Atilla Oğuz Tan 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 Herkese hayırlı akşamlar. Yaklaşık bir aydır kapılarımızı elle kitliyoruz. Sinir bozucu bi durum. Açılırken kumanda çalışıyor yalnız kapatmak için bastığımız düğmede tık yok. Sadece alarmı devreye sokuyor. Önce şoför kapısındaki kilit düğmesi bozuldu. Kilit açma düğmesi ve diğer her şey çalışır durumda. Temassızlık dedim geçtim. Sonra ön yolcu kapısındaki gitti, yine diğer her şey çalışır durumda.. Sonra bagaj kapısındaki kilitleme düğmesi gitti. Bu gidip gelmeler yaklaşık bir hafta arayla oldu. Forumdaki bazı elektrik arızaları konularına baktığımda ilgili olabilecek arızalara rastladım. Mesela akü sorunu yaşadık ciddi biçimde. Kapılar açık kaldığında iç ışıklar yanıyor ya hani. Es kaza motor kapalıyken bir dakika kadar açık kalsın kapılar, hemen akü takviye istiyor. O yüzden iç ışıklarımızı motoru kapatmadan kapatıyor, motoru çalıştırdıktan sonra açıyoruz. Kendi kendimize bi takım refleksler geliştirdik Bazen arabada hiç sorunsuz bırakıyoruz ertesi sabah akü bitmiş ve aynı şekilde takviyeyle çalıştırıyoruz. Sol ön farımız bazen yanmıyor. Uzunları yakıp kapayınca yanmaya devam ediyor. Bazen sol arka stop lambamız yanmıyor, bi iki kere vurunca çalışıyor arka sileceğimiz ve cam ısıtıcımız aracı satın aldığımızdan beri çalışmıyor. İşin kötü yanı aküde %70 performans gözüküyor. Ne zaman değiştiği konusunda hiç bi fikrim yok akünün... Aklıma ilk gelen elektrik kaçağı falan. Ama sorduk soruşturduk imkansız dediler. Hiç bi şey anlamadım ben bu durumdan... İlginç olan bir aydır aküyü takviye etmiyoruz. Bir şey daha fark ettim ki aracı yaklaşık 24 saat kullanmayınca akü takviye istiyor. Çünkü şu son bir aydır yoğun olarak kullanıyoruz. Yani sürekli dinamo şarj ediyor. Ama arabamızın bulunduğu yerdeki inşaat çalışmasından dolayı yoğun olarak kullanamazken sürekli takviye gerekiyordu. Yani durduğu yerde şarjı bitiyor. Farkındayım biraz uzun oldu Allah affetsin beni artık umarım anlaşılır olmuştur. Saygılar... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 merkezi kilit modülü gibi, ilk sinyalini, arka arka silecek ve rezistans ile vermiş aslında takviye yapmak da sakıncalıdır bu motorda, benzin hortumu bile yarılabilir, beyin uçabilir, doğru takviye yapılmaz ise, Escort cfi da aynıdır, risklidir sık takviye Yorum bağlantısı
Atilla Oğuz Tan 29 Kasım 2012 Yazar Paylaş 29 Kasım 2012 Özenle her kullanımdan önce kontrol ediyorum akıntı vs. olmuş mu diye şu güne kadar çok şükür bir şey yok Allah korumuş. Sık takviyenin sıkıntılı olduğunu çok geç olmadan öğrendik. Peki durumun daha da vahimleşmemesi için ne önerilir acep Osman ustayı görmesi mi lazım merkezi kilit modülünden ötürü? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 ford yetmez, explorerdan anlayana götürün de kasap gibi biçmesinler tercih sizin, Osman anlar mı? biraz anlıyor Yorum bağlantısı
Emre Olgum 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 atilla kardeşim bu konuda en muzdarip olmuş kişilerden biriyim 11 ayda 3 tane sıfır akü değiştirdim aracım 18 saat çalışmadan kalsa hemen aküsü bitiyordu sıfır olmasına rağmen sonra anladık ki değiştirdiğim duble teybi yanlış bağlamışlar araç kapalı bile olsa ha bire aküyü yiyormuş şimdi teybi marş anahtarına bağladık sorun gitti Yorum bağlantısı
Atilla Oğuz Tan 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 atilla kardeşim bu konuda en muzdarip olmuş kişilerden biriyim11 ayda 3 tane sıfır akü değiştirdim aracım 18 saat çalışmadan kalsa hemen aküsü bitiyordu sıfır olmasına rağmen sonra anladık ki değiştirdiğim duble teybi yanlış bağlamışlar araç kapalı bile olsa ha bire aküyü yiyormuş şimdi teybi marş anahtarına bağladık sorun gitti Emre abi ben tamı tamına anlamadım ama Çağlar abinin dediği biraz farklı sanki? Araca sonradan bağlanan yalnızca teyp var ama bu sorunlar teybi taktırmadan önce de vardı. Hani diyeceğim ki sonradan takılan herhangi bi şey buna yol açtı. Ama sonradan takılan hiç bi ek mekanizma yok. Çok sinir bozucu ama değil mi bu elektrik arızası mevzuu?ford yetmez, explorerdan anlayana götürün de kasap gibi biçmesinler tercih sizin, Osman anlar mı? biraz anlıyor Birazcık abi.. Çok az ama Yorum bağlantısı
Burak Cora 30 Kasım 2012 Paylaş 30 Kasım 2012 ufak bi araç olsa hemen anlatırdım ama bu aracın neyi nerde bulmak zor bence motor bölümünde elini içeri sokacağın bir yer yok düşün kornanın sesini sevmiyorum güzel bişeyler taksak dedim kornaya ulaşamadım ki nerde hala bilmiyorum sadece sesin geldiği yeri tahmin ediyorum ) Yorum bağlantısı
Atilla Oğuz Tan 30 Kasım 2012 Yazar Paylaş 30 Kasım 2012 ufak bi araç olsa hemen anlatırdım ama bu aracın neyi nerde bulmak zor bence motor bölümünde elini içeri sokacağın bir yer yok düşün kornanın sesini sevmiyorum güzel bişeyler taksak dedim kornaya ulaşamadım ki nerde hala bilmiyorum sadece sesin geldiği yeri tahmin ediyorum )Bence güzel olan o zaten ya elletmiyor herkese seviyorum boğacığımı : )) Yorum bağlantısı
Barış Tülis 1 Aralık 2012 Paylaş 1 Aralık 2012 (düzenlendi) Dostum bu aracın her donanımı elektrikle çalışıyor.Dolayısıyla aküye ihtiyaç büyük.Zaten alternatörün amperini görünce oha demişliğim vardır.100 amper civarıydı yanılmıyorsam. Benim aracımda da aynı sıkıntı olmuştu.Hergün bindiğim zaman bir sorun yoktu.Ancak bayram dolayısıyla bir iki gün binmedim.Tekrar çalıştırmam gerektiğinde akümün bittiğini gördüm.Akü değişiminden sonra sorun Önce kutup başlarını kontrol edin.Oksitlenme yüzünden akım geçmiyor olabilir.Kutup başlarını söküp tel fırça ile temizleyin.Kaynar suda dökebilirsiniz..Daha sonra akünüzün elektrolit seviyesini kontrol edin.Azalmış,bitmiş olabilir... Eğer düzelmezse akü değişimi gerekiyordur.Bu arada Alternatörün şarj akımını ölçtürün.Akünüz kaç yıllık? 1 Aralık 2012 tarihinde Barış Tülis tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Atilla Oğuz Tan 1 Aralık 2012 Yazar Paylaş 1 Aralık 2012 Dostum bu aracın her donanımı elektrikle çalışıyor.Dolayısıyla aküye ihtiyaç büyük.Zaten alternatörün amperini görünce oha demişliğim vardır.100 amper civarıydı yanılmıyorsam.Benim aracımda da aynı sıkıntı olmuştu.Hergün bindiğim zaman bir sorun yoktu.Ancak bayram dolayısıyla bir iki gün binmedim.Tekrar çalıştırmam gerektiğinde akümün bittiğini gördüm.Akü değişiminden sonra sorun Önce kutup başlarını kontrol edin.Oksitlenme yüzünden akım geçmiyor olabilir.Kutup başlarını söküp tel fırça ile temizleyin.Kaynar suda dökebilirsiniz..Daha sonra akünüzün elektrolit seviyesini kontrol edin.Azalmış,bitmiş olabilir... Eğer düzelmezse akü değişimi gerekiyordur.Bu arada Alternatörün şarj akımını ölçtürün.Akünüz kaç yıllık? Fikirleriniz için çok sağolun. İlk önce kutup başlarındaki oksitlenmeleri kontrol edeceğim daha sonra da elektrolit seviyesini kontrol edeceğim. Yanlış hatırlamıyorsam babam üç farklı yerde ölçtürdü ve üçünde de %70 üzeri performans çıktı. Akünü kaç senelik olduğu konusunda bi fikrim yok. Ama benim fikrim bu sorunların aküden biraz daha ciddi bi şeyler olduğu... Önlerde sis farı bağlantısı var bilirsiniz orjinallerde yok. Bu tesisat bana pek sağlam gibi gelmedi. Sorun sonradan çekilen sis farı tesisatında olabilir mi? Yorum bağlantısı
Burak Cora 1 Aralık 2012 Paylaş 1 Aralık 2012 ama bende orjinal sis vardı nasıl olmaz ki boğacık iyi olmasına iyide çok nazlı iki gün binme hemen küsüyo adama bu kadar naz Sahip usandırır Yorum bağlantısı
Atilla Oğuz Tan 2 Aralık 2012 Yazar Paylaş 2 Aralık 2012 Babam demişti ki "Amerikan arabası almak iki kaynana, yedi çocuk, bi karı, üç de kuma almak gibidir. Çok derdi vardır ama hiç birinden vazgeçemezsin" Yanlış hatırlamıyorsam bizim öndeki sis farları orjinal olarak yok. Sonradan çekilen sistemlerde de uzunlarla beraber yanıyor genelde. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Aralık 2012 Paylaş 2 Aralık 2012 sis farı vardı ama kırıldı vs., benzerinin takmışlardır, ancak zaten orjinalde de uzunlarla beraber yanar Yorum bağlantısı
Yalçın Demir 5 Aralık 2012 Paylaş 5 Aralık 2012 selam arkadaşlar benim araçta bir haftadır kendi kendine kapıları kilitliyor ve açıyor kumandadan kılıtlemiyor araç kafayı yemiş gibi davranıyo.. kapıyı anahtarla kitliyorum vede aküyü sıfır aldım aküm 1 haftalık akü.. geçenlerde sis lambası düğmesi bozulmuştu onun yerine başka bir düğme takmaya çalıştım bir kaç kez sigorta attı şase yaptırdım bunun bir zararı olmuşmudur.. teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Aralık 2012 Paylaş 5 Aralık 2012 anahtarla kitleyip siz uzaklaştıktan sonra açılıyor mu? yoksa yolda giderken mi kiyleyip açılmaya başlıyor Yorum bağlantısı
Yalçın Demir 5 Aralık 2012 Paylaş 5 Aralık 2012 yolda giderken kilitlenip açılıyor çağlar abi.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Aralık 2012 Paylaş 5 Aralık 2012 önce soldaki tikleme düğmesini soketi çıkarılıp bakılmalı, hala devam ediyor mu? Yorum bağlantısı
