İçeriğe Yönlendir

Yavaşlarken Vites Mi, Fren Mi?


Muhammet Arslan

Recommended Posts

Muhammet Arslan

Tiptronik bir mondeom oldu. Bizim evin dik bir yokuşu var, oradan inerken farkettim ki 1. viteste araba hızlanmadan yokuşu tamamlayabiliyor. Manuel mondeomda illa ki frene basmam gerekiyordu.

Sorum şu:

Bu tür yokuşlarda arabayı bu şekilde düşük viteste yavaşlatmak, veya kırmızı ışığa yaklaşırken vites düşürmek mi daha doğrudur, yoksa fren kullanmak mı?

Bu şekilde arabanın yükünü şanzumana yüklemenin bir zararı olur mu?

Direksiyondan vites değiştirilebildiği için vites kullanmak çok pratik oluyor. Ama bir zarar vermiş oluyor muyuz, ömrünü kısaltıyor muyuz şüphesi var içimde.

Üstadlara danışayım dedim.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Jatco şanzımanda manuel kullanırken hızınıza bağlı olarak vites küçültebiliyorsunuz ve motor freni çok güzel yapılabiliyor, bende manuel kullanırken motor freni yaptırıyorum, şanzıman çok yüksek devirde alt vitese düşmesine izin vermediği için bir zararı olacağını düşünmüyorum.Zaten şanzıman otomatikde iken de yokuş aşağı inerken frene basıp çekince motor freni yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Motoru kompresyona düşürmek, ölçülü olduğu müddetçe iyidir, 5'ten 2'ye alınması gibi uç hareketler yapılmamak kaydıyla tabi. Frenden ziyade birer birer vites düşürmek daha iyidir..

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Yokuş aşağı çok fazla hızlanıp fren kullanmak bazan tehlikeli sonuçlar açabilir. Ama ölçülü olduğu müddetçe motor frenini kullanmak iyidir. Özellikle kışın ilaç gibidir motor freni. Jatco da bunu çok güzel yapar. Cem' in yazdığı gibi anormal bir yükleme yapmazsanız fren kullanmaktan iyidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

jatco da zaten frene basınca vites düşürüyor araç kompresyon yapsın diye. otomatik arabayı otomatik araba gibi kullanın. :) manuel mantığı ile sürerseniz yararı olmaz zararı olur

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Kerik

Tüm yükü motora ve şanzımana yükleyeceğinize frenle destek olsanız daha iyi olur sanırım en azından ben öyle yapıyorum, fren + kompresyon hepsine paylaştırıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

Daha eski arabalarımla da aynı yokuşu inerdim, ama onlar bunun gibi tutmuyordu arabayı. Hızlanıp devir yükseliyordu. Mecburen frene basılıyordu.

Bu araba daha değişik, 1. viteste sabit hızla inebiliyor.

Arabayı eğimli yerlerde park ederken freni bırakmadan önce el frenini çekip, arabanın yükünü park vitesine bindirmemek daha iyiymiş diye birşey duymuştum.

Ondan dolayı, bunu da bir sorayım dedim.

Bilgiler için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

jatconun şanzımanı bi değişik tam otomatik fordlarda frene basınca vites düşürmez çabuk ama onlar motor freni ile destekliyor rampa inişlerde felan bi dalgası var hızlanmayı hissedip gaza basılmazsa vites büyütmüyordu sanki yanlış olmasın ama.

park esnasında önce el freni çekip sonra Park moduna almak şanzıman sağlına iyi gelir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

Şehir dışında yüksek viteslerde gaza basmayınca devir rölantiye dönüyor bazen. Sanki boşa alıyor vitesi gibi, anlamadım tam :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

rampa aşağı yapmaması lazım sanki benim aklımda öyle kalmış

Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

rampa aşağı yapmaması lazım sanki benim aklımda öyle kalmış

Düşük viteslerde yapmıyor da, yüksek viteslerde yapıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şehir dışında yüksek viteslerde gaza basmayınca devir rölantiye dönüyor bazen. Sanki boşa alıyor vitesi gibi, anlamadım tam :D

aynen öyle yapar, şoförün aklını okur gibi, jatco şaseden de iyidir diye yazılan yazıyı okumak başka, kullanınca hayranlıkla seyretmek başka oluyordur sanırım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

aynen öyle yapar, şoförün aklını okur gibi, jatco şaseden de iyidir diye yazılan yazıyı okumak başka, kullanınca hayranlıkla seyretmek başka oluyordur sanırım :D

Gerçekten hayran kaldım, inanılmaz işler yapıyor.

Yakıtı da güzel.

İstanbul - Karabük arası 115 km ortalama hız, 5,7 lt/100 km yakıtla geldim.

