İçeriğe Yönlendir

Bizim Mondilere Çorum Kaloriferi Olur Mu?


Serkan Danış

Recommended Posts

Sani Gerşon

babamdaki florasan da motor sıcakken kaloriferi açınca motor sıcaklığı düşüyor :D

Problem var.

Renault'lar, dışarısı 7 derece altı iken elektrik rezistansı ile ısınır. Motor ısındıktan sonra rezistans otomatik kapanır ve motor sıcaklığı ile kalorifer ısınır.

Clio'm ile -10 derecede bile arabayı çalıştırır çalıştırmaz ılık üflerdi. Böylelikle içerideki soğuk kırılırdı. Asla da hararetim düşmedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Benim araçta fiesta van çalışırken kilitlenmiyor. :unknw:

Benim van da kilitleniyor. Manuel veya kumanda ile farketmiyor.

Yorum bağlantısı
Oktay Şenoğlu

Benim van da kilitleniyor. Manuel veya kumanda ile farketmiyor.

Bir şey fark ettim diğer arkadaşında seninki de 2007 benim araç 2008 acaba değişiklik ondan mı kaynaklanıyor abi çünkü biraz önce gittim tekrar denedim hatta çalışmasına gerek yok kontak açık dahi olsa kilitlenmiyor.

Yorum bağlantısı

Eski kasa Mondeomda djital klima araç belli bir sıcaklığa gelmeden auto modda üflemezdi. Mk3 kasa benzinli hafiften ufluyor. Ancak Ankarada cok soğuklarda dahi problem yasatmadı. Koltuk ısıtmalarımın bozuk olduğu donemde deri koltuğun verdiği soğukluğu dahi kısa sürede bertaraf eder. Dizelde ozellilkle rampa aşağı aracın hararetiinin düşmesi problemini Rıdvan Bey çözememişti.

Isınmayı test etmek için, camdaki bğu çzme metodunu denemek lazım vakit olduğunda. Aracın camı buz tuttuğu birgün, iç sirkülasyon açılır ve buğu çzme moduna getirilir araç. Otomatik olarak devreye giren klimanın takviyesi ile Takribi 3. Dk itibari ile ızgaranın cama izdüşümünden yani orta bölgeden buzun çözülmesi durumunda kalorifer sistemi bence sağlamdır.

Bugün seat ile de ilk buzlu günümüzde denedik. Küçük motorun avantajı ile hareket halindeyken çok çabuk sıcak üflüyor 4-5 derece üstünde. Bugün durduğu yerde hiç hareket etmeden önceki paragraftaki metod ile 2-3 dk içinde buzu açtı.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Tdci C-max' de çok geç ısınıyor ya ayrıca bugün -1 dereceydi inip çalıştırdığımda. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evet dizel ve ilk dizel aracım tüm dizeller de böyle mi ki?

Mehmet Hocam bu gauge menüden nasıl yapıcam kontrolü? hiç kullanmadım daha önce.

Serkan burada nasıl oladuğunu anlattım.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/236612-elektrikte-titreme/page__view__findpost__p__1694203

Ama menüde kaçıncı sırada olduğunu hatırlamıyorum.

Bulamazsan bir ara bakarım kaçıncı sırada olduğuna. (Şu anda araba bende değil. Yoksa iner bakardım.)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Bizim h1'de Standart olarak sunulan ön ısıtma sistemi PTC (Positive Temperature Coefficient) diye bir sistem var. 2 km. gittikten sonra araç sıcacık oluyor.

Olmazsa h1 alın diyeceğim o. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eski kasa Mondeomda djital klima araç belli bir sıcaklığa gelmeden auto modda üflemezdi. Mk3 kasa benzinli hafiften ufluyor.

Aynen ve ben buna sinir oluyorum... Eskisinin havalandırması daha iyiydi...

Bu sabahları üşütüyor.. :(

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Bir şey fark ettim diğer arkadaşında seninki de 2007 benim araç 2008 acaba değişiklik ondan mı kaynaklanıyor abi çünkü biraz önce gittim tekrar denedim hatta çalışmasına gerek yok kontak açık dahi olsa kilitlenmiyor.

Versiyon farkı var demek ki.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Eğer kaloriferi 2-3 km veya 5 dk içerisinde ısınmayan varsa sorun yağ soğutucu termostat'dır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu
(düzenlendi)

mk3 için termostat budur

IMG_1972.jpg

genellikle kırılır ve açık kalır. kontrol edilmeli. 200 tl civarı fiyat var.

tarihinde Mehmet Turnacıoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Yok abicim sorun bendeymiş tamamdır Hakanın dediği gibi autoyu kullanmaya sabredebilsem sorun yokmuş.

Sabredemiyorum daha ısınmadan sonuna kadar çeviriyorum üfürükçü ayarını eeee ılık üfleyince zaten üşümüşüm titriyorum işin sonunda :blush:

auto da önceleri hiç üflemiyor, sonra yeterli ısıya ulaşınca yavaş yavaş sıcak vermeye başlıyor zaten ısınıyorsun bu arada. Sabırsız adamım vesselam.. :yes::D

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

Aynen ve ben buna sinir oluyorum... Eskisinin havalandırması daha iyiydi...

Bu sabahları üşütüyor.. :(

Abi ben sabah arabayı 3-5 dakika çalıştırayım ısınmaya başlıyor. Zaten 35 derece LPG geçiyorsa buda içeriye 35 derece hava üflemesi demek değilmi? Ben sabahları HI seçeneğinde bırakıyorum içeriye sıcak hava üflüyor. Hatta 1-2 km gitmeden eşim kapat biraz diyor.

mk3 için termostat budur

IMG_1972.jpg

genellikle kırılır ve açık kalır. kontrol edilmeli. 200 tl civarı fiyat var.

Evet kablounun takıldığı yerdeki jak kırılıyor işlem yapılabiliyor ancak sağlıklı olmuyor. Tadilat yerine değişmesi en doğrusu.Fiyatta çok yüksek değil.Yan sanayisi 90 tl.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Yanlış anlamalardan polemiklere girmek doğru değil. Mert'in samimiyet ve saygısına her zaman şahit olduğum için yazdığı cümlenin yanlış yorunlanması nedeni ile haketmediği şekilde suçlanmasına gönlüm razı olmaz. Gökhan senin dediğin de tabi ki doğru. Kurallara bağlı bir forum olarak bir heves içersinde olup, hata yapacak kişileri uyarmamız doğru olan. Mert araç kullanmıyorum dediğine göre, sen de hassasiyetini yeterince aktardığından konunun özüne dönmek gerekli artık.

Bence çorum kaloriferi olmaz. Yazık olur araca. Bu sınıftaki bir aracı tasarlayanın kullandığı orjinal parçalar muhakkak son dönem araçları için gayet basit olan, hatta doğan şahin'in yıllar önce çözdüğü fırın gibi ısıtma olayını başarır. Başaramıyorsa bu bileşenleri tekrar elden geçirmek gerek.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Bu arada konunun asıl sorusuna Evran Bey'in ynıtı boşa gitmesin "Bence çorum kaloriferi olmaz. Yazık olur araca. Bu sınıftaki bir aracı tasarlayanın kullandığı orjinal parçalar muhakkak son dönem araçları için gayet basit olan, hatta doğan şahin'in yıllar önce çözdüğü fırın gibi ısıtma olayını başarır. Başaramıyorsa bu bileşenleri tekrar elden geçirmek gerek." demiş kendisi.

İnternette biraz araştırdım. Mondeo için karşıma çıkmadı böyle bir kalorifer. Birde eski renault ve tofaşlarda bunu takabilecek yer mesele değil. Parça çok kaba. motorunu koyacak yer bulamazsınız bizim araçlarda. Şu resimde görülen o boyutlarda bir mekanizmayı bu aracın neresine nasıl takabiliriz ki?

Düzenleme: Fikir vermesi açısından 12 volt universal kalorifer satışı : http://www.sahibinde...73626100/detay/ Bunun tesisatı nasıl olacak, hava kanallarına nasıl bağlanacak? Bizim araçlarda en ufak ampul patlağı için bile göğüs açılırken açan adamı 2 kez düşünüyoruz bir tarafını kırarmı o göğsün falan diye. Bu koca aleti aracın bir tarafına yerleştirip tesisat kurdurup düğmelere bağlamak ve hava kanallarına bağlantı sağlamakmı?

Daha önce bu kadar detaylı bakmamıştım konuya bende olsam yaptırmazdım aracıma iyi bir tamirciyle kaloriferi sağlam bir şekilde gözden geçirtmek en iyisi..

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Motor soğuk ise kalorifer na yapsın. tıkalı petek küçük petek değil ki mesele.

Elektrikli ya da webastodan başka çözüm yok. Bir de koleman tüpler var.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Motor soğuk ise kalorifer na yapsın. tıkalı petek küçük petek değil ki mesele.

Elektrikli ya da webastodan başka çözüm yok. Bir de koleman tüpler var.

biraz araştırınca onu da buldum http://www.webasto.c.../html/7980.html sitede malzemeler var, telefonla sormak lazım neyi nasıl yapıyorlar diye universal çözümleri var. birde ticari araçlarda baktım aracın altına montaj yapıyorlar. şahsi binek araçlarda nasıldır sormalı. Ama ucuz bir iş olacağını sanmıyorum.

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Metal ( krom veya galvaniz ) kalorifer boru hattına uygun çapta-ölçüde, silindir şeklinde boru yapılır. üzerine 4 adet kızdırma bujisi bağlanır, kalorifer suyu hattına montajı yapılır, blok üzerinde uygun yere 40 derecelik termostat bağlanır, blok ısınana kadar kızdırma bujileri ile kalorifer suyu hemen ısıtılır.

Kızdırma bujisi su içinde uzun süre çalışır ve patlamaz, ilk kalkınma akımı yüksek, ısındıkça düşüktür, her biri ortalama 150 watt civarındadır, yaklaşık 600 watt ile su çok çabuk ısınır, blok çabuk ısınır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
(düzenlendi)

mk3 için termostat budur

IMG_1972.jpg

genellikle kırılır ve açık kalır. kontrol edilmeli. 200 tl civarı fiyat var.

Genelde bozulan bu değil, yağ soğutucu termostat olarak geçer fiyatı 80-90 tl gibidir.

k-813385-yağst.jpg

tarihinde Tansel Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Danış

Benzinli bir araç bu mevsimde 7 km de ancak ısınıyorsa termostat bozuktur...

Benim mondeo eskisinden daha çabuk ısınır, en geç 2 km'de sıcak üflemeye başlar..

Evet Mehmet Bey dediğiniz gibi termostat arızalıymış benim, dün değiştirdik orjinaliyle şimdi 2-3 km. sonra ısıtmaya başlıyor çok şükür :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Evet Mehmet Bey dediğiniz gibi termostat arızalıymış benim, dün değiştirdik orjinaliyle şimdi 2-3 km. sonra ısıtmaya başlıyor çok şükür :)

geçmiş olsun...

bende başka bir çok şey öğrenmiş oldum sayenizde :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evet Mehmet Bey dediğiniz gibi termostat arızalıymış benim, dün değiştirdik orjinaliyle şimdi 2-3 km. sonra ısıtmaya başlıyor çok şükür :)

Ojinalini kaça aldınız... ?

Ben yan sanayi almıştım.. yine kaçırmaya başlamış, rampa aşağı giderken hararet düşüyor.. Garantiden yeni parça geldi değişecek..

Yorum bağlantısı
Serkan Danış

Ojinalini kaça aldınız... ?

Ben yan sanayi almıştım.. yine kaçırmaya başlamış, rampa aşağı giderken hararet düşüyor.. Garantiden yeni parça geldi değişecek..

40 tl

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...