İçeriğe Yönlendir

Ford C-Max 1750 Devir Sorunu


Bahadır Süzer

Recommended Posts

Bahadır Süzer
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar;

Forumda henuz ilk günüm ama daha onceden de sizlerin yaptigi yorumlari okuyarak ve sorunlarini bilerek 3 gun once bir 2006 c-max ghia tdci cvt aldım. Sanzimanin ve turbonun sorunlar cikarttigini biliyordum araci alirken.

Oncelikle ford ile olan tanisikligimi biraz anlatip altta da yeni aracımdaki sorunu anlaratak sizlere danisacagım. Daha önce tavani mesin kaplama 73 model taunus ile başlayan ailemin ford macerasinin yeni neslini ben devraldim. Sirasiyla 73-76 alman taunus, 79 granada 94 escort ve son olarak da 94 mondeo ile devam eden aile gelenegine verilen ara neticesinde ben tekrar forda dönerek c-max sahibi oldum. (Araci da burada üye oldugunu sonradan gördügüm bir abiden aldim) 6 yil 145 bin km'dir sahibi oldugum ve en sorunlu cvt'lerden biri olan Honda HRV (lpgsiz) sahibiyim ve hiç bir sikinti cikartmadan 250bin km toplam yol yaptik. su an esime devrettim o severek biniyor.(tek seferde bakiminda en fazla 500tl harcadim bunca yildir. Bu kadar sorunlu bir arabadan bu kadar memnun biri cikmasi sasirtici :) )

Simdi sorunu kisaca ozetleyip sizlerin goruslerini almak isterim.

Araci aldigim ilk gün herhangi bir sikinti hissetmedim sakin araç kullanan biri olarak. İkinci gün de yine bir sorun yasamadim fakat ucuncu gun araci calistirdim ve motoru biraz isittiktan sonra hareket ettim. Garajdan cikinca arac 1000d/d takili kaldi ne kadar gaz versem de 5km hizi gecmedi bir sure (20 sn kadar). Manuel tarafa alıp orada da gaz verdim ama gitmeye hic niyeti yoktu. Daha sonra toparlasa da su an ara sira da olsa gerek yokus cikarken gerekse düz yolda giderken 1750d/d'ya kadar bir tutukluk hali oluyor. 1750d/d'ı gectikten sonra ise aslan kesiliyor :)

Aracın sahibi sanirim 20bin km önce almıs araci ve aldiginda bakima sokmus sadece. Hava filtresi, mazot filtresi yag filtresi ne durumdadir bilmiyorum. ilk dizel arabam sonucta...

İkinci bir yardim isteyecegim konu ise Ankara'da ikamet eden degerli abilerimden ve kardeslerimden olacak. buradaki yetkili servis olsun, ozel servis olsun (mondeo'mu tur otoya götürüyordum önceleri) tavsiye edebilecekleri, gözün kapali git aracini emanet et diyecekleri bir yer var ise tavsiyelerini almak isterim. Honda'mi Tunali otoya goturuyordum onceleri sonra servis degistirdim sira yuzunden. Nezih ekonomik ilgili ve özellikle bu anlattığım konu ile ilgili bilgili bir servis tavsiyesine ihtiyacim var.

Ilk mesajim biraz uzun oldu ama soru sorup hemen kacacakmis edasiyla sormak istemedim :)

Ilgilenen ve cevap veren herkese simdiden tesekkürler. (Turkce'yi katletmek zorunda kaldigim icin uzgunum kabul etmedi bir turlu mesajimi)

tarihinde Bahadır Süzer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer

Yok hayır herhangi bir yazı görmedim ben. Vites bilgi ekranına bakıyordum o arada gerçi ama alt tarafta da bir degisiklik olsaydi sayet farkederdim cok emin olmamakla beraber yazmadigini soyleyebilirim :) gerci su sekilde eminim normalde de yolda giderken de yapiyor ara sira. o esnada bakiyorum sagina soluna yazsa kesin gorurdum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ecu da mutlaka bununla ilgili bir kod vardır.. Bence bilgisayara bağlanıp bakılmalı...

Ankara'da şuna gidip teslim olabilirsin diyecek kimsemiz yok ne yazık ki...

Kimin aracını aldınız.. ?

Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer

Lokman Bey sanırım CVT ile alakalı değil, araç hava alamıyor ve yakıtı yakacağı ortam bulamıyor gibi geldi bana. Turboda değil sanıyorum bilgim olmasa bile :) turbonun devreye girmediği zamanlarda sorun yaşanıyor çünkü. Turbo devreye girdiğinde ise sorun çıkmıyor ve nefes alabildiğini hissettiriyor araç. o aradaki devirde zorlanıyor motor. Havasız kalmış da yakıtı yakamıyormuş gibi bir his uyandırdı bende.

Mehmet Bey; Süha Bey'in aracı. Bagajına çocukları için yatak yapmıştıı ve güvenli değil demiştiniz araca sığamadıkları için de satmak zorunda kalmış. Yolculuk çocukların uyuması ve port bagaj sıkıntıları sebebiyle daha doğrusu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aracı hatırladım.. güle güle kullanın...

Böyle bir sorundan bahsetmemişti.. Bence bilgisayara bağlansın.. Turbo hortumları gözden geçirilsin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer

Dizel araca gerçekten çok yabancıyım bilgisizliğimi mazur görün. 18 yıldır araçlarım hep benzinli idi ve toplam 700bin km yapmışımdır tüm araçlarımla ve benzincileri baya bir ihya ettim hesaplayınca (3 aylık süreçte vectra ile lpg tecrübem oldu bunca zaman içerisinde)

Mehmet bey teşekkür ederim. Maya takvimine göre kıyametin kopacağı gün aldım arabayı, umarım kıyameti yaşatacak bir araç almamışımdır kredi ile aldım çünkü çıkacak her büyük problem belimi büker :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

çünkü çıkacak her büyük problem belimi büker :)

Kredi ile cvt... :unsure2:

Bence borcu bitene kadar kapalı garajda haftada bir çalıştırın.. :D

Şaka bir yana, uzun süre sorunsuz kullanan üyelerimiz var inşallah bir sorun olmaz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer

inşallah, hondadaki şansıma güvenerek girdim zaten bu işe :)

Bir de dizel otomatik araçların içerisinde kalite olarak ve bütçe olarak bana tek uygun araç ford idi. araç olarak çok beğenerek aldım inşallah da pişman etmez :)

iki kronik sorunlu cvtli aracı garajda bekletsem bu sefer de komşular isyan edecek biraz da biz parkedelim birini dışarı çıkart diye :)

Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer

Şu an özel bir servise geldim rutin bakımların yanısıra sorunu da çözsünler diye. Egr tıkanmış temizleyecekler şimdi. Yağ-yağ filtresi, hava, mazot filtresi ve egr temizliği için 240 tl ücret istediler. Bakım bitip eve döneyim düzelip duzelmedigini yazarım. Ilgilenen herkese tekrar tesekkurler.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Aynı sorun bendede olmuştu.1750 devirdeki tekleme sorunu 2 nedenden oluyor. 1 - egr 2 - maf sensörü... Egr tıkanmışsa temizlensede sorun tekrar ediyor. Ben de egr den çıkmıştı. Ya değişmesi yada iptal edilmesi gerekiyor. Maf sensörünü balata spreyi ile temizleyin yada temizletin yeterli oluyor....

Cvt içinde varsa bakım evraklarından en son yağ ne zaman değiştiğini kontrol edin. İçinize sinmez ise kontrol için Ankarada güzel bir servis vardı Ercan Atalay arkadaşımız götürmüş ve çok memnun kalmıştı. Forumdaki yazılardan bulabilirsiniz

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer

Fatih bey teşekkür ederim. Sisteme bağladıklarında araç Egr sinyalinin düşük olduğu ikazını vermesi üzerine Egr'yi söküp açtıklarında çalışmasının çok düzgün olmadığına ben de şahit oldum. içerisindeki aksam gerdirilip bırakıldığında geri yerine dönmesi gerekirken bazen takılıyor. Şimdilik beni çok etkilemeyen bu durumu görmezden geleceğim (1-2 ay) Daha sonra triger setini ve cvt yağını değiştirteceğim aynı periyodda çünkü aracım 150bin km'de 80 bin km de bir değişmesi lazımmış yağın yani 10000 km bakımında her üçünü de değiştirteceğim. Bir de yağlama soğutucusunda kaçak başlangıcı olduğunu gösterdiler bugün bana. antifrizli su kaçırmaya başlamış o parçanın da yan sanayisine 150 orijinaline 300 tl dediler. Kısacası 10000 km sonra 1500 tl civarı bir masraf yapıp tüm eksiklerini tamamlamayı umuyorum. Aracım şimdilik bu sorunu aşmış olsa da yolda kalma riskini göze almaktansa değiştirip aklımdan çıkartmak en mantıklısı olacak :)

Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer

Çağlar bey bugün nihayet motor sistem arızası olarak uyarı verdiaraç. daha önce vermemiş bunu da görmüş oldum. kırmızı bir ışık yaktı sonra kontağı kapatıp açınca söndü. Değiştirmeden düzelmeyecek sanırım :)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Forumda yeni olduğunuz için Hoşgeldiniz,

Araç aldığınız için hayırlı olsun,

Arıza için de geçmiş olsun diyelim.

