İçeriğe Yönlendir

Aracı Yüksek Devirde Kullanmak Zararlı Mı?


Misafir

Recommended Posts

Günaydın,

Aracı (1.6 16 v benzinli) her zaman olmasada yüksek devirlerde kullanmanın ne gibi sakıncaları olabilir? Mesela maksimum vites 3 olacak şekilde 7000 devri görmek. Zaman olarak 5000-7000 arası 3 saniye gibi. Sağlıklı motora hasar verir mi? Standart bir motorda maksimum hangi devir bandını görebiliriz ya da çıkarmalıyız. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kullanma kılavuzunda sürekli gidebileceği maksimum devirler ve anlık çıkabileceği maksimum devirler yazar...

Zaten devir kesici vardır, anlık olarak kesiciye girmekle bir şey olmaz...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Günaydın,

Aracı (1.6 16 v benzinli) her zaman olmasada yüksek devirlerde kullanmanın ne gibi sakıncaları olabilir? Mesela maksimum vites 3 olacak şekilde 7000 devri görmek. Zaman olarak 5000-7000 arası 3 saniye gibi. Sağlıklı motora hasar verir mi? Standart bir motorda maksimum hangi devir bandını görebiliriz ya da çıkarmalıyız. Teşekkürler.

5000-7000 devir aralığından kesintisiz uzun süreler gitmişliğimiz mevcut ve halen giderim anlık ve kısa vadede yaşadığım bir sorun olmadı. Klasikleşen bir fizik kanunu vardır " bir nesneyi ne kadar çok kullanırsanız o kadar çabuk eskitirsiniz" der. Yani bir motoru ne kadar çok devirli kullanırsak o kadar çabuk eskitiriz diyebiliriz lakin devirsiz kullanıp her yeri kurum bağlayan motorların 100 binde 110 binde yarım motor yapıldığını da gördük. Kanımca mantıklısı yeri geldiğinde üst devir, yeri geldiğinde alt devir kullanmasını bilmek gerekli.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı

5000-7000 devir aralığından kesintisiz uzun süreler gitmişliğimiz mevcut ve halen giderim anlık ve kısa vadede yaşadığım bir sorun olmadı. Klasikleşen bir fizik kanunu vardır " bir nesneyi ne kadar çok kullanırsanız o kadar çabuk eskitirsiniz" der. Yani bir motoru ne kadar çok devirli kullanırsak o kadar çabuk eskitiriz diyebiliriz lakin devirsiz kullanıp her yeri kurum bağlayan motorların 100 binde 110 binde yarım motor yapıldığını da gördük. Kanımca mantıklısı yeri geldiğinde üst devir, yeri geldiğinde alt devir kullanmasını bilmek gerekli.

Eğer araçta çocuğum yoksa ve şehir içinde değilsem, anlık ta olsa özellikle kalkışlarda ilk üç viteste kesiciye girmeyi severim. Fakat motora zarar veriyor muyum acaba diye merak ediyordum. Acaba yağlama yetişiyor mudur? Yoksa bu anlar dışında zaten çok sakin gidiyorum.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Eğer araçta çocuğum yoksa ve şehir içinde değilsem, anlık ta olsa özellikle kalkışlarda ilk üç viteste kesiciye girmeyi severim. Fakat motora zarar veriyor muyum acaba diye merak ediyordum. Acaba yağlama yetişiyor mudur? Yoksa bu anlar dışında zaten çok sakin gidiyorum.

