İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Hatchback 115Hp Motor.Nasıl Bilirsiniz?


Gökhan Çoşkun

Recommended Posts

Gökhan Çoşkun

otomatik focusumuz yorulmuş olabilir çünkü çok hor kullanıldı ve hep yüksek devirde kullanıldı.60bin km de hep 4-5 bin devirdeki araçtada subap yanması olabilir ona baktırmadan sattık.alan adamda arayıp 500-600tl masraf var demişti demek motordan olabilir.

yok abi hiç bir türlü yokuşta iyi değil çıkmıyor bu kesin bişi denedim gördüm.

tek amacım 115hp lik focus o kadar.istemeye istemeye 2007 golf 5 alabilirim 102 hp hitler motor dedikleri.onlar lpg li çok iyi gidiyor rampalardada ona şaşıyorum.

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

2. vites 100 km ve en dik rampa ?

Arabanın markası ne olursa olsun 1 tepsi baklavasına? İyi iddaa amaç herhalde yarışmak değil misafirperverlik :)

Tabi ki beraber toplanıp birşeyler yapabilmek... Ama o yokuşta birçok arkadaşımla boy ölçüştük diyebilirim. 1. vites 30km hızda başlar 500m rampa sonuna kadar devam eder. Maksat arabaları test etmek...

2. Vites 6500 devir 100 km... Kısa süreli... Akçakoca rampası, sanırım Kocaelideki en eğimli rampa. Yüzdesini şu an hatırlamıyorum...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

115 lik focusu LPG ile devirli kullanırsan başına iş açar.Ama 3 ayda ama 6 ayda..Ben başkada birşey demiyorum.Her zaman haklı çıkmayı sevmem ama al bir 115 lik tak lpg dene..Sonra haklıymış dersin. :) ama iş işten geçmiş olur.

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun
:) o zamn rakip firmadan VW golf 5 lere bakacam 2006 model filan.102hp hitler motor diyolar lpg le iyiymis focus 100luk gibi.ve performansida iyiymis golf 5 in.denemem abi haklisin %90 cunku yasadim sadece 15hp farkedemi merak ettim oda farketmez anladim..golf ,jetta 1.6 yada A3 1.6 lpg li kullandinizmi peki? Hepsinde ayni motor varmis.
Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

1.6 benzinli Golf 6 kullandım 15 gün. Rampalarda ondada vites düşürmeniz lazım, buda torkunun düşük olmasıyla ilgili herhalde... belli bir hızla giderken frene bastığınızda da dizele kıyasla daha fazla vites düşürmeniz gerekiyor atmosferik 1.6 bir araç sonuçta. Ama devir çevirmeye başladığınızda kötü bir motor değil hızlanma olarak,güzelde sesi var :yes: siz ne bekliyorsunuz tabi bilmiyorum benim deneyimime göre benim araba kadar canlı bir yapısı yok fakat düz yolda yanyana bastığınızda da pek geride kalmıyor, yokuş gelirse bayılıyor tabi, dizel yokuşta daha iyi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

Düz yolda sıkıntı yok.benim otomatik lpg focusta düz yolda iyiydi.benim istegim dizel kadar olamaz ama yinede rampalarda aracın hızlanması.yani rampada 2.vites 40km ile cıkmayım.gaz basınca araç rampada yormasın beni.yada uzun yola cıktiğimda eğim geldiginde hızım 150den 50 ye düsmesin.dizel kadar olmasada rampada yormasin yeter.

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

bugün yüklendim benim fusion a rampaları kah 120 yle çıktım kah 140 la. :f1:

focusta bu kadarı kesinlikle normal değil

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

Ben en iyisi kendim bi deniyim.forumda bakayim istanbulda birini bulursam yanina gidip denerim.ilk rampada belli olur zaten.cok tesekkur ederim ilgilendginiz icin.

Yorum bağlantısı
Ersin Bahar

2006 Model Focus II, 45.000 km benzinle 50.000 km LPG ile bindim. Lpg ile bindiğim zaman performans olarak bi sıkıntı olmadı ama rampalarda benzinle gittiği gibide gitmedi. KME marka kit montajı yapılmıştı. LPG'li araç her zaman risktir, benim Focus'un benzin pompası yanmıştı orjinali 900 TL idi :rolleyes: Fiesta 1,25 aracımda da 90.000 km LPG ile bindim, onda da benzin pompası yandı ve sübaplarda sıkıntı oldu üst kapak açıldı.