Yalçın Demir 8 Aralık 2012 Paylaş 8 Aralık 2012 çağlar bey araçtan kontağı kapatıp indikten sonra veya inmeden aracın içerisinde kontağı kapattığım zaman araç kendisi kapıları kiltleyip açıyor beş on defa tekrarlıyor ve sonra kendisi duruyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Aralık 2012 Paylaş 8 Aralık 2012 saki bir kapıda sorun var, orayı algılamayınca kafası karşıyor gibi? Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 8 Aralık 2012 Paylaş 8 Aralık 2012 Arka bagaj kapağımda aynı sorun olmuştu. Elektrikçiye hallettirmiştim. Standart sorun gibi bu zıkkım Yorum bağlantısı
Atilla Oğuz Tan 8 Aralık 2012 Yazar Paylaş 8 Aralık 2012 Arka bagaj kapağımda aynı sorun olmuştu. Elektrikçiye hallettirmiştim. Standart sorun gibi bu zıkkım Abicim nasıl oldu bu sorun ve nasıl düzeltildi, bizimkiyle yakın bi problem olabilir mi? Ayriyeten bugün akü aldık 72amper İnci akü. 135 telecik.. Şu akü bitme sorunundan dolayı hani... Bizim araçlardaki ters kutup oluyormuş, adamların elinde de kalmamış uğraştık ettik uydurduk bi şekil amcamla. : )) velhasıl canavar gibi çalışıyor çok şükür. Haftaiçi de inşallah sonunda Osman ustayı göreceğiz Çağlar abinin dediği merkezi kilit modülünden, rezistanstan, arka silecekten ve bi iki problemden daha ötürü. Merak ettim yahu ne çıkacak :/ üzülüyorum boğacığıma kör topal gidiyor gibi Yorum bağlantısı
Yalçın Demir 8 Aralık 2012 Paylaş 8 Aralık 2012 (düzenlendi) arkadaşlar benim aküm sıfır daha yeni 95 amper yeni aldım aküde sorun yok .....aracımla yoldan gelince aracı stop edip araçtan indiğim zaman araç kendi kendine kapıları 5 10 defa kilitleyip kilitleyip açıyor kendi kendine.. bir süre sonra kendi duruyor..benim korkum benim araç full bir araç eddie bauer ve çok fazla beyin var elektronik aksamı çok beyin falan yanması olabilirmi acaba.. 8 Aralık 2012 tarihinde Yalçın Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Aralık 2012 Paylaş 8 Aralık 2012 merkezi kilit modülü var, bu yanarsa zaten kendini bayağı belli eder, bence bir switch sorunu bu Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 8 Aralık 2012 Paylaş 8 Aralık 2012 arkadaşlar benim aküm sıfır daha yeni 95 amper yeni aldım aküde sorun yok .....aracımla yoldan gelince aracı stop edip araçtan indiğim zaman araç kendi kendine kapıları 5 10 defa kilitleyip kilitleyip açıyor kendi kendine.. bir süre sonra kendi duruyor..benim korkum benim araç full bir araç eddie bauer ve çok fazla beyin var elektronik aksamı çok beyin falan yanması olabilirmi acaba.. Kapı kilitlerine baktırınız. Kesin birinde sorun var. Yorum bağlantısı
Yalçın Demir 8 Aralık 2012 Paylaş 8 Aralık 2012 (düzenlendi) arkadaşlar hepinize çok teşekkürederim yardımlarınız için... pazartesi bi kilitci ustaya giderim artık.. aslinda bir sorunum daha var ama bilemiyorum burada yazmam doğru olurmu... bende bir de 98 lincoln navigator var onun da kalorifer pek sıcak hava vermiyor ne soğuk ne sıcak ılık .. biraz araştırdım aracın kalorifer radyatoru değişmesi lazım dedi bir usta.. fakat işin acayip tarafı bu radyator aracın ön göğüs kısmını komple sökmeyince değişmiyor.. sizce başka bir sorun varmıdır bu sorun başka nerelerden olur.. teşekkürler.. 8 Aralık 2012 tarihinde Yalçın Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts