İçeriğe Yönlendir

Fiestamın Tavanından Gelen Gıcırtı Sesi


Mehmet Erkan Deveci

Recommended Posts

Mehmet Erkan Deveci

öncelikle merhaba Fordclup ile tanıştığıma memnun oldum,Ford hakkında ne ararsak sorun ve çözümleri mevcut bütün site yöneticilerine ve üyelerine tekrardan merhaba der kazasız belasız günler dilerim. Sorunuma gelmek istiyorum;aracımın tavanında gıcırtı sesi var ve bu beni çok rahatsız ediyor bir ustaya sordum tavanın sökülmesi lazım dedi? neden kaynaklanır çözüm nedir yorumlarınızı bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Punto atmıştır, kuşakta veya b sütununda. Tavan döşeme sökülmesi riskli bir işlem, ben olsam olduğu gibi bırakırım gıcırdama sesi ne kadarda sinir edici olsa. Tamir esnasında tavanın sökülürken pot ve kırışık yapması zedelenme ihtimali yüksek keza bu daha sini bozucu olabilir. Yinede siz bilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan Deveci
(düzenlendi)

Ali Bey teşekkür ederim yorumunuz ve bilgilendirmeniz için ama ne yapmam gerekiyor?elektrik kabloları birbirine değer gıcırtı yapar gibi sesi var, dizel motorun sesi gelmiyor tavandaki ses geliyor takıldım bu sese açıkcası...

tarihinde Zafer Ayvacı tarafından düzenlendi
tşk > teşekkür
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Mehmet Bey bu ses emniyet kemer direklerinin oradan mı geliyor ? Veya tavanda kuşak bar vardır tavanın çeşitli yerlerine elinizle hafifçe vurarak metal kuşağı bulmaya çalışın ve buldugunuzda yer yer ortadan ve köşeler doğru kuşağa darbe verin. Eğer zangırdama veya gıcırt geliyorsa aynı ses tarzı %100 punto atmıştır. Kablo çok düşük ihtimal. Perde havayastığı olsa gergi ve sarmalları + kabloları da olabilir ama çok düşük ihtimal. Rahatsız eder maalesef ama zahmetli iştir tavanın komple çıkması. Zaten tavan kuşağı ise puntoda atamazlar malum tavan boyası yanar ve dıştan kabarır. Sünger vs tarzı malzeme ile veya köpük ile doldurulup ses kesilebilir ama tavanı hırpaladan çıkarmak usta işidir.

Geçmiş olsun, iyi bir döşemeciden kesin fikir alın.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)

Ses gelen yerler gıcırdama genelde tavanın ortasındaki kuşağın veya bağlandığı b sütunundaki puntonun atması nedeni ile oluyor.

Resimde tavanın ortasını komple geçen destek kuşağı.

Tamiri kolay ama sök tak tavan işlemi zahmetli ve asıl parayı bu işçilik tutuyor.

Ama sizinkinin sorunu %100 bu olacak diye bir sey yok :) Benimde başıma geldiği için biliyorum.

2ebdcb7.jpg

20h3cet.jpg

tarihinde Ali El&#246ver tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan Deveci

Ali bey ses tavandan geliyor tavana avuç içi ile bastırınca cızırtı sesi kayboluyor geri bırakınca devam ediyor ses,b sütunu dediğiniz tam olarak neresi oluyor Ali bey?

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan Deveci

Çeşitli sorunlarım bulunmakda bunları maddeler halinde yazacağım yardımcı oursanız sevinirim;

1.Tavan ile ilgili sorunumu belirtmişdim onu geçiyorum.

2.Sabahları aracımı çalıştırırken stop ediyor normalde marşa basınca direkt alması gerekiyor diye düşünüyorum?

3.Yakıt durumundan şikayetçiyim bundan 2 ay önce 100km ye 5,8 6,1lt yakarken şimdi 100km ye 7,2,8lt yakıyor yol bilgisayarına göre aracımı daima sakin kullanırım 2000 devirde vites değişimi yaparım ani fren vs kaçınırım nedeni nedir acaba mevsimsel bir sorun mu yada mekanik bir sorunmu var?

4.Sony marka teybimin hafif bir çukura girince çıt edip kapanıyor geri açılıyor?

5.Klimayı açınca normal kaloriferi AC değil yanmış bi mazot kokusu geliyor?

Şİmdiden yardımlarınız ve yorumlarınız için teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

4- Teyp bağlantıları soketleri kontrol edilmeli ; muhtemelen gevşeklik var..

