Gökhan Görücü 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 dizel araçta sente atlanmışsa belirtileri nedir ve nasıl anlaşılır bilgisayara falan bağlanırsa orada belli olurmu Yorum bağlantısı
Gökhan Görücü 16 Aralık 2012 Yazar Paylaş 16 Aralık 2012 bilemiyorum ama varmı yok mu başka türlü anlaşılmazmı Yorum bağlantısı
Murat Dere 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Çekişten düşer, vuruntu yapar. Sente atlandıysa zaten sorun çok büyüyebilir, pahalıya mal olabilir; can ve mal anlamında. Yüksek hızlar bu durumda daha tehlikelidir. Bir an önce kontrol ettirmenizde ve aracı bu şekilde kullanmamanızda yarar var. Yorum bağlantısı
Uğur Gül 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Sente atlama ne demek konuyu biraz açalım Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Sente atlama ne demek konuyu biraz açalım Kabaca sübapların çalışma ayarıdır yani aynı anda çalışmalarını engellemektir amaç emme ve egzoz zamanlarını ayarlamak ve pistonlar yukardayken sübapların piston kafasına çarpmasını önlemek buna egzantrik ayarı da derler... Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Murat bey'e katılıyorum araç düzgün çalışmaz zira emme egzoz zamanları bozulur dolayısıyla çalışma düzenide bozulur hatta denk gelirse piston üst ölü noktadayken kapanan sübap çubukları piston kafasına vurup vuruntu yapar... Yorum bağlantısı
Engin Özarı 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Sente ayarı bozulan bir motor zamanlamayıda şaşırdığından çekiş yakıt sarfiyatı ve patlama zamanı değişimleriyle sarsıntılı çalışarak randıman düşüşüne neden olur. Zamanlada motorda ciddi sorunlar açar. Yorum bağlantısı
Serhat Böcek 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Sente durumunda sübapların tam kapalı olması gerekirken ayarın sıkı olmasından dolayı açılan sübap silindiri az miktar boşaltır ve titreme oluşur veya gevşek olması zamanında açılması gereken sübap aradaki boşluk nedeniyle geç açılır ve yine yetersiz çıkış ve giriş oluşur ses ve titreme oluşur.Sente yani sübap ayarı aracınızın motoru için hayati öneme sahiptir.Eğer sübap sesi şık şık şeklinde duyulur ,biri birine çok hızlı çarpan iki metal sesi geliyorsa ,motorunuz çekmiyorsa ,çok yakıyorsa sübap ayarınız gevşek olabilir. Eğer motorunuz gaza bastığınız halde sanki birisi geri çekiyormuşcasına zorlanıyorsa ,gaz yemiyorsa ,çok yakıyor ve hızlanamıyorsa ,yokuş aşağı viteste iken serbest bıraktığınızda olması gerekenden az hızlanıyorsa ve sabahları zor çalışıyorsa sübap ayarınız sıkı olabilir. Yorum bağlantısı
Gökhun Batur 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 Sarsıntılı çalışır, sesi sağlıklı dizellerinkinden çok farklı, yüksek ve düzensiz olur. Ekonomik olarak da epey yara açar. (206hdi ile başıma geldi,tecrübeyle sabit.) Yetkisiz ellerde yapılmaya çalışılması herşeyi daha da berbat eder. Dizelleri bu yüzden sevemedim zaten. Üstadından başkası ellemeyecek dizeli... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Aralık 2012 Paylaş 16 Aralık 2012 dieselde sente atlamışsa, foruma yazabilmek için bilgisayar bile açamadan servise koşarsınız, çıkan seslerden dolayı 5 Yorum bağlantısı
Recommended Posts