Bence motora gereksiz zarar verirsin, çünkü aşınma hızlanmış olur. Kullandığımız yağlar ne kadar kaliteli olsa diye bilsek de o devirlerde yağ filminin bozulması riski vardır. Bu durumda da motorda aşınma artar. Ara sıra devir çevirmek, motorun sesini duymak güzel oluyor ama kesiciye kadar gitmeye gerek yok bence.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bence motora gereksiz zarar verirsin, çünkü aşınma hızlanmış olur. Kullandığımız yağlar ne kadar kaliteli olsa diye bilsek de o devirlerde yağ filminin bozulması riski vardır. Bu durumda da motorda aşınma artar. Ara sıra devir çevirmek, motorun sesini duymak güzel oluyor ama kesiciye kadar gitmeye gerek yok bence.

kullandığımız aynı yağı bizden çok daha fazla devir çeviren araçlarda kullanıyor ;) Örneğin uzun ömürlü motorları ile bilinen japonlar ;)

Şahsen aracım kurumdan ötürü bozulacak ise ben bunun yerine devirli kullanılıp ömrünü tüketmesini tercih ederim

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

kullandığımız aynı yağı bizden çok daha fazla devir çeviren araçlarda kullanıyor ;) Örneğin uzun ömürlü motorları ile bilinen japonlar ;)

Şahsen aracım kurumdan ötürü bozulacak ise ben bunun yerine devirli kullanılıp ömrünü tüketmesini tercih ederim

Kurum zarar vermez demedim ki, sadece kesiciye kadar devir çevirmesinin gereksiz olduğunu söyledim. Kurum bence de zararlı. Ben de ara sıra 5000+ devir çeviriyorum ama aracı kesiciye sokmak da zararlı. Çünkü benzinli motorların ömrü çevrilen devir sayısıyla da orantılıdır.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bravo da sürekli üst devir kullanmıştım, ama sürekli, bindimmi direk asılırdım, 1 sene dayandı, motor bagajda satıldı :)

Fiat motoru, yüksek devir=yağ eksiltmesi+ uzun süre kullanımda pert.

Bu aşırı zorlamada ne olacağını gösterir, her motor yüksek devirde aşınır, kaçarı yoktur, sürekli kullanmadığın, ara ara yaptığın sürece ömrü sen satana kadar dolmaz merak etme :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Kurum zarar vermez demedim ki, sadece kesiciye kadar devir çevirmesinin gereksiz olduğunu söyledim. Kurum bence de zararlı. Ben de ara sıra 5000+ devir çeviriyorum ama aracı kesiciye sokmak da zararlı. Çünkü benzinli motorların ömrü çevrilen devir sayısıyla da orantılıdır.

kurum örneği benim tarzım yukarda yazdığım cevap ile size söylemedim ;) Size söylediğim yağa bir şey olmayacağı idi ve o devir de de görevini yapacağı ;) Yeter ki yağ pompamıza Allah zeval vermesin

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

kurum örneği benim tarzım yukarda yazdığım cevap ile size söylemedim ;) Size söylediğim yağa bir şey olmayacağı idi ve o devir de de görevini yapacağı ;) Yeter ki yağ pompamıza Allah zeval vermesin

Normalde evet, yağlama normal olduğu sürece birşey olmayacaktır. Ancak piyasadaki sahte yağlar nedeniyle risk vardır demiştim. Allah sizin de rocco'nuza zeval vermesin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Amin cümlemize :D

Bu rocco 15-17 yaş dönemindeki almancamızı geliştirdiğimiz yapıtlardaki arkadaş mı?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

sürekli acelem olduğu için yüksek devir kullanıyorum 1.5 dci floresan ile 40k km dir birşey olmadı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sürekli acelem olduğu için yüksek devir kullanıyorum 1.5 dci floresan ile 40k km dir birşey olmadı.

40k da ne olur ki. Sıfır sayılır.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bu rocco 15-17 yaş dönemindeki almancamızı geliştirdiğimiz yapıtlardaki arkadaş mı?

Alman değil italyan :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

bir yerde yazıyordu, 4000 devirdeki aşınma 2000 devirdeki aşınmanın 8 katıymış. Demek ki devir ömrü çok etkiliyor. Ama kısa vadede bir şey olmaz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ne olursa olsun siz yinede 5 bin devir üstünde fazlaca kalmayın..Yoksa motor birgün kucağınızda kalır.

Yorum bağlantısı
Barış Tülis

Yüksek devir ama hangi araç için?