5- Enjektör pullarının değişmesi gerekiyor ..

2 ve 3. maddeler muhtemelen 5 numara ile alakalı ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan Deveci

Enjektör pullarının değişimi ortlama ne kadar tutar bilginiz varmı acaba?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mehmet bey, aynı araç olduğu için mümkünse tek konu altından devam edelim sorunlarınız için.

İyi forumlar :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

İlave olarak, 3. maddeye göre yakıt artışınız tamir den sonrada artacak ve zamanla çekiş kaybıyla devam edecek gibi, vites değişimini 2000 devirde yapmayın, motoru kuruma boğuyorsunuz, 1. vites hariç tüm viteslerde 2700 devirden aşşağıda değişim yapmayın, sakin kullanım demek bu değilidir, sakin kullanım uygun devir bandında kalarak aracı sıkıştırmadan yavaş hızlanmak demektir diyebiliriz, ayrıca 5. vites sabit hızda giderkende 2100 devrin altına düşmeyin, dizel kullanmak biraz maharet gerektirir, herkes kullanır elbet, ama senelerce sorunsuz kullanamaz, huyunu bilmek gerekir. 5.8- 6 lt . ortalamaları ben anaca uzun yolda çok hızlı giderken görüyorum, şehir içinde bile 5 lt. ortalamayı zor geçerim, şehir derken İzmir' i kastediyorum bu arada :)

Diğer sorunlar klasik enjeöktör pulu kaçırmasından, bu arada geri dönüş oringleride kaçırıyor olabilir, içeri çiğ mazot kokusu gelir.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan Deveci

İlave olarak, 3. maddeye göre yakıt artışınız tamir den sonrada artacak ve zamanla çekiş kaybıyla devam edecek gibi, vites değişimini 2000 devirde yapmayın, motoru kuruma boğuyorsunuz, 1. vites hariç tüm viteslerde 2700 devirden aşşağıda değişim yapmayın, sakin kullanım demek bu değilidir, sakin kullanım uygun devir bandında kalarak aracı sıkıştırmadan yavaş hızlanmak demektir diyebiliriz, ayrıca 5. vites sabit hızda giderkende 2100 devrin altına düşmeyin, dizel kullanmak biraz maharet gerektirir, herkes kullanır elbet, ama senelerce sorunsuz kullanamaz, huyunu bilmek gerekir. 5.8- 6 lt . ortalamaları ben anaca uzun yolda çok hızlı giderken görüyorum, şehir içinde bile 5 lt. ortalamayı zor geçerim, şehir derken İzmir' i kastediyorum bu arada :)

Diğer sorunlar klasik enjeöktör pulu kaçırmasından, bu arada geri dönüş oringleride kaçırıyor olabilir, içeri çiğ mazot kokusu gelir.

Yakıtı 5lt lere nasıl çekebiliriz ki Ali bey bende şehir içinde kullanıyorum Gaziantep yani trafik yoğun olduğu zamanlar çok oluyor bilgilendirirseniz sevinirim ayrıca mazot filtresini hava filtresini değişsem yakıt artısını engelleyebilrimiyim?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Özellikle hava filtresi bayağı etkiliyor, aracı yavaş hızlandırın, sanki pedalın altında yumurta varmış gibi yavaş basın, devri 2000 inin üstünde tutun ve vites değişimlerini şehir içinde 2500 devri geçmeden yapın, tabii trafik fenaysa 5 lt. yi geçersiniz ama çok geçmemeli, ayrıca sürekli dur kalk oluyorsa fren yapmadan kompresör yaparak aracı yavaşlatın, (trafik izin verdiği kadar artık) boşa almayın ancak durma anında boşa alın, bunun dışında başka şey yapamayız zaten.

Yorum bağlantısı
Mehmet Erkan Deveci
Özellikle hava filtresi bayağı etkiliyor, aracı yavaş hızlandırın, sanki pedalın altında yumurta varmış gibi yavaş basın, devri 2000 inin üstünde tutun ve vites değişimlerini şehir içinde 2500 devri geçmeden yapın, tabii trafik fenaysa 5 lt. yi geçersiniz ama çok geçmemeli, ayrıca sürekli dur kalk oluyorsa fren yapmadan kompresör yaparak aracı yavaşlatın, (trafik izin verdiği kadar artık) boşa almayın ancak durma anında boşa alın, bunun dışında başka şey yapamayız zaten.

Ali bey ilginiz için tşk ederim dahada dikkat edersem az yakıt gideceğine eminim (:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...