İçeriğe Yönlendir

İlk Uzun Yol :(


Güray Yıldız

Recommended Posts

Ali Ozan Yurtsever

Şimdi arkadaşlar yokuş aşağı inerken araba çok eğimli değilse yavaşlar ve cc de normal olarak gaz verir ama bu demek değildir ki cc çok yakıyor sende olsan gaz vericeksin aynı hızda kalmak için. Ayrıca çok dik ise yokuş araba gaz verme gereği duymaz ve cc de de olsa kendinde kullansan bilgisayar 0.0 lt gösterir.bence arac aynı koşullarda cc de yada değil yakıt farketmez sadece cc gerekli gaz miktarını aynı hızlarda giderken daha iyi ayarlar o yuzdrn az yakmış gibi görünür.

Stabil ortam derken?

Ayrıca ortam değişikliği %40 farkettirir mi merak ediyorum.4.7 nerde 6.9 nerde

ben cc de yokuş aşağı inerken 0.0 yazdığını görmedim aslında dik bir yokuştu şöyleki cc kullanmadan ve gaza basmadan 100 km den 120-125 km kadar çıktığım bir yokuş normalde gaza basmadan inince 0,0 gösteriyor yokuş sonuna kadar ve hız artıyor ama aynı yolu cc de inerken hız daha yavaş arttı ve 0,0 olmadı hiç 0,6-0,7 arası gidip geldi anlık bir gözlemdi yanıltabilir belki ama o yüzden yokuş aşağı tasarruflu olmayabilir dedim cc için. . .

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Laboratuar ortamı gibi bir ortam da ya da dyno benzeri aletlerle yapılıyor ölçüm.

Bu ölçümler ya da sabit bir pistte belli süre aralıkları ve belli hızlarla yapılıyor.

Dolayısı ile gerçek durum trafik rampa ya da sizin gaza basış şekliniz bu verilerin değişimine neden oluyor.

Avrupa da insanlar bu veriler doğruyu göstermiyor diye tazminat davası açıyor ve kazanıyor.

Ama ya biz de...

Başka bir forumdan alıntıdır.

Sıkı sık karşımıza çıkar bu konu, fabrika verisi şu kadar ama ben şu kadar yakıyorum, neden böyle diye mutlaka biri bir soru atar ortaya...

Detaylı bir cevaba rastlamadığım için kaynak olarak kullanılmak üzere kısaca Avrupa'daki tekniği özetleyeceğim burada.

1995 yılından beri Avrupa Birliği içerisinde araçların standardize tüketim verileri Avrupa Birliği 80/1268/EWG yönergesine göre yapılmaktadır.

Amaç net tanımlanmış ve her zaman tekrarlanabilen bir ölçüm metodu kullanılarak araçların aynı standartlarda elde edilen verilerinin kıyaslanmasıdır ve bu süreç yol şartlarını simüle eden bir test düzeneğinde yapıldığından hemen hiçbir zaman gerçek yol sürüş tüketim verileri ile örtüşmez.

20 - 30°C arasındaki bir ortam ısısında araç test düzeneğinde soğuk motorla başlar ve önce şehir içi sürüş döngüsünü yapar, azami hız 50 km/saatdir. Bunu takiben de 120 km/saati aşmayacak şekilde şehir dışı simülasyon sürüşü yapılır. İklim ve yol koşulları, araç yükü her zaman aynıdır.

Bu sürüş döngülerinde hız da belli bir döngü yapısı dahilinde değişkendir. Aşağıdaki grafikte hız süre ilişkisini rahatlıkla izleyebilirsiniz.

Bazı test özellikleri:

Toplam sürüş mesafesi 11 km

Toplam süre 1'180 saniye (yakl.20 dakika)

Ortalama hız: 34 km/saat

Ortalama hız (şehir içi): 19 km/saat

Azami hız: 120 km/saat

Ortalama hız (şehir dışı) 60 km/saat

Şehir içi sürüş simülasyonu 800 saniye ve 4 km

Şehir dışı sürüş simülasyonu 420 saniye ve 7 km.

Şehir içi en yüksek, şehir dışı en düşük tüketimi verir, Bunlar %37 ve %63 oranlarında toplanarak da ortalama tüketim değeri elde edilir.

Bu prosedür doğal olarak bizim gündelik kullanım şartlarımızdan bir hayli uzaktır. Bu nedenle bu değerlere ancak bir ölçüde yaklaşmak mümkün olabilir ve değişik modellerin tüketimlerinin kıyaslanmasında bir kılavuz değer olma ötesinde belirleyiciliği yoktur.

tuketim.jpg

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

Tüm mesajları okuyamadım ama fabrika verileri stabil ortamda elde edilen verilerdir.

Kış şartlarında benzinli bir araç için veriler gayet iyi bence.

Başka bi konuda bu fabrika verileriyle ilgili baya bi konuşmuştuk, fabirka testleri bir tablo eşliğinde tablodaki yönergelere göre kullanılıyormuş, hız arttırmak frenlemek, belli vites az gidip vs. vs.

Edit: Son cevabınızı yeni gördüm...

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Başka bi konuda bu fabrika verileriyle ilgili baya bi konuşmuştuk, fabirka testleri bir tablo eşliğinde tablodaki yönergelere göre kullanılıyormuş, hız arttırmak frenlemek, belli vites az gidip vs. vs.

Edit: Son cevabınızı yeni gördüm...

Tabi doğru.

Stabil ortamdan kasıtta bu zaten.

Değişkenler şehir trafiğini yol durumunu ya da sürücü kullanış biçimini kapsamıyor.

http://www.haberborsa.com.tr/hyundai-ve-kia-900-000den-fazla-arac-sahibine-tazminat-odeyecek.html

Konu forumdada tartışılmıştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İyide kaptırıncaya kadar araba yakmıyo mu hiç :) sonuçta gaza yükleniosun kaptırmak için ve daha rampaya gelmeden yakıosun zaten yakacağını

Ustalık orada işte, ne kadar kaptıracağını bileceksin.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Ustalık orada işte, ne kadar kaptıracağını bileceksin.

Rampayı görüp dip gaz yaparak değil.Rampayı bilerek yavaş yavaş hızlandırıp o hızla bitireceksin rampayı.Doğru mudur abi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Güray Yıldız

ben cc de yokuş aşağı inerken 0.0 yazdığını görmedim aslında dik bir yokuştu şöyleki cc kullanmadan ve gaza basmadan 100 km den 120-125 km kadar çıktığım bir yokuş normalde gaza basmadan inince 0,0 gösteriyor yokuş sonuna kadar ve hız artıyor ama aynı yolu cc de inerken hız daha yavaş arttı ve 0,0 olmadı hiç 0,6-0,7 arası gidip geldi anlık bir gözlemdi yanıltabilir belki ama o yüzden yokuş aşağı tasarruflu olmayabilir dedim cc için. . .

Araç kendiliğinden ivme kaAnıyorsa yokuş aşağı cc neden gaz versinki??açıkçası bana mantıklı gelmiyor

Ustalık orada işte, ne kadar kaptıracağını bileceksin.

Tamam yani sonuç itibariyle kaptırman yani olman gerekenden yüksek bir hıza çıkman için extra yakıt harcıyosun her durumda çünkü gaza basıosun :) ve ayrıca cc yada değil aynı durumda kıyaslamak gerekir birini 120 ile diğerini 90 la giderken karşılaştırmayalım demi? Ben aynı koşullarda demiştim

Fiestanın fabrika verileri hesabı broşüründe yazıyor

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

Araç kendiliğinden ivme kaAnıyorsa yokuş aşağı cc neden gaz versinki??açıkçası bana mantıklı gelmiyor

Tamam yani sonuç itibariyle kaptırman yani olman gerekenden yüksek bir hıza çıkman için extra yakıt harcıyosun her durumda çünkü gaza basıosun :) ve ayrıca cc yada değil aynı durumda kıyaslamak gerekir birini 120 ile diğerini 90 la giderken karşılaştırmayalım demi? Ben aynı koşullarda demiştim

Fiestanın fabrika verileri hesabı broşüründe yazıyor

Araç kendiliğinden ivme kaAnıyorsa yokuş aşağı cc neden gaz versinki??açıkçası bana mantıklı gelmiyor

Tamam yani sonuç itibariyle kaptırman yani olman gerekenden yüksek bir hıza çıkman için extra yakıt harcıyosun her durumda çünkü gaza basıosun :) ve ayrıca cc yada değil aynı durumda kıyaslamak gerekir birini 120 ile diğerini 90 la giderken karşılaştırmayalım demi? Ben aynı koşullarda demiştim

Fiestanın fabrika verileri hesabı broşüründe yazıyor

:) bana da mantıklı gelmiyor.bir daha ki sefere aynı yolda daha çok ekrana dikkat edip net yazarım. hem yokuş aşağı hem viraj olunca ekrana tam dikkat edememiştim. .

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Mehmet Gürcüoglu

bu araçta fabrika verilerinin altında kalmak cidden çok kolay ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...