İçeriğe Yönlendir

Polo 1.6 Tdi Dsg


Ali Özgen

Recommended Posts

Ali Özgen

2006 Mk IV otomatik benzinli Mondeo'm ailenin başka bir ferdine geçtiğinden dolayı acilen yeni bir araç almam gerekti. Golf 7'ye bazı opsiyonlar ekleterek uzun süre kullanmak niyetindeyim ancak özel siparişim bana ulaşması için 4-5 aylık bir süreç geçecek. Bu süre için araç kiralamak oldukça masraflı olacaktı. Ben de DOD aracılığı ile 11500 kilometrede 2012 Polo TDI DSG aracı garantili olarak almaya ve Golf teslimi ile tekrar DOD aracılığı ile satmaya karar verdim. Bunlar yaklaşık 10 günlük izlenimlerim.

Aracın dış görünüm değerlendirmesi kişiye göre değişmekle birlikte bu sınıfın en güzel araçlarından biri. Küçük bir Golf 6-7 sentezi.

İç mekan genişliği benim için çok yeterli. Belki abartı gibi gelecek ama detaylı baktığım ve kullandığım A serisi ve 1 serisinden daha ferah. Bunda muhtemelen yüksek oturma pozisyonu ve düşük göğüs hizası etkili. Arka taraf ise çocuklar için ferah iken yetişkinler içen biraz dar kalıyor.

Malzeme kalitesi sınıfına göre gayet başarılı. Göğüs üstü yumuşak, altı sert plastik. Hiç tıkırtı, cızırtı yok. Araç sadece 8 aylık ama hiç bir yıpranma belirtisi yok. Bazı uzak doğu araçlarında bir kaçbin kilometrede bile bazı emareleri görmek mümkün oluyor. Konfor donanımı minimum. Kliması manuel ve sesli. Çok basit bir radyo-CD sistemi mevcut. Kol dayama var ancak klasik el freni kolunu kullanmayı zorlaştırıyor. Başarılı bir yol bilgisayarı mevcut. Camlar otomatik. Aynalar elektrikli ve ısıtmalı ama katlanma manuel. Lastik basınç kontrolu var. Sis farı mevcut. Direksiyonda kumanda yok.

Yol tutuş ve konfor konusunda şok olduğumu söylemem gerek. Hiç küçük sınıf gibi değil. Bu açıdan Mondeo'yu aramadım desem abartı olmaz. Fiesta'yı ilk çıktığında kullanmıştım. Polo çok daha konforlu. Bunda güncel Polo'nun Mk IV Golf'ten daha büyük olmasının da etkisi vardır. ESP yok. Henüz hiç ihtiyaç duymadım. Frenleri başarılı. Direksiyon oldukça yumuşak ve direkt.

DSG şanzıman çok başarılı. Vites geçişleri çok yumuşak. Dikkat etmezseniz anlaşılmıyor bile. Spor modu etkili. Aracın karakterini gerçekten değiştiriyor. Vites kolundan tiptronik kullanımı mevcut. Ünlü şıngırtıyı ben duymuyorum.

Yakıt tüketimi 6-6.5 lt civarında. Mondeo'daki 12.5 lt'lik benzin tüketiminden sonra bu kadar mazot bana bedavadan hallice geldi. Parasal olarak %50den fazla tasarruf söz konusu. Gaz pedalına Mondeo'daki kadar da dikkatli basmıyorum. Sakin trafikte 5 litrenin altında değerleri görmek çok kolay.

Araçta tipik bir dizel sesi mevcut. Ta ki 70 kilometreye kadar. Bundan sonra sabit seyirde dizel olduğu anlaşılmıyor. Ayak gazdan çekilince de ses yok. Anlık tüketim de sıfırlanıyor. Bu arada 90 kilometre civarı başlayan rüzgar sesi var. Çok rahatsız edici değil ama müzik olmazsa "ben burdayım" diyor.

Motor beklentimin çok çok ötesinde. Normal kullanımda 1100-1800 devir arasında seyrediyor. Çok sakin. 1500 devirde 7. viteste 90 km ile gidiyor. Sürekli bir dizel mırıltısı mevcut. Ancak pedala basarsanız gerekirse aracın yüküne ve yolun eğimine rağmen çok iyi bir akselerasyonu mevcut. Şu ya da bu şekilde Mk IV benzinli otomatik Mondeo'dan çok daha seri. Kağıt üstünde 90 HP olan araç gerçek hayatta çok başka.

Özetle araç beklentimin çok ötesinde konforlu, seri ve kolay kullanımlı. Hatta aklımdan "boşver Golf'u, bununla devam et" diye geçiyor. Aracın parasını sonuna kadar hakettiğini düşünüyorum. Merak edilen bir konu olursa bilgim ve tecrübem dahilinde yanıtlamaya çalışırım.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Polonun tek eksisi diğer vw lerde olduğu gibi donanım. Aldıktan sonra 2-3000 tl masrafla hız sabitleyici,rcd510 teyp, bluetooth adaptör gibi eklentilerle doldurulabiliyor. sınıfının üstünde fiyatı olduğu için bayağı bir gıcık olan var, bende gıcık olup fiesta almıştım açıkcası :D .Manuelinin karşısında 1.6 tdci 95 hp lik fiesta oldukça güçlü bir rakip, ama dsg şanzıman bu sınıfta otomatik araç aradığınızda poloyu rakipsiz kılıyor. Manuel poloyu 4 gün kiralık olarak kullandım ve c sınıfı araç alacağım zaman poloyu referans alarak Golf aldım desem yalan olmaz. Tabi Polo güzel olmakla beraber, gerek bagaj hacmi gerek iç hacim , yoltutuş ve konfor konusunda Golften biraz daha geride,yada sınıfı gereği golf biraz daha iyi diyeyim. Golfe binince bir üst sınıfta olduğunuzu anlıyorsunuz...Bütçenizi gereksiz zorlamıyacaksa Golf 7 derim..Poloda Hayırlı olsun tabikide :good1::nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Özetle araç beklentimin çok ötesinde konforlu, seri ve kolay kullanımlı. Hatta aklımdan "boşver Golf'u, bununla devam et" diye geçiyor. Aracın parasını sonuna kadar hakettiğini düşünüyorum. Merak edilen bir konu olursa bilgim ve tecrübem dahilinde yanıtlamaya çalışırım.

Merhabalar,

Şuanda ben de 1.2 Tsi Yeti manuel mevcut. Eşim araç ebatı ve vites kaynaklı olarak yedirgin olup kullanamıyor.

Ben de aynı grubun dışına çıkmak istemiyorum ve Tdi Dsg Polo düşünüyorum. Günlük 30 km ev iş güzergahım var. Bu yüzden Tdi olmazsa olmaz. Bunun dışında en önem verdiğim şey araçta ki sessizlik. Yeti bu konuda çok başarılıydı, Polo bu konuda 10 üzerinden kaç alır?

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Merhabalar,

Şuanda ben de 1.2 Tsi Yeti manuel mevcut. Eşim araç ebatı ve vites kaynaklı olarak yedirgin olup kullanamıyor.

Ben de aynı grubun dışına çıkmak istemiyorum ve Tdi Dsg Polo düşünüyorum. Günlük 30 km ev iş güzergahım var. Bu yüzden Tdi olmazsa olmaz. Bunun dışında en önem verdiğim şey araçta ki sessizlik. Yeti bu konuda çok başarılıydı, Polo bu konuda 10 üzerinden kaç alır?

Sessizlik sizin çok önemliyse için dizelin genel avantajı azalıyor tabii. Benim dizel tecrübem çok kısıtlı. Bu yüzden direkt karşılaştırma yapamam. Ancak Fiat grubu taksilere göre bence daha sessiz. Diğer yandan aracın kullanımı o kadar kolay ki sesi beni rahatsız etmiyor. Gerçi 1.2 tsi olanı Türkiye'ye getirseler mutlaka onu alırdım. Aynı şekilde Golf'u de alırsam benzinli olacak. Polo'nun 1.4 enjeksiyonlu motoru her açıdan yetersiz olduğu için dizelini aldım. Hiç pişman değilim.

Bu arada araçta hız sabitleyici ve park sensörü de yok. Hız sabitleyiciye pek ihtiyacım olmasa da park sensörüne meğer oldukça alışmışım. Tutmaya karar verirsem mutlaka taktıracağım.

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Hocam bu kadar ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim. Hız sabitleyicisiz yapılır ama alışınca park sensörsüz olmuyor... Ben tüketimi 6-6,5 yüksek buldum. Polo güzel ama Tabiki de Golf derim :)

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Bende hondadan sonra en az yakıt yakan araba arayışımda 1.2 tdi poloyu almayı düşündüm sonra başka durumlar çıkınca vazgeçmiştim pololar güzel araba ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Necati Dur
(düzenlendi)

Elinize sağlık. İyi günlerde kullanın. Yakıt benim şehir içi Polo 1.2 benzinli 100km/6,09L

tarihinde Necati Dur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Git gel 250 Km yolu ortalama 75 Km/H hızla katedip 2.8 Litre/100 km Mazot tüketimi yakaladım Polo 1.2 TDI Bluemotion da, yola çıkmadan tam doldurduğum depo ile yolu yarıladığımda tüketime göre hesap yapan yol bilgisayarı 1450 Km menzil kaldı gösteriyordu... :)

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Son tüketim ortalamam yol bilgisayarında 6 lt olarak gözüküyor. Henüz depo doldurma gereği olmadığından gerçek tüketimi bilmiyorum. Açıkcası 12.5 lt'lik benzin tüketiminden sonra mazotu 5 lt mi, 6 lt mi tüketmişim çok dert etmiyorum. Gaz pedalına basma korkum kalmadı.

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Ali Özgen

araçta sis farı ,yol bilgisayarı gibi özellikler de yok demi ? comfortline olmasına rağmen donanım açısından baya eksik gibi duruyo , size bunu hissettiren park sensörünün haricinde neler var yada var mı demek daha doğru olur belki ? 1.6 tdı yı herkes çok övüyo ataklık konusunda baya bi övgü duydum poloyla ilgili açıkcası çok merak ediyorum 0-100 ü 11.5 gösteriyo galiba, bu kadar övgü alması nedir yola aktardığı güç nası çok merak ediyorum :yes:

Evet araç comfortline olmasına rağmen standart donanımda bir çok eksiği mevcut.

Arada geçen süre sonunda ben Golf almaktan vazgeçerek bu araçla devam etmeye karar verdim. Bana eksik gelen donanımlarını da, ESP hariç, tamamladım. Şöyle ki;

Gündüz farlı sis farı

Ön-arka sesli ve görüntülü (orta konsoldaki Zenec ekranından) park sensörü

Hız sabitleme

Çok fonksiyonlu, altı düz, vites kumandalı deri direksiyon (Polo'nun opsiyonel direksiyonunda sadece solda kumandalar mevcut)

Alaşım jant taktım. Bunların hepsi orjinal VW.

Ayrıca aracın üstündeki radyo sistemi yerine radyo, CD, DVD, bluetooth ve navigasyon fonksiyonlu, görsel park sensörünü destekleyen VW tam uyumlu Zenec 2010 aldım. Tüm fonksiyonları tam çalışıyor. Navigasyon da çok başarılı.

Yol bilgisayarı aracımda zaten mevcut idi.

Motor ve şanzımana gelirsek çok iyi. Düşük tüketim, sarsıntısız 7 ileri çok hızlı bir şanzıman. Spor modu da mevcut. Şu ana dek DSGlerdeki hiç bir soruna rastlamadım. Performans beklentisi olanları dahi üzmeyecek bir motor. Özellikle yokuşta bir çok benzinli araca ter döktürür. Zaten daha fazlası için aracın teker ve süspansiyon sisteminin değişmesi gerek. İsteyene GTI'ı mevcut.

Aracı almadan önce yakıt tüketiminin az olduğunu zaten biliyordum ama Polo'nun bu kadar konforlu, kullanımı kolay ve seri olduğunu da bilseydim çok daha önce alırdım.

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Polo iyi güzel olabilir özellikle şanzıman, motor, yakıt tüketimi bir çok arkadaşımız sağolsun ama donanım kesinlikle bomboş. Mart 2010'da eşime polo 1.6 tdi dsg almaya niyetlendik ama donanım son derece fakir kapak jant, manuel klima, 2 havayastığı, kol dayama ve ABS sonuç 42.000 TL. Poloyu megane seviyesine getirmeye kalkınca fiyat 50.000 TL'ye yanaştı ne anladım ben o işten. Eşim ve babam istemesine rağmen kıyamet koparıp Megane Dynamique 1.5 DCI EDC'yi 50.000 TL'ye aldık. Renault alarak daha büyük ve ferah bir araba, zengin donanım (otomatik katlanan yan aynalar, kartsız arabanın çalışması, bluetooth vs.) ve daha güçlü motor gibi kazançlarımız oldu. Belki bazı arkadaşlarımız Renault diye beğenmeyip burun bükebilir ama f/p açısından kimse Renaultun hakkını yiyemez. Eğer bir evin birincil arabası olacaksa ve gereğinde uzun yola çıkılacaksa bu tercih kesinlikle polo tdi dsg olmamalı. Eğer bir evin ikinci arabası olacaksa veya ailede yeni arabaya kullanmaya başlayacak biri varsa polo alınabilir. Bunun dışında o para verilerek polo almak gerçekten haram şu anki fiyatı fiyatı 45.600 TL.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Bunun dışında o para verilerek polo almak gerçekten haram şu anki fiyatı fiyatı 45.600 TL.

Neden haram olsun? Herkesin bir araçtan beklentisi farklıdır ve herkes sizin gibi f/p açısından mükemmel dengeyi yakalamak zorunda değil :)

Aracınız hayırlı olsun Ali bey, güle güle kullanın :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Neden haram olsun? Herkesin bir araçtan beklentisi farklıdır ve herkes sizin gibi f/p açısından mükemmel dengeyi yakalamak zorunda değil :)

Aracınız hayırlı olsun Ali bey, güle güle kullanın :nazar:

Teşekkür ederim. Bu arada düşüncelerimi de dile getirmişsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Enis bey yanlış anlamayın ama ben yorumlarınıza hiç katılmıyorum kendiniz demişiniz poloyu megane seviyesine getirmeye kalktık 50 bin oldu diye sonra gidip 50 bine megane almışınız yani 50 bine vw mi yoksa reno mu sorusunu reno dan yana kullanılmışsınız , keşke 50 bine vw yi tercih etseydiniz :fiuw: bu arada Yurdaer beyin de dediği gibi herkesin araçlardan beklentisi çok farklı mesela bana göre de isterse full full full olsun reno ya veya fiat a falan 50-60 bin tl ler vermek çok saçma , kazasız belasız kullanın inşallah.

50bin'e çok daha dolu bi araba almak varken, niye bir alt sınıf boş bi araç alalım ki :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

dizeller ilk başta sessiz oluyor , şöyle 10-15 bin km geçsin sesi yerine gelir. :)

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Tarık Bey, benim megane ı alma sebebim sadece donanım değil, o fiyatı (42.000 TL) o boş donanımla beraber görüp, vw'ye tepki göstermek, renaultunun iç malzeme kalitesindeki yükselişten dolayı tercih ettim. Benim yukarıdaki yazıyı yazma nedenim tartışma ortamı yaratmak değil, hepimizin bilinçli tüketici olması içindir. Kaldı ki VW'nin polo dışındaki araçlarda da fiyatları acayip derecede arttı. İki ay önce A4 dizel 177 hp aracımı sunroof+3 kollu spor direksiyon ve Advance Paket (Bi xenon farlar, çift bölgeli otomatik klima, audi aramüzik yüzü) Türkiyeye gelen hemen hemen tüm a4'lerde standart toplam 117.000 TL'ye aldım. Aynı dönemde VW CC içinde fiyat araştırmıştım. 2.0 TDI 140 hp araca 103 bin tl istediler arabada sunroof xenon gibi özellikler yoktu eklenince A4 fiyatına geliyordu. Audinin prestij hususu ve motorunu da yanına eklersek A4 almak bana çok mantıklı geldi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

50bin'e çok daha dolu bi araba almak varken, niye bir alt sınıf boş bi araç alalım ki :)

megane nin euroncap testini koyabilr misin Sani ? Öncelikle şunu düşünmek lazım kaliteyi ucuza alabilir misin ? Ha desenki clio mu stepway mi aynı mekaniği ve donanımı daha pahalıya almamak için stepway derim illaki. Ama polo ile megane farklı heleki 1.6tdi polo ise çook farklı

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

megane nin euroncap testini koyabilr misin Sani ? Öncelikle şunu düşünmek lazım kaliteyi ucuza alabilir misin ? Ha desenki clio mu stepway mi aynı mekaniği ve donanımı daha pahalıya almamak için stepway derim illaki. Ama polo ile megane farklı heleki 1.6tdi polo ise çook farklı

Bana gayet aynı gibi geldi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Evet araç comfortline olmasına rağmen standart donanımda bir çok eksiği mevcut.

Arada geçen süre sonunda ben Golf almaktan vazgeçerek bu araçla devam etmeye karar verdim. Bana eksik gelen donanımlarını da, ESP hariç, tamamladım. Şöyle ki;

Gündüz farlı sis farı

Ön-arka sesli ve görüntülü (orta konsoldaki Zenec ekranından) park sensörü

Hız sabitleme

Çok fonksiyonlu, altı düz, vites kumandalı deri direksiyon (Polo'nun opsiyonel direksiyonunda sadece solda kumandalar mevcut)

Alaşım jant taktım. Bunların hepsi orjinal VW.

Ayrıca aracın üstündeki radyo sistemi yerine radyo, CD, DVD, bluetooth ve navigasyon fonksiyonlu, görsel park sensörünü destekleyen VW tam uyumlu Zenec 2010 aldım. Tüm fonksiyonları tam çalışıyor. Navigasyon da çok başarılı.

Yol bilgisayarı aracımda zaten mevcut idi.

Motor ve şanzımana gelirsek çok iyi. Düşük tüketim, sarsıntısız 7 ileri çok hızlı bir şanzıman. Spor modu da mevcut. Şu ana dek DSGlerdeki hiç bir soruna rastlamadım. Performans beklentisi olanları dahi üzmeyecek bir motor. Özellikle yokuşta bir çok benzinli araca ter döktürür. Zaten daha fazlası için aracın teker ve süspansiyon sisteminin değişmesi gerek. İsteyene GTI'ı mevcut.

Aracı almadan önce yakıt tüketiminin az olduğunu zaten biliyordum ama Polo'nun bu kadar konforlu, kullanımı kolay ve seri olduğunu da bilseydim çok daha önce alırdım.

Rica etsem bu eklentileri nerede ve kaça yaptırdınız. Zenec 2010, direksiyon ve sensörleri.

Diğerleri zaten aracımda var.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Rica etsem bu eklentileri nerede ve kaça yaptırdınız. Zenec 2010, direksiyon ve sensörleri.

Diğerleri zaten aracımda var.

Zenec Aksaray'da bu işleri yapanlarla dolu pasaj içindeki bir dükkandan. Sahibinden.com'dan bulmuştum. Size önerim bütçeniz yetiyorsa 2011d olur. 2010larda radyo bazı yerlerde yeterli çekiş sağlayamıyor. Ama arada ciddi fiyat farkı var.

Diğerlerinin tamamı Ender Elektronik'ten. Fiyat listesi sitelerinde mevcut.

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Zenec Aksaray'da bu işleri yapanlarla dolu pasaj içindeki bir dükkandan. Sahibinden.com'dan bulmuştum. Size önerim bütçeniz yetiyorsa 2011d olur. 2010larda radyo bazı yerlerde yeterli çekiş sağlayamıyor. Ama arada ciddi fiyat farkı var.

Diğerlerinin tamamı Ender Elektronik'ten. Fiyat listesi sitelerinde mevcut.

VW ayrı öpüyor, sonra da Ender ayrı öpüyor.

Direksiyona 2000 fiyat çekiyor adamlar.

Zenec i bir araştırayım ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Özgen

VW ayrı öpüyor, sonra da Ender ayrı öpüyor.

Direksiyona 2000 fiyat çekiyor adamlar.

Zenec i bir araştırayım ben.

Zenec'le ilgili size öm attım.

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Neden haram olsun? Herkesin bir araçtan beklentisi farklıdır ve herkes sizin gibi f/p açısından mükemmel dengeyi yakalamak zorunda değil :)

Aracınız hayırlı olsun Ali bey, güle güle kullanın :nazar:

Araçlardan olan beklentileriniz merak ettim doğrusu 45 bin tl verip b sınıfı, donanımı rezelet kalite olarak bir artısı olmayan(fiesta ve clio4 e göre) kısacası rakiplerinden iyi olma özelliği gösteremeyen bir araçtan ne gibi bir beklenti olabilirki?Heleki megane 3 ile kıyaslanması tam komedi bence tamam şuan megan3 c sınıfında pek iyi değil ama poloyla da kıyaslanacak bir araç değil.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Araçlardan olan beklentileriniz merak ettim doğrusu 45 bin tl verip b sınıfı, donanımı rezelet kalite olarak bir artısı olmayan(fiesta ve clio4 e göre) kısacası rakiplerinden iyi olma özelliği gösteremeyen bir araçtan ne gibi bir beklenti olabilirki?Heleki megane 3 ile kıyaslanması tam komedi bence tamam şuan megan3 c sınıfında pek iyi değil ama poloyla da kıyaslanacak bir araç değil.

En basitinden arabanın tipi hoşuna gidiyordur, ya da o markaya sempatisi vardır. Kullanırken daha çok keyif veriyordur. Bir çok neden olabilir değil mi? :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Kanka valla 1.6 tdi polo chip ile sorunsuz 150hp tokat manyağı yapar Hepsini yazılımlı megane3de dahil :D Başka bir artı bende göremiyorum Poloda pek :)

En basitinden arabanın tipi hoşuna gidiyordur, ya da o markaya sempatisi vardır. Kullanırken daha çok keyif veriyordur. Bir çok neden olabilir değil mi? :)

1.4 dsg yi sürdüm ben pek bir keyif alamadım 1.6 tdi tabi ki iyidir ona bir şey demem ama ben fiestadan bir artısını göremedim.Fiesta bu sınıfta hala en iyilerden.Mehmet 1.6 dci yi chiplersen ne olur peki o tdi yolda :) Yapışırmı ne dersin?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...