İçeriğe Yönlendir

Polo 1.6 Tdi Dsg


Ali Özgen

Recommended Posts

Ali Özgen

Ben Polo'yu 2012 model, yaklaşık 11000 km'de ve 41000 TL olarak DOD'dan aldım. Golf 140 ACT DSG alana 5-6 ay kadar kullanıp satma niyetindeydim. Beklentimin çok ötesinde çıkınca eksiklerini tamamlayıp kullanmaya karar verdim. Opsiyonlarla bana maliyeti 0 fiyatını bulmuştur. Madem bu kadar kıyaslama yapılıyor Polo'yu neden aldığım ve neden kullandığım dışında neden diğerlerini almadığımı da açıklayayım.

Ford Fiesta-Focus; Her iki aracında turbo beslemeli düzgün bir otomatik modeli yok. Fiesta'da powershift henüz hiç yok. Atmosferik motora konacakmış. Focus'ta da benzer şekilde sadece atmosferik motorda mevcut. Ford'un 4 ileri çok yakan-az kaçan tork kovertörlü şanzımanlarını yıllarca kullandım, yeter dedim. Bu arada şunu da belirteyim ki Polo Fiesta'dan daha konforlu. Yol tutuşunda da hiç bir eksiklik yok. Limitlerde Fiesta daha iyi olsa bile, ki ben böyle düşünmüyorum, bu beni ilgilendirmiyor çünkü ben aracı sadece şehiriçinde ve makul şekilde kullanıyorum. Ayrıca her ne kadar çift kavramalı olsa da powershiftte de maalesef manuele göre performans kaybı var. Bunu hem Ford hem de Volvo modellerinde görebilirsiniz. Ford da VW gibi turbo motor-çift kavramalı şanzıman ikilisini küçük modellere de koyma duyarlılığını gösterirse ciddi bir rakip olabilir. Çünkü ikisinin de tadını alan kolay kolay bırakamaz.

Megane'a gelince dizel EDC'yi 2 kez test ettim. Araç bana gürültülü geldi. Test araçlarında tıkırtılar vardı. Malzeme kalitesi düşüktü. Performansı beklentimin altındaydı. EDC DSG'ye kıyasla "daha olmamış" hissi verdi. Benim için aracın çok önemli bir parçası olan direksiyondan ise nefret ettim. Zaten bu nedenle de Polo'daki bomboş direksiyonu R Line tipiyle değiştirdim.

1.6 sınırında turbo beslemeli ve az kayıplı otomatik şanzımanlı araç ararken A serisini ve 1 serisini de bir kaç kez kullandım. Sportif araç yapmak için ön ve arka görüş iyice kısıtlanmış. Araçlar ferah değil. Mercedes'de bile süspansiyon TR için sert kalıyor. Fiyatlardan bahsetmeye gerek yok zaten.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Doğru karar vermissiniz bencede.

Güle güle kullanmanızı dilerim.

Eğer bir araç size kullanırken zevk veriyorsa beklentilerinizi karşılıyorsa fiyatı yüksekte olsa alınabilir diye düşünüyorum. Dizel ve dolu araçları günümüzde zaten az paralara bulamıyoruz. Hatta b sınıfının en dolu bir arabası bir üst sınıfın benzinli fiyatına denk geliyor çoğu zaman ama burada beklentileriniz ve duygularınızla karşılastırma yaptığınızda keyif alacağınız modeli seçiyorsunuz ki sizde böyle yapmıssınız.

Bizede hayırlı olsun güle güle kullanın demek düşer.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Burak Koca

Kanka valla 1.6 tdi polo chip ile sorunsuz 150hp tokat manyağı yapar Hepsini yazılımlı megane3de dahil :D Başka bir artı bende göremiyorum Poloda pek :)

Kesinlikle Mert hocam bende bunu yazmak için gelmiştim :D DSG'de de 145 HP, 300 nm alınsın, olmaz mı :biggrin: Bu segmentte bu motorla ve DSG ile rakibi yok bana göre ;) (Tabi bu fiyatlar söz konusu olduğunda)

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Ali bey yakıt tüketimi ne seviyelerde acaba ?

Biraz geç gördüm kusura bakmayın.

Şehiriçi yakıt tüketimim 6-6.5 lt arasında değişiyor. Yoğun İstanbul trafiği ve köprü geçişi ile. Aynı güzergahta Mk3 otomatik benzinli Mondeo ile en son 14 lt tüketiyordum.

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Biraz geç gördüm kusura bakmayın.

Şehiriçi yakıt tüketimim 6-6.5 lt arasında değişiyor. Yoğun İstanbul trafiği ve köprü geçişi ile. Aynı güzergahta Mk3 otomatik benzinli Mondeo ile en son 14 lt tüketiyordum.

Buradan da görüleceği üzere artık devir arabayı küçültme devri. Bunu ne kadar onaylamasak da doğru olan bu. Özellikle büyük şehirlerde.

Yorum bağlantısı
Necati Dur

Fiesta'm varken Focus alma niyetindeydim. İkinci ele güvenim sarsıldığı için en düz Polo'yu aldım. bundan sonraki aracım yine polo olacak. 18000 km yaptım. Birde malzeme kalitesi Comfortline kadar iyi değil ona rağmen tık yok. Hayran kadığım diğer yönüde virajda konfordan ödün vermeden çok rahat girip çıkıyor. Bu kadar reklam yeter :)

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ali Özgen

7 aylık kullanımdan sonra aracın iyi ve kötü yanlarını vurgulamak isterim. Almayı düşünenlere yol gösterebilir.

 

Motor: Güçlü, torku yüksek, 1050 devirde cc ile gidebiliyor. Kötü yanı gürültüsü. Yeterince izolasyon yok. Kaput altı izolasyonu var ama yetmiyor. Biraz daha sessiz olsa tadından yenmezdi. Yurtdışında 1.2 ve 1.4 benzinli turboları mevcut. Türkiye'ye gelse kesin tercihim olurdu.

 

Yakıt: Son dönemde İstanbul şehiriçi, köprü trafiği olan güzergah, genelde sakin kullanım ortalama 6 lt. Fikir vermesi için aynı güzergahda Mondeo MkIII benzinli otomatik 12-14 arası değişiyordu.

 

Şanzıman: Çok başarılı. Şu ana dek hiç sorun çıkarmadı. Yokuş aşağı kendisi vites yükseltmediğinden fren ihtiyacını da azaltıyor. Spor modu da düzgün çalışıyor. EDC ve Volvo'nun powershiftinden çok daha iyi. Vites geçişlerini hissetmek zor. 1050 devirde 7. viteste 62 km ile gidebiliyor. Ancak 7 ileri olmasına rağmen dişli oranlarının yakınlığı nedeniyle yüksek hızda 8. hatta 9. vitesleri aratıyor. Yokuş yukarı kalkışta destek sistemi olmadığından el freni kullanmazsanız mutlaka biraz geri kaçırıyor. Önerim bu opsiyonun da alınması.

 

Aracın yumuşak bir süspansiyonu var. Şehir içinde sakin kullanım için ideal konforda. Zorlanınca fazla yatıyor. ESP standart değil opsiyonel donanım. Neredeyse 2 yılını dolduran araç halen sıfır gibi. Çıtırtı vs yok.

 

100 km'den sonra gittikçe artan bir rüzgar sesi var. Bir miktar da yol sesi ekleniyor.

 

Özetle şehiriçi kullanım için çok uygun bir araç. Malzeme kalitesi yüksek. Kullanımı çok kolay. Mümkünse ESP ve yokuş kalkış desteği opsiyonları alınmalı. Yol tutuş önemliyse daha büyük jant ve geniş lastik önerilebilir. Motor sesi dizel olduğunu sürekli hatırlatıyor. Standart donanımı az olduğundan konfigürasyon önemli. Opsiyonlar çok ucuz değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Vw su donanım işini biraz halletse, mesela baz donanımdaki standartları yükseltse, eminin daha çok tercih sebebi olur.

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

3 olan bekleme süresi 8 e çıksın yani :dance3:

bu bekleme süresini anlamış değilim. geçen ay ankara da boş bir arazide yüzlerce VW gördüm.

sorsan yok dışarıdan geliyor :D

Yorum bağlantısı
Volkan Savım

Tdi highline dsg si yok.siparis uzerinede getiremeyiz highline modelini dedi doğuş.eger gelse tereddütsüz alacagim arac olur polo

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...