Ben seçimi orta devirler olarak yapıyorum?Sonuçta yüksek devir,daha fazla iç basınç,merkez kaç.hararet,sürtünme,yakıt ve toplamda daha kısa motor ömrü olarak size geri döner....

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

tdci için max. tork civarı gezmek iyidir. ş.içinde vites değiştirince max. torkun az bir şey altında yakalayabilirseniz. yol rahatlayınca artık max. tork veya az bir şey üstünde yakalayın. uzun yola gidince bunu bir fırsat olarak görüp, vites değiştirince max. torkun üstünde yakalayın, kurumlar ve enjektörler temizlensin. arasıra 3-5 bin devir 3.vites hafif rampa aşağı orta yük olabilir. süreklilik arzetmesin. örneğin bir kaç günde bir, 5-10 saniye...ama uzun yolda saatlerce gidilecekse seyir devri max. torkun 100-250 üstünde olsa fena olmaz. max. torkta cc ile gidince rampaya geliyorsun, bu sefer erinip hızı artırmıyorsun, nasıl olsa çıkar diyorsun, o zaman motor biraz sıkıntılı oluyor, hırlıyor. max. torku 1750 olan bir araç için sürekli 3000-4000-5000 de vites atmak bence yanlış. devirli kullanmak gerekir düşüncesine katılmıyorum. otomatik ve manuel dizel focus motorları arasında hiçbir fark yok. otomatik olanlar vitesi 2000 öncesi veya gaza yüklenirseniz az geçince atıyor. eğer bu kullanım zararlı olsa idi, tüm otomatik dizeller 50.000 yapmadan subap keser, motor yakardı. aynı motor aracın otomatiği 2000-2250 de vites atıyorsa, manuelinde 3-5 bin de atılır diyemezsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nuri Tanır

bende otomatik mk2 mondeo var normalde 2000 ile 3000 devir aralığında kullanıyorum ki benim tarzım sakin konforlu sürüş yönündedir, yazılanları okuyunca sanki biraz daha devirlimi kullanmam gerekir diye merak etmedim değil ??

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

bende otomatik mk2 mondeo var normalde 2000 ile 3000 devir aralığında kullanıyorum ki benim tarzım sakin konforlu sürüş yönündedir, yazılanları okuyunca sanki biraz daha devirlimi kullanmam gerekir diye merak etmedim değil ??

örneğin aracınızın max. torku kaç devirde, birde gaza normal basarak vitesi hangi devirde atıyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

tdci için max. tork civarı gezmek iyidir. ş.içinde vites değiştirince max. torkun az bir şey altında yakalayabilirseniz. yol rahatlayınca artık max. tork veya az bir şey üstünde yakalayın. uzun yola gidince bunu bir fırsat olarak görüp, vites değiştirince max. torkun üstünde yakalayın, kurumlar ve enjektörler temizlensin. arasıra 3-5 bin devir 3.vites hafif rampa aşağı orta yük olabilir. süreklilik arzetmesin. örneğin bir kaç günde bir, 5-10 saniye...ama uzun yolda saatlerce gidilecekse seyir devri max. torkun 100-250 üstünde olsa fena olmaz. max. torkta cc ile gidince rampaya geliyorsun, bu sefer erinip hızı artırmıyorsun, nasıl olsa çıkar diyorsun, o zaman motor biraz sıkıntılı oluyor, hırlıyor. max. torku 1750 olan bir araç için sürekli 3000-4000-5000 de vites atmak bence yanlış. devirli kullanmak gerekir düşüncesine katılmıyorum. otomatik ve manuel dizel focus motorları arasında hiçbir fark yok. otomatik olanlar vitesi 2000 öncesi veya gaza yüklenirseniz az geçince atıyor. eğer bu kullanım zararlı olsa idi, tüm otomatik dizeller 50.000 yapmadan subap keser, motor yakardı. aynı motor aracın otomatiği 2000-2250 de vites atıyorsa, manuelinde 3-5 bin de atılır diyemezsiniz.

Aynen budur.

"devirli kullancan abi" diyen tüm dostlarım 150 binlerde motor yapmıştır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...