İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Hatchback 115Hp Motor.Nasıl Bilirsiniz?


Gökhan Çoşkun

Recommended Posts

Gökhan Çoşkun

iyi günler arkadaşlar.biraz ara verdim foruma çünkü 2006 Focus Ghia Otomatik 100hp LPG araçımızı satıp ticaret yaptığımız için 1.3 Multijet Linea Emotion aldık.Malumunuz araçtan zevk alamaz oldum.HB Focus arıyorum tekrardan.

Ama otomatik 100hp 2006 Focus LPG de resmen yokuşlarda 40 km yi geçmiyordu.Rampalarda araç ölüyordu resmen.bu normal dediler her 4 vites otomatik 100hp focuslarda oluyormuş.benim merak ettiğim olay şu :

115 Hp 2008 model Collection 100bin km de Hatchback Focuss II almak istiyorum buldumda aracı.LPG yi kendim taktırıcam.kullananlar nasıl yorum yapar bu araç için ? Yani 115 lik manuel vites focus LPG de nasıl yokuş tırmanmalarda ? performans olarak nasıl ?

Örneğin ben Lineayla dik rampalarda 3 .viteste 2bin devir üstünde çıkabiliyorum ama turbo var tabi olay bu yüzden böyle.

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

bütçe 27.5bin. 2010 Linea Emotion satınca o kadar paramız olucak :)

2008 Focus Collection 27.5bin demiş.1 parça boya.darbesiz oda çizikten sadece baktırdım.Cruise control,sis,çelik jant,vs.. sony ses sistemi hariç araç full.

Golf 5 e de bakıyorum fakat Golf 5 2007 model oluyor maximum.Ve ne biliyim Focuslar daha çok hoşuma gidiyor.Yol tutuşu olarak Focus daha iyi ama kullanım GOlf 5 diyorsunuz yani ? Amcama danışayım bu konuyu.o araba işiyle uğraşıyor.

hımm.benimki otomatik olduğu için o zaman öyleydi.çok sıkıntı yaşıyordum öyle böyle değil yani dörtlüleri yakara çıkıyordum millet korna çalmasın diye.manuel 115 ps lik çok iyi olur diye düşünmüştüm.

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

benim fusion otomatik lpg de var yokuslar da o kadar da sorun yok Allaha şükür :unsure2:

Yorum bağlantısı
Hüseyin İlik

Bende de 2010 model 100 ps otomatik focus var. Manuel özelliğini kullanarak biraz devirli çıktığım zaman pek sorun yaşamıyorum. Elbette yokuşta dizel gibi olmaz ama işin sırrı devir çevirmekte. Gitmiyorsa bir alt vitese atın 4000-4500 devire kadar biraz bağırsın araba. Bu seviyede bir üst vitese atarsanız yüksek torka ulaşmış olacağınızdan daha iyi gidecektir.

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

Bi tanıdığımda var 102 hp 1.6 golf.kullanmadım ama deniyecem bunu dedikten sonra.ama 115 lik focusla anda FSI golf karşılaştırılır.FSI golflerde pahalı biraz ve LPG daha pahalı takılıyor diye biliyorum. Caddy kullandım iç konsolu aynı konsolunu sevmediğimden Focus istedim.direksyonu bile daha şekil bence :)

yok yahu.otomatikten uzak duracağım gibi gözüküyor.115 lik manuel mi 100 hp lik otomatik mi ? yani biraz ağır basıyor 115 lik olan.hem otomatiği kullandım çok rahat çok sevdim ama performans çok zayıf.Manuel olsa 100 hp lerden sıkıntı duymadım.

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Gökhan kardeşim yokuşlarda 115lik canavardır. 2 viteste 100e kadar çıkabilirsin en dik rampalarda... FSI alırsan lpgyi zor taktırırsın. Daha tam oturmadı. Direkt enjeksiyonlu benzin sistemine farklı bir sistem takıyorsun o da ne olduğu belli değil. Bazıları takılıyor diyor ama ben LPG takılı FSI görmedim. Brcnin arge kısmınla konuşmalarımızda da TSI motorlar için araştırma aşamasında olduklarını söylediler. Yurtdışında daha ileride olabilir. 102 Beygirlik 8 valf Golf alırsan ona rahatlıkla LPG takarsın. Arada yakıt farkı olmaz. Ama Focusla Golfe göre çok daha iyi performans sağlarsın. Ben konfor olarak ikisi Golf 5 ve Focus arasında bir fark göremedim. Hatta bana (şahsi fikrim) Focus çok daha iyi geliyor. Yalnız her iki arabada da 100 kmde şehiriçi 8-9 litre görmeye hazır ol :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

Sizin yorumunuza güveniyorum ama bi abide önermiyor bu siteden.yani performans olmaz 100de olsa 115 de olsa diyor.rampalarda hep focuslar böyleymiş.zayıfmiş.oda hakli cunku focus kullaniyor bilir.sizin araciniz kac hp lik? 115 lik lpg limiydi kullandiginiz? Telefondan yaziyorum hatalar olabilir affedin.:)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Focus alacaksam 115 beygirlik olanı almazdım.100 ile 115 arasında ki farkı özellikle LPG ile hissetmeniz çok mümkün değil..

115 lik ti-cvt motora sahip olduğu için rampalarda öyle söylenen gibi 4-5 bin devir çevirmeniz aracınıza zarar verecektir.Mondeo mk4 leri ve 115 lik focusu lpg de kullananların ortak fikri 4 bin devir üstüne gerekmedikçe çıkmamaktır.

Siz rampalarda performans istiyorsanız ya 115 lik focusa lpg taktırmayacaksınız yada 100 lük manuel bir focus alıp lpg taktırcaksınız. Kim ne derse desin focuslar rampalarda isteksizdir.En iyi rampa çıkan focus da F1 kasalardır..

Lafım dizel araçlar için değildir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akan Belen

115 lik manuel focus kullandım lpg ve benzinle.Eğer uzun rampalara sağlam girmezseniz tıkanıyor ne derseniz diyin.Ha bu durum kişilere göre değişir.4000 devir üstünde oldukça canlı gidiyor.Sürekli de bu şekilde kullanmak mümkün olmadığından sıkıntı çıkıyor.En azından ben memnun değildim performansından özellikle rampalarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

115 lik focus lpg li, ben de rampalarda çok memnun değilim açıkçası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Yinede mevcut lineanız rampa performansı ve ara hızlanmalarda almayı düşündüğünüz 115'lik focustan bir tık daha iyi olacaktır.

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

Golf5 102hp.lpg de sıkıntı yok deniliyor.anlamıyorum focus hastasıyım herşy güzel ama bu rampalar :( her gun denk geliyorum ve daha yasim 20 bana azcık performans lazım.o zaman 1.6tdci lere bakayim ben onlara bindim çok iyi.az daha para biriktireyim.27.5limitim var 100bin civari.hep yuksek km. Sizin onerebilceginiz arac varmi?

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Dizel focus bence gayet yeterli olacaktır.Acıkda dokununca daha da beter olur :D

Yaznlı şöyle bir durum var elindeki bütün para mı 27.5 yoksa araca verebileceğin rakam mı bu.Araç sadece alınmakla bitmiyor hesaplanmayan masraflar da var.Full bakımlı bile olsa ufaktan bir bakım.Alım satım , sigorta ,kasko gibi.Bunlarda mutlaka düşünülmeli sonrasında sıkıntı yaşamamak için.Mesela bende şu an araç arayışındayım.Ben limitimi 25 e çıkardım ama bu araca verebieceğim ücret ayrıca yazdığım unsurlar içinde 2-3 bin daha ayırdım :yes:

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Focus alacaksam 115 beygirlik olanı almazdım.100 ile 115 arasında ki farkı özellikle LPG ile hissetmeniz çok mümkün değil.. 115 lik ti-cvt motora sahip olduğu için rampalarda öyle söylenen gibi 4-5 bin devir çevirmeniz aracınıza zarar verecektir.Mondeo mk4 leri ve 115 lik focusu lpg de kullananların ortak fikri 4 bin devir üstüne gerekmedikçe çıkmamaktır. Siz rampalarda performans istiyorsanız ya 115 lik focusa lpg taktırmayacaksınız yada 100 lük manuel bir focus alıp lpg taktırcaksınız. Kim ne derse desin focuslar rampalarda isteksizdir.En iyi rampa çıkan focus da F1 kasalardır.. Lafım dizel araçlar için değildir.
Ben tam tersini düşünüyorum. 2 sene F1 kullandım hem benzinli hem lpgli, hatta babam 2000 yılında sıfır aldığından beri kullanıyoruz, F1 rampa arabası değil bence, devirli kullanınca her benzinli araba çıkar rampa ama normal kullanımdan bahsediyorum. 2006 115 lik F2 almıştım geçen sene, lpg taktırmadan önce F1 ile 3.viteste çıktığım rampayı F2 ile 4 vitesle çıkmıştım. Şunu da belirtmek gerek her ikisi focus da dizel bi araçla kıyaslanmaz.
Yorum bağlantısı
Samet Yarın

focusun rampalarda ağır kaldıgı dogru ama gideceginiz rampa yolu düsünerek karar verin f1 deki performns hiçbirinde yok ancak f1 de dahil 5. viteste olsun belli bir hızdan sonra bayılıyor

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben tam tersini düşünüyorum. 2 sene F1 kullandım hem benzinli hem lpgli, hatta babam 2000 yılında sıfır aldığından beri kullanıyoruz, F1 rampa arabası değil bence, devirli kullanınca her benzinli araba çıkar rampa ama normal kullanımdan bahsediyorum. 2006 115 lik F2 almıştım geçen sene, lpg taktırmadan önce F1 ile 3.viteste çıktığım rampayı F2 ile 4 vitesle çıkmıştım. Şunu da belirtmek gerek her ikisi focus da dizel bi araçla kıyaslanmaz.

F1 focsular içinde en iyi rampa kalkışı yapan ve çıkan araç..Zaten cevabı kendi kurduğunuz cümlede de vermişsiniz. F1 focus ile 115 lik focusu karşılaştırmışsınız :) Benim dediğim 100 lük focuslar içinde en iyi rampa çıkan F1 olduğuydu..Eşit beygir ve şartlarda bir karşılaştırın isterseniz..Hala da söylediğim lafın arkasındayım..

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

F1 focsular içinde en iyi rampa kalkışı yapan ve çıkan araç..Zaten cevabı kendi kurduğunuz cümlede de vermişsiniz. F1 focus ile 115 lik focusu karşılaştırmışsınız :) Benim dediğim 100 lük focuslar içinde en iyi rampa çıkan F1 olduğuydu..Eşit beygir ve şartlarda bir karşılaştırın isterseniz..Hala da söylediğim lafın arkasındayım..

Başlık 115 lik focus olduğu için sizinde 115 lik F2 ile 100 lük F1 kıyasladığınızı düşünmüşüm. Kusura Bakmayın. Her ikisi de 100 lük olunca F1 daha hafif olduğu için daha iyi rampa çıkar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak

F1 focsular içinde en iyi rampa kalkışı yapan ve çıkan araç..Zaten cevabı kendi kurduğunuz cümlede de vermişsiniz. F1 focus ile 115 lik focusu karşılaştırmışsınız :) Benim dediğim 100 lük focuslar içinde en iyi rampa çıkan F1 olduğuydu..Eşit beygir ve şartlarda bir karşılaştırın isterseniz..Hala da söylediğim lafın arkasındayım..

Bu durumda F1 rampada "kötünün iyisi" Ayhan Abi :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu durumda F1 rampada "kötünün iyisi" Ayhan Abi :)

Focuslar genel olarak kötü ama F1 aralarında ki en iyisi.Daha hafif ve emisyon kaygısı diğerleri kadar değil :D

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Rampada Focus yavaş kalıyor diyenleri Kocaelide Akçakoca rampasına bekliyorum :) ya da merkezden umuttepeye kadar çıkabiliriz... Arabanızın markası ne olursa olsun. Bir tepsi baklavasına :)

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Rampada Focus yavaş kalıyor diyenleri Kocaelide Akçakoca rampasına bekliyorum :) ya da merkezden umuttepeye kadar çıkabiliriz... Arabanızın markası ne olursa olsun. Bir tepsi baklavasına :)

Ankara olsaydınız denemek isterdim. Benim araç 1,8l olmasına rağmen 145 tork ve 90 hp. Ama rampada hiç fena gitmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun
(düzenlendi)

şimdi herkes farklı bişiy dedi ve kafam karıştı. 27.5binTL net param var.

Benim amacım aracı rahatça kullanmak yeri gelince devirli kullanmak,performans için kullanmak vs. o yüzden dizelden uzak duruyorum tırsıyorum turbosundan motorundan..

115hp lik focusla rampada iyi gidenler var.100hp lik focuslada pişman olmayan var.benim çıktığım yokuş K.Çekmece yokuşu.

Yada bilen varsa E-5 istanbul yolunda sefaköyde Radisson hotel var.Yenibosna -sefaköy arasında bi rampa var uzunca.oraya 160km hızla Focus 2 100hp likle girdim ve girerken araç 4-5bin küsür devirdeydi.triptonikteydim ve deviri korusamda araç 40km hıza kadar düştü ve 40km. max. çıkmıyor daha yukarı.

Ayhan Onaran abi çok emin konuşuyor ve kullanmış olduğu için önermiyor eğer yokuşlarla işiniz var ise dedi.

Ertan abi ise 115 lik canavar diyor.alıp denemek istemiyorum çünkü satmakta sorun :)) bana kızmayın çok düşünme diye ama sıkıntı yaşamak istemiyorum çünkü maddiyatım çok iyi değil emekli çocuğuyuz.

tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

şimdi herkes farklı bişiy dedi ve kafam karıştı. 27.5binTL net param var.

Benim amacım aracı rahatça kullanmak yeri gelince devirli kullanmak,performans için kullanmak vs. o yüzden dizelden uzak duruyorum tırsıyorum turbosundan motorundan..

115hp lik focusla rampada iyi gidenler var.100hp lik focuslada pişman olmayan var.benim çıktığım yokuş K.Çekmece yokuşu.

Yada bilen varsa E-5 istanbul yolunda sefaköyde Radisson hotel var.Yenibosna -sefaköy arasında bi rampa var uzunca.oraya 160km hızla Focus 2 100hp likle girdim ve girerken araç 4-5bin küsür devirdeydi.triptonikteydim ve deviri korusamda araç 40km hıza kadar düştü ve 40km. max. çıkmıyor daha yukarı.

Ayhan Onaran abi çok emin konuşuyor ve kullanmış olduğu için önermiyor eğer yokuşlarla işiniz var ise dedi.

Ertan abi ise 115 lik canavar diyor.alıp denemek istemiyorum çünkü satmakta sorun :)) bana kızmayın çok düşünme diye ama sıkıntı yaşamak istemiyorum çünkü maddiyatım çok iyi değil emekli çocuğuyuz.

Kardeş sen 160la girebildiğin yokuşta 40a düşüyosan o arabada vardır bir sıkıntı o kadar düşmemen lazım. LPG'de 100 hp focus kullanıyorum devrini aldıktan sonra pek sıkıntı yaşamadım ben rampalarda. Tabiki turbo araç torku beklememek gerek.

Gökhan kardeşim yokuşlarda 115lik canavardır. 2 viteste 100e kadar çıkabilirsin en dik rampalarda... FSI alırsan lpgyi zor taktırırsın. Daha tam oturmadı. Direkt enjeksiyonlu benzin sistemine farklı bir sistem takıyorsun o da ne olduğu belli değil. Bazıları takılıyor diyor ama ben LPG takılı FSI görmedim. Brcnin arge kısmınla konuşmalarımızda da TSI motorlar için araştırma aşamasında olduklarını söylediler. Yurtdışında daha ileride olabilir. 102 Beygirlik 8 valf Golf alırsan ona rahatlıkla LPG takarsın. Arada yakıt farkı olmaz. Ama Focusla Golfe göre çok daha iyi performans sağlarsın. Ben konfor olarak ikisi Golf 5 ve Focus arasında bir fark göremedim. Hatta bana (şahsi fikrim) Focus çok daha iyi geliyor. Yalnız her iki arabada da 100 kmde şehiriçi 8-9 litre görmeye hazır ol :)

2. vites 100 km ve en dik rampa ?

Rampada Focus yavaş kalıyor diyenleri Kocaelide Akçakoca rampasına bekliyorum :) ya da merkezden umuttepeye kadar çıkabiliriz... Arabanızın markası ne olursa olsun. Bir tepsi baklavasına :)

Arabanın markası ne olursa olsun 1 tepsi baklavasına? İyi iddaa amaç herhalde yarışmak değil misafirperverlik :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

söz konusu rampaya otomatik focus ile, 3. vites 100 ile başlasaydınız, en fazla 90 a düşerdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...