Seçkin Sağır 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 İşte bu da benim hobim. Otomobil olarak Focus SW'yi seçme amacım da %50 oranda bu modelleri taşıyabilmek. 6 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Uçurmak çok keyifli de, indirme riskini alamıyorum 1 Yorum bağlantısı
Korhan Orkun 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Güzel hobi, video varsa paylaşırmısınız. Teknik verileri, nerede uçuruyorsunuz? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Hocam, bu nasıl model uçak, nerdeyse binseniz sizi götürecek Gerçekten harika bir uğraş ve hobi. Çok para ve zaman gerekiyor ama değer eminim. Yorum bağlantısı
Seçkin Sağır 2 Ekim 2012 Yazar Paylaş 2 Ekim 2012 Uçurmak çok keyifli de, indirme riskini alamıyorum Havacılıkda şöyle bir söz vardır : «Havada kalan uçak henüz görülmemiştir» Şakası bir yana elbette uçağın havalanmasını sağlamak kadar indirmek de çalışma gerektiriyor. Bunu zamanla (ya da model kıra kıra) öğreniyorsunuz Güzel hobi, video varsa paylaşırmısınız. Teknik verileri, nerede uçuruyorsunuz? Örnek olarak ekibimizden bir ağabeyimizin videosunu paylaşabilirim. Burada uçulan pist IMUK'a bağlı özel bir pist. Biz ise Orhanlı'da doğal oluşum bir pistte uçuşlarımızı yapıyoruz. Modeller 3 çeşit motor gücüne sahip. Elektrik , Nitro-methanol ve Benzin motoru ile çalışanlar. İçerisindeki elektronik , Verici/Alıcı ve saha ekipmanları ile gerçekden komplex yapıda bir hobi. İlgi duyarsanız her türlü bilgi konusunda yardımcı olmakdan mutluluk duyarım. Hocam, bu nasıl model uçak, nerdeyse binseniz sizi götürecek Gerçekten harika bir uğraş ve hobi. Çok para ve zaman gerekiyor ama değer eminim. Haklısınız. Zaman gerektiren, emek isteyen ve de modeline ve ekipmanına göre biraz da maliyetli bir hobi. Ama sonucunda alınan keyif herşeye değiyor.. Maliyeti konusunda özellikle de evli iseniz problem yaşamanız çok muhtemel Bu konuda da şöyle bir yapılanmamız vardır. : Alacağınız ürün için 2 TL ayırırsınız , eşinize 1 TL'ye aldım dersiniz ama sonucunda 4 TL harcarsınız. İşte maliyeti size hesaplayan basit formulasyon 5 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Uçurmak çok keyifli de, indirme riskini alamıyorum Ne oldu bizim helikopter Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Ne oldu bizim helikopter Aboo, tamamen aklımdan çıkmış. Evde gani gani kolim var ancak dolular, odamda kalorifer borum patladı, odayı boşalttım. Yarın geri taşınırım diye plan yaptım, sorun çıkmazsa perşembe gönderiyorum. Abi çok özür dilerim Yorum bağlantısı
Hadi Küçükoğlu 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Süper bir uğraş bence. Peki bunların kumanda ile uçak arasında iletişim menzili ne kadar? Mesela açık alanda insan gözü çok uzağı göremese de bunlara kamera falan bağlayarak 4-5 km uzağa uçurtmak mümkün müdür? Yorum bağlantısı
Seçkin Sağır 2 Ekim 2012 Yazar Paylaş 2 Ekim 2012 Süper bir uğraş bence. Peki bunların kumanda ile uçak arasında iletişim menzili ne kadar? Mesela açık alanda insan gözü çok uzağı göremese de bunlara kamera falan bağlayarak 4-5 km uzağa uçurtmak mümkün müdür? Menzil olarak 2000 m.'ye kadar iletişim de problem olmaz ancak gözün modeli havada seçme, alt/üst ve de yön ayrımları için max 200 m çaplı bir alanda uçmak en doğru olanı. Kameralı yani FPV dediğimiz uçuşlar çok daha farklı. Burada uçağı üzerindeki kamera vasıtasıyla , yerde kurulu LCD ekranından , gözlük şeklindeki LCD monitör'den takip edebiliyorsunuz. Bunların menzili de yine 2000 m civarı ancak görüş sağlayabildiğiniz için gerek daha yüksek irtifada gerekse mesafede uçabiliyorsunuz. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Seçkin bey, konu dışı sorum, fırçasız motorların yüksek devirli olanlarını nereden, kimden tedarik edebilirim ? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Gerçekten çok güzel bir uğraş. Sani'nin dediği gibi indirmek önemli İndirirken perte ayrıma riskide var Sonra kaskoyla uğraş dur Kolay gelsin sizede. Yorum bağlantısı
Seçkin Sağır 2 Ekim 2012 Yazar Paylaş 2 Ekim 2012 Seçkin bey, konu dışı sorum, fırçasız motorların yüksek devirli olanlarını nereden, kimden tedarik edebilirim ? Servet bey, Bizim alışveriş yaptığımız siteler genelde : www.hobbyking.com www.himodel.com www.towerhobbies.com Buraları incelerseniz istediğiniz her ölçüde motoru bulabilirsiniz. Yurtiçi de birçok model shop mevcut ancak yukarıdaki siteler ile kıyaslandığında fiyatlar çok çok farklı. Gerçekten çok güzel bir uğraş. Sani'nin dediği gibi indirmek önemli İndirirken perte ayrıma riskide var Sonra kaskoyla uğraş dur Kolay gelsin sizede. Emin olun ki; Normal uçuş eğitimini aldıkdan ve uçuş prensiplerini bildikten sonra herşey çok kolay Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 harika bir hobi, bildiğim kadarıyla Anadolu yakasında uçuruyorsunuz, Avrupa tarafında etkinliğiniz olursa seyretmek isteriz. ayrıca Servet bu işe çok meraklı, yakında helikopter uçuş videolarını eklemeye başlar herhalde. 1 Yorum bağlantısı
Seçkin Sağır 2 Ekim 2012 Yazar Paylaş 2 Ekim 2012 Lokman bey, Anadolu yakasında Orhanlı çayırında uçuruyoruz. Avrupa yakasında malesef uygun bir alan mevcut değil. Ayrıca ekip de Orhanlı'yı tercih ettiği ve de bu iş bir ekip işi olduğu için Orhanlı'dan şu an için memnunuz. Oraya da bekleriz. Helikopter ayrı bir dünya. Biz uçakcılar pek sevmeyiz Bu arada dünyanın 1 numaralı model Helikopter pilotu Tareq Alsaadi 13-14 Ekim günlerinde Hezarfen 'de yapılacak Funfly 2012 yarışmasına konuk olarak gelip gösteri yapacak. Helikopterciler için kaçırılmayacak bir şov. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Yere çakılınca gerçek uçak gibi infilak ediyorlar Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Özellikle kırımsız bol eğlenceler dilerim.Bir gün Orhanlı taraflarında yaptığınız herhangi bir etkinliğe katılmayı çok isterim.Başarılar. Yorum bağlantısı
Seçkin Sağır 2 Ekim 2012 Yazar Paylaş 2 Ekim 2012 (düzenlendi) Yakıtlı motor dediğin Bu tip JET modellerde kullanılan motorlar bildiğiniz Türbin motorlardır ve Kerosen (eski adı ile JET-A1) yakıtı kullanırlar. Türkiye'de de JET motorlu model kullananlar mevcut. Ancak maliyetleri çok yüksek. Yere çakılınca gerçek uçak gibi infilak ediyorlar Kerosen son derece tehlikeli ve yanma derecesi düşük olan bir yakıt. Dolayısıyla JET modellei uçuranlar yanlarında mutlaka yangın söndürücü bulundururlar Özellikle kırımsız bol eğlenceler dilerim.Bir gün Orhanlı taraflarında yaptığınız herhangi bir etkinliğe katılmayı çok isterim.Başarılar. Gördüğüm kadarıyla Kocaeli'de ikamet ediyorsunuz , Orhanlı'ya çok da uzak sayılmaz. her Salı-Cumartesi mutlak uçuş günlerimizdir. Bekleriz 2 Ekim 2012 tarihinde Seçkin Sağır tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 İş yerime 10 dakika, vakit buldummu gelirim bende. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Seçkin ben vardiyalı çalışıyorum ancak gece vardiyası denk gelirse gelebilirim.Hem tam adres hemde saat belirt ki Orhanlıda seni aramayalım Servet seni seyretme bahanesi ile gelip kesin dönüşte ocakbaşına uğrayacaktır sakın geri tek dönmesine izin verme 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Ekim 2012 Paylaş 2 Ekim 2012 Servet seni seyretme bahanesi ile gelip kesin dönüşte ocakbaşına uğrayacaktır sakın geri tek dönmesine izin verme Seçkin ile giderim 1 Yorum bağlantısı
Seçkin Sağır 2 Ekim 2012 Yazar Paylaş 2 Ekim 2012 (düzenlendi) Bu ara iş yoğunluğumdan pek gidemiyorum uçuşlara ancak tüm ekip bahsettiğim günlerde tam gün olarak uçuyor. Size alanın google koordinatlarını vereyim, gelmek isterseniz size referans olur. Enlem : 40°54'20.54"K Boylam : 29°21'4.20"E 2 Ekim 2012 tarihinde Seçkin Sağır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ekim 2012 Paylaş 3 Ekim 2012 Bu aralar bende fena halde sardım rc uçaklara.ama öncelikle simülatör ile başlamayı düşünüyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts