İçeriğe Yönlendir

Akü Dolum Süresi


Yakup Amanvermez

Recommended Posts

Yakup Amanvermez

Arkadaşlar aracım 20 gün civarı çalıştırmamıştım ve üzerindeki delphi marka 1 yıllık akü biraz boşalmış ortalama kaç saatte şarj olur bu akü?

Yorum bağlantısı
Yakup Amanvermez

Mahmut Bey 120 kilometre yaptım ama durum aynı cuma gününden bu yana çalıştırmamıştım bu gün bastım çalıştı ama biraz yavaş çeviriyor.

Tam saat vermek yanlış olur,araçla biraz km yaparak daha hızlı şarj edebilirsiniz.

Üzerinde geçen sene alınmış delphi marka akü var.

Mahmut Bey 120 kilometre yaptım ama durum aynı cuma gününden bu yana çalıştırmamıştım bu gün bastım çalıştı ama biraz yavaş çeviriyor.

Üzerinde geçen sene alınmış delphi marka akü var.

6-8 saate şarj olur mu bu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Tüysüz

bencede akü asidi suyu olcülmeli ve sarj dinamosunuda bir ölctürün tam sarj edebiliyormu benim biten aküde 30 dk bir yol gittigimde sarj oluyordu

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yeni nesil akülerin hiçbirine su takviyesi yapılmaz. 20 gün uyumuş akü derin deşarja geçebilir ( araçta bekleme anında standby akım çeken teyp v.s. olabilir )

Araç çalıştırılınca benzinlilerde 50 amper civarı akım ile akü tokatlanır, bir iki dakika sonra 20-30 amper ile devam eder şarj.

60 amper akü olduğunu var sayarsak 30 amper ile 2 saat kesintisiz çalışması gerek aracın. Tam şarj için daha uzun süre düşük akımla şarj gerekir tüm kurşun asit akülerde.

Bir kaç kez uzun soluklu seyirde akü toplanır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Teoride iyi, pratikte 4 saat kullandım bana mısın demedi, 15 dak.gazladım düzeldi :f1: yazın yolda kalınca seni arasam mı?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

teoride iyi, pratikte 4 saat kullandım banamısın demedi, 15 dak gazladım düzeldi :f1: yazın yolda klaınca seni arasam mı?

Burada kaç kişi var 6000 devirde akü şarj eden ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mahmut Bey 120 kilometre yaptım ama durum aynı cuma gününden bu yana çalıştırmamıştım bu gün bastım çalıştı ama biraz yavaş çeviriyor. Üzerinde geçen sene alınmış delphi marka akü var. 6-8 saate şarj olur mu bu?
Yeni nesil akülerin hiçbirine su takviyesi yapılmaz. 20 gün uyumuş akü derin deşarja geçebilir ( araçta bekleme anında standby akım çeken teyp v.s. olabilir ) Araç çalıştırılınca benzinlilerde 50 amper civarı akım ile akü tokatlanır, bir iki dakika sonra 20-30 amper ile devam eder şarj. 60 amper akü olduğunu var sayarsak 30 amper ile 2 saat kesintisiz çalışması gerek aracın. Tam şarj için daha uzun süre düşük akımla şarj gerekir tüm kurşun asit akülerde. Bir kaç kez uzun soluklu seyirde akü toplanır.

Servet abi, aynısı benim başıma gelmişti. Şarj etmiştim, sonra bir daha boşalmıştı, bir daha şarj ettim, 3. boşalıştan sonra daha da tık demedi.

Ben olsam alındığı yer ile irtibata geçer, garantiden değişim talep ederdim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Teoride iyi, pratikte 4 saat kullandım bana mısın demedi, 15 dak.gazladım düzeldi :f1: yazın yolda kalınca seni arasam mı?

İyide kuzum..

Aracın ürettiği voltaj, 2000 devirde neyse 6000 devirde de o dur.. Öyle olmasa, ayda bir tüm ampulleri yenilemem gerekirdi :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Büyük ihtimalle plakalar dökülmüş dipde kısa devre yapıp hemen aküyü bitiriyor sanırım yeni bir akü almanız gerekecek...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1 yıllık akünün heleki Delphi'nin plakaları dökmek için her gün derin deşarj, aşırı şarj gerekirki onu yapacak araç yok abi.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

İyide kuzum..

Aracın ürettiği voltaj, 2000 devirde neyse 6000 devirde de o dur.. Öyle olmasa, ayda bir tüm ampulleri yenilemem gerekirdi :D

gaza bastıkça canlanan far ışıkları için ne dersin o halde abi :D

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

gaza bastıkça canlanan far ışıkları için ne dersin o halde abi :D

Hocam o alternatörden (şarj dinamosu) yada konjektörden kaynaklanan bi arıza devirle ilgisi yoktur...

