Ruhan Sorgun 3 Kasım 2012 Paylaş 3 Kasım 2012 hiç bir zaman üreticinin taktığı jant ve lastiğin, neden başka ebatlara dönüştürüldüğünü anlayamadım, bu gidişlede anlayamayacağım... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Kasım 2012 Paylaş 3 Kasım 2012 buzda ve yağmurda kalın diyorum. Bİlimsel bir yazı bulursam paylaşırım. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Kasım 2012 Paylaş 3 Kasım 2012 (düzenlendi) Buyrun, kaynak conti(http://80.237.207.52...ti/?language=en) Safer on the roads with wide-base tires Narrow or wide-base? Nowadays, the age-old statement "narrow tires are better in winter" is only true to an extent. The fact is, although narrow tires perform better in deep or new snow thanks to their higher contact pressure, modern-day wide-base tires offer much better braking and traction than narrower tires if you drive mainly on wet or dry asphalt on roads that have been cleared of snow, or on which the snow has become densely packed due to the volume of traffic. With wide-base tires, the more uniform distribution of pressure over a larger contact patch transfers the longitudinal (accelerating and braking) and transverse (steering) forces more effectively. This reduces the braking distance and permits higher cornering speeds (safety margin). Since the tread has more room for sipes, general driving performance on snow, ice, and mud is better than with narrower tires. For enhanced safety: Increase your contact with the road and make wide-base tires from Continental your tire of choice in winter too! Enhanced braking performance in deep powdery snow and in the wet. More grip on densely packed snow and ice. 3 Kasım 2012 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Onur Çankaya 16 Kasım 2012 Paylaş 16 Kasım 2012 Dar taban karda daha iyi tutunma sağlarmış..Ama fren mesafesi uzarmış..Beni kar ve rampa ilgilendiriyo şu sıralar. Titanium Fiestama 195/50 r15 yerine 175/65 r 14 takacağım..Hem daha ucuz hem de ug8 bulunuyo. Ford, Trend modelde bu ebatı kullandığı için orjinali bozmuş da sayılmıyoruz.. Tek sıkıntı , saç janta ve kapağa da para vereceğim .(bulabilirsem) Estetik bozulma da cabası.. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 5 Ekim 2013 Paylaş 5 Ekim 2013 Günceeel... Mondeo'nun termostat göstergesini öyle aşağıda görünce hasta oluyorum. Benimkinde bir türlü çare bulunamayan bir hararet düşmesi sorunu vardı. Şimdi onu hatırladım. Satmayınca kurtulamadımdı. Konuya dönecek olursak; basınç=kuvvet/yüzey Yüzey büyüdükçe basınç azalır. Basıncın azalması lastiğin zemine az basması demek. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 5 Ekim 2013 Paylaş 5 Ekim 2013 Mondeo'nun termostat göstergesini öyle aşağıda görünce hasta oluyorum. Benimkinde bir türlü çare bulunamayan bir hararet düşmesi sorunu vardı. Şimdi onu hatırladım. Satmayınca kurtulamadımdı. Konuya dönecek olursak; basınç=kuvvet/yüzey Yüzey büyüdükçe basınç azalır. Basıncın azalması lastiğin zemine az basması demek. Ama sürtünme kuvveti de artar, ki insanların bu konuda bir karar verememesinin sebebi de bu. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Ama sürtünme kuvveti de artar, ki insanların bu konuda bir karar verememesinin sebebi de bu. Sürtünme kuvveti hesabında yüzey alanı yok hocam, toplam sürtünme kuvveti değişmiyor. Ben değil fizik söylüyor 245 lastik ile 195 lastiğin toplam sürtünme kuvveti aynı. aynı şartlarda 195 lastik 245 lastiğe göre daha çabuk aşınır, birim alana düşen sürtünme kuvvetinden dolayı. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 (düzenlendi) Sürtünme kuvveti hesabında yüzey alanı yok hocam, toplam sürtünme kuvveti değişmiyor. Ben değil fizik söylüyor 245 lastik ile 195 lastiğin toplam sürtünme kuvveti aynı. aynı şartlarda 195 lastik 245 lastiğe göre daha çabuk aşınır, birim alana düşen sürtünme kuvvetinden dolayı. ? Ekleme: Yüzey olmadan sürtünme olmaz. Hespaları bir dah akontrol et 9 Ekim 2013 tarihinde Ertan Çabuk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 ? Ekleme: Yüzey olmadan sürtünme olmaz. Hespaları bir dah akontrol et https://eksisozluk.com/entry/24328977 245 ebatın sürtünme kuvveti 100 bitim ise her milimetreye 100/245 birim düşer. 195 ebatta ise her milimetreye 100/195 birim düşer ama toplamda sürtünme kuvveti aynıdır. 195 ebat çabuk aşınır çünkü birim başına düşen sürtünme kuvveti oranı yüksektir. 1 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Bildiklerini bosver Tubitakta konu ile ilgili yazilar var bir oku istersen Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 http://tr.wikipedia.org/wiki/S%C3%BCrt%C3%BCnme_kuvveti Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal 5 Kasım 2013 Paylaş 5 Kasım 2013 adac test kuruluşu kış lastikleri arasında performans açısından test yapmış. sıralaması şu şekilde, 1- Continental ContiWinterContact TS850 2- Michelin Alpin A4 3- Dunlop SP Winter Sport 4D 4- Goodyear UltraGrip 8 5- Nokian WR D3 kaynak: http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2012_winterreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=147067&SourcePageId=31821 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 5 Kasım 2013 Paylaş 5 Kasım 2013 adac test kuruluşu kış lastikleri arasında performans açısından test yapmış. sıralaması şu şekilde, 1- Continental ContiWinterContact TS850 2- Michelin Alpin A4 3- Dunlop SP Winter Sport 4D 4- Goodyear UltraGrip 8 5- Nokian WR D3 kaynak: http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2012_winterreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=147067&SourcePageId=31821 Sedat bey konunuz birleştirilimiştir. Bilginize. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Kasım 2013 Paylaş 5 Kasım 2013 Buyrun, kaynak conti(http://80.237.207.52...ti/?language=en) With wide-base tires, the more uniform distribution of pressure over a larger contact patch transfers the longitudinal (accelerating and braking) and transverse (steering) forces more effectively. This reduces the braking distance and permits higher cornering speeds (safety margin). Since the tread has more room for sipes, general driving performance on snow, ice, and mud is better than with narrower tires. For enhanced safety: Increase your contact with the road and make wide-base tires from Continental your tire of choice in winter too! Enhanced braking performance in deep powdery snow and in the wet. More grip on densely packed snow and ice. wide base denen yeni bir üretim şekli olmasın? http://www.goodyeartrucktires.com/technology/wide-base-technology.aspx Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Kasım 2013 Paylaş 5 Kasım 2013 Çağlar Abi, bence kalın tabanları kastediyor , bir broşüründe de görmüştüm. Yorum bağlantısı
Recommended Posts