İçeriğe Yönlendir

Dizel Araç Hakkında


Guest Feti Ercan

Recommended Posts

Guest Feti Ercan

Bu aralar bir çok ilanda dizel araçla takas olur şeklinde ibare görmekteyim. Daha önceki focusumun lpg dolayısı ile bana attığı kazık sonucu dizel hiç düşünmediğim halde artık aklımdan geçirmeye başladım.

Trend focusdan sonra aklımda hep Ghia model focuslar vardı. İnşallah X paket olmasa da full bir araç almayı düşünüyorum. Acaba X paket tit. benzinli olacağına dizel bir ghia mı alsam diye düşünüyorum ve sizlere bu konuda akıl danışıyorum. Birde 100.000 den sonra dizel alınmaz derler masrafı çok derler ne derece doğrudur.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-acil-satilik-102309083/detay arka kapı ve çamurluk boyalı. başka çıkarsa parasını ben öderim diyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

benim fusion nerdeyse 200 binde. ilk günkünden fark hissetmiyorum bir sıkıntı yaşamadım. alacağınız araç eğer gerçek km ve yetkili serviste bakımı yapıldı ve temiz kullanıldıysa alınabilir. Buna emin olmanız lazım.

Yorum bağlantısı
Misafir

İlan garip, 2000 cc.veya üzeri motor hacmine sahip, 201-325 hp focus hiç görmedim. Hayal bile edemiyorum.

Dizelde az km. yapmış araç çok zor bulursunuz. Bakımları ve masrafları açısından benzinli ile dizel arasında çok büyük farklar yok. Esas fark alış fiyatlarında.

Geçmişini iyi bildiğiniz, periyodik bakımlarından emin olduğunuz bir dizel çok uçuk km.lerde (300.000-400.000 gibi) değilse alınabilir.

Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan

zaten ilan benzinli araçlar kısmında adam bilmiyor belli ki. yada pek özenmemiş anlaşılan. Ben benzinli Ghialara bakarken bu denk geldi. Baktım dizel:) Motoruda siz deyince farkettim:)

benim fusion nerdeyse 200 binde. ilk günkünden fark hissetmiyorum bir sıkıntı yaşamadım. alacağınız araç eğer gerçek km ve yetkili serviste bakımı yapıldı ve temiz kullanıldıysa alınabilir. Buna emin olmanız lazım.

İlan garip, 2000 cc.veya üzeri motor hacmine sahip, 201-325 hp focus hiç görmedim. Hayal bile edemiyorum.

Dizelde az km. yapmış araç çok zor bulursunuz. Bakımları ve masrafları açısından benzinli ile dizel arasında çok büyük farklar yok. Esas fark alış fiyatlarında.

Geçmişini iyi bildiğiniz, periyodik bakımlarından emin olduğunuz bir dizel çok uçuk km.lerde (300.000-400.000 gibi) değilse alınabilir.

Peki siz olsanız benzinli titanyum mu? alırdınız yoksa dizel Ghia mı? 31 bin param var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

31 bin lira param olsaydı ben sıfır clio dizel alırdım. 5 bin lira taksit her banka yapar. Olmadı tüketici kredisi alın. zaten yakıt avantajınız taksitinizi öder.

http://www.renault.c...iyat-ozellikler

bu kararda yeni jenerasyon araç felsefesinde küçülme gerektiği konusuna da parmak basarım. Benim de ilerideki araçlarım muhtemelen küçük olacaktır.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Turbo dizelin yüksek torku sürüş hissinde fark yaratacaktır. Benzinli focus kullandıktan sonra sanki daha büyük motor hacimli bir araç almışsınız gibi hissettirebilir. Birazcık motor sesi fazla olacaktır, ancak kullanım keyfi bunu fazlasıya telafi eder. Neticede orijinal yakıt kullanmak gibisi yok.

Kilometresinden emin olduğunuz ve tercihen yetkili servis bakımlı bir araç bakın bence. Belki biraz daha fazla verirsiniz ama ilerideki arıza masrafı riskiniz azalır. Temiz araç alınca her türlü kazanırsınız... Dizelde turbo ve enjektörlerini özellikle kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.

Ford'da da kullanılan tdci motorlar sessiz üniteler. Geçenlerde 2012 model 15bin km'de 2.0 dizel insignia kullandım, bence traktörden sonraki en gürültülü dizel makineydi...

Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan

İlan da resim bile yok,ben olsam direk iptal ederdim.bu rakamlara güzel bir ghia elbette bulunur.benzinin durumu malum.