1 yıllık akünün heleki Delphi'nin plakaları dökmek için her gün derin deşarj, aşırı şarj gerekirki onu yapacak araç yok abi.

Valla üstadın anlattığı kadarıyla ilk aklıma gelen sebep bu fabrikasyon hata olabilir yada taşınırken hasar görmüş olabilir, 38 yıllık elektrikçilik hayatımda neler gördüm bi bilsen...

Şuda olabilir eğer konjektör arızalı ve tam şarj etmiyorsa kısa sürede boşalabilir'ki buda büyük bi ihtimal...

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Hocam o alternatörden (şarj dinamosu) yada konjektörden kaynaklanan bi arıza devirle ilgisi yoktur...

Valla üstadın anlattığı kadarıyla ilk aklıma gelen sebep bu fabrikasyon hata olabilir yada taşınırken hasar görmüş olabilir, 38 yıllık elektrikçilik hayatımda neler gördüm bi bilsen...

Şuda olabilir eğer konjektör arızalı ve tam şarj etmiyorsa kısa sürede boşalabilir'ki buda büyük bi ihtimal...

Yanlışınız var Coşkun abi, devir arttıkça alternatör hızlı döner ve daha fazla akım üretir buda aküsü bitik aracın gaza basınca farlarının kuvvetlenmesi ile kanıtlanır bence ;)

Örneğin bir önceki aracımda sub. Woofer bas vurdukça araç düşük devirde ise motor freni yapardı yani güç alternatöre kadar giderdi akım çekilmeye çalışıldığı için sertleşir buda motor devirsiz olduğu için etkilenirdi. Emminin bahsettiği voltaj sabittir konjektör sayesinde fakat akım değişkendir

Servet abi yazmış üstüne laf söylemek düşmez ama biz aküleri 10 saat şarj ve 10 saat deşarj mantığına göre kullanırız. Örnek olarak 60ah ise 10 saatte 6 amper çekerek kullanır ve yine 6 amper ile 10 saatte şarj ederiz. Asıl 60ah açıklaması ise bu aküden 60amper çekerseniz 1 saat dayanır demek ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Yanlışınız var Coşkun abi, devir arttıkça alternatör hızlı döner ve daha fazla akım üretir buda aküsü bitik aracın gaza basınca farlarının kuvvetlenmesi ile kanıtlanır bence ;)

Örneğin bir önceki aracımda sub. Woofer bas vurdukça araç düşük devirde ise motor freni yapardı yani güç alternatöre kadar giderdi akım çekilmeye çalışıldığı için sertleşir buda motor devirsiz olduğu için etkilenirdi. Emminin bahsettiği voltaj sabittir konjektör sayesinde fakat akım değişkendir

Servet abi yazmış üstüne laf söylemek düşmez ama biz aküleri 10 saat şarj ve 10 saat deşarj mantığına göre kullanırız. Örnek olarak 60ah ise 10 saatte 6 amper çekerek kullanır ve yine 6 amper ile 10 saatte şarj ederiz. Asıl 60ah açıklaması ise bu aküden 60amper çekerseniz 1 saat dayanır demek ;)

Süha kardeşim 1978 H.E.M.L elektrik bölümü mezunuyum yaklaşık 40 senedir de elektrikçilik yaparım bize öğretilen konjektör denen parça şarj dinamosunun değişik devirlerde ürettiği elektriği 13v olarak sabitler ve aküye gönderir eğer konjektör arızalıysa elektriği sabitliyemez ve alıcılar gelen elektriğe göre performans gösterir yani ampulse ışığı azalır çoğalır çakmaksa sıgaranı yakmaz bunu önlemek için konjektör denilen cihaz kullanılır bu eskiden şarj dinamosunun dışındaydı teknoloji gelişince şarj dinamosunun içine aldılar, woofer olayına gelince bu tamamen akünün amperajıyla ilgilidir eğer akünün amperi düşükse her tarafa gücü yetmez baslar vurdukça aşırı akım çeker ve buda şarj dinamosuna etki eder dolayısıyla motoru zorlar...neyse konu uzun ama sen öle diyosan öle olsun...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Tüysüz

coskun abi verdigin bilgiler cok guzeldi. benim 60watlık arabama 100 watlık ampul taksam ne zararı olur araya bir parca konulması gereklimi. bunu neden sordum bundan onceki aracıma 100 watlık far taktım 1 ay sonra gögüs tutusuyordu duman kapladı sanayiye cektim watı fazla ampul olmaz dedi eskileri taktım gögüs kabloları ve eriyen dügme yenilendi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Burda herkes haklı ama unuttuğunuz bri nokta konjektör regülasyonu lüneer yapamaz.

