İçeriğe Yönlendir

Merkez Kaçtı Esp Tuttu


Borga Tansel

Recommended Posts

Fırat Şenol

Ayrıca hız sabitleyici devreye alındıktan sonra duruma göre + ve - tuşlarını kullanarak istediğiniz hıza ayarlayabilirsiniz, cc'den çıkmadan + tuşu hızı arttırı - tuşu hızı düşürür

Coşkun bey, Feti beyin anlatmaya çalıştığı şey önceden sabitlenmiş olan 110 km'lik hız, yapılan bir fren sonucu yada bir şekilde Cc'nin devre dışı bırakılması sonrası, yeniden o hıza çıkmak için gaz pedalına basarak hızlanmak yerine sadece Resume ( Devam ettirme, sürdürme ) tuşuna basarak kendisi tekrardan hafızaya alınmış olan ( 110 km ) son hız değerine otomatik olarak çıkar. Bilginize... ;)

Yorum bağlantısı
Eyüp Gökmen

KONI: amortisör ve yay üretir. Sarı renkli sertliği ayarlanabilir tipini yıllarca kovaladıktan sonra, ancak yeni nasip oldu, mondeoma taktım, başka bir dünya.....

http://www.koni.com/...s/sport-tuning/

KAbaca: amortisör sönümlemeyi tek seferde yapınca, yolla teması kesilmeyen lastik, sizi yolda tutuyor, mekanik tutunma arttıkça da esp varsa bile gereği kalmıyor veya müdahelesi azalıyor, azalınca da virajlara daha hızlı girilebiliyor, dümdüz ip gibi dediğimiz otoyolda bile düz gidiş karakteri değişiyor,

kötü yanı da var, Koni den sonra, standart bir araba kullanınca, denizde dalga ortasındaki kayıkta gibi hissediyorsunuz :D

Ee abi bizde taktıralım o zaman bundan bu kadar faydalı bir şey ise.. Maliyeti nedir nerede taktırabiliriz :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun.

Dün ben de kaza atlattım. Rampa tırmanırken sağ ara yoldan BMW 5 kasa nın biri yola fırladı, çok zor kaçtım. Allah'tan karşı şeritten biri gelmiyordu ve ESP'nin devreye girdiğini anında hisettim.

Sonrasında ikimizde durduk, 5-10 sn ilk şoku atlatınca el frenini çektim, arabadan indiğim gibi BMW gazladı ve kaçtı...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bulursanız, sarı renkli ve ayarlı olanı, taktırın, takımı 1000 euro civarındadır

Yorum bağlantısı
Eyüp Gökmen

Bulursanız, sarı renkli ve ayarlı olanı, taktırın, takımı 1000 euro civarındadır

Cevap ve bilgilendirme için teşekkürler abi.

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Coşkun bey, Feti beyin anlatmaya çalıştığı şey önceden sabitlenmiş olan 110 km'lik hız, yapılan bir fren sonucu yada bir şekilde Cc'nin devre dışı bırakılması sonrası, yeniden o hıza çıkmak için gaz pedalına basarak hızlanmak yerine sadece Resume ( Devam ettirme, sürdürme ) tuşuna basarak kendisi tekrardan hafızaya alınmış olan ( 110 km ) son hız değerine otomatik olarak çıkar. Bilginize... ;)

İşte bunu bilmiyordum çok teşekkürler bilgi için eminim çok işime yarayacak genelde hep uzun yolda kullanıyorum iyi oldu bunu öğrendiğim İX35'de yoktu sanırım, arabayı gittikçe daha çok sevmeye başladım...:D...

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Cevap ve bilgilendirme için teşekkürler abi.

Çağlar hocama katılmakla beraber bildiğim kadarıyla KONI gazlıdır dolayısıyla sportif ve serttir süspansiyonu sertleştirir araba top gibi olur zıp zıp zıplar deyim yerindeyse hamile hanıma düşük yaptırır, seçim yaparken dikkatli olmak lazım...:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Coşkun abi.. cc açık bolu dağını sabit hızda in, sonra gel konuşalım... Yada benzer bir rampayı in...

Rampa çıkarken hız düşmesine değinmeyeceğim, onun olabileceğini zaten kabul etmişsin..

Bilmeyenler için kısa bir bilgilendirme yapacağım, bildiğini düşünenler de okuyabilir...

Hız sabitleyici; günümüz teknolojilerinde tamamen gaz pedalına hükmeden bir sistemdir..

Gaz telli araçlarda, hız sabitleyici servo motorundan çıkan gaz teli gaz kelebeğine ayak gaz pedalı teli ile paralel bağlıdır.. Yani kelebeğe ikinci bir tel bağlıdır...

Hız artırmak için gaz verir, hızı düşürmek için gaz keser.. Bunun dışında bir müdahale söz konusu değildir..

Bazı durumlarda özellikle dik rampalarda motorun gücü yetmediği zaman sabitlenen hızda gidemeyip, hız düşebilir.. Takriben % 10 fark oluştuğu zaman sistem devre dışı kalır.. Mesela 100 ile giderken rampaya başladınız ve hızınız düşmeye başladı.. Düşebilir, aracın gücü yettiği kadarı ile çalışır bu sistem.. Hızınız 90'ın altına indiğinde hız sabitleyici sistemi devre dışı kalır ve gazı bırakır...

Dik rampa inişlerinde belirtilen hız aşılmaya başladığında hız sabitleyici sistemi gazı tamamen bırakır, ama bu esnada araç hızlanabilir, yavaşlamak için motorunuzun kompresyonu yetmiyorsa fren yapmanız gerekebilir..

Hız sabitleyici sistemi gaz pedalı dışında bir yere hükmetmez, edemez..

Gaz teli olmayan araçlarda beyne komut gönderir, ancak yine yaptığı tamamen gaz kelebeğine müdahaledir..

Gaz kelebeği olmayan araçlarda yaptığı ise yine aynı mantıkla gaz pedalı ile yapılan işlemi yapmaktır.. enjektör açık kalma süreleri uzatılır veya kapatılır...

Hız sabitleyici sistemi, Araç hız sensörü, debriyaj pedalı ve fren pedalından veri alır.. Debriyaj ve frene basınca devre dışı kalır...

Çalıştırmak için sol üstteki On tuşuna basılır.. Sistem hazır hale gelir.. + veya - tuşuna basınca devreye girer.. Fren veya debriyaj sebebiyle devre dışı kaldığında tekrar on yada + - yapmanız gerekmez res tuşuna basmanız yeterlidir.. Bir önceki sabitlenen hıza motor gücü el veriyorsa ulaşır..

Res tuşu aynı zamanda geçici devreden çıkarma işlemi için de kullanılır... Örnek: viraja girerken res'e basar devreden çıkarır, virajdan çıkarken tekrar res'e basar devreye alırsınız, eski sabit hızına ulaşmaya çalışacaktır..

Of tuşu ile de sistem tamamen kapatılır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aslında en güzeli adaptif hız sabitleyici. Önünüze bir taşıt vs. çıktığında kendisi gaz kesiyor ve aracı yavaşlatıyor. Yeni model tırlarda görmüştüm :)

Çok uzaklarda aramayın adaptif hız sabitleyiciyi. Mondeo ile ekstra donanım olara alınabiliyor selective donanımına ilaveten.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çağlar hocama katılmakla beraber bildiğim kadarıyla KONI gazlıdır dolayısıyla sportif ve serttir süspansiyonu sertleştirir araba top gibi olur zıp zıp zıplar deyim yerindeyse hamile hanıma düşük yaptırır, seçim yaparken dikkatli olmak lazım... :)

mondeo ların fabrikasyon amortisörü de gazlıdır, sektirme özelliği başka, koni sönümlüyor, mesela öndeki araba 2.5 defa salınım yaparak geçtiği yerden ben 1 defa da salınım yaparak geçiyorum, sertlik ile sönümleme karışır genelde, pek ilgileri yok

Yorum bağlantısı
Adil Güzel
(düzenlendi)

Şehir içinde kullanmak riskli olduğu için sadece şehirdışı yolculuklarda kullanıyorum.Hatta yokuşlarda zamansız gaz verdiğinden tüketimi de arttırdığı için uzun yolda bile bazen kullanmak istemiyorum. Büyük geçmiş olsun

tarihinde Adil Güzel tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

mondeo ların fabrikasyon amortisörü de gazlıdır, sektirme özelliği başka, koni sönümlüyor, mesela öndeki araba 2.5 defa salınım yaparak geçtiği yerden ben 1 defa da salınım yaparak geçiyorum, sertlik ile sönümleme karışır genelde, pek ilgileri yok

Sevgili dostum ben bizzat kullanmadım ama bir çok arkadaşım bu sertlikten rahatsız olup değiştirmiştir amortisörünü, ben onların yalancısıyım...:)

Yorum bağlantısı
Samet Yarın

abi o + tuşu beni korkutuyor çok fena ivme veriyor arabaya. Herhalde gaza köklemekle eş değer bir güç veriyor.

ilk denemem de koltuga yapıştırdı :) alışınca oyun gibi oluyor :p sabah erken saatte sehir içinde gidince harika oluyor

Yorum bağlantısı
Borga Tansel

hacım geçmiş olsun kış lastiği taktın mı araca?