Örnek tekno paket focus...değerlendirilebilir...

http://www.sahibinde...02372648/detay/

istanbul araba cenneti ama izmirde filan yok güzel arabalar hep istanbulda. Sunroofuda varmışşş:)

31 bin lira param olsaydı ben sıfır clio dizel alırdım. 5 bin lira taksit her banka yapar. Olmadı tüketici kredisi alın. zaten yakıt avantajınız taksitinizi öder.

http://www.renault.c...iyat-ozellikler

bu kararda yeni jenerasyon araç felsefesinde küçülme gerektiği konusuna da parmak basarım. Benim de ilerideki araçlarım muhtemelen küçük olacaktır.

clio da çok küçük ya dün araba pazarına gittim bütün arabaları denedim bindim falan filan.Yeni meganlar hoşuma gidiyordu dışardan bakınca orda da gördüm içine oturdum çok kalitesiz ve rahatsız geldi. Hemen kalktım. Octavia filan güzeldi mesela ama reno filan kendini belli ediyor. İlk arabam clıoydu :)

Turbo dizelin yüksek torku sürüş hissinde fark yaratacaktır. Benzinli focus kullandıktan sonra sanki daha büyük motor hacimli bir araç almışsınız gibi hissettirebilir. Birazcık motor sesi fazla olacaktır, ancak kullanım keyfi bunu fazlasıya telafi eder. Neticede orijinal yakıt kullanmak gibisi yok.

Kilometresinden emin olduğunuz ve tercihen yetkili servis bakımlı bir araç bakın bence. Belki biraz daha fazla verirsiniz ama ilerideki arıza masrafı riskiniz azalır. Temiz araç alınca her türlü kazanırsınız... Dizelde turbo ve enjektörlerini özellikle kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.

Ford'da da kullanılan tdci motorlar sessiz üniteler. Geçenlerde 2012 model 15bin km'de 2.0 dizel insignia kullandım, bence traktörden sonraki en gürültülü dizel makineydi...

Valla güzel temiz bulursam dizelde almayı düşünüyorum. Ama hep bir korku vardı sanırım yersiz baktım herkes dizel alıyor... hep böyle arıza verecekmiş hissi yaratıyor nedense?

Yorum bağlantısı
Misafir

zaten ilan benzinli araçlar kısmında adam bilmiyor belli ki. yada pek özenmemiş anlaşılan. Ben benzinli Ghialara bakarken bu denk geldi. Baktım dizel:) Motoruda siz deyince farkettim:)

Peki siz olsanız benzinli titanyum mu? alırdınız yoksa dizel Ghia mı? 31 bin param var.

Ben zaten 6 ay önce sizin durumunuzdaydım ve tercihimi dizelden yana kullandım. Asla pişman değilim, iyi ki almışım diyorum. Bu aracımı satsam yine dizel alırım.

Yorum bağlantısı
Misafir

istanbul araba cenneti ama izmirde filan yok güzel arabalar hep istanbulda. Sunroofuda varmışşş :)

İzmir'e bağlı kalmayın derim,yokmu istanbul'da tanıdık filan.?

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

İlan da resim bile yok,ben olsam direk iptal ederdim.bu rakamlara güzel bir ghia elbette bulunur.benzinin durumu malum.

Katılıyorum. Bu kadar büyük paralardan bahsedilen bir ortamda ilan verenin adeta foto çekmeye üşenmiş olduğunu düşünüyorum ben. Foto çekmeye üşenen arabasına bakmaya da üşenmiştir.. Birinden 28000 lirayı bu kadar şüphe götüren bir ortamda tek bir cümleyle talep etmek doğru değil, belli ki adam hem arabasına bakmaya üşeniyor hem de kendisini müşterinin yerine koymuyor. Defalarca ilan vermiş ve alım yapmış bir insan olarak (daha çok cep telefonu ama sonuçta araba da alıp sattım) benim satıcıya teşhisim bu.

Dizellerle ilgili kolay bozulur ve genelde daha bakımsız olurlar sıkıntısı da şuradan geliyor; turboya ilk geçen dizellerdi ve biz son bir kaç yıla kadar turbonun kullanım inceliklerini ülkecek bilmiyorduk. Hala da bilmiyor çoğumuz. Güç olarak da son zamanlara kadar alışageldiğimiz düz 1.6 benzinli motorlara da ancak 2.0 turbolu dizeller yetişebiliyordu. Bu yüzden küçük dizellerin hayatımıza girişi bizi biraz korkuttu çünkü VW'nin küçük dizelleri 3 silindirli, sarsıntılı ve gürültülüydü.

Bir diğer büyük sıkıntı da enjektörlerdi. Çok yüksek basınçta çalışması gereken bu enjektörler tıkanınca basınçları düşüyordu ve sık bakım gerektiriyordu. Değişimleri de pahalıydı. Ülkedeki yakıt kalitesi de malum, bu değişimleri sıklaştırıyordu. Bir de motorların vergileri fazlaydı çünkü litreleri büyüktü. Bunun sebebi de yer yer 1000 barlık basınca dayanmak zorunda olan enjektörlerin küçük versiyonlarının yapılamamasıydı.