30 km'lik Karabük-Yenice yolunda denedim, 4,7 lt/100 km.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Doğruysa eğer koşa koşa Jatco almaya gidiyorum?

İzmir(Ürkmez)-Ankara yolunda(650 km) bende 100 km ortalama ile 5.3 lt olarak Ankara ya girdim,sakin kullanıldığında gayet az tüketiyor.

Rampa olmayan düz yollarda 5 lt altına inebiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

spor moda alın rampa inişlerinde.O sizin için herşeyi yapar.Yeterince motor kompresyonu olur.Boşuna vitesle uğraşmayın.Spor mod zaten yüksek devir seviyior vitesi en küçük vitese düşürür.Deneyin yazarsınız :)

Spor modu yok ki benim bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Ersin Bahar
İstanbul - Karabük arası 115 km ortalama hız, 5,7 lt/100 km yakıtla geldim.

30 km'lik Karabük-Yenice yolunda denedim, 4,7 lt/100 km.

Bu değerler yol bilgisayarında yazan değerler mi? Eğer öyle ise benim Jatco'da yol bilgisayrında gösteren değerden 0,4-0,5 lt/100km daha fazla yakıyor pompa değerleri bilginiz olsun. Anladığım kadarıyla bizim Mondeo'ların yol bilgisayarı, yol bilgisayarından çok bilgilendirme ekranı gibi birşey. Ne ortalama yakıt tüketimi ne de menzil bilgisi tutarlı. Sürüş tarzımı hiç değiştirmesemde menzil bilgisayarı depoyu doldurduğumda 850 km gösteriyor mesela, 100 km yol yaptığımda menzil bilgisi 700 km ye düşüyor. Nereye gitti 50 km :)

Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

Bu değerler yol bilgisayarında yazan değerler mi? Eğer öyle ise benim Jatco'da yol bilgisayrında gösteren değerden 0,4-0,5 lt/100km daha fazla yakıyor pompa değerleri bilginiz olsun. Anladığım kadarıyla bizim Mondeo'ların yol bilgisayarı, yol bilgisayarından çok bilgilendirme ekranı gibi birşey. Ne ortalama yakıt tüketimi ne de menzil bilgisi tutarlı. Sürüş tarzımı hiç değiştirmesemde menzil bilgisayarı depoyu doldurduğumda 850 km gösteriyor mesela, 100 km yol yaptığımda menzil bilgisi 700 km ye düşüyor. Nereye gitti 50 km :)

Evet, yol bilgisayarı değerleri. Henüz ilk depoyu bitirmediğim için net bilgi ve deneyim sahibi değilim.

Şu an 690 km yaptım bu depoyla, 90 km kadar menzil gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Ersin Bahar

Şu anda yol bilgisayarı 6.7 lt/100km gösteriyor. Pompa ölçümünde ise 7,2 lt/100km çıktı. Bence otomatik vites 2000 motor bir araba için çok iyi. Bu değerin şehir içi (Mersin-Tarsus arası ve Mersin şehir içi) olduğunu belirtmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Yol bilgisayarının yanılma payı yok denecek kadar azdır,hatta tamamen doğru gösterir.Fakat bizler henüz y.b. nın çalışma prensibini anlayabilmiş değiliz.

Örneğin depo toplam 58.5 lt mazot alır ve menzilimiz 900 km gösterise ortalama yakıt tüketimi 6.5 litre olur,eğer 100 km yol gidip menzilimiz 800 yerine 750 km ye düştü ise o kullanılan mesafede yaklaşık 9.5 lt yakmışızdır fakat ortalamada gösterilen 6.5 lt tüketim binlerce km nin ortalaması olduğu zaman bunu reel olarak göremiyoruz,aslında y.b. doğru hesaplıyor.

Yorum bağlantısı
Ersin Bahar

Yok üstadım yaa, iki depo ortalaması bu benim yazdıklarım. Arabayı alır almaz yol bilgisayarını komple sıfırladım, ortalama tüketimi, ortalama hızı ve depoyu fulledim. Bu arabada yol bilgisayarı reel değerleri vermiyor. 2006 model Focus benzinli aracımda ortalama yakıt tüketimi ile pompa hesabı arasında 0,2/100 km bile oynama olmuyordu.

Sizin dediğiniz olayda sürüş tarzının değişmesi çok önemli bir faktör, benim yaptığım hesapta yol hep aynı, dediğim gibi Mersin-Tarsus arası gidiş geliş ve Mersin şehir içi trafiğide fazla değişken değildir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ha iyi o zaman, satıp Jatco alacaktım az kalsın. Çağlar Abi 6-7 yakıyor en az demişti çünkü. Multijet candır :p

9 da yakıyor ama o zaman Udm ler spoileri seyrediyor anca, farlar da devamlı yukarıyı aydınlatıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...