İçeriğe Yönlendir

Aracım Stop Ediyor Sizce Arıza Ne Olabilir ?


Tamer Akkan

Recommended Posts

Tamer Akkan
(düzenlendi)

Aslında yazın klima kullanırken dikkatimi çekmişti fakat umursamıyordum, rölantideyken klima ya da kalorifer açılınca devir 500'e kadar düşüyor ve sabit hızla giderken aniden frene asılınca bazen toparlayamayıp araç stop ediyordu. Özellikle gece sürüşünden sonra aracı stop etmeden cam açma-kapama tuşları basınca farlar kısılıyor rölanti yine 500'e kadar düşüyor, malumunuz bobin yeni, akünün şarjı tam gözüküyor, şarj dinamosunu hiç ölçtürmedim. Sizce hangi parçadan başlamalıyım. Şimdiden teşekkürler...

tarihinde Mehmet Özyürek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Dinamo hakkımı kullanıyorum. Araç çalışırken ve stop halinde akünüzü ölçtürün derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hadi Küçükoğlu

Benzer bir konu için arkadaşlar normal bir durum, güç yetersiz kalıyor demişlerdi. Lakin o konuda sorunu olan arkadaşın aracı stop etmiyordu. :)

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Anlaşılan elektrik sisteminin iyice kontrol edilmesi gerekiyor, işini bilen usta tarafından.

Yorum bağlantısı
Misafir

Akü seçenegi ağırlık kazanmış gibi :unsure2: Bununla beraber dinamo kontrolü şart tabiki.İyi bir kontrol test yapılırsa iyi olur.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Beni F1 de de aynısı oluyordu bazen, Rolanti sorunları adı altında formda başlık da var

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan
(düzenlendi)

Akü seçenegi ağırlık kazanmış gibi :unsure2: Bununla beraber dinamo kontrolü şart tabiki.İyi bir kontrol test yapılırsa iyi olur.

Oktay Abi, akümün şarjı tam kontrol ediyorum, 4 sene önce orjinal olarak serviste değiştirmiştim. Buna rağmen olabilir mi?

tarihinde Tamer Akkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Hayır.. şarj eden dinamodur, şarj olan aküdür..Arızalı akü dinamonun amperini emdiğinde,araçta yeteri kadar amperli 12 V dolaşmaz ve bahsettiğiniz sorunlar ortaya çıkar..Akünüzü kontrol ettirin,sizin kontrol ettiğiniz alet neyse bilmiyorum, akü test cihazı değildir,sadece voltajı görürsünüz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Hayır.. şarj eden dinamodur, şarj olan aküdür..Arızalı akü dinamonun amperini emdiğinde,araçta yeteri kadar amperli 12 V dolaşmaz ve bahsettiğiniz sorunlar ortaya çıkar..Akünüzü kontrol ettirin,sizin kontrol ettiğiniz alet neyse bilmiyorum, akü test cihazı değildir,sadece voltajı görürsünüz..

Akünün ve elektrik sisteminin kontrol edileceği anlaşılmıştır. İlginize teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

Sonuç ne oldu acaba? baktırabildiniz mi aracınıza?

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Sonuç ne oldu acaba? baktırabildiniz mi aracınıza?

Ona baktıramadan ufak bir kaza atlattım kapartacıdan çıksın, elektrik sistemini kontrol ettireceğim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ona baktıramadan ufak bir kaza atlattım kapartacıdan çıksın, elektrik sistemini kontrol ettireceğim.

Geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Bu gün forumda benzer şikayetlerle ikinci karşılaşmam. Sanıyorum bu araçlarda elektrikli bir yakıt pompası kullanılıyor. Eğer böyleyse sorunun elektrikli yakıt pompasından kaynaklanma ihtimali de vardır. Bütün elektrikli motorlar zaman içinde gücünden ve devirlerinden kaybederler ve daha fazla akım çektikleri halde daha az iş üretirler. Bu nedenle de kullandıkları elektrik sisteminde kendilerine bir ortak çıktığında performansları düşerek benzin akışını düşürebilirler.

Önce okuduğum konuda da araç rölantideyken kapalı olan camın butonuna kapatma yönünde dokunulduğunda devirde dalgalanmadan bahsediliyordu.

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Akü kutup başı gevşek olmasın.....Bizim Connectlerden birinde bunun gibi sorunlar baş göstermişti.Lambaları yalpa yapıyor yolda giderken bir anda stop ediyordu.Kutup başlarını komple yenileriyle değiştirdim.Aynı arızayı tekrarlamadı.Denemekle kaybetmezsiniz kutup başlarının tanesi 2 tl... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Adnan Bedestencioğlu

ana şase bağlantısına baktırın... kutup başlığına deil şasenin gövdeye bağlandığı yere..iyi temas etmiyor olabilir....

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Bugün sanayide gerekli kontrolleri yaptırdım usta sonuç olarak akü değişimi önerdi, orjinali 50 amper akü ben 60 lık olmasını istedim bakalım değiştirdiğim zaman gelişmeleri tekrar belirteceğim.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Bugün sanayide gerekli kontrolleri yaptırdım usta sonuç olarak akü değişimi önerdi, orjinali 50 amper akü ben 60 lık olmasını istedim bakalım değiştirdiğim zaman gelişmeleri tekrar belirteceğim.

