Ufuk Arslan 30 Ekim 2012 Paylaş 30 Ekim 2012 (düzenlendi) İyi geceler herkese bu saatte arabalara bakarken motor tipleri ve lpg uyumlulukları gibi zor bir soru aklıma honda i-vteclere lpg versiyonuyla da satması bu motorlarda ne değişti de garanti bozulmuyor. ama 1.(ti vct için söylüyorum) 4000 devir sonrasında hatta daha aşağılarda zamanlamanın değişmeye başlamasıyla başlayan motorun elektriksel olarak yarım çalışması durumu yukarıdaki motor tiplerinde yok mu acaba ? 2. Bu tipteki motorlarda problemler zamanla görülmeye başlanıyor ama bu internet ortamına taşınmadığından mı bilinmiyor problem yaşayan insanların durumu? 3.Teknik olarak sakin kullanımlarda bu tipteki motorlarda lpg kullanımı sıkıntı oluşturur mu? 4.Toyotada ve hyundai de garanti bozmadan bazı yetkili servisler lpg takıyoruz diyor ama aynı markanın bazı servisleride araç lpg li diye adamın telefonda sorduğu soruları bile cevaplamıyor 5. Bazı lpg firmalarının çeşitli forumlarda yada kendi forumunda ısrarla hiçbir zararının olmayacağını ve kesinlikle hiçbir problem yaşanmayacağı üzerinde duruyor?(montajın düzgün yapılması şartıyla) 6. Bu tiplerin içinde lpg problemi en az yaşanan/daha uzun problemsiz motor hangisinde olabilir acaba? motor problemi yaşamam zaman zaman bunun üzerinde yoğunlaşmaya itti. Teknik bilgisi olan arkadaşlar vakitleri oldukça paylaşırlar mı acaba fikirlerini?? 30 Ekim 2012 tarihinde Ufuk Arslan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 60 bin km'ye yakındır lpg'li ti-vct (115 ps) focus kullanıyorum, bu süre zarfında bir sıkıntı yaşamadım, bundan sonra olursa bilemem, 60 bin kullanacaksanız referans alabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 2.el rakamları da referans olabilir, focus I mesela, uçtu gidiyor, Honda olayı karmakarışık Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 hondada i vtec lpg ile uyumlu olsun diye fabrikasyon fark var diyip fazladan para alıyorlar sonrada lpg takacam diyene ben takarım özel kiti diyor normal kitten daha fazla paraya brc takıyor. Ford avrupada fabriksyon lpgli ti vct motorlu araçları satıyordu bu arada. fark olarak üst kapak malzemesinde değişim yapıyordu galiba. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 90 ların teknolojisi ile yapılan neredeyse tüm çok nokta enjeksiyonlu motorlar lpg ile uyumlu. Ne zamanki 2000 li yıllarda yeni motorlar çıktı üst kapaklarındaki malzeme ve mekanik sistemleri yöneten akıllı ecüler lpg sistemlerine fazla karmaşık geldi. verimliği artan (!) motorlar lpg yi yadırgıyor. Aslında lpg yi yadırgamak değilde lpg ecüleri araç ecüsü kadar değişkenlere hızlı ve doğru cevap veremiyor. Eski ecülerin egsoz salınım normları o kadar iyi olmadığı için basit yapıdaydılar. Lpg ecüleri onları çok daha kolay simüle edip çalışıyorlardı. Yeterki doğru kapasitede lpg parçaları olsun. Hele son zamanlarda revaşta olan direct enjeksiyonlu araçlar içln lpg sistemleri çıkmaya başladı ama fiyat performans adına makul gelmediği ve daha komplike olduğu için yaygınlaşamadı. Vw grup 1.6 sr motoru bıraktı ve tr de bundan sonra bu motorlu 2. El araçlar dahada prim yapacak (hatta çoktandır ilanlarda lpg uyumlu golf passat vs şeklinde denk geliyor bana) Fordun 100ps 1.6 zetec ve duratec motoru da aynı şekilde lpg ile en dertsiz motoru olduğu için focus I alıcısı halen FII parasına FI alıyor. ford lpg uyumu konusunda eskinin primini yiyor ti vct motorda o yüzden fII sahipleri vw nin fsi sahiplerinden şanslı Yorum bağlantısı
Ufuk Arslan 31 Ekim 2012 Yazar Paylaş 31 Ekim 2012 Benim anlamadığım honda üst kapak sibop vb parçaları değiştiriyor diyelim.İyi de toyota ve hyundai gibi markalar lpg yi bazı servislerde taktırıyor.(Sonuçta yetkili servis merkezin haberi olmadan bunu yapmıyordur sanırım) ama başka bir servis aynı arabayı servis kapısının önüne bile almıyor ve garantiyi devam eden aracta lpg için 2 olan garanti, aracın uzatılmış garantisiyle 5-6 yıl gibi olabiliyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 onlar disbiritör garantsi vermiyor. Aynısını ankaradaki ford servisleri de yaptı ankarada garanti için servis bulan istanbulda kapıda kalıyor Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 hiç biri tüpe garanti vermiyor, dacia fabrikayson lpgli var, o doğal olarak garantili. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 bu arada valvematic motor direct enjeksiyon olması lazım ti-vct vvti i-vtec aynı prensiple değişken sübab zamanlamalı motorlar. temelide v-tec aslında. galiba bmw deki vanos sistemide onun gibi çalışıyordu. alt devirde emme ve egsoz zamanlamaları düşük yakıt tüketimine odaklı üst devirde ise yüksek performans sağlamak için emme zamanlamasını uzatıyordu. ti-vct vvti ve i-vtec ise bunun daha düşük devir bantlarında çalışanı denebilir. daha akıllı bir ecü sistemi var zaten lpg de dert yapanda bu fazla akıllı oluşu Yorum bağlantısı
Ufuk Arslan 31 Ekim 2012 Yazar Paylaş 31 Ekim 2012 mustafa ozaman valvematic lpg için daha uygun diyebilir miyiz? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 güncel piyasada en dertli olacak olan valvematic Yorum bağlantısı
Ufuk Arslan 31 Ekim 2012 Yazar Paylaş 31 Ekim 2012 (düzenlendi) ozaman araçların çalışma özelliklerine göre değil de en akıllı kiti bulmada galiba asıl iş 31 Ekim 2012 tarihinde Ufuk Arslan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 lpg kiti gelişmiş olursa lpgye uyumsuz araç az. tek tük üst kapak malzemesi zayıf olan motorlar var. onlarada montajı en kaliteli kit bile olsa montaja yanaşmıyorlar iş bilen bir firma ile çalışmak şart Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 şuan sıfır ve lpg denilince biraz tuzlu olsada honda civic +brc alınır binilir. fabrika garantisi 5 yıl olması lazım. Yorum bağlantısı
Ufuk Arslan 31 Ekim 2012 Yazar Paylaş 31 Ekim 2012 sonradan takılma durumu için hangi motor tipi? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Ekim 2012 Paylaş 31 Ekim 2012 vw 1.6 atmosferik dinazor motor 1.6 sr diye geçen 8v motor. FSI dan da uzak durmak lazım lpg de. yine seat ve skoda da mpi diye geçiyor o motor. 102 ps lik olan. fordda düz duratec motor (ti-vct olmayan 100 ps). genelde otomatik focuslar, fusionlarda fiestalarda kullanılan. pejo- citroen-reno motorları lpg den dertli dememez ama yakıt ibresi düşme derdi var psa modül takıyolar o derdi aşmak için. hondanın eski serilerinde sübab ayarı lpgde önemli 20 binde bir ayar istiyor misal. gibi gibi. 2. elde uzun süre binilecekse lpg kitini kendiniz taktırın. 100 bini geçmiş araçta lpg dertli olabilir. geçmişi bilinmeyen motor kondisyonu dertli. Yorum bağlantısı
Recommended Posts