İçeriğe Yönlendir

Kaloriferi 'Hi" Konumuna Getirince Yakıt Tüketimi Artar Mı?


Misafir

Recommended Posts

Misafir

Yaklaşık iki aydır kalorifer 'HI' konumundaydı ve yakıt tüketimim %25 oranında artımştı. Ben bu durumu kışlık lastiklere ve havanın çok soğumasına bağlamıştım. Ancak bir arkadaşın uyarısı üzerine kaloriferi bir alt kademeye yani 28 dereceye indirdim. Sıcaklık biraz daha geç gelmeye başladı ama yakıt önceki seviyelere düştü. Net tespitlerim şöyle. Kalorifer sürekli 'HI' konumundayken 24 L yakıtla şehir içi 300 Km. yol. 28 derece konumundayken 24 L. yakıtla 360 Km.

Bizim araçlarda yakıt kullanarak ısıtma sistemi var mı?

Yorum bağlantısı
Misafir

Yaklaşık iki aydır kalorifer 'HI' konumundaydı ve yakıt tüketimim %25 oranında artımştı. Ben bu durumu kışlık lastiklere ve havanın çok soğumasına bağlamıştım. Ancak bir arkadaşın uyarısı üzerine kaloriferi bir alt kademeye yani 28 dereceye indirdim. Sıcaklık biraz daha geç gelmeye başladı ama yakıt önceki seviyelere düştü. Net tespitlerim şöyle. Kalorifer sürekli 'HI' konumundayken 24 L yakıtla şehir içi 300 Km. yol. 28 derece konumundayken 24 L. yakıtla 360 Km.

Bizim araçlarda yakıt kullanarak ısıtma sistemi var mı?

Rezistans mı var acaba Mükremin abi ?

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Yaklaşık iki aydır kalorifer 'HI' konumundaydı ve yakıt tüketimim %25 oranında artımştı. Ben bu durumu kışlık lastiklere ve havanın çok soğumasına bağlamıştım. Ancak bir arkadaşın uyarısı üzerine kaloriferi bir alt kademeye yani 28 dereceye indirdim. Sıcaklık biraz daha geç gelmeye başladı ama yakıt önceki seviyelere düştü. Net tespitlerim şöyle. Kalorifer sürekli 'HI' konumundayken 24 L yakıtla şehir içi 300 Km. yol. 28 derece konumundayken 24 L. yakıtla 360 Km.

Bizim araçlarda yakıt kullanarak ısıtma sistemi var mı?

Aracın fanı ve sıcaklık ayarı yakıt tüketimini bu kadar etkilemez,motorun ısısını içeri verir ve bir nebze motor suyunu soğutabilir ama bu yakıtda hissedilmeyecek kadar az olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Rezistans mı var acaba Mükremin abi ?

İlkay rezistans olsa elektrik tüketimi artacak ve muhtemelen belli bir süre sonra devreden çıkacaktır. Ayrıca elektrik tüketimindeki bu artış yakıt tüketimine bu kadar yansıyabilir mi? Sanmıyorum.

Aracın fanı ve sıcaklık ayarı yakıt tüketimini bu kadar etkilemez,motorun ısısını içeri verir ve bir nebze motor suyunu soğutabilir ama bu yakıtda hissedilmeyecek kadar az olur.

Ben de aynı fikirdeyim Tansel, klasik ısıtma sistemlerinde sıcaklık motor ısısıyla doğru orantılıdır. Ancak benim üzerinde durduğum şey acaba acil sıcaklık ihtiyacı için ilave bir ısıtma sistemi var da bu sistem de yakıta ortak mı oluyor.

Yorum bağlantısı
Misafir

İlkay rezistans olsa elektrik tüketimi artacak ve muhtemelen belli bir süre sonra devreden çıkacaktır. Ayrıca elektrik tüketimindeki bu artış yakıt tüketimine bu kadar yansıyabilir mi? Sanmıyorum.

Sis farı ve arka cam rezistansı yakıt tüketimini etkiliyor baya ondan demiştim abi. Fazla akım çekip şarj dinamosuna yükleniyor yani daha zor dönmesi demek. Bazı araçlarda rezistans var kalorifer ızgaralarında direk sıcak vermek için ondan sormuştum.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

pek olası gelmedi bana.kaloriferi HI konumunda çalıştırmanız sadece havalandırma fanının hızını en yüksekte çalıştırmanız demektir.o da belki hissedilmeyecek kadar az miktarda elektrik kullanımını arttırır.şarj zaten motordan bağımsız çalışamaz,yani şarja ekstra yük binemez,olsa olsa akünün yükü artar.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Yergin

Abi bencede yakıtla alakası yok matık olarak söylüyorum, öyle olsaydı anında ısıtma olurdu arabayı çalıştırıp motorun ısınmasını beklemezdik.

Yorum bağlantısı
Misafir

pek olası gelmedi bana.kaloriferi HI konumunda çalıştırmanız sadece havalandırma fanının hızını en yüksekte çalıştırmanız demektir.o da belki hissedilmeyecek kadar az miktarda elektrik kullanımını arttırır.şarj zaten motordan bağımsız çalışamaz,yani şarja ekstra yük binemez,olsa olsa akünün yükü artar.

Önder abi tüm elektrikli sistemler (sis farı, arka cam rezistansı, müzik sistemi [tepsi gibi anfi]) çalıştığında şarj dinamosuna ekstra yük biner diye biliyorum. Bu da çok daha zor çevrilmesi demek.

Yanlışım yoksa eğer.

Yorum bağlantısı
Misafir

Sis farı ve arka cam rezistansı yakıt tüketimini etkiliyor baya ondan demiştim abi. Fazla akım çekip şarj dinamosuna yükleniyor yani daha zor dönmesi demek. Bazı araçlarda rezistans var kalorifer ızgaralarında direk sıcak vermek için ondan sormuştum.

İlkay araçta gerekmedikçe hiç bir elektrik donanımını çalıştırmam. Aldığımdan bu yana sis farlarını ayda bir kaç kez kontrol için yakar söndürürüm.

pek olası gelmedi bana.kaloriferi HI konumunda çalıştırmanız sadece havalandırma fanının hızını en yüksekte çalıştırmanız demektir.o da belki hissedilmeyecek kadar az miktarda elektrik kullanımını arttırır.şarj zaten motordan bağımsız çalışamaz,yani şarja ekstra yük binemez,olsa olsa akünün yükü artar.

Önder, HI konumunda çalıştırırken fan son hızda çalışmıyor, fan hızını kendin ayarlıyorsun. Ön ve arka camların buzunu çörmek için gerekli donanımı çalıştırdığında senin dediğin oluyor ve o anda zaten arka cam rezistansı ile klima motoru da devreye giriyor.

Abi bencede yakıtla alakası yok matık olarak söylüyorum, öyle olsaydı anında ısıtma olurdu arabayı çalıştırıp motorun ısınmasını beklemezdik.

Hüseyin öyle olduğunda yaklaşık 2 km sonra sıcak üflemeye başlıyor. 'HI' pozisyonunda çalıştırmazsam 4-5 km. sonra ılık gelmeye başlıyor.

lastikler inmiştir.

Lastikler inik değil, öyle olsaydı şimdi daha fazla yakmalıydı, sonraki ölçüm az yaktığı ölçümdür.

Bu işte başka bir iş var gibi :)

?, aklındaki hin'lik nedir?

Önder abi tüm elektrikli sistemler (sis farı, arka cam rezistansı, müzik sistemi [tepsi gibi anfi]) çalıştığında şarj dinamosuna ekstra yük biner diye biliyorum. Bu da çok daha zor çevrilmesi demek.

Yanlışım yoksa eğer.

İlkay iddianda haklısın ancak, hiç bir elektrik donanımı %25 yakıt artışına sebep olmaz. Yazın klimayı düşün, hem elektrik hem de hareket enerjisi için motora yükleniyor. Ama yakıt artışı bu kadar olmuyor.

Yorum bağlantısı
Misafir

İlkay iddianda haklısın ancak, hiç bir elektrik donanımı %25 yakıt artışına sebep olmaz. Yazın klimayı düşün, hem elektrik hem de hareket enerjisi için motora yükleniyor. Ama yakıt artışı bu kadar olmuyor.

Evet doğru. Ben sadece etkisi oluyor demek istemiştim. Bu kadar olmaz tabi. Yoksa farların içine mum koyarım :)

Yorum bağlantısı
Serkan Danış

Bana da etkiliyormuş gibi geliyor :unsure2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Abi HI konuma aldığında AC açılıyor olmasın?

Ayrıca anlık tüketim (varsa gösteriyorsa) Onu aç...

HI konumunda anlık tüketime bak,Sonrada 24 25'te bak.

Değişen bişi olmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Misafir

Abi HI konuma aldığında AC açılıyor olmasın?

Ayrıca anlık tüketim (varsa gösteriyorsa) Onu aç...

HI konumunda anlık tüketime bak,Sonrada 24 25'te bak.

Değişen bişi olmayacaktır.

Klima çalışmıyor, anlık tüketim görüntüsü yok.

Yorum bağlantısı
Misafir

Önder abi tüm elektrikli sistemler (sis farı, arka cam rezistansı, müzik sistemi [tepsi gibi anfi]) çalıştığında şarj dinamosuna ekstra yük biner diye biliyorum. Bu da çok daha zor çevrilmesi demek.

Yanlışım yoksa eğer.

Arka iki koltuk başlığı,Anfi teyp kalorifer standart 24derece Sürekli açık olanlar :D

Mutlaka etikiliyor doğru :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benim bildiğim HI konumunda klima çalışıyor..Focuslarda böyle en azından.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Arka iki koltuk başlığı,Anfi teyp kalorifer standart 24derece Sürekli açık olanlar :D

Mutlaka etikiliyor doğru :)

Şarj dinamonun yerinde olmak istemezdim Hakan :)

Yorum bağlantısı
Misafir

Şarj dinamonun yerinde olmak istemezdim Hakan :)

Dönmek için yapılmış bi icat.

İşi ne ? :p

Klima çalışmıyor, anlık tüketim görüntüsü yok.

Yok abi yok,

Başka bişi var.

Ya pompanın azizliği,Ya başka bişi :D

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Dönmek için yapılmış bi icat.

İşi ne ? :p

Yok abi yok,

Başka bişi var.

Ya pompanın azizliği,Ya başka bişi :D

Mazot bitmek üzere, aynı pompadan yine alacam, bu defa kalorifer hep "HI"da olacak ve sonucu burada paylaşacam.

(Forum için 60 km. yol feda olsun :D )

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Klima ''Hı'' konumunda iken arka cam ve ayna ısıtıcılarını açıyor, klimada açılıyor( ac), bu durum ekstra tüketime neden oluyordur ama ne kadar onu bilemem..

Yorum bağlantısı
Misafir

Klima ''Hı'' konumunda iken arka cam ve ayna ısıtıcılarını açıyor, klimada açılıyor( ac), bu durum ekstra tüketime neden oluyordur ama ne kadar onu bilemem..

Klima HI konumundayken ekranda AC değil ECO konumunda. Arka cam rezistansı çalışmıyor. Aynalar ?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

O halde hızla dönen fan dışında tüketimi ne etkileyebilir ki

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Bizim Focus'larda da HI konumunda AC devreye giriyor ama CMax'leri bilemiyorum. Muhtemelen ondan olması lazım çünkü geçenlerde tesadüfen oğlum bastı HI düğmesine ve araba ışıklarda kalkarken bir ağırlık hissettim sanki klima açık gibi, klima'ya baktığımda EVET klima açıktı HI konumundan çıkarınca klima'da devre dışı oldu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...