Cihan Yenice 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Bende yeri gelmişken bişey sormak istiyorum.Normal de 97 oktan diye bir sınıfın olmadığı bunun 95 oktana katkı maddesi karıştırılarak elde edildiği söyleniyor.Yani 95 ,98 ,100 oktan ve üzeri var deniliyor..Dirençten kastım şu : Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar. Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir.Yani kısaca yüksek oktanlı benzinde vuruntunun az olması yavaş yanmadan dolayıdır. 97-95-98-100oktan benzinlerdeki tek fark oktan sayıları dır. Tanklarda benzin hazırlanırken iki ana üretim kullanılır 88 ve 101 oktan 97 oktan veya diğerleri hazırlanırken sadece bu üretimlerin oranları ona göre ayarlanır örneğin 97 oktan için 101 oktan olan üretimden tanka daha fazla mktarda ürün alınır . Daha yavaş yanma diye birşey söz konusu değildir. Oktan dediğimiz olay basitçe şöyledir nokta bir alan başına düşen vurma sayısı. Yani pistonunzun üstünde benzinin yandığı anda etki eden basınçla da açıklanabilir. 97 oktanda daha yüksek vurma sayısı olacagından dolayı motorunuz daha az vuruntu yapıyormuş gibi davranacaktır yada size öyle gelecektir. Yavaş yanma olsaydı eğer zaten motorunuz dan istediğiniz verimi alamazdınız... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Yavaş yanma olsaydı eğer zaten motorunuz dan istediğiniz verimi alamazdınız... Burada sanırım yanlışınız var.Yavaş yanma tam tersine verimi artırır.Yavaş yanmayla birlikte yakıtın bir kaç noktada kendi kendine tutuşması önlenip düzensiz basınç dalgalanmalarının önüne geçilir.Bu sayede yanma, en yüksek verimde gerçekleşir.Böylece de motordan maksimum güç ve ivmelenme elde edilir.Ayrıca vuruntunun sebebi yanma hızı ve basınçların çok yükselmesi nedeniyle,piston ve yataklar üzerine inen darbelerin şiddetindendir. Benim bildiklerim bu şekilde.Ama siz işin içindesiniz bildiklerinize saygım sonsuz.. Yorum bağlantısı
Cihan Yenice 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Burada sanırım yanlışınız var.Yavaş yanma tam tersine verimi artırır.Yavaş yanmayla birlikte yakıtın bir kaç noktada kendi kendine tutuşması önlenip düzensiz basınç dalgalanmalarının önüne geçilir.Bu sayede yanma, en yüksek verimde gerçekleşir.Böylece de motordan maksimum güç ve ivmelenme elde edilir.Ayrıca vuruntunun sebebi yanma hızı ve basınçların çok yükselmesi nedeniyle,piston ve yataklar üzerine inen darbelerin şiddetindendir.Benim bildiklerim bu şekilde.Ama siz işin içindesiniz bildiklerinize saygım sonsuz.. Yakıtın birkaç nokta da kendi kendine tutuşmasını anlayamadım...? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Yakıtın birkaç nokta da kendi kendine tutuşmasını anlayamadım...? Yakıtın dağınık olarak değil de tam olarak yanması gereken noktada tutuşmasıdır.Tabii bunun için enjektör ayarlarıda önemlidir. Yüksek oktanın farkı zaten geç tutuşmasıdır. Yakıt tam yanması gereken zamanda yanmaz da daha önce yanarsa avans vuruntusu olur. +1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 peki lpg nin oktan cinsinden bir değeri var mı varsa nedir ? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Süha bey Türkiye de üretilen benzin hakkında ne kadar bilginiz var bilmiyorum ama bilmediğiniz birkonuda yorum yapmayalım lütfen. Türkiye de üretilen benzin uluslararası spect lerde olup cogunlugu da yurtdışına ihraç edilmektedir. Dolayısıyla sizin aldıgınız benzinde bu spectler dedir.Saygılarımla... Cihan Bey Konu hakkında bilgim olup olmadığını nasıl derecelendirip , yorum yapma hakkımı kendinizce sorgulamanızı anlayamadım. Benim yaptığım yorum kendi düşüncemi bağlar ve aynı düşüncede olmaya bilirsiniz ama saygı duymak zorundasınız yorum yapıp yapmayacağıma karışamazsınız. Yorum bağlantısı
Cihan Yenice 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Cihan Bey Konu hakkında bilgim olup olmadığını nasıl derecelendirip , yorum yapma hakkımı kendinizce sorgulamanızı anlayamadım. Benim yaptığım yorum kendi düşüncemi bağlar ve aynı düşüncede olmaya bilirsiniz ama saygı duymak zorundasınız yorum yapıp yapmayacağıma karışamazsınız. Bilginizi yorumunuzdan derecelendirdim ayrıca eğer bilmiyorsanız nasıl yorum yapabilirsiniz ki? Ve sonb olarak ben size herhangi bir saygısızlık yaptığımı düşünmüyorum eğer siz düşünüyorsanız bu da sizin yorumunuz...... peki lpg nin oktan cinsinden bir değeri var mı varsa nedir ? Mustafa bey Lpg nin oktan cinsinden değil ama mon ve rwp (buhar basıncı) cinsinden değerleri vardır ve normal lpg -otogaz ayrımını yapmamızı sağlayan da bu değerlerdir... Saygılarımla... Yorum bağlantısı
Cihan Yenice 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Yüksek oktanın farkı zaten geç tutuşmasıdır. Yakıt tam yanması gereken zamanda yanmaz da daha önce yanarsa avans vuruntusu olur. Hakan bey Motor konusunda fazla bilgim yok yanılıyo da olabilirim ancak 97 oktan benzinin 95 oktandan yanma zamanı olarak hiçbir farkı yoktur bunu kesinlikle biliyorum çünkü labaratuvar sonuçlarını hergün kontrol ediyoruz tek fark oktan sayısıdır ... Saygılarımla... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Yanma değil de, sıkışmaya yani ısınıp patlamaya karşı diye biliyorum ben... Yorum bağlantısı
Cihan Yenice 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Yanma değil de, sıkışmaya yani ısınıp patlamaya karşı diye biliyorum ben... Mehmet bey Sıkışıp patlaması benzinin buhar basıncı yani rwp si ile ilgilidir. Tam olarak bilmemekle beraber bu dediğiniz yani sıkışıp patlama olayı buhar basıncı yüksek oldugu zaman daha kolay birşekilde gerçekleşir aynı şeklilde düşük olduğunda da daha geç patlama olabilir. Ancak 95 ve 97 oktan arasında buhar basıncı olarak herhangi bir fark yoktur... Saygılarımla... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Şubat 2009 Paylaş 19 Şubat 2009 Bu oktan meselesini bölüp ayrı bir konu yapalım arakdaşlar... Yorum bağlantısı
Akif Özkan 14 Mayıs 2009 Paylaş 14 Mayıs 2009 Madem opetten laf acılmış , geç de olsa ben de bir seyler söylemek isterim.Aracımda stop etme sorununa sebep belki de benzin bu sistemde etkilidir deyip opetten ii bir benzin alayım dedim.ve depomu fulledim. Aracımda hissedilir bir vuruntu avans sesi başladı.Bu ses daha önce kesinlikle yoktu.95 oktan kurşunsuz benzini 2000 model focusuma almıştım. Önceleri olmayan bu vuruntuyu tamamen tesadüfe ya da ona buna baglamazsınız umarım.Halen o benzini kullanmaktayım ve yakıt katkısı oktan arttırıcı ile ses kesildi.Bir an önce benzinim bitse diyorum artık.Siz ise tüm opetlerde şöyle sistem böyle sistem var diyosunuz. Türkiyemde sistemler böyle işte...Başka başka markalar da reklamlarda yayınlıyor ya, uydudan kontrol falan,ya bırakın ya, gülesim geliyor.... Yaklaşık 500 km bu benzinin üzerine yeni benzin koydurmayım diye 20 gündür geziyoz bakalım. Sinir hat safhada yani... Kullanım kılavuzunda (f1 mk2 ) 95 oktan kullanın.97 oktanda kullanabilirsiniz ama bu fark yapmaz gibsinden bişeyler yazıyordu.Yanlış hatırlamıyorsam oktan sayısına göre ateşleme yapılıyor. Yorum bağlantısı
Cem Boneval 14 Mayıs 2009 Paylaş 14 Mayıs 2009 Ayhan demiş ki 97 oktanda gelecek en büyük zarar şu benim başıma geldiği için söylüyorum.Aracınızda herhangi bir sorun olduğunda ustanız 97 oktan almışsınız ondan böyle olmuştur sen 95 al düzelir diyecektir.Arıza tespitiniz güçleşecektir.Lpg varsa gaza geçiş süresinde sorun yaşarsanız kitte sorun olsa bile gazcınız 97 oktana suç atacaktır. Bunun halli kolay ustanıza 97 oktan aldığınızı söylemezsiniz olur biter, işini saçmalamadan yapar! 97 oktan 95 ten daha kaliteli değildir.Yanmaya karşı dirençleri farklıdır.97 oktan benzin daha zor yanar.Bu da yakıtın yanmadan çiğ atılmasına sebep olabilir.Bu fazla sarfiyat demektir.Ayrıca araçta tekleme ve çekişten düşme gibi sıkıntılar görülebilir. Buji zamanında çaktığı sürece çiğ yakıt atma söz konusu olmaz. 97 oktanın sıcakta sıkışmaya direnci fazladır ama bujinin kıvılcımına asla dayanamaz, yanar gider. Buna karşılık 95 oktan sıkışma esnasında buji kıvılcım atmadan erken patlayabilir ve bu hem vuruntuya hem de verimsiz kullanıma neden olur. Sonuçta size zarar gelirse 95 oktandan gelir 97'den değil. 1.6 Zetec'ler Can'ın da söylediği gibi yazın vuruntuya eğilimli ben Fusion'da düzenli 97 kullanıyorum ve bu sorunun önünü alıyorum, teorik olarak zararlı olmadığını söyleyebileceğim gibi son 4 yıldır pratikte de bunu denedim ve olumlu izlenimlerim var. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 14 Mayıs 2009 Paylaş 14 Mayıs 2009 100 oktan he shell harekete geçirir hesabı burda tüpraşın dibinde bile 100 oktan çok görmedim ben oktan arttıkça yakıt inceliyor ve araç fazla yakıyor demişlerdi doğruluğu nedir acaba Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 15 Mayıs 2009 Paylaş 15 Mayıs 2009 Ben burada 87 oktan kullaniyorum. Arac katologunda da 87 kullan yaziyor Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 15 Mayıs 2009 Paylaş 15 Mayıs 2009 100 oktan he shell harekete geçirir hesabı burda tüpraşın dibinde bile 100 oktan çok görmedim ben oktan arttıkça yakıt inceliyor ve araç fazla yakıyor demişlerdi doğruluğu nedir acaba Onu diyen ermiş kişi benzinin tadına bakarak oktan sayısını da söyler. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Mayıs 2009 Paylaş 15 Mayıs 2009 Onu diyen ermiş kişi benzinin tadına bakarak oktan sayısını da söyler. kendisi pompacı olur dumanından oktanı anlar Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 (düzenlendi) oktanı fazla akaryakıtın farkını hisseden varmı..? ben 95 den daha fazla oktanlı yakıtı hissedemedim şimdiye kadar ne uzun menzil olarak nede çekiş olarak.. 21 Ağustos 2009 tarihinde ?lker Kad?lar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Okyay Pay 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 çünkü aslında oktanı fazla sanılan yakıtlarda 95 oktan araştırın kendi sitelerinde de yazar Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 oktanı fazla akaryakıtın farkını hisseden varmı..?ben 95 den daha fazla oktanlı yakıtı hissedemedim şimdiye kadar ne uzun menzil olarak nede çekiş olarak.. shellden 97 oktanla fulledim 2 ay önce hiç dikkat etmedim. yalnız konya yolunda epey bir hıza ulaşmıştı araba. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 Bir kez shell den 100 oktan almıştım arabanın çekişinde bariz bir düşüş hissettim birdahada hep 95 aldım .. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 iki üç yıl önce opet 98 çıktığında aynı fiyatken kullanıyordum. menzil yüzde 10 artmıştı. bu gerçek. araç 8 valf bora idi. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 98 oktan ilk çıktığında ve 95 ile aynı fiyatken kullanıyordum %10 daha fazla yol ve çekişde fark vardı,sonra 97 oktan çıktı fakat 97; 95 oktanın katkılısı idi ve farkı daha az km idi,çekişte hiçbir fark hissedilmiyordu,kaliteli gerçek 95 oktan ile daha fazla yol yapılıyor. Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 1-2 aydır fln Eskişehir yolundaki Shell de 100 oktanı aynı fiyatlardan vermişlerdi , o sırada kullandım ... 100 oktan da araç çok değişiyor ... Katkılı 95 -le normal 95 arasında da bariz bir fark var benim aracımda Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 Süreli PO 97 oktan alırım. Geçen gün devirlenmede isteksizlik hissettim. Sebebi babamın benden habersiz 95 oktan almasıymış, sonra öğrendim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts