Gökhan Kaya1 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 Merhaba arkadaşlar. Muhtemelen suyu biraz eksik olduğu için su eklediğim bir gün kapağı takmayı unuttum veya kapak kendiliğinden attı. Bugün antifriz koydurmak için ustaya gittiğimde kapağın yerinde olmadığını gördüm. Muhtemelen 1 aydır kapak yok. İçinde idare edecek kadar su duruyor. Kapağı açık olarak bu kadar süredir aracın gidiyor olmasının araca zararı var mıdır? Varsa ne olabilir ? Az sonra internetten sipariş vermeyi düşünüyorum fakat hangisi 2006 C-Max'e uygun bilemedim. Bakıp yardımcı olursanız sevinirim. http://www.yedekparcabizde.com/ford-focus-radyator-yedek-su-depo-kapagi-1998-2005-7506.html http://www.parcatreni.com/focus-radyator-su-depo-kapagi-2006-2011-69280.html İkisinde de C-Max yazmıyor ama aynıdır diye düşünüyorum. Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 1 aydır soğutma suyu kapağı yok ve motor sağlam??? Kurban kestirin, milli piyango alın, o kapak olmadan motoru çalıştırmayın aslaa, taksi ile yedek parçacıya gidin kapağı alın ve takın 5 Yorum bağlantısı
Gökhan Kaya1 3 Aralık 2012 Yazar Paylaş 3 Aralık 2012 1 aydır soğutma suyu kapağı yok ve motor sağlam??? Kurban kestirin, milli piyango alın, o kapak olmadan motoru çalıştırmayın aslaa, taksi ile yedek parçacıya gidin kapağı alın ve takın Cevap için teşekkürler. 1 Ay içinde yaklaşık 600 Km yol gittim. Herhangi bir hararet sorunu da yaşanmadı araçta. Acaba bu radyatör kapağının yeni yakın düştüğünü mü gösterir ? ( Radyatörde hala 4 parmak kadar su var ) Eğer 1 ay önce düşmüş olsa içinde suyun kalmamış olması gerekmez miydi ? İçinde su hala olduğu için motora herhangi bir zarar vermemiştir diyebilir miyiz? Yoksa kapağın suyun dışarı kaçmasını önlemekten başka işlevleri de mi var? İzleyen diğer arkadaşlar da yorum yaparsa sevinirim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 Kapak sistemdeki basıncı ayarladığı için, kaynama noktasını yukarı çeker. Tabi ısınan suyun buharlaşmasını da önler. Yorum bağlantısı
Gökhan Kaya1 3 Aralık 2012 Yazar Paylaş 3 Aralık 2012 Kapak sistemdeki basıncı ayarladığı için, kaynama noktasını yukarı çeker. Tabi ısınan suyun buharlaşmasını da önler. İçinde su hala durduğuna göre ? Motor zarar görmemiştir diyebilir miyiz? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 İçinde su hala durduğuna göre ? Motor zarar görmemiştir diyebilir miyiz? Mantık olarak diyebiliriz ancak en acilinden kapak takın. Sakın böyle gezmeyin derim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 Motordaki suyun damardaki kandan farkı yoktur... Motor çalışırken basınçlıdır, ısınınca genleşir... Zaten o kabın adı da genleşme kabıdır.. Genleşebilsin diye bir kısmı boş bırakılır... Aracınız dizel olduğu ve geç ısındığı için, muhtemelen motor ısınmadan varacağınız yere varmışsınızdır... http://www.fordburada.com u arayın, Alper Bey'e şasi numaranızı verin, şasi numaranıza göre doğru kapağı gönderir size.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 1 aydır bu şekilde dolaşılmazı bana teknik olarak imkansız geliyor, tesadüf ama buhafta sonu, 100km içinde conta yakmış olan ford var serviste, suyunu kontrol ediyorlar, kapağı sıkmıyorlar, yolsa düşüyor ve conta yanıyor, benzinli motor, riski elbette dha yüksek olan. Bundan sonrası önemli, derhal tedarik edin ve takın Yorum bağlantısı
Gökhan Kaya1 3 Aralık 2012 Yazar Paylaş 3 Aralık 2012 Herkese teşekkürler. Yarın ilk iş olarak yeni kapak almaya çalışacağım. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 4 Aralık 2012 Paylaş 4 Aralık 2012 Geçmiş olsun.Bence o kapak yeni düşmüştür...2-3 gün falan ancak olmuştur. Yorum bağlantısı
Gökhan Kaya1 4 Aralık 2012 Yazar Paylaş 4 Aralık 2012 Geçmiş olsun.Bence o kapak yeni düşmüştür...2-3 gün falan ancak olmuştur. Ben de öyle düşünüyorum artık Bugün kapağı temin ettim tavsiyeleriniz üzerine. Teşekkürler herkese... Yorum bağlantısı
Recommended Posts