İçeriğe Yönlendir

Citroen Tanrıça 5 - Nam-I Diğer Ds5


Eray Sireli

Recommended Posts

Eray Sireli
(düzenlendi)

Çıkalı baya oldu ama baktım konusu yok hatrı kalmasın dedim :)

Citroen’in ilk DS (Fransızca “Dees” okunur ve “Tanrıça” anlamına gelir) modeli 1955 yılında yollara çıktı ve 1955-1975 yılları arasında 1 buçuk milyon adet Citroen DS satıldı. Takvim yaprakları 2010 yılını gösterdiğinde Citroen, DS efsanesini yeniden canlandırmaya karar vererek yeni DS ailesinin ilk üyesi olan DS3’ü satışa sundu. Onu 2011’de DS4 izledi ve DS5 modeli karşımızda.

Motor özellikleri vs herşey bir yana tasarım harika. Bana göre karşısına bir sandalye atıp izlemesi bile zevk verecek bir araç.

Burada ikinci el ilanlarıda mevcut ama sıfırından daha pahalı :)

dpd0v.jpg

citroends5-resmi.jpg

1788677.jpg?imgmax=800Citroen-DS5_2012_800x600_wallpaper_011.jpg

ABS

EBA (Acil Fren Destek Sistemi)

EBD (Elektronik Fren Güç Dağılımı)

ASR (Antipatinaj Sistemi)

ESP (Elektronik Stabilite Programı)

Sürücü ve yolcu hava yastıkları

Yan ve perde hava yastıkları

Sürücü, ön ve arka yolcu kemer ikaz uyarı sistemi

Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi

Aktif gergili, güç sınırlayıcılı ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri

3 noktada sabitlenen güç sınırlayıcılı arka emniyet kemerleri

Darbe anında yakıt kesme ve flaşörlerin otomatik yanması

Immobilizer

Arka koltuklarda Isofix çocuk koltuğu bağlantıları

KONFOR, İÇ DONANIM & TEKNOLOJİ

Stop and Start (STT) Joystick kumandalı navigasyon Arka görüş kamerası Hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı

Head-Up Display Ekranı

Ön park sensörü

Arka park sensörü

Park yeri mesafe ölçüm sistemi

Elektrikli park freni

Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi

Yokuş kalkış desteği (Hill Holder)

Direksiyondan kumandalı vites değişimi Yol Bilgisayarı

Park sırasında gecikmeli sönen farlar (Follow Me Home)

Yağmur sensörlü otomatik ön cam silecekleri

Otomatik yanan farlar

Hıza duyarlı yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon

Rest fonksiyonlu çift bölgeli, polen ve koku filtreli otomatik klima

Direksiyondan kumandalı MP3 uyumlu Radyo CD çalar

Denon Hi-Fi müzik sistemi (9+1 subwoofer)

Yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu

Güçlendirilmiş akustik camlar

3 fonksiyonlu uzaktan kumandalı merkezi kilit

Fasılalı, sıkışma önleyicili elektrik kumandalı ön ve arka camlar

Eşik aydınlatmalı, elektrikli, ısıtmalı, katlanabilir yan aynalar

Elektrokrom iç dikiz aynası

Gece sürüş modu

Soğutmalı torpido gözü

1/3 2/3 katlanabilir arka koltuklar

Yükseklik ve eğim ayarlı ön koltuk kafalıkları

Yükseklik ayarlı, virgül tipi arka koltuk kafalıkları

Yarı deri koyu döşeme

Masaj fonksiyonlu (sürücü koltuğu), ısıtmalı, elektrikli hafızalı deri koltuklar

Sürüş anında otomatik merkezi kiilitleme

Telefon kiti (Bluetooth)

USB bağlantı noktası

MP3 çalar bağlantı soketi

Arka koltuk kol dayama ve bardak tutucu

17” Alüminyum alaşımlı jantlar

Gövde rengi ön ve arka tamponlar

Gövde rengi yan aynalar ve kapı kolları

Krom çerçeveli ön ve arka ızgara

Kapı eşiğinde krom çıta

Yan camlarda krom çıtalar

Bi-Xenon farlar O O

Halojen ve LED gündüz sürüş farları

Virajda ekstra aydınlatma sistemi

Entegre anten

Ön sis farları

Krom kaplı yan çıtalar

Arka Spoiler

3 bölmeli kokpit tavan

Metalik boya

OPSİYONEL DONANIM PAKETLERİ

Teknoloji Paket; Navigasyon, arka görüş kamerası

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Pejo ve Citroen Avrupa genel muduru bizim otelde kaliyor uzun zamandir. Makam otosu DS5 en full modeli.

Harbiden begendim kullanmasini ve ici rahat degisik ilgi ceken bir araba gercekten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

DS'nin anlamı bu muymuş?

Almam o zaman ben bunu. :D

Tanrıça'ya bineceksin, daha ne istiyorsun :D

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

forum fransızlara karşı ama ben seviyorum citroeni..

heleki c5 gerçekten güzel araç

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Pejo ve Citroen Avrupa genel muduru bizim otelde kaliyor uzun zamandir. Makam otosu DS5 en full modeli.

Harbiden begendim kullanmasini ve ici rahat degisik ilgi ceken bir araba gercekten.

Sami, o kadar yakınındaysa söylesene bi güzellik yapsın versin bize birer tane tanrıça arabanın reklamını yapalım :)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

vitese dikkat

citroends5-resmi.jpg

Ben onu cam kaldırma düğmesi sandım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Sireli

DS3 mini cooper kopyası gibiydi, DS4'ü pek beğenmemiştim. DS5 olmuş sanki.

Ama citroen... ne bileyim, tüy gibi direksiyonuyla yolu pek tutamaz gibi hissediyorum. Alman tokluğunu hissedemiyorum..

Alman tokluğunun hissedilmemesinin sebebi kalitesizliğinden değil, üretim prensipleri öyle. Almanlar çarptığında şase sağlam olsun eğilip bükülmesin ağır ama sağlam olsun diye uğraşırlarken fransızlar şase katlansın, ön içe doğru gömülsün dağılsın ama darbeyi emsin mantığıyla hareket ediyorlar. O yüzden çarpışmalarda fransız arabaları genelde daha fazla masraf çıkartır. Sürücü ve yolcu güvenliği konusunda ise hepsinin puanları birbirine yakın zaten

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Zamane şaselerinin hepsi eğilip bükülür ki çarpma enerjisi sönümlensin, yaşam alanına ulaşmasın diye, alman tokluğu bir histir, vitesin sallanmasından kapı kapanma sesine kadar, bazı hallerde hisseldir de

Alman tokluğunun hissedilmemesinin sebebi kalitesizliğinden değil, üretim prensipleri öyle. Almanlar çarptığında şase sağlam olsun eğilip bükülmesin ağır ama sağlam olsun diye uğraşırlarken fransızlar şase katlansın, ön içe doğru gömülsün dağılsın ama darbeyi emsin mantığıyla hareket ediyorlar. O yüzden çarpışmalarda fransız arabaları genelde daha fazla masraf çıkartır. Sürücü ve yolcu güvenliği konusunda ise hepsinin puanları birbirine yakın zaten

zamane almanı 30-40 ile çarpsın , yeterince ciro da yaptırır

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

fıstık gibi testini incelemiştim.bence kolleksiyonluk bir araba.özgün stil sahibi maço ....

maço tanrıça :)

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)

Zamane şaselerinin hepsi eğilip bükülür ki çarpma enerjisi sönümlensin, yaşam alanına ulaşmasın diye, alman tokluğu bir histir, vitesin sallanmasından kapı kapanma sesine kadar, bazı hallerde hisseldir de

zamane almanı 30-40 ile çarpsın , yeterince ciro da yaptırır

Fransızın da kapısı ağır olsaydı ve daha dolgun bir fitil kullansalardı eminim aynı hisse sahip olurdu. Hafiflik yakıta yansıyor zaten. Golf sınıfı olan 1.6dizel 110bg lik c4'ün aynı şartlarda bırakın focusu 1.4 70gb tdci fiesta ile aynı yakması zevk verici.

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Karıştı bir sürü d var, hangisini alacağımı şaşırdım. :)

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

hastasıyım ds serisinin :wub: yollara çıktıktan kısa süre sonra birinde gömüştüm.yuh ne çabuk almış demiştim.(demiştim,demişken DS9 u da görmenizde fayda var :) netten tabii)

ds5'i al biraz uzat, biraz da üstten bastır oldu ds9 :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Sireli

değil ds5 düz C4 bile alabilsem keşke :wub:

Allah gönlünüze göre versin. :nazar:

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Bu aracı bayide gördüm cidden her açıdan etkileyici bir araç.Yakından bayağı heybetli duruyor.Çağlar Abi ye katılıyorum 2.elde almak daha mantıklı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

2.elde alınır, yarı fiyatına :seytan:

Arka itiş bozulsun, iyi kazanırız

Yorum bağlantısı
Misafir

Bu paraya fransız mı ? Başımıza taş yağar valla :D Bu kadar bütçem olsa kesinlikle 320d alırdım tanrıça'da olsa beğenmedim. :)

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Genelde gördüğüm tablo şu ki Citroen'in fotoğrafları gerçeğinden daha çekici :) Görsel kalitenin önüne geçmiş sanki...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...