Süha Demirtaş 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 Abi aracın elektrik devresi 6 v lambalar falan hepsi 6v işte :)Daha nasıl anlatıyım bilemedim ki Ya bu v kavramı otomobil piyasasında değişik canım farkında değil misin 6 volt yazaydın anlardık Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 Başlıktaki sıkıntı başkalarının görmesi ise.. Sadece üyelerin görebileceği bir bölüme alabilirim konuyu.. ? Yorum bağlantısı
Çelik Meydanlık 3 Aralık 2012 Yazar Paylaş 3 Aralık 2012 Tam gaz yapıldığında gerilimde bir çökme veya anlık çökme yaşanmıyor ise, bu durum aracın yeterli gerilim ve akımı o anda sorunsuz olarak karşıladığını gösterir. Bende diyorum ki buji ve enjektörler max. devirde bile rölanti devrinde üretilen akım ve voltaj ile çok rahat beslenir. Elinizdeki motor kaç bin devir çeviriyor 600 R motoru ise 13 bin devir olması lazım red-line ı doğru mu ? 1000cc lik bir motor 13bin devir çevirirken 600cc lik motorlar nispeten biraz daha devirliler. 14500-15000 devirleri görebiliyor. Bizim motordaki tek sıkıntı normalde 600f standart bir motosiklet üzerindeyken her bir silindirin 37mm çapında boğazı vardır. Bizim katılacağımız yarışmayı düzenleyen kuruluş boğaza bir kısıtlama getirmiş. Hava 20mm çapındaki bir boğazdan 4 silindire dağılıyor. Motorun çıkabildiği devir çok değişmezken takdir edersiniz ki o devirlerde alabildiğimiz tork ve güç muazzam şekilde düşüyor. Başlıktaki sıkıntı başkalarının görmesi ise.. Sadece üyelerin görebileceği bir bölüme alabilirim konuyu.. ? evet daha iyi olabilir aslında. teşekkürler Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 3 Aralık 2012 Paylaş 3 Aralık 2012 bir tane 600f motoru teknik bilgisi aldım 12.500devir max 110hp diyor yani dediğim üzere devir saatinde red-line ı 13 bindir Hava giriş çıkışını kısmak sıkıntılı aynı hava kanalından hava debisi yükseltmek serbest mi ? Turbo ? izin yok mu ? Aynı mantık da ilerlemişiz Ya da çağlar abinin bir zamanlar kullandığı nano charger Yorum bağlantısı
Çelik Meydanlık 4 Aralık 2012 Yazar Paylaş 4 Aralık 2012 bir tane 600f motoru teknik bilgisi aldım 12.500devir max 110hp diyor yani dediğim üzere devir saatinde red-line ı 13 bindir Hava giriş çıkışını kısmak sıkıntılı aynı hava kanalından hava debisi yükseltmek serbest mi ? Aynı mantık da ilerlemişiz Ya da çağlar abinin bir zamanlar kullandığı nano charger turbo kullanılması düşünülüyor. burada 14000çeviren bir f4i videosu var Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 4 Aralık 2012 Paylaş 4 Aralık 2012 Sizin kullandığınız motorun teknik verilerini alabilir miyiz Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 4 Aralık 2012 Paylaş 4 Aralık 2012 Aynısını bizim okulda yapıyor bildiğimiz honda 600 r motorsiklet motoru galiba abi.. bu mudur ? http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbr_600_f_1999.php Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Aralık 2012 Paylaş 4 Aralık 2012 Yüksek devir çevirebilen motorda enjektörlerin çok seri açılıp kapanabilmesi için gerilimin yüksek tutulması ve çok hızlı anahtarlama gerekir. Başka türlü saniyede 40 kere açık kapama zor olur. Aküyü, starter yerine sabit tesis aküsü ile değiştirirseniz daha uzun soluklu stabil gerilim elde edersiniz. Mevcut starter aküleri çok fazla olmayan ama sürekli akım verecek karaktere sahip değiller. Yorum bağlantısı
Çelik Meydanlık 4 Aralık 2012 Yazar Paylaş 4 Aralık 2012 bu mudur ? http://www.bikez.com..._600_f_1999.php Sizin kullandığınız motorun teknik verilerini alabilir miyiz vermiş olduğunuz linkteki motor f3. Bizim yarış aracında kullanılan motor ise f4i motoru. Teknik özellik bakımından üç aşağı beş yukarı aynılar. Hatta f4i nin torkunun biraz daha düşük olması lazım. Kenan Sofuoğlu'nun yarışlarda kullandığı motorsikletin motoruymuş zaten. Otam'daki dyno testinde 65-70 bg civarı bir güç üretildiği görülmüş. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 4 Aralık 2012 Paylaş 4 Aralık 2012 600 f4i içinde 12.500 devir @ 110hp ve 10.500 devir @ 65NM görüyorum. Dyno da ki güç teker gücümü motor gücü mü ? Yorum bağlantısı
Çelik Meydanlık 4 Aralık 2012 Yazar Paylaş 4 Aralık 2012 600 f4i içinde 12.500 devir @ 110hp ve 10.500 devir @ 65NM görüyorum. Dyno da ki güç teker gücümü motor gücü mü ? Bu değerlerin tekerlek gücü olması lazım .Yalnız bunlar bana söylenen değerler sizi yanıltmak istemem. İlk aracın yapımı tamamlandığında ben Liseye yeni başlamıştım Autoshow'da sizinle mi konuşmuştuk? O araç neydi çekiş kontrol sistemi olan, şasi gösterdiler bu daha hafif olacak dediler? Siz orada mıydınız? evet ben oradaydım. Sporsorlarla anlaşıldığı takdirde yeni bir şasinin yapılması söz konusu. Çekiş kontrol sistemi ve ESP gibi yardımcıların yeni araca yapılması planlanıyor. Yorum bağlantısı
Burak Cora 5 Aralık 2012 Paylaş 5 Aralık 2012 bu konu çok değişik boyutlara gidiyor evet alternatörü devreden çıkarmak mümkün fakat bu araça bir beyin ve biraz daha büyük bir akü gerektirir zira aynı verim konusunda istediğiniz çıkmaz zadece araca koyacağınız extra beyin üzerinde belirli aralıklarda alternatörü devreye sokacak bir yazılım tasarlamanız ve fazla güç kaybına uğramadan aynı işi görebilmeniz gerekmektedir kolay gele Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Tam benlik konuymuş bu. Son durum nedir bilen var mı? Yorum bağlantısı
Recommended Posts