Borga Tansel 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Bu sabah Eskişehir'de Yunusemre Cad. istikametinden eski Yimpaş istikametine giderken Allah korudu gerçekten. Hızın cc'de sabit 48 km/h idi. Viraja çok sert olmamakla birlikte bir dalış gerçekleştirdim. Kanımca zeminde de bir buzlanma var idi fakat belli değildi. Tam araba arka tarafı savuruyordu ki ESP devreye girdi ve araç çizgisine oturdu. Mehmet Özyürek Abimizin de dediği gibi "Merkez kaçtı ESP tuttu". 2 Yorum bağlantısı
Aykan Samet Uzun 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Deneme amaçlımı yaptınız yoksa istem dışımı oldu ? Yorum bağlantısı
Misafir 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Geçmiş olsun. Yağışlı ve soğuk havalarda hız sabitleyici kullanmak risklidir. Ayarlanan hız çok yüksek olmasa da, su veya buz üstünde iken normalin dışında aracın gaza yüklenmesi aracı izinden saptırır. Esp'nin de ne kadar faydalı bir donanım olduğu da bu örnekte ortaya çıkmış. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Borga Tansel 30 Aralık 2012 Yazar Paylaş 30 Aralık 2012 Kullanıcı kılavuzunda da belirttiği gibi... Şehir içinde CC kullanmak risklidir.. ! geçmiş olsun Şehir içi fakat yollar sabah 6'da boş olduğundan kullanıyorum işte. Deneme amaçlımı yaptınız yoksa istem dışımı oldu ? Deneme amaçlı değil, istem dışı. Deneme amaçlı böyle bir şeyi şehir içinde kesinlikle yapmam. Benden başka canlar da var, benden başka araçlar da var. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Buradaki olay cc değil.. Kaymaz dediğin bir yerde kayıveriyor... Tıpkı benim ve benden önceki onlarca sürücünün Ankara'daki alt geçitte kaydırdığı gibi.. Esp candır.. Ancak.. cc'deki sorun şu: çok ters bir anda gaz verebiliyor... Bu sebeple viraj girişlerinde devreden çıkarmak doğru ve mantıklı olandır.. 1 Yorum bağlantısı
Borga Tansel 30 Aralık 2012 Yazar Paylaş 30 Aralık 2012 Buradaki olay cc değil.. Kaymaz dediğin bir yerde kayıveriyor... Tıpkı benim ve benden önceki onlarca sürücünün Ankara'daki alt geçitte kaydırdığı gibi.. Esp candır.. Aynen o şekilde, ben oradaki viraja daha hızlı girdiğim zamanı da biliyorum ve hiç bir sıkıntı da yaşamadım. ESP'nin tam nasıl çalıştığını o anda anladım. Ayrıca ESP devreye girdiğinde cc'den çıktı.. Yorum bağlantısı
Varol Güner 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 CC ne demek? hız sabitleyici(cruise control) geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 (düzenlendi) Cruise Control Anladım sağolun. E hani forumda kısaltma yasaktı hız sabitleyiciyle girmek neden tehlikeli oluyor acaba. kendimiz 45 km hızla gitcek kadar basmak ile hız sabitleyici ile basmak arasında ne fark var ki? 30 Aralık 2012 tarihinde Feti Ercan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Esp candır.. can olan Koni, canan olan da esp 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Anladım sağolun. E hani forumda kısaltma yasaktı hız sabitleyiciyle girmek neden tehlikeli oluyor acaba. kendimiz 45 km hızla gitcek kadar basmak ile hız sabitleyici ile basmak arasında ne fark var ki? Bir viraja girerken hız düşürülür, viraj içinde gaz verilir... Bu şekilde savrulmadan virajdan çıkılır... Cc. hızı düşük bulup, viraj girişinde gaz verip, aman çok hızlandım diye viraj ortasında gazı keserse araç arkasını bırakır... Bunu cc değil sen de yapsan aracın arkasını bıraktırırsın.. 3 Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Bir viraja girerken hız düşürülür, viraj içinde gaz verilir... Bu şekilde savrulmadan virajdan çıkılır... Cc. hızı düşük bulup, viraj girişinde gaz verip, aman çok hızlandım diye viraj ortasında gazı keserse araç arkasını bırakır... Bunu cc değil sen de yapsan aracın arkasını bıraktırırsın.. Ben virajda gayri ihtiyari gaz veriyorum daha güvenli oluyor demek doğruymuş. Açıklama için sağol abi. can olan Koni, canan olan da esp google yazdım koni nedir diye şekiller çıktı bu koni ne abi ? Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 (düzenlendi) Cc. hızı düşük bulup, viraj girişinde gaz verip, aman çok hızlandım diye viraj ortasında gazı keserse araç arkasını bırakır... Bunu cc değil sen de yapsan aracın arkasını bıraktırırsın.. Hocam araç hız sabitliyicide iken zaten hız sabittir neden "hızı yavaş buldum hızlanayım" yada "süratli girdim yavaşlıyayım" desin'ki hız zaten o anda sabittir ve virajada o hızla girer amaç zaten hızı sabit tutmak değimidir hız sabitleyici devrede iken, yani hızın değişmesine müsade etmez diye biliyorum yanlışmıyım. google yazdım koni nedir diye şekiller çıktı bu koni ne abi ? Koni benim bildiği amortisör markasıdır... 30 Aralık 2012 tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Hocam araç hız sabitliyicide iken zaten hız sabittir neden "hızı yavaş buldum hızlanayım" yada "süratli girdim yavaşlıyayım" desin'ki hız zaten o anda sabittir ve virajada o hızla girer amaç zaten hızı sabit tutmak değimidir hız sabitleyici devrede iken, yani hızın değişmesine müsade etmez diye biliyorum yanlışmıyım. En iyi hız sabitleyici iki 2 km hata yapabilir... Düz yolda bunu hissetmezsiniz ama tepe başlarında, inişlerde bunu hissedersiniz.. Sonuçta, gaz vererek veya gaz keserek hızı sabitliyor.. 50 ye ayarlanmış bir cc 49'a düşünce gaz verip 51'e çıkınca gaz kesebilir.. Ani hız değişikliği olan yerlerde bunu hissedersiniz.. 2 Yorum bağlantısı
Nuri Tanır 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 ben hala hız sabitleyiciye alışmadım bu mereti gerçekten detaylarına hakim olarak kullanmak lazım diye düşünüyorum ben hala kara düzen ayağımın altında yumurta varmış kıvamında ( forumdan aldığım izlenimler ışığında ) kullanıyorum arabamı :) eeee 40'ndan sonra otomatik vites - hız sabitleyici ve lpg ile tanışınca böyle oluyor demek ki :) Yorum bağlantısı
Misafir 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Ankarada evim eskişehiryolu güzergahında. Yaklaşık 23km düz bir hatla kızılay'a işime giden bir güzergah. Sabah 6:30'da evden çıktığım için hız sabitleyiciyi yaklaşık 20km çok rahat kullanabiliyorum. Mehmet Bey'in dediği gibi hız sabitleyici çok hassas bir mekanizma değil. Bazı durumlarda bir miktar belirlenen hızın üstüne çıkabilir ya da belirlenen hızı koruyamadığı durumlar olduğunda gaz vererek ya da keserek belirlenen hıza ulaşmaya çalışır. İşte bu arada bir sürücünün klasik tepkilerinden uzaklaşabilir ve istenmeyen olaylara sebep olabilir. Ben bu yüzden güzergahım müsait olmasına rağmen, yağmurlu ve aşırı soğuk havalarda kullanmıyorum hız sabitleyiciyi. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 (düzenlendi) En iyi hız sabitleyici iki 2 km hata yapabilir... Düz yolda bunu hissetmezsiniz ama tepe başlarında, inişlerde bunu hissedersiniz.. Sonuçta, gaz vererek veya gaz keserek hızı sabitliyor.. 50 ye ayarlanmış bir cc 49'a düşünce gaz verip 51'e çıkınca gaz kesebilir.. Ani hız değişikliği olan yerlerde bunu hissedersiniz.. Hocam yaklaşık 2 senedir hız sabitleyici kullanıyorum buna Fiesta'da dahil hatta yakıt testi videolarımda görebilirsiniz, özellikle uzun yolda ve genelde 100 - 110 'a kitlerim, virajlara felan girerkende pek oynamam girip çıkarım hatta bazı virajlarda kardeşim tedirgin bile olmuştu, tabi'ki o kadar fark olabiliyor ama 2 km hız için arabanın *bu da ayıp*ı atmaz diye düşünüyorum yani aman hızım 1 - 2 km düştü gaza yükleneyip yapmıyor uygun hızla normal süratine geliyo ayrıca bunu sırf rampalarda yapıyor aman viraja geldim yavaşlıyım çıkışdada hızlanayım demiyor viraja hangi hızla giriyorsa o hızla çıkıyor ha siz viraja hızlı girmesine müsade edersiniz arabanın önü arkası oynar eyvallah ama virajlarda gaz kesip verme olayının olacağını sanmıyorum demek istediğim buydu... 30 Aralık 2012 tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Hocam yaklaşık 2 senedir hız sabitleyici kullanıyorum buna Fiesta'da dahil hatta yakıt testi videolarımda görebilirsiniz, özellikle uzun yolda ve genelde 100 - 110 'a kitlerim, virajlara felan girerkende pek oynamam girip çıkarım hatta bazı virajlarda kardeşim tedirgin bile olmuştu, tabi'ki o kadar fark olabiliyor ama 2 km hız için arabanın *bu da ayıp*ı atmaz diye düşünüyorum yani aman hızım 1 - 2 km düştü gaza yükleneyip yapmıyor uygun hızla normal süratine geliyo ayrıca bunu sırf rampalarda yapıyor aman viraja geldim yavaşlıyım çıkışdada hızlanayım demiyor viraja hangi hızla giriyorsa o hızla çıkıyor ha siz viraja hızlı girmesine müsade edersiniz arabanın önü arkası oynar eyvallah ama virajlarda gaz kesip verme olayının olacağını sanmıyorum demek istediğim buydu... :D 1 Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Bazı durumlarda Bazı durumlar dediğiniz teknolojinin tabiat kanunlarına karşı gelemediği durumlar yani "sadece rampalar" bunun haricinde hız sabitleyiciye müdahele edilmedikten sonra hızı değiştirmeniz pek mümkün değil.. Yorum bağlantısı
Misafir 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Şehir içinde bazı virajları 60km ile dönemeyebiliriz. Şehirlerarası yolda eğer hız sabitleyiciyi 180'e ayarlarsanız aynı durum oluşur. Uzun yol hız sabitleyici ayarı ile şehir içi kullanımı farklı oluyor. Aracın hızını düz yolda sabit tutabilir ama sürekli virajlı bir yolda rampayı saymıyorum bile sürekli sabit hızda gidemezsiniz. Daha düşük hızlara yarladığımız şehir içinde de hafif rampalar bile hızı değiştireceğinden hız sabitleyici daha sık hız ayarlaması yapacaktır. Yağmur ve buzlu yol için olağanüstü durumu zaten belirtmiştim yukarda. Sonuç olarak hız sabitleycisi olmazsa olmaz diyen bir kullanıcıyım ama sabitleyicinin de kullanım şartları vardır ve her koşulda koşulsuz kullanılacak bir donanım değildir. Hatta uzun yolda uyku sorununolanlar için uzak durulması gereken bir donanımdır. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 (düzenlendi) :D Valla hiç aklıma gelmedi ayıplı kelime olacağı zira literatürde vardır özellikle gemilerde felan "geminin arkası" denmez gemi'nin "k...ç tarafı" yada "baş tarafı" ı diye geçer hatta Nat.Geo'da bile bu kelimeyi kullanılıyor... 30 Aralık 2012 tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 (düzenlendi) Şehir içinde bazı virajları 60km ile dönemeyebiliriz. Şehirlerarası yolda eğer hız sabitleyiciyi 180'e ayarlarsanız aynı durum oluşur. Uzun yol hız sabitleyici ayarı ile şehir içi kullanımı farklı oluyor. Aracın hızını düz yolda sabit tutabilir ama sürekli virajlı bir yolda rampayı saymıyorum bile sürekli sabit hızda gidemezsiniz. Evren bey benim anlatmak istediğim gidip gitmemek değil o sürücüye kalmış ancak hız sabitleyici " aman burda viraj var ben yavaşlıyayım virajdan çıktıktan sonra yada virajın ortasında tekrar hızlanmaya başlıyayım" demez hız nerde kitlenmişse o hızla girer ha araç çıkar'mı çıkamaz'mı orasını bilemeyiz ama hız sabitleyici bunu düşünmez en azında kullandığım İX 35 ve Fiesta'da böyle davranıyor yani viraj felan tanımıyor "aman viraja giriyorum yavaşlıyayım sonra hızlanırım" demiyor hangi km'de kitliyse girip çıkıyor ha üreticinin böyle bir önlem aldığı otomobil var'mı orasını bilemem, sizin bahsettiğiniz sadece rampalarda oluyor oda baştan önlemini alıp gaz vermeye başlıyor ancak "sadece" hız sabitliyicinin baş edemediği yerlerde beyin gaz versede motorun gücü yetmediği için sürat düşmeye başlıyor... 30 Aralık 2012 tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 30 Aralık 2012 Paylaş 30 Aralık 2012 Hiz sabitleyici viraji anlar ona gore gaz verilir denilmemisti sanirim kucuk bir yanlis anlasilma oldu.. Mehmet abinin dedigi egimden kaynakli olarak CC olurda viraj oncesi gaz verip sonra virajda yeterli seviyeye geldiginden gaz kesip kendini stabil hiza gore ayarlarsa arabanin birakacagini belirtti. Bende CC yi siklikla kullanan birisiyim benimde bircok kere virajlardan once olan kucuk egimlere gore gazin artip azaldigini fark ettigim hemen CC den cikarttigim oldu.. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts