Adem Cengiz 19 Mayıs 2008 Paylaş 19 Mayıs 2008 Arkadaşlar, yeni aracımla Ankara yapıp döndüm. İlk 1000 km tamamlandı. Ortalama Sürat: 110 km /saat ( Maksimum 180 km/saat hıza kısa sürelerle çıktım ) Yola çıkmadan Depoyu Total 97 Oktan Excellium ile doldurttum. Dönüşte Opet 95 Oktan doldurttum. Total 97 Oktan yakıt hiç dayanmadı, anormal çok yaktı, belki ilk 500 km olduğundan da olabilir. Ama ne olursa olsun, İlk yolculuğumda gözümü Yakıt Deposu ibresinden ayıramadım, o kadar hızlı iniyordu ki, neredeyse Ankara'ya varıncaya kadar 3/4 depo harcadım. Opet 95 Oktan ile dönüş yolunda tüketim değerleri makul seviyelere indi.Dönüş yolu ise neredeyse 2/4 depo ile tamamlandı. Toplam 970 km yol yaptım. Ortalama yakıt tüketimi:(Yol Bilgisayarı) Giderken 7,8 lt/100 km Dönüşte 6,8 lt/100 km Toplam Gidiş Geliş Ortalama: 7,3 lt/100 km Sonuçta ilk yolculuğumdaki aşırı tüketim 97 Oktanlı Excellium kaynaklı mı, Motorun henüz ilk 1000 km içinde olmasından mı bilemiyorum... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 19 Mayıs 2008 Paylaş 19 Mayıs 2008 850 m. rakım farkındandır. Aslında ben otoyolu memlekete giderken Ankara - Yeniçağ arası kullanıyorum.Ankara ya dönüş yolu fazla yokuş aşağı gibi geliyor bana.Rampalar hep iniş yönünde sanki.Ya da bana öyle geliyor. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 19 Mayıs 2008 Paylaş 19 Mayıs 2008 Ayarlansa da hissedilir bi fark oluşmuyor/hissedemedim. 2.0 focusta denedik,fazldan para dışında +/- birşey olmadı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Mayıs 2008 Paylaş 19 Mayıs 2008 İstanbul dan Ankara ya gidiş ile dönüş arasında tüketim farkı oluyor. S-max bölümünde detaylı bir yazım var. Ankara ya giderken daha fazla yakıyor. Rakım yüzünden. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Mayıs 2008 Paylaş 19 Mayıs 2008 Wds vb. cihazlarda, menulere grince oktan ayarı var. Sonuçta basitçe bir ateşleme zamanı değişikliği yapıyor o kadar. Yoksa ayar layınca beygir vs. kazanımı söz konusu değil. Oktana göre vuruntuyu engelliyor. Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 19 Mayıs 2008 Paylaş 19 Mayıs 2008 ankara yolundan dönerken rüzgarı arkanıza alıyorsunuz , az tüketiyorsunuz Yorum bağlantısı
Sinem Türkcan 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Merhaba; Aracıma gecen gün yağ koydurttum , fakat kontrol ettigimde üstteki max seviyesinin cok az ustunde duruyor sizce bunu aldırmam gerekirmi ? Aklıma takıldı yardımcı olursanız sevinirim.Zararı olabilirmi acaba.. diger sorum ise , 97 Oktan kullanmamın aracıma bir zararı olurmu , kötü bi etki yaparmı , sanayide bi kaç usta sensoru bozulan bi arabaya 97 oktanmı kullanmıştın dedigini hatırlıyorum , benzinlikte 97 oktan koydurdum dün boyle bi sorun olabilirmi acaba? Cevaplar için çok teşekkür ederi şimdiden. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Eğerki çok az üstünde duruyorsa ve bunu da yağcınız koymuşsa sorun olcağını sanmıyorum. Ben sizin yerinizde olsam 97 oktan yakıt kullanmam.İlk etapta bir sorun yaşamasanız bile ilerleyen günlerde birazda şansınıza bağlı olarak sorunlar çıkar.95 oktan alın kafanız rahat olsun... Yorum bağlantısı
Sinem Türkcan 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Kısacası 97 oktandan zarar gelmez tam tersi yeri gelir 95 ten zarar gelebilir. Tam olarak demek isteedigim buydu cunku neden 97 sensorleri falan bozsun diye kafamı kurcalıyorum cunku .. Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 97 oktandan zarar gelmez. Gelir diyenleri meşe sopasıyla itinayla dövebilirim. Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 97 oktandan zarar gelmez. Gelir diyenleri meşe sopasıyla itinayla dövebilirim. konuyla alakalı değil ama aklıma bir espri geldi yapayım dedim. barkın bana bir fotoğraf makinası lazım sen "satınalma uzmanı"sın sana zahmet bana bir makina alda kullanayım Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 97 oktanda gelecek en büyük zarar şu benim başıma geldiği için söylüyorum.Aracınızda herhangi bir sorun olduğunda ustanız 97 oktan almışsınız ondan böyle olmuştur sen 95 al düzelir diyecektir.Arıza tespitiniz güçleşecektir.Lpg varsa gaza geçiş süresinde sorun yaşarsanız kitte sorun olsa bile gazcınız 97 oktana suç atacaktır.Ayrıca ecu 95 e göre ayarlıysa 97 almak sizi sadece psikolojik olarak rahatlatacaktır.Yani bunlardan dolayı en güzeli bana göre 95 oktandır.En azından arıza ve suçluyu tespit etmek daha kolay olur. Yorum bağlantısı
Fikret Karaca 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Merhaba;Aracıma gecen gün yağ koydurttum , fakat kontrol ettigimde üstteki max seviyesinin cok az ustunde duruyor sizce bunu aldırmam gerekirmi ? Aklıma takıldı yardımcı olursanız sevinirim.Zararı olabilirmi acaba.. diger sorum ise , 97 Oktan kullanmamın aracıma bir zararı olurmu , kötü bi etki yaparmı , sanayide bi kaç usta sensoru bozulan bi arabaya 97 oktanmı kullanmıştın dedigini hatırlıyorum , benzinlikte 97 oktan koydurdum dün boyle bi sorun olabilirmi acaba? Cevaplar için çok teşekkür ederi şimdiden. Kartere konulmuş yağ seviyesi max seviyesinden hafifce yüksek olması bir sorun olmaz. kullandığınız benzin hususunda ise hiç bir olumsuz etki olmayacaktır. ben kullanıyorum. bazen 95 bazen 97 hiç bir zararını görmedim. gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. yağ seviyesini de kafanıza takmayın derim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Aracıma gecen gün yağ koydurttum , fakat kontrol ettigimde üstteki max seviyesinin cok az ustunde duruyor sizce bunu aldırmam gerekirmi ? Aklıma takıldı yardımcı olursanız sevinirim.Zararı olabilirmi acaba.. Yağ seviyesine, araç tam terazide iken, yani düz bir zeminde iken bakmalıydınız, öyle mi yaptınız.. ? Buna rağmen üst çizginin üstünde ise alınması iyi olur... Her şeyin fazlası zarardır... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 2 Farklı marka model aracımda 97 oktan benzine geçtikten sonra sensör bozulmaları konusunda arızalarım meydana geldi. Ustanın dediğin gibi sorunlar çıkıyor. Türkiye de ürtelin benzin kalitesi malesef berbatt. Kullanmamak lazım Yorum bağlantısı
Cihan Yenice 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 2 Farklı marka model aracımda 97 oktan benzine geçtikten sonra sensör bozulmaları konusunda arızalarım meydana geldi. Ustanın dediğin gibi sorunlar çıkıyor. Türkiye de ürtelin benzin kalitesi malesef berbatt. Kullanmamak lazım Süha bey Türkiye de üretilen benzin hakkında ne kadar bilginiz var bilmiyorum ama bilmediğiniz birkonuda yorum yapmayalım lütfen. Türkiye de üretilen benzin uluslararası spect lerde olup cogunlugu da yurtdışına ihraç edilmektedir. Dolayısıyla sizin aldıgınız benzinde bu spectler dedir. Saygılarımla... Yorum bağlantısı
Cihan Yenice 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Cihan bey bir firmanın her benziliği aynı kalitede benzin mi satıyor? Can bey benzinlik konusunda opetten örnek verebilirim çünkü buradaki yani opetin Aliağa terminalindeki arkadaşlarla konuştum. Opetin her istasyonundan rastgele numuneler alınıyor ve inceleniyor eger spectlerde bir sorun varsa hemen istasyonun satış yapması ana sistemlerinden engelleniyormuş. Numune alma işlemi sıklıkla yapılmaktaymış. Ve her istasyona giden akaryakıt ürünleri tankerlerde çıkış noktasında mühürleniyor istasyonlarda yetkili kişilerce bu mühür açılıyormuş. Artı olarak biliyorsunuz ki EPDK nın 2007 yılından itibaren uygulamaya koyduğu marker ekleme yöntemi var. Dolayısıyla istasyonların herhangi bir yerden akaryakıt alma şansları yok. Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Serviste oktan ayarı 95 olarak işlenmişse 95 almaya devam edin artı 97 oktanda alabilirsiniz fakat 97 işli ise 95 oktanda çok vuruntu yapıyor.Kısacası 97 oktandan zarar gelmez tam tersi yeri gelir 95 ten zarar gelebilir. Kaça ayarlı olduğunu yine servise mi soracağız yoksa bizim bakabileceğimiz şekilde bi yerlerde yazıyor mu ? Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 18 Şubat 2009 Paylaş 18 Şubat 2009 Kaça ayarlı olduğunu yine servise mi soracağız yoksa bizim bakabileceğimiz şekilde bi yerlerde yazıyor mu ? Kullanma klavuzunda yazar, tahminim 95'tir. Yorum bağlantısı
