İçeriğe Yönlendir

Arabanın Altında Yag Damlıyor


Kadir Varol

Recommended Posts

Kadir Varol

merhaba,bugun servise goturdum mondeomu,motorun altında yag damlatıyor araba, Önemli ve pahalı olacagını soyledı servıs. 1000-1500 lıra cıvarında bısey soyledı. yok mudur sizce baska bir yolu?

vites yagını, bır de sunger gibi bişey gosterdi vıtesın oralarda , onun degişmesi gerek dedi.

bujileri ve direksiyon yagını da degıstırmek lazım bi de..bujilerin tanesi 35 lira burada,turkıyede ne kadar?

bır de gecen gun araba istop ettı, aku bitti, bazen sarj etmiyor, ışık azalıyor. tumsege gırıyorum dıye mı acaba boyle oluyor? bugun baktı 12.8V gosterıyordu akımı. bir daha bozulur mu acaba?

masrafa girecegim gene

tesekkurler..

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

1 yağ nerden geliyor krank keçesindenmi...

2 Şanzımandanmı geliyor

3 burda bujini takımı, yani dört tanesi 40 lira

4 şarj dinamonuza gelen kalın kabloyu kontrol edin civatası gevşemiş olabilir .Akü kutup başlarını kontrol edin gevşemiş olabilir...

Saygılar.....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şarj dinamosu kronik sorunludur... Burada tamir ediliyor... Mehmet Kaya neler yapıldığını yazar birazdan..

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

1. benim de böyle bir sızıntı damlama var ,keçelerden tahmin ediyorum dedi usta periyodik bakım sırasında ..tahmini 250-300 liraya mal olacak dedi .bir akşam araç orda kalıp soğukken bakılması gerekiyormuş,bu pazartesi yaptıracam .inşallah sizin sıkıntı ucuz paralara atlatılır..

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Tam yerini bilmiyorum. Sanzimandan degildi. Sanzimanin da yagini degis dediler, bir de sunger plastik gibi bir parca vardi. Onun da degismesi gerektigini soyledi.

Benim araba cok yakiyordu, 14-15 litre gidiyordu 100 km'de, bujileri degisirsem biraz iyilesir diye tahmin ediyorum.

Sarj dinamosunu da yeni degistirmistim, cikma yeni taktirmistim. Boyle cukura fln girince gidiyor olabilir tam anlayamadim. onemli degildir insallah..

Yag akitmasi da buyuk problem, nasil yaparim artik bilemedim

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Isik yanar mi motorun yagi iyice azaldiginda? Belki yagi yeni degistirdigi icin o kadar cok akiyordur. Kac aydir kullaniyorum, isik fln yanmadi hic, arada yanik kokusu gelse de calisiyordu araba..

Bir de vites yagi degismeden kullansam boyle arabada sorun olusturur mu, kotu yagla kullanmaya devam etsem direksiyonda ve otomatik vitesde sorun yaratir mi?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Motor yağı azaldığında ışık yanmaz.Motor yağ basıncı düştüğünde ışık yanar.

Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

Aks keçesinden olabilir. 30-40 TL bişey olmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

Aks keçesinden olabilir. 30-40 TL bişey olmalı.

benimkine de keçelerden dedi usta tahminen, 250-300 civarı diyodu :shok: başka biryere mi göstersem

Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

Ben şanzuman yağını ve aks bilyasını değiştirdikten sonra, arabayı park ettiğim yerde 10 cm çapında yerde yağ oluyordu.

Bir oto yıkamacıda falan kanala sokup alttan bakılabilir. Aks keçesi değişti, 30 TL, düzeldi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Şarj dinamosu kronik sorunludur... Burada tamir ediliyor... Mehmet Kaya neler yapıldığını yazar birazdan..

Abi konuyu geç gördüm.

Şarj dinamosundaki sorunun anlamanın en iyi yolu

1-Araç boşta, kapı açıkken ve rolantide çalışırken gaza basın aracın içindeki ayak aydınlatmaları ve tavan lambalarında parlama, ayağızını gazdan çekince ışık şiddetinden ciddi azalma oluyormu.

2-Gage menüden aracın voltaj değerini kontrol edin ve voltmetre ile aracın akü kutup başlarından ölçüüm yapın. Voltaj değerleri 13.5-13.8volt arasında olmalı.

Benim şarj dinamosunda voltaj sorunu olduğunda konjektör değiştirildi. Connect konjektörü takıldı 1 yıl kadar sıkıntısız kullandım. Ancak en son far titremeleri başladığında voltajı ölçtüğümde 11.8 volt ile 15.9 volt arasında çok fazla dalgalanma oluyordu. Değiştirdim kurtuldum.

Sarj dinamosunu da yeni degistirmistim, cikma yeni taktirmistim. Boyle cukura fln girince gidiyor olabilir tam anlayamadim. onemli degildir insallah..

Çukura girdiğinde şayet kabolarda gevşeklik varsa geçici olarak şarjı keser bundan kaynaklanıyor olabilir.

Aracınız otomatikmi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı
(düzenlendi)

mehmet abey benim arabadaki sızıntıyı gösterdim az önce bir ustaya krank keçesi dedi 40 lirası parça olmak üzere 120 ye hallederiz dedi. (bir hafta önce daha kurumsal bir servis 250-300 civarı demişti).damlamadan başka hiçbir belirti hissetmedim başka arabada siz ne dersiniz ,fiyat nasıl sizce

tarihinde İsmail Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kadir Varol

voltmetre ile aracın akü kutup başlarından ölçüm yaptım. Voltaj değerleri 11.6 civarı, bazen 12,6 ya cıkıyor. daha 4 ay önce çıkma taktırmıstım oysa. aksamları calısıp calısmadıgı belli oluyor, bazen gosterge ısıgının parlaklıgı dusuyor, aradaa parlıyor.

yol ortasında gıderken akunun bitme olasılıgı var mı? cunku fren ve direksiyon kitleniyor. 0 alternator ne kadar turkıyede m3 için?

aracım otomatik. sanzıman yagını degiş dediler, degişmesem kullansam zarar verır mi araca?

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Bir de bugun arabanin klima gazini degistirdim, 40 lira odedim, sanirim cok verdim. Yok bununki Amerikan gaziymis da piyasadaki Cin gaziymis fln filan..

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

voltmetre ile aracın akü kutup başlarından ölçüm yaptım. Voltaj değerleri 11.6 civarı, bazen 12,6 ya cıkıyor. daha 4 ay önce çıkma taktırmıstım oysa. aksamları calısıp calısmadıgı belli oluyor, bazen gosterge ısıgının parlaklıgı dusuyor, aradaa parlıyor.

yol ortasında gıderken akunun bitme olasılıgı var mı? cunku fren ve direksiyon kitleniyor. 0 alternator ne kadar turkıyede m3 için?

aracım otomatik. sanzıman yagını degiş dediler, degişmesem kullansam zarar verır mi araca?

Araç şarjı voltaj ölçümü iki şekilde yapılmalıdır:

Birincisinde araç rölantide çalışıyorken voltmetre bağlanır ve araca gaz verip bırakarak takip edilir. 13.8 V.un altına düşmemesi gerekir, hatta gaz verildiğinde anlık düşüş olabilir ama hemen 13.8'in üstüne çıkmalıdır. Bu aşamadan sonra ikinci kontrole geçilir

araç çalışırken bütün elektrik aksamı çalıştırılır ve yine gaz verip bırakarak takip edilir. Voltaj ilk durumdan biraz aşağıda olabilir. Ama anlık düşüler dışında 13.8 V. veya biraz üzerinde stabil olmalıdır.

Bu kontroller sonucunda 13.8V.un altındaki şarj işlemlerinde akünüz bir süre sonra sinyal vermeye, aracınızı çalıştırırken zorlanmaya başlar, gaz verdiğinizde farlarda ve iç aydınlatmalarda canlanma olur. Sonuçta sizi tamirciye götürür.

Sürekli 14 V. veya üzerindeki şarj durumunda ise yüksek voltaj nedeniyle akünüzden sıvı taşması ve yine akünün boşalması söz konusu olacaktır.

Her iki durumda da Şarj dinamonuzun iyi bir usta tarafından kontrol edilerek sorunun giderilmesi gereklidir.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Cok sagolun Mukremin Bey, benimkinin degismesi gerekecek sanirim. Bazen 12'nin altina dusuyor, bazen 13 civari takiliyor, bazen de 13.8'in ustune cikiyor. Ne kadardir fiyati biliyor musunuz?

Sanziman yagini degismeden sursem arabayi sanzimana zarar verir mi?

Yorum bağlantısı
Onur Korkut

arka krank keçesi ise serviste 700 tl tutuyor ... yeni değiştirdim. aslında parça ucuz ama şanzımanı komple indirdikleri için işçilik çok tutuyor.. bosch serviste yaptırsam mı dedim ama sonra vazgeçtim .. jatco şanzımanı bilmezler diye düşündüm..

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

sanzuman takozu dıye bır parca varmıs, ne kadara degısırler? araba sırkelıyor, degıs gecer dedıler..

Yorum bağlantısı
Onur Korkut

şanzımanın serviste sadece indirilmesi için tam hatırlamıyorum ama aklımda kaldığı kadarı ile 243 tl alıyorlar ... takoz için indirmeye gerek var mı bilemiyorum .. çağlar abi bilir ona bi mesaj at derim ... şanzıman inecekse üstüne birde parçayı ekle işçilik + kdv derken sanırım 350 civarı bir fiyata çıkar sana ...

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Cok sagolun Mukremin Bey, benimkinin degismesi gerekecek sanirim. Bazen 12'nin altina dusuyor, bazen 13 civari takiliyor, bazen de 13.8'in ustune cikiyor. Ne kadardir fiyati biliyor musunuz?

Sanziman yagini degismeden sursem arabayi sanzimana zarar verir mi?

Aracınızın şarj dinamosunun ürettiği volajda kararsızlık varsa bu alternatör konjektörü dediğimiz regülatör görevi yapan (voltajı sürekli sabit tutan) parçanın değişmesiyle hallolacak bir sorundur. Çok pahalı bir parça değildir.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Yusuf Gerdan

Öncelikle merhabalar. Aracımız dizel. Motor ve şanzımandan yağ damlıyor veya eksiltiyor. Motoru conta değişimiyle kesileceği söyledi ustamız. Fakat şanzımandaki yağ eksiltmeyi önlemek için ne yapmamız gerekiyor bilmiyorum. Hiç kimse de yanaşmak istemiyor. Ne yapılmalı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Öncelikle merhabalar. Aracımız dizel. Motor ve şanzımandan yağ damlıyor veya eksiltiyor. Motoru conta değişimiyle kesileceği söyledi ustamız. Fakat şanzımandaki yağ eksiltmeyi önlemek için ne yapmamız gerekiyor bilmiyorum. Hiç kimse de yanaşmak istemiyor. Ne yapılmalı?

Yağ damlattığı yer neresi? Tam teşhiş koyamadılarmı?

Keçeden mi başka yerden mi?

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Yağ damlattığı yer neresi? Tam teşhiş koyamadılarmı?

Keçeden mi başka yerden mi?

Valla emin olamadım. Motor kısmı için usta en fazla 10 dakikalık iş var dedi. O kolay iş sanırım. Kafamızı kurcalayan asıl şey jatco  :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Onun için iyi teşhis koymak şart. Aracın altında yağlı yerleri balata spreyi gibi bir spreyle temizleyip yağın çıktığı noktayı bulmak şart.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...