İçeriğe Yönlendir

6 Kişiyle Yokuşta Kalkamadım


Mehmet YILDIRIM

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

maslak/levent arası 1 ay kalsın bende , rush hour :D

1.3 / 1.4 vb. tdci larda normal bir durum.

otomatik kullan o zaman :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Kazancı

Ben farklı fiesta kullanıyorum sanırım... Bence de pilotaj...

Baskı sorunu olsa koku vs yapardı , boşa sarardı stop etmezdi yani kullanıcısı da anlardı. Baskı bana göre zayıf. turbo vs gibi ekstra bir arıza değilse sürücü.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

otomatik kullan o zaman :)

zaten otomatikçiyim , el verdiği kadar

Yorum bağlantısı
Mehmet YILDIRIM

Saolun bilgileriniz için degerli abilerim, Arkadaşlarım.. O halde durum şunu söylüyor arabada birşey yok, Yük agır oldugunda genelde olan bir durum. Şunu not olarak bildireyim ( Arabadan memnunum normalde sıkıntı yok, Tek sıkıntı yük oldugunda VE yokuşlarda arkamda araba durdugunda ) yinede baskı balataya her ihtimale karşı baktırayım. Sanmıyorum ondan yana bir sıkıntı olsun. Teşekkürler bilgileriniz için

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Maf sensörünü temizletin rampa falan dinlemez kalkar gider..

Olumsuz :) bendeki süper ötesi temiz, egr de iptal, dik rampada fazla basmaz isem kalkamıyor, 3000 devirde denersem iş değişir tabii :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Burda seçenekler sözkonusu. Yardırıp çıkmak bence her zaman mümkündür ama yercih edlir mi ayrı mesele. Böyle durumlarda direksiyonu yola doğru tam kırıp yanal hareketle felan aracın hissettiği eğimi azaltmak lazım. Bu gibi ekstrem durumlarda hiç zorlamam, bi sokak aşağı kavşağa salarım geri geri. yanlamasına eğimsiz yolda basar 1. viteste hızlanırım.

Bizim sitenin çıkışı rampa. acemiler kapı açılıncaya kadar kapının önünde bekler. Ben ise aşağıda beklerim açılınca basar çıkarım.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihangir Elbasan

Benzer bir durum benim de başıma geldi.Çok dik yokuşlarda kalkarken zorlanıyor.Biraz denemeden sonra kalkması gerekirdi.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

Ne Maf ne Balata nede Turbo Dik rampada 6 kişi ile Baskı balatanın canını okumadan1.4 Turbo diesel hiçbir araba kalkamaz. 1.6 Tdci Focus bile zorlanarak kalkıyor.. Hele geri geri çok daha zor...

Durum gayet olağan...

tarihinde İ.G&#246ksel Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Rampa eğer çok dikse durum normal derim ancak eğer normal sayılacak bir yokuşsa debriyajdan şüphelenilebilir.Bir de 1.4 fiestayı gözünüzde fazla büyütmeyin :D O sadece bir fiesta..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bakımlı bir araba bahsi geçen rampada kalkar...Ben henüz gücüm yetmiyor burada kaldım diyen araba görmedim...Yarım debriyaj yokuş çıktım ama çıktım...Eğer arabayı bir direğe falan bağlamadıysanız tabi ki..:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet YILDIRIM

Saolun bilgi için ustanın birine gösterdim durum normal genelde olması gereken durum dedi. Birde ben aracın yagını, yag flitresi degiştirmiştim o zaman ustanın elinde mazot filtresi yoktu degiştirememişti 2 gün sonra elinde olacakmış.. Mazot flitresi ne zamandır degişmemiş bilgim yok. Onunda etkisi olur dedi belkide ondandr. Onuda degiştireyim sizleri bilgilendiririm.. Çok teşekkürler

Yorum bağlantısı
Mehmet YILDIRIM

Serkan Toker tamam abi aklımda onada baktıracagım. Balata spreyi kullanılıyormuş temizlerken yagsız. Sıkıntı yapmaz degilmi ?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Serkan Toker tamam abi aklımda onada baktıracagım. Balata spreyi kullanılıyormuş temizlerken yagsız. Sıkıntı yapmaz degilmi ?

Yapmaz, elle veya herhangi bir aletle dokunmadan sadece balata spreyi kullanılacak...Ardından bir süre marşa basmayın ki iç gıcıklayıcı bir ses gelmesin motordan...En az 5-10 dakika geçsin...:)

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Burak Yılmazer

68 beygir 160 torka sahip bir araçtan 6 kişiyle yokuştan kalkmak istemek o araca yapılmış en büyük işkencedir diye düşünüyorum.yokuşun eğimini bilmiyorum ama sağlıklı tdci bir motor çıkamasa bile kendini patiye bırakır diye düşünüyorum çünkü yokuşta araçta 6 kişi var ve illaki ağırlık arkaya doğru ve aracın burnu hafif havada olduğunu düşünürsek aracın yeri zımparalaması lazım

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Rampa %10 dan fazlaysa ve gaza basıp yarım debriyajda fazlaca tuttuysa kalkamaz, bence normal, Ford dik rampada kalkış özürlüdür, sen birde geri geri dene aracı, direk satarsın, bence 1.4 tdci için gayet normal, balatayı yakma boşa zorlama.

Ben 4 kişiyle bile zorlanıyorum, gerçi, 6 kişiyle de kalkarım ama balatanın canına okuyorsun, devri 3000 e getirdinmi yırtar atar balatayı.

 

Ali Bey peki bu durumda  eger  el freni ile  kalkılmaya  calissaydı  sonuc  degisirmiydi acaba sizce ? Cunku arkadas  arabayı geriye  dogru saldım sonra  kavrama yapmaya  calistim demiş  yuklu aracı  geri  geri  kayarken toparlamak  daha  fazla  guc isteyecektir , hatta  baskı balatayı belkide  ciddi  sekilde  yiyecektir , o sebepe hep  yokus egimi  fazla  ise  el freni ile  kavrama noktasına  getirip gaz vererek hareket  ettirmek aracı  baskı balata icin daha faydalıdır  demişlerdi.

 

Tşkler,

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ali Bey peki bu durumda  eger  el freni ile  kalkılmaya  calissaydı  sonuc  degisirmiydi acaba sizce ? Cunku arkadas  arabayı geriye  dogru saldım sonra  kavrama yapmaya  calistim demiş  yuklu aracı  geri  geri  kayarken toparlamak  daha  fazla  guc isteyecektir , hatta  baskı balatayı belkide  ciddi  sekilde  yiyecektir , o sebepe hep  yokus egimi  fazla  ise  el freni ile  kavrama noktasına  getirip gaz vererek hareket  ettirmek aracı  baskı balata icin daha faydalıdır  demişlerdi.

 

Tşkler,

Geç gördüm :) el freni olsa bağırtarak kalkardı belki, rampa eğimide önemli, çok dik rampalarda kalkmaz, boşa uğraşmayın ve geri gidin, aynı sıkıntı 1.6 Taunus GL dede olurdu, motor gücü ve baskının büyüklüğü yetersiz, kalkamıyor.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...