Bana sorarsanız tecrübelerime dayanarak şunu söylerim, LPG li araca tasaruf için binilir performans beklenmez. Rampalarda yanınızdan geçip gidecek olan turbo dizel araçlara kafayı takacaksanız hiç LPG işine bulaşmayın. Senede 15.000 km ve üzeri yapmıyorsanız LPG nin kahrını boşuna çekmeyin binin benzinle paşalar gibi keyfinize bakın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Koca
(düzenlendi)

Arkadaşlar devirli kullanıncada standart 1.6 atmosferik araçlar çıkamıyor. Chipli 1.6 TDCi Focus'la(137-138 hp civarı güç, 310 nm civarı tork) bile rampalarda sorun yaşıyorum zaman zaman. Önceki araç Lacetti'ydi; onda da yüksek devir çevirmeme rağmen sorun yaşıyordum rampalarda. Çünkü insanı sinir eden bir durum, artık motorunda ömründen geçtim diyerek, 3. viteste 6500 devire doğru dayanıyordum, 120'den 130'a doğru hızlanıyordum sonra 4'e atıp; en azından 130 km süratimi korumak istesemde, araç yavaş yavaş 120 km sürate doğru iniyordu. Şimdi benzer durum, 140 km sürat ve birazcık üzerinde Focus'ta yaşanıyor. Demekki ya bizim ülkemizin rampaları fazla dik :biggrin: Yada sorun yaşamak istemiyorsanız yüksek motor hacimli, güçlü araçlar satın alın demeye getiriyorlar...

tarihinde Burak Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

Benzin pompası benzin ışığı yanması sonucunda oluyormus.hep 10-20tl benzin alıyor lpg li araçlar ve benzin dipte oldugu icin o parca arza yapıyor.

Performans çok olmasın ama yinede rampada çıksın istiyor insan.1.3m jet bile iyi zaten onlara kafa tutamam ama yinede çıksın istedim ondan araştırıyorum.benim focustada KME takılıydı.

Performans olayını gaz teli ayarıyla hallediyolarmiş böyle bişiyde duydum.dediğim gbi deneyerek öğrenicem madem.

Ama şu var : kullabdığım golf 5 1.6 102hp çok iyi gidiyor.1.5 dci ve 1.3mjetten tek geri kalır yanı bazen ara hızlanmalar.rampalarda gayet iyi ama lpg yoktu.focusun benzinli halini ikiye katlar resmen bn buna şaşırdım.100hp niye böyle diye.tabi golf 5 12litre 100km :D

Yorum bağlantısı
Ersin Bahar

Yok üstadım yok, iki arabamda da benzini yarım deponun altına hiç düşürmedim (şehirler arası uzunyola çok çıktığım için) ama genede yandı benzin pompaları. Gaz teli ayarıyla fazla gaz gönderdiğinde de motor arıza ışığını yakıyor zengin karışımdan dolayı, ve sübapları daha erken kucaklamak içten bile değil yüklenmelerde. Tekrar ediyim performans istiyorsan yokuşları yardırarak çıkmak istiyorsan turbo dizel ya da turbo benzinli, başka alternatifin yok.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Yok üstadım yok, iki arabamda da benzini yarım deponun altına hiç düşürmedim (şehirler arası uzunyola çok çıktığım için) ama genede yandı benzin pompaları. Gaz teli ayarıyla fazla gaz gönderdiğinde de motor arıza ışığını yakıyor zengin karışımdan dolayı, ve sübapları daha erken kucaklamak içten bile değil yüklenmelerde. Tekrar ediyim performans istiyorsan yokuşları yardırarak çıkmak istiyorsan turbo dizel ya da turbo benzinli, başka alternatifin yok.

Kesinlikle hocam, her türlü turbo gerekiyor :) Fakat düşük hacimde yine de yemediği yerler oluyor, önceki mesajımda belirttiğim üzere :biggrin: İlla yüksek hacimli motora sahip araç alın dedirtiyorlar...