Aşağıdaki grafik gibi yapar (sayılara bakmayın):

4434Fig02.gif

Bu nedenle yüksek devirde voltaj biraz yukarı çıkar. Bunun bir nedeni de sistem elektrik ihtiyacının aküden değil alternatörden karşılanma oranının değişmesidir. Alternatörden çok akım gelince taşıyıcı kablolar üzerindeki düşme de değişir.

Tam lineer çalışmaz. Alternatör her ne kadar voltaj sabitlemeye çalışsa da şarj voltajı azıcık daha yukardadır. Yeterli akımı veremiyorsa bu noktaya gelemez aşağısından servis yapar. Bu durumda şarj süresi uzar. Yüksek devride basıp sürdüğünüzde tam kapasite sisteme enjekte edildiğinden şarj miktarı da yukarı gider.

Gelelim bas vurduğunda sistemin alternatöre yüklenmesine. Bu da doğrudur arızaya işaret etmez. Akünün iç direnci sıfır olmadığı için ani isteklerde akü yerine alternatörden de çekim oluşur. Çünkü sistem voltajı araç çalışırken akü voltajından yüksektir. (ki şarj gerçekleşsin). Bu kaymak gibi birşeydir diye düşünün. Siz kaymaktan kullanınca kaymak sağlayıcısı alternatör kaymağı vermeye çalışacak ve alttakü aküye dokunmadan tüm ihtiyacı kendisi vermeye çalışacaktır. Ancak o da bayılırsa akü devreye girecektir. Bu da sistem voltajı 12 lere düşerse olur. Ki düşmez normal alternatörde.

şarj ve deşarj çevrimleri için her zaman %50-%70 heesabı yapılmalıdır. Yani 60Ah akü 10 amperde 6 saatte dolmaz. daha çok sürer. Bunu voltajın yukarı gitmesi ile hesaplamak gerekir. Düşük akımda şarj iyidir.

Elinizde aarlı koçyiğit marka vs adaptör varsa bunu önce düşük 6-7 volta getirip çakmaktan sokun aküsü bitmiş araca. Araya ampermetre ya da far lambası bağlayın. yaklaşık 3-4 amperde şarj edebilirsiniz ordan. akü doldukça ampul sönecektir azalacaktır. Ampülü seri bağlı yapın.

Ayrıca kurşun marş aküleri derin deşarja uygun değillerdir. Bir kere tecavüze uğrarlarsa namusları kirlenir.

Kurşun asit klasik aküler hiçbri zaman yarı seviyenin (60Ah için 30Ah) altına indirilmemelidir.

Akülerin özel bri teknikle şoklanarak ve içine bir tuz atılarak yenilenmesi mümkündür. Bir ara koreli bri arkadaşım bunu türkiye'ye getirelim sat diye beni sıkıştırıyordu. Ben de deget beni burda yerler diyordum.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

coskun abi verdigin bilgiler cok guzeldi. benim 60watlık arabama 100 watlık ampul taksam ne zararı olur araya bir parca konulması gereklimi. bunu neden sordum bundan onceki aracıma 100 watlık far taktım 1 ay sonra gögüs tutusuyordu duman kapladı sanayiye cektim watı fazla ampul olmaz dedi eskileri taktım gögüs kabloları ve eriyen dügme yenilendi.

Birincisi yasal olarak yasak...:)...ikincisi 60w'lık ampüle göre 100w daha fazla "akım" çekeceği için tesisatı ısıtıp zarar verebilir tesisatı güçlendirmedikten sonra bu risk her zaman var yani neticede hiç bir şey çekilen akımı düşürmez ,araya role bile koysan bu seferde role'nin tesisatını güçlendirmen lazım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Yüksek ampül tesisatta pek bir fark yaratmaz ve fakat farlarınızın kenarlarını vs eritebilir. Eski araçlarda göğüsten geçer. Yeni jenerasyonda doğrudan bağlıdır röleyle. 60w ampul 5Amperdir. 100W ise 8-9 amper.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha kardeşim 1978 H.E.M.L elektrik bölümü mezunuyum yaklaşık 40 senedir de elektrikçilik yaparım bize öğretilen konjektör denen parça şarj dinamosunun değişik devirlerde ürettiği elektriği 13v olarak sabitler ve aküye gönderir eğer konjektör arızalıysa elektriği sabitliyemez ve alıcılar gelen elektriğe göre performans gösterir yani ampulse ışığı azalır çoğalır çakmaksa sıgaranı yakmaz bunu önlemek için konjektör denilen cihaz kullanılır bu eskiden şarj dinamosunun dışındaydı teknoloji gelişince şarj dinamosunun içine aldılar, woofer olayına gelince bu tamamen akünün amperajıyla ilgilidir eğer akünün amperi düşükse her tarafa gücü yetmez baslar vurdukça aşırı akım çeker ve buda şarj dinamosuna etki eder dolayısıyla motoru zorlar...neyse konu uzun ama sen öle diyosan öle olsun...

Abi bende 2000 Ş.E.M.L. elektronik mezunuyum ardından istanbul Üni. Kontrol Sistemleri teknolojisi. Şimdiki araçlar 14.2 ile 14.7volt arası araç çalıştığında sistem içi gerilim üretiyorlar. Benim aracımda araç rölanti de iken bas vurduğunda sistemin anlık voltajı 12.8 volt'a kadar düşüyordu. Fakat devir'i max. tork da tutunca bu değer 13.9v civarında, 3000 devir ve üzerinde tutunca gerilim 14.4 ile 14.7v arasında değişiyordu. Kullandığımız akünün anlık yüke cevap verme akım dayanımı ( ccu ) 600 Amper idi yani bas vurduğunda sistemi desteklememesi mümkün değil, faradı yüksek kondansatör bağlasak bu kasma da olmayacaktı fakat uzun bas titreişimli müzik dinlediğim için anlık ve hızlı değil, yaklaşık 1sn civarında olduğu için akünün yetişememe durumu da olmuyor.

Abi beni ben öyle diyorsam öyle olsun diye değil hatamız var ise öğrenelim yanlışları silelim diye yazdım yoksa tecrübeye sonsuz saygım her daim vardır.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Akü denilen zamazingonun dolması, boşalması kimyası küçük bir dünyadır aslında. Ve hiç bir otomotiv firması alternatöre ; Kardeşim, bu akü 80 Ah. 81 ah olursa kayışını koparır, bilyeni dağıtırım, adam gibi doldur, dedirtemiyor.

Allah kahretsin otomotivden yine önde olduğumuz bir noktaya değindim :)

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Abi beni ben öyle diyorsam öyle olsun diye değil hatamız var ise öğrenelim yanlışları silelim diye yazdım yoksa tecrübeye sonsuz saygım her daim vardır.

Teşekkür ederim nezaketin için ancak benim bildiğim daha doğrusu daha önce başıma gelipde oto elektrikçi abimde'ki deneyimlerim sonucu böyle bir vaka karşısında problem konjektörden kaynaklandığı için değişir ve sorun giderilir eğer voltaj devre göre üretilip tesisata verilse devir düştüğünde farlar azalır gaza bastığında aydınlanırr geceleri ortalık panayır alanına döner öyle değil'mi... :D...yani sonuçda üretilen elektrik bi şekilde kontrol altına alınmalı buda şarj dinamosu devresi üzerindeki konjektör ile sağlanır diye biliyorum aksi taktirde devir değiştikçe motora bağlı olan şarj dinamosununda üreteceği voltaj da değişir...

http://trftescil.iem.gov.tr/MotorBilgisi.asp

Konjektör (regülatör), alternatörün ürettiği elektriğin volt ve akımını ayarlar. Aracın devri arttıkça alternatörden çıkan akım ve voltajı ayarlar, tesisata ve aküye gönderir.

Eski tip dıştan motor havuzuna konan konjektör...

konjektor_151rs.jpg

Yeni tip şarj dinamosunun içine konan konjektör

ŞARJ%20DİNAMO%20KONJEKTÖRÜ(2).JPG

yada...

big_49353193ij7.jpg

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Arkadaşlar aracım 20 gün civarı çalıştırmamıştım ve üzerindeki delphi marka 1 yıllık akü biraz boşalmış ortalama kaç saatte şarj olur bu akü?

Akünün kapasitesine ve şarj etme şartlarına bağlı düşük amper uzun süre yada yüksek amper kısa süre ancak kısa sürede şarj edilen akü daha çabuk biter, ne kadar az amper uzun süre şarj o kadar dayanıklı olur...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

benim yazdıklarımı okudunuz mu?

Ben okudum ama zaten biliyordum Hocam ( çok ukela öğrenci olurdum okusam :) )

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ben okudum ama zaten biliyordum Hocam ( çok ukela öğrenci olurdum okusam :) )

Ukelası en makbulüdür.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...