İçeriğe Yönlendir

Akü Dolum Süresi


Yakup Amanvermez

Recommended Posts

Süha Demirtaş

Teşekkür ederim nezaketin için ancak benim bildiğim daha doğrusu daha önce başıma gelipde oto elektrikçi abimde'ki deneyimlerim sonucu böyle bir vaka karşısında problem konjektörden kaynaklandığı için değişir ve sorun giderilir eğer voltaj devre göre üretilip tesisata verilse devir düştüğünde farlar azalır gaza bastığında aydınlanırr geceleri ortalık panayır alanına döner öyle değil'mi... :D...yani sonuçda üretilen elektrik bi şekilde kontrol altına alınmalı buda şarj dinamosu devresi üzerindeki konjektör ile sağlanır diye biliyorum aksi taktirde devir değiştikçe motora bağlı olan şarj dinamosununda üreteceği voltaj da değişir...

http://trftescil.iem...otorBilgisi.asp

Konjektör (regülatör), alternatörün ürettiği elektriğin volt ve akımını ayarlar. Aracın devri arttıkça alternatörden çıkan akım ve voltajı ayarlar, tesisata ve aküye gönderir.

Eski tip dıştan motor havuzuna konan konjektör...

Yeni tip şarj dinamosunun içine konan konjektör

yada...

Güzel abim benim anlatmak istediğim voltaj değil akım idi ama neyse artık ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Ama hep fırça yiyordu hocalarından.

Bilmeyen hoca fırçalar.

Şurdan Yük Regülasyonu ve Hat regülasyonu tanımlarını okuyunuz ve regülatörlerin öyle dümdüz voltaj veremediğini anlayınız (notlar pek güzel yazılmamış ya yine de anlatır):

http://eee.ktu.edu.t...gulatorleri.pdf

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Tüysüz
(düzenlendi)

sayın elektrik dehalarım size nacizane bir soru sormak isterim. 120 watt - 0.1 amper calısan rolemi bagajda bulunan stop-sinyal-sis-bagaj- yada geri vites elektriginden hangisinden almalıyım ki sigortam atmadan ve kablolarım yanmadan bu roleyi saglıklı calıstırabileyim. yada direk akuden mi kablo kalabalıgı yaparak cekmeliyim. simdiden tesekkurler

tarihinde Mehmet Tüysüz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

W= V x A

120 = V x 0.1

120 / 0.1 = 1200volt eder ki büyük bir sıkıntı var :)

sayın elektrik dehalarım size nacizane bir soru sormak isterim. 120 watt - 0.1 amper calısan rolemi bagajda bulunan stop-sinyal-sis-bagaj- yada geri vites elektriginden hangisinden almalıyım ki sigortam atmadan ve kablolarım yanmadan bu roleyi saglıklı calıstırabileyim. yada direk akuden mi kablo kalabalıgı yaparak cekmeliyim. simdiden tesekkurler
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...