İçeriğe Yönlendir

Toyota Yarıs 1.33 Multidrive (Cvt) 99Hp Testi


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Evet arkadaşlar bugün 1 saat zamanım vardı ve bayiinin önündeydim. Hibrit için bilgi almaya gidip

multidrive benzinliyi de görünce bir deneyeyim. dedim.

Araç 1.33 litre benzinli 99 hp bir motor. spesifikasyonları

0-100 12.3 saniye

şehiriçi 6.3 şehirdışı 4.6 karma 5.3 benzinli multidrive s bezinli 99hp 6000 devir ve tork 125/4000 devir araç 1050 kg

dizelde ise

0-100 10-8 (manuel) şehiriçi 4.9 şehirdışı 3.9 karma 4.1 beygir 90 3800 ve tork 205 1800-2800 yine benzer 1090 kg.

lastikler 185 60 15. bagaj hacmi 286 lt. koltuklar 3+2 yatıyor. Arka diz rahat. navigasyonlu versiyonda esp yok gibi bir saçmalık var ama sanırım düzelir.

Aracı sahrayıcedit e5 kenarındaki bayiiden alıp arka yoldan geri göztepeye ordan e5 üzerinden yeninde bayiye gidecek şekilde 4-5 km lik bir parkurda soğuk motorla başlayarak kullandım.

Araç eski yaris olan versiyondan çok daha gelişmiş. Arkadaşça ve sağlam görünümlü olmuş. Baş yüksekliği arka diz yüksekliği herşey düzgün. 4 kişi rahat yolculuk eder. Stepne tam boy. Bagaj bu sınıf araç için yeterli.

Araçta bluettooth vesaire herşey var. Arka camlar manuel ama bence daha iyi. NAvigasyonlu paket alınabiliyor. Bir sürü şeyin olduğu navigasyonun da olduğu paket 2300 lira. fiyat da 39500 e bırakırız dediler hemen. (cool ya da style diye iki versiyon var ikisinin de fiyatı aynı ama özellikleri değişik, zevke göre). Klimalar dijital. Radyo ekranı büyük. Geri görüş kamerası ve navigasyon var. Otomatik vitesin formula1 tuşları var direksiyonun arka yanlarında. Ayrıca el freninin yanında sport modu mevcut.

Araçta hararet göstergesi yok.

Yol bilgisayarı ayarı gösterge üzerindeki eski usul düğme ile kontrol ediliyor. Direksiyonda ya da orta konsolda bir bilgisayar bilgisi yok. Orta konsoldaki bilgi telefon bluetooth vesaire.

İç döşeme oldukça kaliteli. Kapı açılma kapanmaları sıkıntısız. Bana corolladan kalite olarak farksız geldi.

Sürüş yavaş takılırsan sessiz. Motor 1000 devire kadar inmeye çalışıyor ses yapmıyor. Manevralarda gaza basar basmaz (araç zıplıyor, gecikme yapmıyor şanzıman) hareket gecikmeden geliyor güçlü bir his veriyor. sahrayıcedit rampasını geri çıkarken biraz basarak kullandım sollama felan spor moduna aldım o zaman araç güçlü olsa da zevk vermeyecek şekilde ses yapıyor ve direksiyon biraz hissiz gibi sanki o tür kullanımda. Ya da ben yeni araç başına geçtiğim için öyle hissettim. Ancak motorda yeterli güç var. Üzmez.

Test sürüşi başında yakıt averajını sıfırladım. Sonunda ise 9.9 litreydi 100km ortalaması. Tabi biraz parkur kötüydü ama sürekli de araca abanmadım. Soğuk motorla aynı parkuru fusion dizel ile aynı sürüşte yapsaydım 6.5 litre yapadı sanırım. Passat ile ise birebir aynı kullanımda yine 9.9 görürdüm.

Araç otomatik vitesin oldukça sağlıklı tepki verdiği güzel bir araç. Görünüm keyfe keder. İç döşeme kaliteli. Plastikler yeterli. Mücevher ayarında değil ama dandirik de değil. Gereksiz alüminyum rengine boyanmış yerler ya da focus3 gibi uzay gemisi atraksiyonları yok.

benzinli araç alayım başım ağrımasın hanım kolay kullansın diyenler alabilir. Aynı aracın manuel d4d si oldukça az yakıyor görünüyor. Ama onun otomatiği multimode. ve yaramaz.

Bu ara 47 bin liraya 2.0 cruze dururken bu alınır mı? Bilmiyorum. Az yaksaydı belki. Bu fiyata hibriti olmalı. O zaman süper.

Çünkü hibrit 48 bin lira.

şehiriçi 3.4 yakıyor. Şehirdışı 3.7 değebilir.. çünkü şehiriçi kullanımı gerçekten RAHAT...

Broşür URL adresi:

http://turkiye.toyota.com.tr/middle/ebrosur/brosur/YeniYaris.pdf

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hibritin , bataryası boş iken ki tüketimi kaç? Bence sarfiyat şartnamesi değişmeli, yepyeni teknoloji, eski test standartlarında yanlış veri verir.....

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

deneyip göreceğim. yoksa alınmaz. Ama 1.33 motor bence tasarruflu değil. O arabaya. yaka yaka broadway kadar yakıyor. (gerçi emisyon hikayesi var tabi arada fark).

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

hibritin , bataryası boş iken ki tüketimi kaç? Bence sarfiyat şartnamesi değişmeli, yepyeni teknoloji, eski test standartlarında yanlış veri verir.....

Abi yüksek hızda hibrit devreden çıkıp içten yanmalı devreye giriyor ve hibrit'i de şarj mı ne ediyordu. Bu durumda batarya boşalır mı?

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Bir evde 316 ve yaris hibrid olsa çok iyi olur valla 2 sinin yıllık vergisi 2 lt araçlardan 600 tl ucuz.hafta içi yaris hafta sonu bmw. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Abi yüksek hızda hibrit devreden çıkıp içten yanmalı devreye giriyor ve hibrit'i de şarj mı ne ediyordu. Bu durumda batarya boşalır mı?

Ediyor evet. Bence az yakar. Prius kullandıydım önceden. Az yakıyordu ama kullanmasını bilmek lazım. Frene bastığında hafif basacaksın mesela ışıklara gelidiğinde. jeneratör retarder gibi çalışıyor ve aracı yavaşlatıyor. İşte o zaman hep dümdüz gitmiş gibi yakıyorsun. az oluyor.

ece driving cycle zaten uzun sani. pek etkilemez bence. Bir de hızlanma ve yavaşlamalar var. SOnunda yavaşlama ile bitiyor yani aküye geri dolduruş da yapılmış oluyor.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Abi yüksek hızda hibrit devreden çıkıp içten yanmalı devreye giriyor ve hibrit'i de şarj mı ne ediyordu. Bu durumda batarya boşalır mı?

benzinli motor hem yürütüyor hem bataryayı şarj ediyor, extra tüketim demek

güncel sarfiyat testi kriterlerini yanıltır hybrid sistem, toplu halüsünasyon diyorum yıllardır, hala diyorum

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...