Kredi ile cvt... :unsure2:

Bence borcu bitene kadar kapalı garajda haftada bir çalıştırın.. :D

Şaka bir yana, uzun süre sorunsuz kullanan üyelerimiz var inşallah bir sorun olmaz..

Yarıldım abi yahu :biggrin:

Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer

Akan bey teşekkür ederim :)

Haftasonu tekrar bir servise götürüp neyi var neyi yok yaptırayım diyorum. ids nedir bilmiyorum ama bağlattırırım artık :)

5 günlük kullanım sonunda 179 tl (41.8 lt) mazotla 495 km (mazot 4,28tl) yol yaptım şehiriçi-dışı karışık. çok sakin kullandığımı da ayrıca belirteyim. Bana yüksek geldi bu değer. Bunun nedeni de egr olabilir mi bilmiyorum tabi. Bakalım umarım yavaş yavaş alışacağız arabamla birbirimize. Honda Hrv ile aynı kullanımda 8 lt benzin yakıyordum tekrar mazot alınca bakacağım artık

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

motor parlasın diye silikon sıkıldıysa maf sensörü bozulur. (diye okumuştum).

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Turbo selenoid valfini de kontrol ettirin..

Araçtaki turbonun değişken geometrisini sağlayan bıçakları kontrol eder.

1750 devire kadar bıçaklar açık kalıp, gerekli turbo basıncınnı oluşmasına engel oluyor olabilir..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

spreyi hava filtresini söküp sıkarlarsa maf silkona bulanabilir zaten yanlış yer burası sıkmak için

Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer

Benden önceki sahipleri görseline çok önem vermemişler çok pisti motor kısmı ama ustalar yapmışmı bilemiyorum. Simdilik sorun yok gibi görünüyor. Dünden bu yana yakıtı da düzeldi gibi. Cumartesi yine de egr triger ve şanzıman yağını değiştireceğim. Umarım farklı sorunlar çıkartmaz :) yakıt da 4.9 lara düştü. Iyi gidiyor bakalım o da

Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer

Sorun tekrar ettiği için şimdi tekrar servise geldim bu sefer kızdırma bujisi arızası gösterdi cihaza baglayinca. Ben de triger şanzıman yağı dahil hepsini yaptırmaya karar verdim. Trigere 130 yağa 150 bujilere toplam 120 tl dediler bir de işçilik vereceğim ve turboyu ölçtüreceğim ve aklimdaki şüphelerden kurtulacağım :) gelişmeleri aktaririm biraz yol yapınca

Yorum bağlantısı
Bahadır Süzer
(düzenlendi)

Kazara iki kere yollamışım :) mesajı

tarihinde Bahadır Süzer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

İkinci bir yardim isteyecegim konu ise Ankara'da ikamet eden degerli abilerimden ve kardeslerimden olacak. buradaki yetkili servis olsun, ozel servis olsun (mondeo'mu tur otoya götürüyordum önceleri) tavsiye edebilecekleri, gözün kapali git aracini emanet et diyecekleri bir yer var ise tavsiyelerini almak isterim. Honda'mi Tunali otoya goturuyordum onceleri sonra servis degistirdim sira yuzunden. Nezih ekonomik ilgili ve özellikle bu anlattığım konu ile ilgili bilgili bir servis tavsiyesine ihtiyacim var.

Öncelikle geçmiş olsun Bahadır bey,

Servis konusunda tavsiyem,

Tunalı motorlu araçları tavsiye edebilirim. (Şirket araçlarımızı genelde bu servise götürürüz) gayet de memnunuz. Mekanik kısımda Yaşar Bey veya depo kısmında Ercan Bey var. Direk bu arkadaşlar ile konuşup selamımı söylerseniz Fiyat dahil her türlü yardımı sağlayacaklarının garantisini verebilirim.

Kendi aracımı ise Şaşmaz'da Salihoğulları var orada bakımlarını yaptırırım. (Alışkanlıtan dolayı :) ) Burayı da kesinlikle tavsiye ederim.

Ben giderim aracımı bırakırım, beni bırakırlar gerekli şeyleri yaparlar ve sonra aracı gelir teslim ederler. Hiç bir konuda gözüm arkada kalmıyor, güveniyorum ve siz de güvenebilirsiniz.

Denemek isterseniz veya başka bir durumda benimle iletişime kurabilirsiniz, yardımcı olmak için elimden geleni yaparım. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...