Sinem Türkcan 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 (düzenlendi) 2 Farklı marka model aracımda 97 oktan benzine geçtikten sonra sensör bozulmaları konusunda arızalarım meydana geldi. Ustanın dediğin gibi sorunlar çıkıyor. Türkiye de ürtelin benzin kalitesi malesef berbatt. Kullanmamak lazım Hangi sensörler bunlar ögrenebilirmiyim ? 97 95 ten daha kaliteli degilmi neden bozuluyor ? 19 Şubat 2009 tarihinde Sinem T tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 97 95 ten daha kaliteli degilmi neden bozuluyor ? 97 oktan 95 ten daha kaliteli değildir.Yanmaya karşı dirençleri farklıdır.97 oktan benzin daha zor yanar.Bu da yakıtın yanmadan çiğ atılmasına sebep olabilir.Bu fazla sarfiyat demektir.Ayrıca araçta tekleme ve çekişten düşme gibi sıkıntılar görülebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Bazı testlerini izlemiştim.. Motorunuz yüksek kompresyona sahip spor bir motor değil ise 97-98 veya 100 oktan benzin bir işe de yaramamaktadır... Yorum bağlantısı
Cihan Yenice 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Benim koşulları sabitlemeden ve amatörce yaptığım testlerde yani normal şehir içi kullanımda devamlı alığım X şirketten farklı yerlerden aldığımda bazen aynı bazen ise çok farklı km'ler yapabiliyorum ki yazın özellikle Zetec motorların vuruntusu meşhurdur X benzinlikten aldığımda yapmıyor.Bunların nedenleri nedir peki , bu arada yanlış anlamayın sorularımı gerçekten merak ettiğim ve bilmediğim için soruyorum. Bunun neden kaynaklanabileceğini bilemiyorum ancak dediğim gibi spectler aynıdır mutlaka ama şöyle açıklayabilirim spectler tutturulmaya çalışılırken 50000 m3 lük tanklarda hazırlanıyor ve takdir edersiniz ki tam olarak rakam tutturmak mümkün olmuyor örneğin 95 okt benzin hazırlanırken 95-96 oktan arası bir rakamm cıkabiliyor dolayısıyla bir tankta hazırladıgınız benzin değerleri uluslararası spectklerde oluyor ancak bunun bir toleransı var. Dolayısıyla örnek olarak 95 oktan tamolarak 95 oktan olmayabiliyor. Bu tolerans değerleri benzinin diğer spectlerinde de gecerli (ron, mon, rwp, aromatik, apı, destilasyon, vb.). sizin aldıgınız zamandaki benzinin değerleriyle alakalı birşey oldugunu düşünüyorum. Kesinlikle yanlılş anlamıyorum bu işin içinde biri olarak size bu konuda yardımcı olabilirsem ne mutlu bana... 97 oktan 95 ten daha kaliteli değildir.Yanmaya karşı dirençleri farklıdır.97 oktan benzin daha zor yanar.Bu da yakıtın yanmadan çiğ atılmasına sebep olabilir.Bu fazla sarfiyat demektir.Ayrıca araçta tekleme ve çekişten düşme gibi sıkıntılar görülebilir. Ayhan bey 95 ve 97 oktan benzinin sadece oktan sayıları farklıdır yani vuruntu sayıları. Dolayısıyla yanmaya karşı dirençten kastınız sanırım alevlenme noktası ve bu nıokta değerleri 95 ve 97 oktanda da aynıdır...Ve böyle bi direnç söz konusu değildir... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 (düzenlendi) Bende yeri gelmişken bişey sormak istiyorum.Normal de 97 oktan diye bir sınıfın olmadığı bunun 95 oktana katkı maddesi karıştırılarak elde edildiği söyleniyor.Yani 95 ,98 ,100 oktan ve üzeri var deniliyor.. Dirençten kastım şu : Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar. Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir.Yani kısaca yüksek oktanlı benzinde vuruntunun az olması yavaş yanmadan dolayıdır.Vuruntuya sebep olan olay zaten benzinin zamanından erken patlamasıdır.Yüksek oktan bu patlamayı geciktirir.Aracında vuruntu sorunu olmayanlar 95 e devam.. 19 Şubat 2009 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts