İçeriğe Yönlendir

Genel Süspansiyon Sorunları


Abdurrahman Balaban

Recommended Posts

Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

Bir çoğumuzun bir şekilde karşılaştığı yürür aksam ve süspansiyon sistemi sesli çalışma sorunlarına çözüm bulabilmemiz adına bu başlığı açıyorum..Daha önceleri benzer başlıklar açıldı fakat bütün günah z-rotlara yüklendiği için farklı çözümler dile getirilmedi..Amacım, genel bir başlık altında bu konuda sorun yaşayanların sorunlarını, bu konuda çözümü olanların çözüm metodlarını öğrenmek ve herkese fayda sağlayabilecek kaynak sağlamak..Bu konuda internet üzerinden bir takım teknik bilgilere ulaştım fakat çözüm olarak en doğru yöntem konusu belirsiz..Bence bu konu önemli çünkü aracımda tek takıldığım nokta bu..''Ford sesli araçtır,müziğe ses verip kullanacağız'' yaklaşımından uzak cevap ararsak,çözüme kolay ulaşır ve belki araçlarımızı daha keyifli kullanırız. ....Saygılar

Problem :Yoldaki küçük çukur ,kopmuş asfalt boşlukları,toprak yollarda oluşan küçük çukurlar, küçük taş yada nesnelerin üzerinden geçince tekerin birden boşa düşmesi ile oluştuğunu sandığım küt-küt diye tabir edebileceğimiz sesin nedeni nedir?Düz yolda belirgin hiçbir sıkıntı yok

a-Aracın z-rotları sağlam

b-Salıncak burcu sağlam

c-Amortisor ,rulman ve takozu değişti

d-Rot mili sağlam

e-Viraj demir lastiği sağlam

Resim:Focus 2 - C max ön süspansiyon sistemi

Pv1hb.jpg

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Bu sesin sebebi başıma geldiği için yazayım,bazen lıkk lıkk bazen küt küt diye gelen ses z rotlardan geliyor.Değiştirdim sıkıntı geçti.Birde amortisör üst takozlarındaki yıpranmadan da yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Yukarıda belirttim fakat tekrar edeyim..Z-rotlar değişti daha çok dalgalı yolda lıkır-lıkır diye tabir edebileceğim bir sese sahipti..Sessiz bir alışveriş merkezi otoparkında teshişi koymuştum.Daha sonra aracın km si itibariyle (170.000 km) özelliğini yitirmiştir diye amortisör ve gerekli parçalarını değiştirdim..

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Ses direksiyonun alt tarafından mı geliyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Focus aracımda tarif ettiğiniz sese benzer bir ses vardı. Direksiyon kutusu değişmişti.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Focus aracımda tarif ettiğiniz sese benzer bir ses vardı. Direksiyon kutusu değişmişti.

Direksiyonda en küçük bir titreşim yok sanmıyorum..Motor takozu da sağ tarafta onuda şüpheli saymak lazım belki

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Direksiyon milinde bulunan tıkırtı burcu yada lastiği dir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

Direksiyon milinde bulunan tıkırtı burcu yada lastiği dir diye düşünüyorum.

Ses, daha çok hız tümseklerinden hızlı geçince tekerin aniden boşa düşmesiyle oluşan gürültüyü andırıyor..Direksiyon ile ilgili herhangi bir arıza titreşimle içerden belli etmez mi?

Tıkırtı burcunu da kontrol listeme alıyorum

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aynı tıkırtı benim aracımda sol tarafta mevcut. Amortisor ve kauçuğu değişti düzelmedi. Osman usta'ya götürüp göstermem lazım.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Ben napim her çukurda küt küt araba kırılıyor gibi ses yapıyor.

Bu arada son birkaç haftadır dikkatimi çeken durmaya yakın tık diye bir ses geliyor yada hele ileri doğru manevra yaparken duracağım anda tık diye bir ses geliyor. :(

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Aynı tıkırtı benim aracımda sol tarafta mevcut. Amortisor ve kauçuğu değişti düzelmedi. Osman usta'ya götürüp göstermem lazım.

Sonuçları bekliyoruz

Ben napim her çukurda küt küt araba kırılıyor gibi ses yapıyor.

Bu arada son birkaç haftadır dikkatimi çeken durmaya yakın tık diye bir ses geliyor yada hele ileri doğru manevra yaparken duracağım anda tık diye bir ses geliyor. :(

Bir rotcuya gidin belki basit bir rotil arızası yada z-rot kaynaklıdır..Araca lift de değil yerde (yükte) kontrol ettirin bu önemli..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Genç

Benim de merak ettiğim bir husus var. Focus2 ler ile C-Max lerin suspansiyonları sizce aynımıdır? C-Max ler Focus2 lere göre daha yumuşak suspansiyon olarak. Bu ağırlıktan mı kaynaklanıyor yoksa farklı tip suspansiyonlar mı?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Yedek parçaları tamamen aynı (amortisör,salıncak ,rot,rotil vs)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Genç

O zaman C-Max ler ağırlıktan ötürü daha konforlu diyebiliriz. Focuslar çok sert araç C-Max lere nazaran.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Sertlik hissi aynı yaş ve km'lerde ve ayrıca amortisör durumuna göre değerlendirilmeli..C-max ağırlık merkezi daha yukarıda olan bir araç ,viraj ve ani direksiyon hareketlerine daha fazla salınım yaparak cevap verecektir haliyle ve tabi ağırlık faktörü de var

Yorum bağlantısı
Misafir

Abdurrahman, benim araçta da yaklaşık 15 gündür özellikle hız kesici kasislere çıkıp inerken ön soldan tedirgin edici bir vurma-sürtme sesi diyebileceğim (tam anlamıyla gacırtı) anlık bir ses vardı. Ayrıca aracı Nisan ayında aldığımda farkettiğim düz yolda sakin bir şekilde giderken gaza bastığımda ve bıraktığımda direksiyona vuruntu şeklinde hissettiğim bir anormallik vardı. Bu vuruntu nedeniyle iki ayrı rotçuya götürdüm, her şey sağlam dediler.

Hafta sonu tamircime gittim, birlikte onun rotçusuna gittik, onlar bakarken ben direk tabla fişeklerine yöneldim, büyük bir levyeyle sol tarafın tablasında büyük lastik takozun bulunduğu çift civatalı takoz, yani aracın arka istikametindeki taraf bozulmuş, ben direksiyondaki vuruntunun da kesinlikle bu arızadan kaynaklandığını anladım. Tablayı değiştirdik olay çözüldü.

Senin aracında da tabladaki iki lastik takozla kovana bağlanan rotilin çok iyi kontrol edilmesini öneriyorum.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Hayır ama bakılacak ,direksiyon ile bağlantı hiç kuramasam da

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

B8d7X[1].jpg

Doğrudur benim araçta da bozulan bu burçtu. Benim tamirci burç değiştirme işinin çok iyi randıman vermediğini söyledi ve tablayı komple değiştirdik. Bu sayede diğer burç ve rotil de yenilenmiş oldu.

Senin de; işaretlediğim diğer burcu ve rotili çok iyi kontrol etmen gerekiyor. Çünkü tekere önden ve arkadan gelen tüm darbeler bu parçalar tarafından soğuruluyor. Bunlardaki deformasyon ise her halükarda ses demek.

Bir de çok önceleri kullandığım passat'da ön düzenin komple taşıyıcısı durumunda olan, senin ilk resimde de görülen büyük parçanın, şasiye bağlantı yerlerindeki bir takoz zamanla büzüşüp esnekliğini yitirerek büyük parçanın sert kasislerde şasiye temasına izin veriyordu ve çok berbat bir ses geliyordu. O yönüyle de bir kontrol ettirmeni tavsiye ederim.

Pv1hb[1].jpg

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

Aynen katılıyorum ,ayrıca bu tabla çok yüke maruz kaldığı için,burç ve mafsalları yerinde yada liftte kolayca kontrol edilemiyor ve bozulduğu anlaşılamıyor ..mesela salıncak burcundaki boşluğu kendim buldum, iki rotçu da görmedi onu..Bu aralar bu konuya sarmış durumdayım sonuç alabilirsem ne ala..

İşaretli noktalara özellikle baktıracağım,sesin önüne geçmek için ön takımda çok fazla lastik takoz ( burç ) kullanılmış..Tabi iklim şartları ve memleketim yolları onların daha erken özelliğini yitirmesine neden oluyor olabilir.

Anlamadığım şey ise 1-2 yıllık araçlarda bile bu tür sorunların dile getirilmesi

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Dedim ya, benim araçtaki sıkıntıyı da ilk iki rotçu bulamamıştı. Bir de bizler bu işleri biraz kurcalamalıyız. Yani araç lifte kaldırıldığında biz de girip birşeylere bakmalayız. Çünkü arızayı en iyi o aracı kullanan tarif edebilir. Biraz altyapı oluşturabilirsek bu ses olaylarında hedefi bir kerede bulmak çok kolaylaşır.

Ayrıca; araçta kullanılan lastik takozlarla, tekerlekte kullanılan lastik arasında çok büyük fark yok, Nasıl ki tekerlekleri 5 yılda bir mutlaka değiştiriyoruz, araçta takoz niyetine kullanılan lastikleri de 5 yılda bir değiştirmesek bile ciddi bir kontrolden geçirsek bir çok sorun başlamadan hallolur.

Yeni bir araçta duyulabilecek bu tür seslere ise fabrikasyon parça hatasından başka bir şey diyemiyorum.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Dün arabanın altına yattım ve burç, salıncak,rot,rotil vs. kontrollerini yaptım yani kendi çapımda..Herhangi bir kusur görünmüyor..İnternette araştırma yaparken mac pherson sistemli süspansiyonların sesli çalışabileceği yorumlarını gördüm fakat bu sistemi mercedes bile kullanıp sessiz kalabilmişse bir yerde sıkıntı var gibi ne dersiniz

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...