İçeriğe Yönlendir

Ön Viraj Demiri Kırıldı


Duran Yılmaz

Recommended Posts

Duran Yılmaz

Arkadaşlar benim eskort'un ön viraj demiri kırıldı.... buna oksijen kaynagı yaptırmak istiyorum, ama bir ustaya gösterdim olmaz dedi nedeni döküm olmasıymış. bilgisi olan varmı bu ön viraj demiri döküm mü yoksa demirmi yardımcı olursanız sevinirim ...Saygılar...Z rot değil...

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

usta döküm demişse olabilir. döküm parçalara kaynak yaptırmak pek sağlıklı olmaz. ama illaki kaynak yaptıracaksanız argon yaptırın.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Kaynak bence de olmaz..Yalnız döküm olduğunu da sanmıyorum en azından focuslarda ki değildi..

Yorum bağlantısı
Duran Yılmaz

usta döküm demişse olabilir. döküm parçalara kaynak yaptırmak pek sağlıklı olmaz. ama illaki kaynak yaptıracaksanız argon yaptırın.

hayır arkadaşım bahsedilen parça dökümmü yoksa demir mi orjinalde onu ögernmek istiyorum

Kaynak bence de olmaz..Yalnız döküm olduğunu da sanmıyorum en azından focuslarda ki değildi..

demirse en azından geçici olarak kaynak yaptırıp daha sonra yenisi ile değiştireceğim ....

Yorum bağlantısı
Hasan Şener

focusta döküm değil ancak kaynak yerine parçayı çıkma olarak alıp takmak daha mantıklı..

Yorum bağlantısı
Duran Yılmaz

doğrudur dökümdür esner içi doludur.

o zaman kaynak işi olmaz değiştirmek şart oldu...teşekkürler arkadaşalar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen

Döküm bir üretim yöntemidir. Demir bir elementtir. Çelik içerisinde en fazla %2 oranında karbon © içeren, diğer bir takım alaşım elementleriyle alaşımlandırılmış veya sade karbonlu olarak üretilen bir Fe-C yapısıdır. Yapı içerisinde artan karbon, yapının sertliğinin artmasına, sünekliğinin azalmasına (esnemesi) sebep olur. Döküm demekle kast ettiğiniz şey dökme demir ise bu durumda karbon oranı teorik olarak %4'e kadar çıkabilmektedir. Yapı içerisinde istenmeyen kükürt ve benzeri elementlerin dökme demir içerisinde bulunma oranı çeliğe göre daha fazladır.

En basiti ile şu eski kalorifer petekleri dökme demirdir, dökme demirin sünekliği (esnemesi) çeliğe göre çok düşüktür, sert bir darbe aldığında esnemek yerine kırılacaktır. Otomobillerin kaporta aksamı ise (reno'yu saymıyorum :D ) çelikten imal edildiği için darbe durumunda bir miktar esnemektedir. Yine bununla birlikte helezonlar, miller, dişliler gibi makine elemanları çelikten imal edilirler.

Kaynak kabiliyeti açısından dökme demirin kaynağı ile çeliğin kaynağını karşılaştırmak gerekir. Beyaz dökme demirin dışındaki dökme demirlerin hepsi kaynak edilebilir fakat kaynak kabiliyetleri çeliklerin kaynak kabiliyetine göre düşüktür.

Sonuç: Ön viraj demiri çelikten imal edilmiştir. Görev itibariyle esnemek durumundadır. Kaynak edilebilmesi mümkündür. Kişisel fikrimi söyleyecek olursam yorulma hasarına maruz kalabilecek bir parça olduğu için (mevcut kopma da çok büyük ihtimalle yorulma kırılması) kaynak sonrası kaynak dikişinin kökünden çatlak oluşumu sonrası yakın bir gelecekte yeniden kopması muhtemel, bana göre yenisini almak daha mantıklı olur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu
(düzenlendi)

Dediğiniz basit bir demir.Ben escortum için çıkmacıdan 10 sene önce 20-25 tl gibi uygun bir fiyata almıştım.Yol tutuşu çok etkiliyor.Bence yenisi pahalıysa çıkma bakın bol miktarda olması lazım.Kaynağı hiç düşünmeyin.

tarihinde Özgür Karasüleymanoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Özarı
(düzenlendi)

Döküm bir üretim yöntemidir. Demir bir elementtir. Çelik içerisinde en fazla %2 oranında karbon © içeren, diğer bir takım alaşım elementleriyle alaşımlandırılmış veya sade karbonlu olarak üretilen bir Fe-C yapısıdır. Yapı içerisinde artan karbon, yapının sertliğinin artmasına, sünekliğinin azalmasına (esnemesi) sebep olur. Döküm demekle kast ettiğiniz şey dökme demir ise bu durumda karbon oranı teorik olarak %4'e kadar çıkabilmektedir. Yapı içerisinde istenmeyen kükürt ve benzeri elementlerin dökme demir içerisinde bulunma oranı çeliğe göre daha fazladır.

En basiti ile şu eski kalorifer petekleri dökme demirdir, dökme demirin sünekliği (esnemesi) çeliğe göre çok düşüktür, sert bir darbe aldığında esnemek yerine kırılacaktır. Otomobillerin kaporta aksamı ise (reno'yu saymıyorum :D ) çelikten imal edildiği için darbe durumunda bir miktar esnemektedir. Yine bununla birlikte helezonlar, miller, dişliler gibi makine elemanları çelikten imal edilirler.

Kaynak kabiliyeti açısından dökme demirin kaynağı ile çeliğin kaynağını karşılaştırmak gerekir. Beyaz dökme demirin dışındaki dökme demirlerin hepsi kaynak edilebilir fakat kaynak kabiliyetleri çeliklerin kaynak kabiliyetine göre düşüktür.

Sonuç: Ön viraj demiri çelikten imal edilmiştir. Görev itibariyle esnemek durumundadır. Kaynak edilebilmesi mümkündür. Kişisel fikrimi söyleyecek olursam yorulma hasarına maruz kalabilecek bir parça olduğu için (mevcut kopma da çok büyük ihtimalle yorulma kırılması) kaynak sonrası kaynak dikişinin kökünden çatlak oluşumu sonrası yakın bir gelecekte yeniden kopması muhtemel, bana göre yenisini almak daha mantıklı olur.

Bu malzemelerin çekme deneylerinde yüzde uzamaları çok düşük değerlerdedir...aynı zamanda. çok bilgili malzeme kimyasallığı ve zamanlama değerlerine vakıf bir döküm kaynakcısı da, pig kaynağı yapabilir. Ama. çok beceri isteyen bir dal olup tecrübe gereklidir.

http://www.oerlikon....guk_kaynagi.pdf

Konu element ergimelerinin homojen birleşimi sonucu oluşan sert bağlantı yöntemine dayalı olduğundan. malzeme sertliği (HRC) kaynak malzemelerinini element yapısı (mikro yapı uygunluğu) gibi bileşen faktörler ön planda olması sebebiyle zor bir kaynak proses olup, kestirme yöntem olarak parça değişim en kalıcı metod görülmektedir.

tarihinde Engin Özarı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökçe Büyükkörükçü

vıraj demırlerı demır oldugundan esnerler,döküm olsa esnemez kırılır,vıraj demırı baglantı braketlerı döküm olabılır,ustanız onu kastetmıs büyük ıhtımal,,fakat her ne olursa olsun ,demır de olsa kaynak yerıne yenısını alın derim..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...