve 205 tork ideal değerler bu değerlerin üstüne çıksaydım olacaktı... amaç araca zarar vermek değil amaç araca zarar vermeden maksimum verimlilik :)

duman atmasına razıysanız 120 beygire kadar çıkabilirmiş ama motorun ömrünü de kısa sürede yersiniz :)

Güle güle kullanın aracınızı, gerçekten bir aracın geçirebileceği en güzel evrimi geçirip bence en güzel görünümlü, en karizmatik araçlardan birisi haline gelmişti Fiesta. Siz, onun evrimini daha da güzel bir hale getirmişsiniz.

Gerçi ben olsam -ve de gözümü karartabilsem- çamurlukları 1'er cm genişletip, 2-3cm'lik spacer ile birlikte geniş tabanlı ama aynı boyutta janta sahip lastikler kullanırım. Mesela 205-45-16" gibi. O zaman tam bir rally aracı gibi durur. Hem de geniş tabanlı, yumuşak hamurlu bir lastik önlerin yol tutuşunu arttırıp önden kaymayı azaltır, hem düşen yayların sertliğini alır, hem de arkalar daha rahat savrulacağı için gerektiğine hafif kaymalı dönüşlere de izin verir.

Bu söylediğimin 225-x-x veya daha geniş tabanlı versiyonunu kendi aracıma da yapacağım umarım ama aracı lastiklerden feragat etmeden gerçekten düşürebilmek için çamurlukların genişletilmesi şart, ona da cesaret edemiyorum şu an.

benim edindiğim bilgilere göre 5cm yay ile ideal ölçü 195*50*15 ama 205*40*17 nin olabileceğini iddia edenlerde var... ben önümüzdeki yaza yanakları güçlendirimiş V desen 195*50*15 bulabilirsem TOYO bulamazsam PETLAS takacam.

birde plastik body kit taktımmı işlem tamam gibi gözüküyor gerçi modifiyenin sonu yok derler ama :)

Yorum bağlantısı
Hakan Çay

Yazılımla olan değişiklikleri paylaşır mısınız? Performans, tüketim ve kalkış vesaire. Birde yay çok yakışmış üzerine bide jantları değiştirirseniz harika olur :nazar: H&R yay zaten serttir 5cm ile baya sert olmuştur aracınız öyle mi?

aracı tutmakta zorlanıyorsunuz her an uçmaya hazır, kalkıştaki ivmesine inanamazsınız ve yokuşta depar atabiliyorsunuz ve ben yazılımdan önce şehiriçinde ortalama 6.3-6.5 litre yakarken yazılım sonrası 5.9-6..1 yakıyorum ama ben çok hızlı kullanıyorum sakin kullanıyorsanız bu değerlerin altını görmek mümkün mesela arkadaşım 5.4 ile geziyor istanbul içinde bende son çeşme seyahatimden 5.8 ile döndüm ki genelde 160-180 arası geldim hatta astra ile oynaşırken rampa aşağı 200 ü de gördüm :)

konfor kaybı ciddi anlamda var zaten orjinal amortisörlerimiz sert birde 5cm lik H&R yaylarla içeride hopbidi hopbidi sallanıyorsunuz ama viraj kabiliyeti çok iyi bence değdi ama kışın çıkaracam karda alçaklık sıkıntı yaratabilir diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Doğu Kemik
(düzenlendi)

Maaşallah ancak bir şey dikkatimi çekti bu yayların rengi neden mavi? Bildiğim kadarıyla H&R de ya kırmızı ya da mavi renk spor yay vardır. Kırmızılar 50 mm dir siyahlar 35 mm :unsure2:

http://www.h-r.com/gb/f_produktsuche.php

ve benim eski aracımdaki 50 mm H&R yaylar:

6sC9l.jpg

tarihinde Doğu Kemik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İhsan Candan

Maaşallah ancak bir şey dikkatimi çekti bu yayların rengi neden mavi? Bildiğim kadarıyla H&R de ya kırmızı ya da mavi renk spor yay vardır. Kırmızılar 50 mm dir siyahlar 35 mm :unsure2:

http://www.h-r.com/g...roduktsuche.php

ve benim eski aracımdaki 50 mm H&R yaylar:

yeni projeni merakla bekliyorum doğu hocam :)

Yorum bağlantısı
Doğu Kemik

Maaşallah ancak bir şey dikkatimi çekti bu yayların rengi neden mavi? Bildiğim kadarıyla H&R de ya kırmızı ya da mavi renk spor yay vardır. Kırmızılar 50 mm dir siyahlar 35 mm :unsure2:

http://www.h-r.com/g...roduktsuche.php

ve benim eski aracımdaki 50 mm H&R yaylar:

6sC9l.jpg

Pardon siyah renk yazacağıma mavi yazmışım

Yorum bağlantısı
Hakan Çay

Pardon siyah renk yazacağıma mavi yazmışım

mavisi var ben Almanyadan getirttim

IMG_0874.jpg

Yorum bağlantısı
Hakan Çay

mavisi var ben Almanyadan getirttim

IMG_0874.jpg

benim mavilerde 5cm

Maaşallah ancak bir şey dikkatimi çekti bu yayların rengi neden mavi? Bildiğim kadarıyla H&R de ya kırmızı ya da mavi renk spor yay vardır. Kırmızılar 50 mm dir siyahlar 35 mm :unsure2:

http://www.h-r.com/g...roduktsuche.php

ve benim eski aracımdaki 50 mm H&R yaylar:

6sC9l.jpg

bu kırmızı yaylar ters takılmış :)

Yorum bağlantısı
Doğu Kemik

Verdigim link H&R nin kendi sitesi orada mavi renk yok. Yaylarin ters takildigini nereden anladiniz?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...