Yorum bağlantısı
Misafir

Benim focusum 115 hp manuel, ben alırken üzerinde BRC LPG takılıydı..Motorun gidişini hassas olarak ayırt edebilen bir olarak söyleyeyim benzinle arasında aman aman bir fark yok.Aradaki farkı arabadan "" çok anlamayan"" biri fark etmez bile.Ancak benzine alınca aradaki farkı ben hissedebiliyorum ama derseniz ki bu devirde benzin 5 TL ye yaklaşmışken bu fark göz ardı edilirmi ? kesinlikle evet .Ben focusun Lpg li gidişinin bile çok tatminkar olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.Çekişine gelince; doğal olarak ilk arabam olan 2005 115 hp megane 2.manuel aracım ile karşılaştırırsam,megane ve focus kağıt üstünde aynı güc ve benzer torklara sahip olmasına rağmen yola aktarma konusunda cok ciddi farklar var.Kesinlikle focus cok daha üstün.Yokuşlarda ve hızlanmalarda yeteri kadar tatmin edici, şuana kadar gözümü kara cıkartmadı.Viraj performansına zaten hiçç girmiyorum gerek yok malum :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

"cok anlamayan" banami dediniz :)) bende gözümü kararttim 115-100hp farketmez focus alicam ins.rampalardada sıkıntı olsun artık napalim.hic olmazsa düz yolda lineaya göre kat kat zevkli giderim.

Herkese yorumları icin tesekkur ederim.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

"cok anlamayan" banami dediniz :)) bende gözümü kararttim 115-100hp farketmez focus alicam ins.rampalardada sıkıntı olsun artık napalim.hic olmazsa düz yolda lineaya göre kat kat zevkli giderim.

Herkese yorumları icin tesekkur ederim.

Kesinlikle hayır sözüm meclisten dışarı

Focus candır can pişman olmazsınız :) 100 lük ve 115 lik arasında 100 km hızdan sonra fark daha cok belli olur zaten ama almışken 115 hp alırsanız tabi daha iyi olur

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen

115lik sahibiyim. çok da iddialı kullanırım. ortalamam 10 litre. lpg'yi bilmem ama motorumdan genel olarak çok memnunum. devirlik kullanmaya başladıktan kısa zman sonra motordan gelen tepki değişir. gaza duyarlı, daha performanslı bir hal alır. ankara cinnaha devirli girersem gayet güzel çıkarım. makaslarım da. ancak demek değil ki cinnahda uçarım. yok kardeşim ne alaka. 1350kg araba. atmosferik 1.6. ama 100'lük ile ilgisiz. biribirinin tam zıttı motorlar. 100'lük leri de çok iyi bilirim. f1'i de.f1 konu değil şimdi bırakalaım 9 sene önce bitmiş arabaları.

115'lik motorda yüksek devirde ek bir canlanma olur ve doğası gereği yüksek devir sever. 4000 d/d civarlarında çok canlı ve tatmin edici performansı vardır. inanmayanı davet ediyorum. inandırmadan indirirsem namerdim. bu motorun kötü tarafı ise düşük devirde kıçını zor kaldırır. ışıklardan filan kalkarkenki nazı bezdirir adamı.

100'lük gayet sıradan bir motor. kötü anlamda değil. tipik sabit ekzantrikli iddiasız motor. düşük devirlerde çok çok iyi. yüksek devirlerde sıradan ve en üst devirlerde de sağır. sarfiyatı benimkinden biraz daha iyiceydi. dur-kalktan daha az etkilenen bir yapısı var düşük devirlerdeki gücünden dolayı. çok severim ama benlik değil.

otomatik konusu bambaşka. çok rahat 13-14 litrelere çıkan ve 4 oranından dolayı performans yanlısı olmayan bir yapı var o durumda. 115'lik motorla satılmayışı da zaten benim anlattığım özelliklerden diye düşünüyorum. düşük devirde cansız bir motoru 4 oranla iyice yerinden kalkmaz hale getirmek istemediler bence.

performans adamı bunlara bakmaz yani ama performans adamı lpg lafı da etmemeli. az yakar çok kaçar konusu zaten zıt kutup. gazlayacaksan parasını vereceksin. ya da adam gibi kullanıp az yaktıracaksın arabana ya da gazlarken zevkine bakacaksın, düşünmeyeceksin çok ta faturasını.

kısa değerlendirme olarak şöyle bir kanım var. genç adama 115 lik kesinlikle. ama aile babasına 100'lük motor diyorum. ekonomi mutlaka galip gelecektir sonuçta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çetin Kılıç
(düzenlendi)

ama aile babasına 100 'lük motor diyorum. ekonomi mutlaka galip gelecektir sonuçta. :bravo:

Tam da benim 100,lük motoru tercih etmemdeki nedeni tarif etmişsiniz.

Şimdi fark ettim mesaj sayım da 100 olmuş bu mesajla :D

tarihinde Çetin Kılıç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...