Eyvallah hacım. Henüz taktıramadım, bayilerde lastik yok. Petlas alıcam fakat adamların elinde kalmamış. Ayrıca vakit bulamıyorum pek. Akşamları 7-8 gibi işten çıkıyorum. O saatte de kapanmış oluyorlar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sevgili dostum ben bizzat kullanmadım ama bir çok arkadaşım bu sertlikten rahatsız olup değiştirmiştir amortisörünü, ben onların yalancısıyım... :)

ayar çok önemli, maalesef bunu takmanın bedeli: ayarı bilenin elinden olmalı, bunu için + bir işçilikten kaçmamalı

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bogra, geçmiş olsun. Bu sebep ile esp yi cc yi anladın tamamen :)

CC , binek vasıtaalrda fren yapmaz, çoğu ticaride bile yapmaz, frene müdahele eden tipinin, tip onay belgesi için milyar eurolar söz konusu idi, evropada

aahhh ah. 99 chryslerim deki şaft freni sağ olsun. cc de hız neyse rampa aşağı aynı idi.

Gelelim kangoya. cc açık iken iki teker arasında tur farkı normalin üstüne çıkarsa ( patinaj ) cc devreden çıkıyor. CC tasarlayanların neden abs sensörlerinden eşik bilgisi almadıklarına şaşıyorum. Bazen çok basit düşünceleri akıl edemiyorlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
İşte bunu bilmiyordum çok teşekkürler bilgi için eminim çok işime yarayacak genelde hep uzun yolda kullanıyorum iyi oldu bunu öğrendiğim İX35'de yoktu sanırım, arabayı gittikçe daha çok sevmeye başladım...:D...

+/- tuşundaki + işareti aynı zamanda resume özelliği taşıyor. Bir kere dokunmanız yeterli.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun..Ben onu bunu bilmem ama bu özelliği şehir içinde kullanmak çok riskli..Uygun hava koşulları olmadığı zamanlarda şehirlararası yollarda kullanımı bile bence sakıncalı..Ancak araçta esp ve buna benzer diğer güvenlik ekipmanları varsa kullanılabilir.Tek başına CC bana hiç bir zaman güven vermedi..

Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Geçmiş olsun..Ben onu bunu bilmem ama bu özelliği şehir içinde kullanmak çok riskli..Uygun hava koşulları olmadığı zamanlarda şehirlararası yollarda kullanımı bile bence sakıncalı..Ancak araçta esp ve buna benzer diğer güvenlik ekipmanları varsa kullanılabilir.Tek başına CC bana hiç bir zaman güven vermedi..

Teşekkür ettim Ayhan Abi.. Tecrübe edindik.

Borga geçmiş olsun...60 km'nin altında cc kullanmak biraz riskli olmuş bence...

Az kaldı arabanın arkası toparlanmasa idi kötü bir tecrübe ile tam öğrenmiş olacaktım.

Bogra, geçmiş olsun. Bu sebep ile esp yi cc yi anladın tamamen :)

Teşekkürler Servet Abi..

Yorum bağlantısı

Az kaldı arabanın arkası toparlanmasa idi kötü bir tecrübe ile tam öğrenmiş olacaktım.

Allah korusun borga..

Yorum bağlantısı

Arkadaşıma ait 2005 yada üzeri 1.6 Otomatik fsi golfte özellikle çok yokuşlu yollarda (120 ye sabitlerdim) araba da yüklüyse cc daha çok yakıt yaktırıyordu. Aslında manuel kullanımda büyük vites ile çıkabileceği yokuşu sanırım yazılım sebebiyle biraz hız kaybetmeye başladığı an vitesi düşürüp (5000 devirlere kadar çıkıp [3 e alıyor sanırım yol durumuna göre]) gibi çıkıyordu. Tepe noktası düzü yakaladığı an gidebileceği en büyük vitese alırdı direk. (O sırada yokuş çıkarken bizi geçenler dönüp bakardı 5000 devir civarı bağıra bağıra çıkan bir golf ve onu gitmiyor zannedenler :) )

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...