Hocam tekrar geçmiş olsun inş. akü değişimiyle sorun çözülür hatırlarsanız benim de bakımdan sonra yaşadığım sorunların sebebi olarak her ne kadar büyük sıkıntı görmesek de aküyü değiştirmiştik dikkat etmeniz gerekenler var mesela orjinal akü haricindeki büyük amperli aküler şayet hala orjinal koruma kabzası felan duruyorsa akü büyük gelebilir veya yüksek gelebilir akü alırken bunlara mutlaka dikkat edin ölçülerini belirterek akü alın derim ben de bu konuda konu açmıştım bilgi için göz atabilirsiniz...

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/225588-orjinal-akumuz-kac-amper/

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Hocam tekrar geçmiş olsun inş. akü değişimiyle sorun çözülür hatırlarsanız benim de bakımdan sonra yaşadığım sorunların sebebi olarak her ne kadar büyük sıkıntı görmesek de aküyü değiştirmiştik dikkat etmeniz gerekenler var mesela orjinal akü haricindeki büyük amperli aküler şayet hala orjinal koruma kabzası felan duruyorsa akü büyük gelebilir veya yüksek gelebilir akü alırken bunlara mutlaka dikkat edin ölçülerini belirterek akü alın derim ben de bu konuda konu açmıştım bilgi için göz atabilirsiniz...

http://www.fordclubt...umuz-kac-amper/

Sizin konunuz aklımda kaldığı için ölçülere göre araştırın dedim :)

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Sizin konunuz aklımda kaldığı için ölçülere göre araştırın dedim :)

Çok iyi yapmışsınız, böylece paylaşım yapmanın ne kadar önemli ve faydalı olduğunu da bir kez daha görmüş olduk. Mümkünse aracın orjinalliğini bozdurmamaya çalışın çünkü bazı ustalar işin kolayına kaçıp akü muhafazasını kırmayı veya genişletme kolaycılığına kaçabiliyor inş. en uygun aküyü taktırabilirsiniz ve sorunlarınız sona erer...

Yorum bağlantısı
Emre Alliş

Aslında yazın klima kullanırken dikkatimi çekmişti fakat umursamıyordum, rölantideyken klima ya da kalorifer açılınca devir 500'e kadar düşüyor ve sabit hızla giderken aniden frene asılınca bazen toparlayamayıp araç stop ediyordu. Özellikle gece sürüşünden sonra aracı stop etmeden cam açma-kapama tuşları basınca farlar kısılıyor rölanti yine 500'e kadar düşüyor, malumunuz bobin yeni, akünün şarjı tam gözüküyor, şarj dinamosunu hiç ölçtürmedim. Sizce hangi parçadan başlamalıyım. Şimdiden teşekkürler...

Kış kendini göstermeye başladı burda, arabada 2 gündür sizin problemin aynısı diyebileceğim sorunla karşılaştım. sabah 6.30 gibi çalıştırıyorum kaloriferide açınca frene basar basmaz aracım stop ediyor. bir iki yapıyor sonra sorun kalmıyor. kaloriferi ilk açtığımda meydana geliyor. farlarda, yada araç içindeki herhangi bir ışıkta elektronik aksamda elektirik kesilmesi yada buna benzer bir durum söz konusu değil. aküye gelince daha 1 yıllık, araç için orijinal yada uygun denilen akü, akü ölçümlerini bir kaç ay önce kendim yaptım problem yoktu, aküden olsa ilk marşa bastığımda da zorlar 0 derece sabah 6 da bir kaç gündür ama tek marşta sorunsuz çalışyor. kaloriferle ilgili bağlantıda mı problem var acaba....

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Kış kendini göstermeye başladı burda, arabada 2 gündür sizin problemin aynısı diyebileceğim sorunla karşılaştım. sabah 6.30 gibi çalıştırıyorum kaloriferide açınca frene basar basmaz aracım stop ediyor. bir iki yapıyor sonra sorun kalmıyor. kaloriferi ilk açtığımda meydana geliyor. farlarda, yada araç içindeki herhangi bir ışıkta elektronik aksamda elektirik kesilmesi yada buna benzer bir durum söz konusu değil. aküye gelince daha 1 yıllık, araç için orijinal yada uygun denilen akü, akü ölçümlerini bir kaç ay önce kendim yaptım problem yoktu, aküden olsa ilk marşa bastığımda da zorlar 0 derece sabah 6 da bir kaç gündür ama tek marşta sorunsuz çalışyor. kaloriferle ilgili bağlantıda mı problem var acaba....

Şarj dinamosuna baktırdınız mı? Bu tür sorunlarda tüm elektrik aksam kontrol ediliyor, benim akü stopta 10,7V, rölantide 12,3V, devirli çalışmada 13,1V üretebiliyor.

Yorum bağlantısı
Emre Alliş

baktırmadım daha doğrusu baktırmaya fırsatım yoktu, il'e gitmem lazım baktırmak için artık hafta içinde yada bayramdan sonraya..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...