İçeriğe Yönlendir

Merkez Kaçtı Esp Tuttu


Borga Tansel

Recommended Posts

(düzenlendi)

Öncelikle geçmiş olsun.

Madem Türkçe'ye önem veriyoruz cc ne ya ???

Kimi üyelere düzeltilmesi söylenirken bu arkadaşa neden bahsedilmiyor ?

tarihinde Necati Öner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Horse povwer yerine beygir gücü demek lazım. Ama ben daha hız sabitleyiciye cc dendiğini duymadım. Ama hız sabitleyici demek istediğini anladım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evren bey benim anlatmak istediğim gidip gitmemek değil o sürücüye kalmış ancak hız sabitleyici " aman burda viraj var ben yavaşlıyayım virajdan çıktıktan sonra yada virajın ortasında tekrar hızlanmaya başlıyayım" demez

Abi ısrarla konuyu anlamsız yere kilitlemeye çalışıyorsun...

Rampa aşağı alt geçide iniyorsun, bu arada gaz vermediği için hızın düşerek seyrediyorsun.. Çünkü rampa aşağı aracın ivme kazandı ve motor kompresyonun bunu karşılayamadığı için araç hızlanmıştı..Tam viraja başladığın sırada hızın sabitlediğin hıza gelince motor gaz verdi ve yeniden bir ivme kazandın...

Bu olamaz mı yani..

Hız sabitleyici viraj falan bilmez.. o Ona verilen görevi her şartta yapmaya çalışır. Bazen de saçmalar. Viraja girerken gaz verebilir, viraj ortasında gaz kesebilir.. Onun tek düşündüğü hızı korumaktır..

Yoksa senin arabayın hızı sen hızı sabitleyince hiç artmıyor mu ?

Yada uzun yolda 110'a sabitlediğinde 105 yada 115 görmüyor musun hiç.. ?

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Öncelikle geçmiş olsun.

Madem Türkçe'ye önem veriyoruz cc ne ya ???

Kimi üyelere düzeltilmesi söylenirken bu arkadaşa neden bahsedilmiyor ?

Cc, hepimizin kullandığı anlamlı bir kısaltma.. Bunu anlamayanlar yeni üyelerdir onlar da alışacaktır...

Teknik terimleri çok fazla kurcalamak bence gereksiz..

Ayrıca; hız sabitleyici yerine cruise control yazdı diye kimseye bir şey demiyoruz... Bizim daha çok kızdığımız Türkçe özlü kelimleri yabancılaştırmak, yada Türkçe harfler yerine ingilizce harfler kullanmaktır...

Her iki şeklin de kullanılmasında sakınca görmüyorum.. çünkü tekniktir..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

RES tuşunu kullanmaya alışınca işler daha kolay oluyor

+1 Mükemmel bir özellik..

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Abi ısrarla konuyu anlamsız yere kilitlemeye çalışıyorsun...

Rampa aşağı alt geçide iniyorsun, bu arada gaz vermediği için hızın düşerek seyrediyorsun.. Çünkü rampa aşağı aracın ivme kazandı ve motor kompresyonun bunu karşılayamadığı için araç hızlanmıştı..Tam viraja başladığın sırada hızın sabitlediğin hıza gelince motor gaz verdi ve yeniden bir ivme kazandın...

Bu olamaz mı yani..

Hız sabitleyici viraj falan bilmez.. o Ona verilen görevi her şartta yapmaya çalışır. Bazen de saçmalar. Viraja girerken gaz verebilir, viraj ortasında gaz kesebilir.. Onun tek düşündüğü hızı korumaktır..

Yoksa senin arabayın hızı sen hızı sabitleyince hiç artmıyor mu ?

Yada uzun yolda 110'a sabitlediğinde 105 yada 115 görmüyor musun hiç.. ?

Rampa aşağı alt geçide iniyorsun, bu arada gaz vermediği için hızın düşerek seyrediyorsun...yanlışınız var araç CC'de iken bu mümkün değil zira cc devre dışı olmadan aracın hızı düşmez aksine artar...

Bazen de saçmalar. Viraja girerken gaz verebilir, viraj ortasında gaz kesebilir... Buda mümkün değil zira cc'nin yapısına ters ha arızalı olabilir bu durumda cc sağlıklı çalışmadığı için cc bunu bilerek yapıyor diyemeyiz...

Yoksa senin arabayın hızı sen hızı sabitleyince hiç artmıyor mu... hayır ne artıyor ne eksiliyor bu İX 35'dede böyleydi Fiesta'da böyle, sağlıklı bir cc'de rampa haricinde böyle bir şeyi ne duydum nede gördüm...

Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan

Öncelikle geçmiş olsun.

Madem Türkçe'ye önem veriyoruz cc ne ya ???

Kimi üyelere düzeltilmesi söylenirken bu arkadaşa neden bahsedilmiyor ?

forumun sahibi kullanıyor :) bende yukarıda söyledim ama mesaj dili kullanmıyoruz diye bazen uyarılıyor. Mesela mj yazsam düzeltirler :)

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

Ayrıca hız sabitleyici dediğimiz şey, gaz pedalını kullanan bir sistemden ibaret. Hız düşünce gaz verip, yükselince kesiyor. Hızı sabitlemek için kullandığı başka bir numarası yok. Yani hızı sabitleyince hep milimetrik olarak aynı hızda kalmıyor.

RES tuşunu kullanmaya alışınca işler daha kolay oluyor

Katılmıyorum, direksiyon üzerine veya çevresine yerleştirilen birkol ya da düğme ile Hız Sabitleyici devreye sokulduğunda Cruise Control bilgisayarına mesaj gönderilir. Bu bilgisayara Fren, Debriyaj, Gaz ve Direksiyon olmak üzere dört algılayıcı sensör bağlanmıştır. Bu sensörler aracılığıyla sürücünün isteğine hızlı birşekilde yanıt verilir.

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan

Ayrıca hız sabitleyici dediğimiz şey, gaz pedalını kullanan bir sistemden ibaret. Hız düşünce gaz verip, yükselince kesiyor. Hızı sabitlemek için kullandığı başka bir numarası yok. Yani hızı sabitleyince hep milimetrik olarak aynı hızda kalmıyor.

RES tuşunu kullanmaya alışınca işler daha kolay oluyor

Reset tuşunu 2 gün önce keşvettim neye yaradığını çok iyi bir şeymiş. Ben 110 getireyim diye ani gaz verip tam orada yakalayıp 110nu yakalamayla uğraşıyordum her seferinde. Bir kere yapmak yetiyormuş

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

Reset tuşunu 2 gün önce keşvettim neye yaradığını çok iyi bir şeymiş. Ben 110 getireyim diye ani gaz verip tam orada yakalayıp 110nu yakalamayla uğraşıyordum her seferinde. Bir kere yapmak yetiyormuş

Ayrıca hız sabitleyici devreye alındıktan sonra duruma göre + ve - tuşlarını kullanarak istediğiniz hıza ayarlayabilirsiniz, cc'den çıkmadan + tuşu hızı arttırı - tuşu hızı düşürür

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan

Ayrıca hız sabitleyici devreye alındıktan sonra duruma göre + ve - tuşlarını kullanarak istediğiniz hıza ayarlayabilirsiniz

abi o + tuşu beni korkutuyor çok fena ivme veriyor arabaya. Herhalde gaza köklemekle eş değer bir güç veriyor.

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

abi o + tuşu beni korkutuyor çok fena ivme veriyor arabaya. Herhalde gaza köklemekle eş değer bir güç veriyor.

Evet her iki aracımdada öyleydi özellikle + tuşu çok çabuk tepki veriyor, sanırım otobana yada hız limitinin arttığı başka bir yola çıktığında sende bir an önce hızını arttırabilesin diye özellikle yapılmış...

Abi benimki milimetrik olarak aynı hızda kalıyor. 103km/s'ye sabitledim mesela rampa aşağı görmedikçe 104 veya 102 olmuyor. Gaz verdiği bile anlaşılmıyor rampada, şaştım kaldım.

Normali'de budur zaten müdahele olmadıkca ibre yerinden kımıldamaz en azından benim İX 35'de ve Fiesta'da böyle...

Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan

Evet her iki aracımdada öyleydi özellikle + tuşu çok çabuk tepki veriyor, sanırım otobana yada hız limitinin arttığı başka bir yola çıktığında sende bir an önce hızını arttırabilesin diye özellikle yapılmış...

Normali'de budur zaten müdahele olmadıkca ibre yerinden kımıldamaz en azından benim İX 35'de ve Fiesta'da böyle...

tehlikeli abi o ayak gazı ile dengeli bir şekilde basınca da zaten özellikten çıkmıyor.

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

BMW opsiyonel olarak "fren fonksiyonlu hız sabitleyici" sunuyor. Normal sisteme sahip araçlarda böyle ama benimki rampa başlangıcında bile gazı arttırdığı hissettirmiyor birden yüklenmiyor gaza, 103'e ayarladıysam hiç 102 olmuyor(göstergem de dijital olduğu için) sanki rampayı önceden hissedip uygun oranda gaz vermeye hazırlanıyor düz yol gibi çıkıyor...

Bulunduğu vites'de rampanın torkunu kaldırana kadar böyle davranıyor ancak uzun ve dik rampa karşısında güç kaybetmeye başladığında malesef yer çekimine yenik düşüp hız kaybetmeye başlıyor sonuçda her ne kadar turbo beslemeli yüksek torklu bir motora sahip bile olsa bi yerde pes ediyor zaten kendi vites düşürüp hızı koruyamıyacağına göre aksi mümkün değil...:)

tehlikeli abi o ayak gazı ile dengeli bir şekilde basınca da zaten özellikten çıkmıyor.

Valla 2 seneden fazladır cc kullanırım henüz böyle bir tehlikeyle karşılaşmadım zira + ve - tuşlarını yol müsaitken kullanırım diğer durumlarda manuel müdahele ediyorum önemli olan bilinçli kullanmak bu şekilde kullanıldığında sorun çıkarmıyor...:)

Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Aslında en güzeli adaptif hız sabitleyici. Önünüze bir taşıt vs. çıktığında kendisi gaz kesiyor ve aracı yavaşlatıyor. Yeni model tırlarda görmüştüm :)

Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan

Bulunduğu vites'de rampanın torkunu kaldırana kadar böyle davranıyor ancak uzun ve dik rampa karşısında güç kaybetmeye başladığında malesef yer çekimine yenik düşüp hız kaybetmeye başlıyor sonuçda her ne kadar turbo beslemeli yüksek torklu bir motora sahip bile olsa bi yerde pes ediyor zaten kendi vites düşürüp hızı koruyamıyacağına göre aksi mümkün değil... :)

Valla 2 seneden fazladır cc kullanırım henüz böyle bir tehlikeyle karşılaşmadım zira + ve - tuşlarını yol müsaitken kullanırım diğer durumlarda manuel müdahele ediyorum önemli olan bilinçli kullanmak bu şekilde kullanıldığında sorun çıkarmıyor... :)

bir keresinde karanlıkda hız sabitleyiciden çıkayım ilerde ışık var nasıl olsa kendi hızıyla yavaş yavaş gitsin dursun dedim yalnışlıkla + tuşuna bastım panik olmuştum. O tuşların ışıklı olması lazımmış...

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Coşkun Bey, katılıp katılmamakla ilgisi yok. Çalışma prensibinden bahsediyorum.

Hız sabitleyicinin gaz pedalından başka hükmettiği bir yer var mı arabada?

Bunun cevabını verir misiniz?

Tabi veririm, öncelikle sistemi çok basite indirgemişsiniz, sadece "gaz pedalı" dersek yanlış olur, yeri geliyor aracı hızlandırıyor yeri geliyor yavaşlatıyor bunu gaz pedalına hükmederek yapmıyor beyne hükmederek yapıyor şöyle dersek daha doğru olur "aracın hızına" hükmediyor...

bir keresinde karanlıkda hız sabitleyiciden çıkayım ilerde ışık var nasıl olsa kendi hızıyla yavaş yavaş gitsin dursun dedim yalnışlıkla + tuşuna bastım panik olmuştum. O tuşların ışıklı olması lazımmış...

Hocam öyle yapacağına fren pedalına dokunsana ne işin var düğmelerle...:D

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Demek ki her zaman sabit tutamıyormuş hızı. Yola göre yavaşlayabiliyormuş.

Ben başka bişi'mi yazdım....

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
Benimkinin 5. vites 60km/s'ye düşmediği sürece çıkamadığı rampa yok, Gökhan Abi'nin Fiesta'sı aynı rampada devreden çıkartıyormuş CC'yi.

Hocam seninki benimki diye bişi yok hangi aracın gücü nereye kadar yeterse, senin aracın 95 beygirdir uzun süre dayanır benim aracım 70 beygirdir kısa mesafede tükenir ama sonuçda tükenir...

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)
Aşağıdaki ileti size ait.

Ahmet bey önce mesajlarımın tamamını okuyun sonra soracağınız bişi varsa sorarsınız...

Bazı durumlar dediğiniz teknolojinin tabiat kanunlarına karşı gelemediği durumlar yani "sadece rampalar" bunun haricinde hız sabitleyiciye müdahele edilmedikten sonra hızı değiştirmeniz pek mümkün değil..

Yani zorlanmadığı için mi gazı arttırdığı hissedilmiyor diyorsunuz? Çok pürüzsüz kalıyor sabitlediğim hızda.

Bu bir neden yeterli güce sahip olduğu için devir kaybetmeden çıkıyor olabilir ayrıca kullandığı sistemde bu konuda daha hassas olabilir örnek veriyorum Toyota'nın otomatik vitesi geçişleri hissettirir ama VW'nin'ki hissettirmez, Opel'de hız sabitleyici konusunda başarılıdır bunu size hissettirmez gibi ama ben şahsen Fiesta'da olsun İX 35'de olsun bunu hissediyorum yani gaz vermesini hissediyorum

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Peki beyin nereye hükmediyor?

Mesela fren yapıyor mu bu cihaz? Vites de düşüremiyor?

Gaz vermek ve kesmekten başka ne yapıyor?

cruise-control-diagram.gif

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

CC , binek vasıtaalrda fren yapmaz, çoğu ticaride bile yapmaz, frene müdahele eden tipinin, tip onay belgesi için milyar eurolar söz konusu idi, evropada

Yorum bağlantısı
Eyüp Gökmen

can olan Koni, canan olan da esp :f1:

Çağlar abi bu koni olayını açıklarmısın rica etsem çok merak ettim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

KONI: amortisör ve yay üretir. Sarı renkli sertliği ayarlanabilir tipini yıllarca kovaladıktan sonra, ancak yeni nasip oldu, mondeoma taktım, başka bir dünya.....

http://www.koni.com/car-racing/products/sport-tuning/

KAbaca: amortisör sönümlemeyi tek seferde yapınca, yolla teması kesilmeyen lastik, sizi yolda tutuyor, mekanik tutunma arttıkça da esp varsa bile gereği kalmıyor veya müdahelesi azalıyor, azalınca da virajlara daha hızlı girilebiliyor, dümdüz ip gibi dediğimiz otoyolda bile düz gidiş karakteri değişiyor,

kötü yanı da var, Koni den sonra, standart bir araba kullanınca, denizde dalga ortasındaki kayıkta gibi hissediyorsunuz :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...