Daha sonra yakıt filtre edilen ve 1350 bara kadar çıkabilen sabit bir özel tankta bekletilip her silindire oradan dağıtılmaya başladı ve her silindir için enjektör yapıp mecburen hacmi büyütme derdi ortadan kalktı, bu sayede 1.2 lt'ye kadar hacimler düştü ve kurumlanma derdi "neredeyse" ortadan kalktı.

Yeni turbolar da genellikle orta devir turboları oldukları için 1500dv/dk'dan önce tam dolmuyorlar, 3000dv/dk'ya gelmeden de tahliyeye başlıyorlar o yüzden onların da şişme ya da yağlanma sorunları yok.

Kısacası kötü yakıt kullanılmadığı sürece bu motorların ömürleri benzinlilerden çok daha fazla, kullanımları çok daha güvenli. Sadece her ihtimale karşı alır almaz filtreleri değiştirmek gerekebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan

İzmir'e bağlı kalmayın derim,yokmu istanbul'da tanıdık filan.?

yok maalesef.

Katılıyorum. Bu kadar büyük paralardan bahsedilen bir ortamda ilan verenin adeta foto çekmeye üşenmiş olduğunu düşünüyorum ben. Foto çekmeye üşenen arabasına bakmaya da üşenmiştir.. Birinden 28000 lirayı bu kadar şüphe götüren bir ortamda tek bir cümleyle talep etmek doğru değil, belli ki adam hem arabasına bakmaya üşeniyor hem de kendisini müşterinin yerine koymuyor. Defalarca ilan vermiş ve alım yapmış bir insan olarak (daha çok cep telefonu ama sonuçta araba da alıp sattım) benim satıcıya teşhisim bu.

Dizellerle ilgili kolay bozulur ve genelde daha bakımsız olurlar sıkıntısı da şuradan geliyor; turboya ilk geçen dizellerdi ve biz son bir kaç yıla kadar turbonun kullanım inceliklerini ülkecek bilmiyorduk. Hala da bilmiyor çoğumuz. Güç olarak da son zamanlara kadar alışageldiğimiz düz 1.6 benzinli motorlara da ancak 2.0 turbolu dizeller yetişebiliyordu. Bu yüzden küçük dizellerin hayatımıza girişi bizi biraz korkuttu çünkü VW'nin küçük dizelleri 3 silindirli, sarsıntılı ve gürültülüydü.

Bir diğer büyük sıkıntı da enjektörlerdi. Çok yüksek basınçta çalışması gereken bu enjektörler tıkanınca basınçları düşüyordu ve sık bakım gerektiriyordu. Değişimleri de pahalıydı. Ülkedeki yakıt kalitesi de malum, bu değişimleri sıklaştırıyordu. Bir de motorların vergileri fazlaydı çünkü litreleri büyüktü. Bunun sebebi de yer yer 1000 barlık basınca dayanmak zorunda olan enjektörlerin küçük versiyonlarının yapılamamasıydı.

Daha sonra yakıt filtre edilen ve 1350 bara kadar çıkabilen sabit bir özel tankta bekletilip her silindire oradan dağıtılmaya başladı ve her silindir için enjektör yapıp mecburen hacmi büyütme derdi ortadan kalktı, bu sayede 1.2 lt'ye kadar hacimler düştü ve kurumlanma derdi "neredeyse" ortadan kalktı.

Yeni turbolar da genellikle orta devir turboları oldukları için 1500dv/dk'dan önce tam dolmuyorlar, 3000dv/dk'ya gelmeden de tahliyeye başlıyorlar o yüzden onların da şişme ya da yağlanma sorunları yok.

Kısacası kötü yakıt kullanılmadığı sürece bu motorların ömürleri benzinlilerden çok daha fazla, kullanımları çok daha güvenli. Sadece her ihtimale karşı alır almaz filtreleri değiştirmek gerekebilir.

anladım çok sağolun ben çok fazla bilgi sahibi değilim sadece forumlarda okuduğum kadarı ile dizeller hakkında yazılanları okumuştum çok sağolun bilgiler için

Yorum bağlantısı
Misafir

yok maalesef.

Risksiz bir hayat olmaz derler,beğenirsiniz aracı alır bir yetkili servise çekersiniz.herşey yolunda giderse alır gidersiniz.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Küçük sınıf araçlar da artık epey geniş, clio, chevy aveo vs. Bunların dizelleri olabilir, sıfır km.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Dizelden korkmayın, kullanın, seveceksiniz. Sadece titiz kullanın, bakımlarını aksatmayın, turbolu araç kullanmanın genel kurallarına dikkat edin hepsi bu, fazla bi şey yok, öyle çıtkırıldım motorlar değiller. Mersin'de 500küsür bin km'de turbosuna enjektörlerine motoruna hiç dokunulmamış dizel mondeo vardı...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Turbo dizel, turbo benzinliden daha sağlamdır, artık tamiride daha ucuz üstelik, turbo benzinli 1.0 ecoboostu bozunda masraf görün, dizel candır, tdci canan, diğerleri gürültülü yüksek hızda kesilen ve çok yakan motorlar, bmw gibileri hariç tabii :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan
(düzenlendi)

izmir, manisa, balıkesir, çanakkale, denizli, muğla, buralardan bulursam almam kolay olacak. Araba pazarına gittiğimde fiestaya da bindim şoför kısmı hiç rahatsız edici değildi. Daha önce clioda taburede oturuyor gibiydim. Fiesta da öyledir diye düşünüyordum fakat, şoför kısmına bacak rahat etsin diye bir boşluk bırakmışlar. Zaten 2 kişiyiz dizel fiestalar da hoşuma gitmedi değil. Lpg olunca bagaj kalmıyor malum. Gerçekten aracı test edip almak önemliymiş sürmediğim halde iyi fikir sahibi oldum bile yeni fiesta hakkında olumlu görüşler oturmaya başladı

Yalnız fiestasını satan çok kişi var sebebi nedir acaba bunu anlamadım?

tarihinde Feti Ercan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Fiesta'yı satan çok kişi olmasının nedeni fiesta almış olan çok daha fazla kişi olmasından kaynaklanıyor. Fiesta başarılı ve çok tutulan bir model.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan

İstanbuldan aday araba bulun, gerisi kolay :fiuw:

Evet gerçekten güzel haber. Geniş kapsamlı bakabilirim bunu demeniz bile çok güzel.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Murat Kanat

Bence kesinlikle dizel araç. Başlarda LPG ye hep karşı çıktım, benzinli araç kullandım ama sonunda dayanamayıp ben de aracıma LPG taktırdım. ama hiç bir zaman içime sinmedi, araç benzine göre yapılmış siz tutmuş aracın orjinalini değiştirmişsiniz, eee ister istemez araçta bazı şeyler ters gidiyor sonra.Motor aksamındaki sıkıntının yanı sıra mesela yol bilgisayarı var ama benzine göre kalibre edilmiş hiç bir gösterdiği değer gerçekci olmuyor.... Bagaj dersen yarısı ölüyor. Ben arabada aradığım en önemli kriter performans. Allah nasip etti dizel araç aldıım en sonunda. İkinic el dizel alınmazmış.... Hepsi hikaye arabaya baktır, sorun yoksa al, keyfine bak. Ben bundan sonra dizel harici araca binmem. Herkese tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Ülkemizdeki şehir efsanelerinden biridir 100000 den sonra dizel alınmaması gerektiği. Dizel motorlar yüksek basınç altında çalıştıklarından benzinlilere nazaran daha mukavemetlidir. Tek dikkat etmeniz gereken kilometre. Ne idüğü belirsiz 100000 km araç almaktansa km'si belli olsun isterse 200000 olsun fikrimce. Piyasadaki araçların çoğunun (özellikle dizel) insafsızca kilometreleri geri çekilmiş. Aldıktan sonra yakıta dikkat edin yeter. He bir de bağımlılık yapar tek kötü yanı o :) Sırf rampa tırmanmak için dizel motorun o kendinden emin gidişini yaşamak için hiç işim gücüm yokken vuruyorum arabayı rampalara. Eee biraz külfeti oluyor boş yere gezince. Dizel motorun benim için tek olumsuz yanı bu :p Bir daha araç alsam yine yine yine dizel.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Recep Güney

Ülkemizdeki şehir efsanelerinden biridir 100000 den sonra dizel alınmaması gerektiği. Dizel motorlar yüksek basınç altında çalıştıklarından benzinlilere nazaran daha mukavemetlidir. Tek dikkat etmeniz gereken kilometre. Ne idüğü belirsiz 100000 km araç almaktansa km'si belli olsun isterse 200000 olsun fikrimce. Piyasadaki araçların çoğunun (özellikle dizel) insafsızca kilometreleri geri çekilmiş. Aldıktan sonra yakıta dikkat edin yeter. He bir de bağımlılık yapar tek kötü yanı o :) Sırf rampa tırmanmak için dizel motorun o kendinden emin gidişini yaşamak için hiç işim gücüm yokken vuruyorum arabayı rampalara. Eee biraz külfeti oluyor boş yere gezince. Dizel motorun benim için tek olumsuz yanı bu :p Bir daha araç alsam yine yine yine dizel.

+1

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...