İçeriğe Yönlendir

Aracı Yüksek Devirde Kullanmak Zararlı Mı?


Misafir

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Devrin yüksek olması bir tek hızlanırken faydalı olabilir çünkü krank yataklarına düşen vurma ve yanal basınç yüksek devirde daha az olacaktır. farzedin 120 kiloluk bir darbe geliyorsa kranka, iki kat yüksek devirde aynı yokuşu çıkarken 60 kilo veya az yükseğinde gelebilir. Bu yönden mesela ağır vasıtalar yüksek devirle kullanmaya çalışırlar. Tabi kendilerince. Bu anlamlı geliyor. Ama düz yolda yüksek devirden bahsetmiyorum.

Yukardaki örnekte aynı yokuşu aynı hızla tırmandığını kastediyorum.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

buyrun, ford otosandan isteğim üzere gönderilen tork-güç eğrisi tarafımdan çizim programı ile işlenmiş ve sağ taraftaki tork/devir tablosu oluşturulmuştur. şimdi bu tabloyu okuyup yorumlayın bakalım, bu araç ş.içinde hangi devirde vites değiştirmeli, uzun yolda hangi devirde seyir etmeli...(farkındaysanız tabloda gri bir bölge var...işte bana göre o bölge pek terkedilmemeli, o gri bölgenin alt ve üst sınırlarıda fazla kullanılmamalı...)

GfwB0.jpg

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nuri Tanır

örneğin aracınızın max. torku kaç devirde, birde gaza normal basarak vitesi hangi devirde atıyor?

teknik bilgiye sahip değilim ama ekonomi modunda araç düz yolda 2250 - 2500 devir gibi vites yükseltiyor gaza yüklendiğimde ise 3000 deviri aşmıyor ... ama ben düz vites kullandığımda da 3000 - 3500 devir gibi kullanmak adetim olmuş ... belkide araç içinde motor uğultusundan hoşlanmadığım içindir ... şu an sahibi olduğum araç orjinal 231.000 km de ve motor alırken kontrol ettirmiştim hiç sorun olmadığı ustam tarafından kontrolleri sonucunda ifade edilmişti ... önceki sahibide ifade odur ki yüksek devirli kullanmamış aracı ...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

teknik bilgiye sahip değilim ama ekonomi modunda araç düz yolda 2250 - 2500 devir gibi vites yükseltiyor gaza yüklendiğimde ise 3000 deviri aşmıyor ... ama ben düz vites kullandığımda da 3000 - 3500 devir gibi kullanmak adetim olmuş ... belkide araç içinde motor uğultusundan hoşlanmadığım içindir ... şu an sahibi olduğum araç orjinal 231.000 km de ve motor alırken kontrol ettirmiştim hiç sorun olmadığı ustam tarafından kontrolleri sonucunda ifade edilmişti ... önceki sahibide ifade odur ki yüksek devirli kullanmamış aracı ...

benzinli..

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

teknik bilgiye sahip değilim ama ekonomi modunda araç düz yolda 2250 - 2500 devir gibi vites yükseltiyor gaza yüklendiğimde ise 3000 deviri aşmıyor ... ama ben düz vites kullandığımda da 3000 - 3500 devir gibi kullanmak adetim olmuş ... belkide araç içinde motor uğultusundan hoşlanmadığım içindir ... şu an sahibi olduğum araç orjinal 231.000 km de ve motor alırken kontrol ettirmiştim hiç sorun olmadığı ustam tarafından kontrolleri sonucunda ifade edilmişti ... önceki sahibide ifade odur ki yüksek devirli kullanmamış aracı ...

aracınız benzinli olduğu için bu devirler gayet normal...benzinli araç son viteste 90 km hız ile 2300-3000 arası çevirirken, tdci, son vites 90 km hızda, 1750 devir çevirir. yani benzinli araçta 3000-3500 de vites atarken normal gelirken, dizel için fazladır bana göre...

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1750 devirde 240 tork ve 61 beygir verebiliyor. peki 61 beygiri 3500 devirde kaç torkla veriyor? 120 torkla. 120 tork motor aksamlarında daha az eskime yapabil,ir mi?

sanırım devirli kullanma teorisinin kökü burda..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

araç en fazla hızlanma(ivmelenme) esnasında yıpranır, kasılır, titrer. bu süreç ne kadar uzunsa, araçda o kadar yıpranır. ayrıca bir aracın dönen aksamı ne kadar çok dönerse, o kadar yıpranır. araçlar ş.içinde ş.arasına göre daha fazla yıpranır. ş.içinde vites değiştirmek için yüksek devir çevirmekten, ve kasılmaktan yıpranır. ş.arası ise daha düşük devirde uzun süre gider. ve daha az vites değiştirir.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yazdıklarınız dizeller için geçerli. Benzinliler için iş biraz farklı.

Bizim motorlar maksimum torkunu 3700 devirde veriyor, 176 Nm. Maksimum gücünü ise 5700 devirde veriyor 96 kW ya da 130 beygir. Vites değiştirdiğimde bir üst vitese maksimum tork devrinde geçmem için 5500 devirde vites atmam gerekir ki bu bana incir ağacı olarak geri döner. Normal kullanımda 3000 devirde vites yükselttiğimde bir üst vitese 2000 devir civarı geçiyor ve bu devirden itibaren motor titremeden hızlanabiliyor. Yani 2000 devirde ürettiği güç o vites için yeterli oluyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Yazdıklarınız dizeller için geçerli. Benzinliler için iş biraz farklı.

Bizim motorlar maksimum torkunu 3700 devirde veriyor, 176 Nm. Maksimum gücünü ise 5700 devirde veriyor 96 kW ya da 130 beygir. Vites değiştirdiğimde bir üst vitese maksimum tork devrinde geçmem için 5500 devirde vites atmam gerekir ki bu bana incir ağacı olarak geri döner. Normal kullanımda 3000 devirde vites yükselttiğimde bir üst vitese 2000 devir civarı geçiyor ve bu devirden itibaren motor titremeden hızlanabiliyor. Yani 2000 devirde ürettiği güç o vites için yeterli oluyor.

evet, zaten bende yazdığım devirlerin dizel için olduğunu belirtmiştim. benzinli araçların max. torkunu elde ettiği devir, yüksek olduğundan, vites değiştikten sonra o devir yakalanmaya kalkılırsa, ist-ank arasını 2,5 saatte alırsınız :D

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

benzinlilerin bile kendi aralarında karakteristiği farklı artık ... bizim tsi larda bile farklı ... mesela ben genelde kompressor un devir bandını hiç geçmiyorum yani turbo nun devreye girmesine sollama yada başka zaman dışında kolay kolay ihtiyaç duymuyorum ... genelde vites değişimlerim 2100 - 2200 devir civarı oluyor... ama aradada bazen zevk için bazen araba için devirli kullanıyorum ...

bu birazda yaz kış arada bir klimayı çalıştırmaya benziyor ... bazen yapmak gerek bence ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

evet, zaten bende yazdığım devirlerin dizel için olduğunu belirtmiştim. benzinli araçların max. torkunu elde ettiği devir, yüksek olduğundan, vites değiştikten sonra o devir yakalanmaya kalkılırsa, ist-ank arasını 2,5 saatte alırsınız :D

İncir ağaçlarından elde edeceklerimiz de yanımıza kalır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Amerikan kenworth kamyonlarının vidyoları vardı. Burada eko sürüş anlatılırken, erken vites değiştirmenin ekonomi sağlayacağı anatılıyor, adamlar bir de şöyle demiş: " maks tork devrinin altında sürmek araca zarar vermez!".(kamyonlarda maks tork 1000 devir civarı) Demek düşük devir çok zararlı değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

İncir ağaçlarından elde edeceklerimiz de yanımıza kalır.

ocağımıza dikilen incir ağacından topladığımız incirleri boğaz köprüsü girişinde satsak, yaktığımız gereksiz benzinin parasını çıkaramayız :sorry:

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

ocağımıza dikilen incir ağacından topladığımız incirleri boğaz köprüsü girişinde satsak, yaktığımız gereksiz benzinin parasını çıkaramayız :sorry:

Abi incirleri oraya götürmek için de benzin yakmak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...