İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Mustafa Demirci
Benim problemle ilgili siz ne dersiniz? Benim yapabileceğim bişeyler var mı? ilk kez araba sahibi oluyorum. Aracımla ilgili bilgim yok. bildiklerimi de forumdan öğrendim. 20 gün önce aldım. arabamı çok seviyorum :rolleyes:

focus1 de rolantiyi etkileyen faktörler

1 rolanti valfi

2 karter havalandırması

3 yazılım eskiliği

başka bi sebebten yapmaz ankarada bi servise gidip yukarıdaki maddeleri kontrol ettirin düzelir

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Arabamı sabah ilk çalıştırmada araba kendi kendine gaz verip kesiyor, devir 1000 ile 1500 arasına sürekli inip çıkıyor. Anlayamadım , bir tecrübesi olan veya bunu neden yapabileceğini bilen biri varsa yardımcı olabilir mi? Aracın 83000 de 1.6 motor. LPG li.

Teşekkürler.

merhabalar bendede aynı sorun vardı ilk çalıştırdığımda sürekli inip çıkıyordu bende çok araştırdım birde inip çıkma yaptığı sırada gaza basınca 3000dd yi zor geçiyordu boğuluyormuş gibi oluyordu ısınınca sorun yoktu; bunun nedeni gaz kelebek potansiyometre sensörü. sizin sorunda bu olabilir bence bilgisayara bağlatın aracı orada çıkar zaten.

Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu
enjektör sokenlerinden sonra düzelmedimi

yok usta. benzindeki gaz yememe düzeldi fakat rölantideki sesler devam ediyor

ok işareti ile gösterdiğim hortumun ucundaki plastik; muhafazayı sökünce iç kısımdan tırnaklarına bastırın çıkartabilirsiniz kolay bir şekilde ve hortumdan da çıkarın ve spreyle temizleme işlemini yapabilirsiniz

öneriniz iiçin teşekkürler. işlemi yapıp sonucunu buraya yazarım

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Hazır patansiye metreyi ve çevresini açmışken EGR yi temizleyeyim. Neyle temizlemem gerek tavsiye edermisiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu

sonuç benim hava filitresi muhafazasında öyle bir şey yok. hüsran

Yorum bağlantısı
Guest Fehmi Bi
(düzenlendi)

Arkadaşlar daha önce bir konu açtım. Aynı sorunlar erhan bende de oldu. Stop ederdi 90-100 ile giderken frene bastığmda.Bir usta buldum büyük ihtimal ona gidecem şuanda mesajlaştım ve mesajında dediklerini denedim ve bu devir ibresini iyi incele dedi.Orada hafifte olsa iyi dikkat edildiğinde titreme varmı dedi. Baktım hakikaten rölantide çalışırken ibrede hafif bir tireme var .Neden olabilir dedim.Oda aynen sensör ve havalandırma valfi dedi.Bunları gözden geçirecez dedi. Adam anlıyor çoğu yere yazdım .Umut Ford Eskişehir de birde forumdaki arkadaşlar da aynı cevabı verdiler .Herkese teşekkürler.Yani arbanızın orasını burasını kurcaltmayın.Bazı servisler bile anlamadı teşekkürler FORDCLUBTR.

tarihinde Bilgehan Arbek tarafından düzenlendi
Fehmi Bey T
Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan

Fehmi Bey, yazılarınızı okumakta zorlanıyoruz ve bu konuda şikayet alıyoruz.

Forumumuzu takip ediyor görünüyorsunuz, bizlerin yazarken gösterdiği dikkat ve özeni sizin de göstereceğinizden eminiz.

Teşekkürler, keyifli forumlar.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serkan Ün

Aradan üç buçuk ay geçti. Araç şu an 47000'de ve trigeri değiştirdim çıkan kayış ve bilyada gram hata yoktu. Bilmem iyi mi ettim yoksa acele mi oldu biraz? Araba komple kontrolden geçtiği programa tekrar bakıldığı bujiler değiştiği halde bir türlü rölantiye çözüm bulunamıyor. Usta biraz uğraşıyor oldu tamam diyor ama rölanti perişan :) Ne yapacağımı bilemiyorum...???

Yorum bağlantısı
Özgür Temiz

yag sogutma hortumlari falan hava hortumlari kurum dolmustur onlara da baktirin dalgalanma ondan yapar

Yorum bağlantısı
Serkan Ün

Dikkatimi çeken bir şey de rölantide olduğu yerde çalışırken rüzgar arabanın karşısından biraz şiddetli estiğinde rölanti çok aşırı dalgalanıyor. 10-15 bin devir çıkıp iniyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bir yerden hava alıyor demekki. 1000-1500 demek istediniz değil mi?

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
Aradan üç buçuk ay geçti. Araç şu an 47000'de ve trigeri değiştirdim çıkan kayış ve bilyada gram hata yoktu. Bilmem iyi mi ettim yoksa acele mi oldu biraz? Araba komple kontrolden geçtiği programa tekrar bakıldığı bujiler değiştiği halde bir türlü rölantiye çözüm bulunamıyor. Usta biraz uğraşıyor oldu tamam diyor ama rölanti perişan :) Ne yapacağımı bilemiyorum...???

Yakıt durumunuz düzeldi mi peki , ilk zamanlar akünüz söküldüğü için ecu yeni veriler oluşturana kadar çok yakıyor sonra düzeliyor yakıt durumu , ama rolanti için bir şey diyemeyeceğim bazen ne yapsanız düzelmiyor , böyle kabul edip bineceksiniz artık :good1:

Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam
Dikkatimi çeken bir şey de rölantide olduğu yerde çalışırken rüzgar arabanın karşısından biraz şiddetli estiğinde rölanti çok aşırı dalgalanıyor. 10-15 bin devir çıkıp iniyor.

bahsettiğim t hortumu değiştimi? aracınız hava alıyor ekstradan...

Yorum bağlantısı
Serkan Ün

T hortumunun değişmesine gerek olmadığını bosh servisteki ustam söylemişti. Ama başka bir yerde mutlaka baktırmam gerekir anlaşılan. Tekarar teşekkürler.

Bu arada devir 1000 devir ile 2500 devir arasında gidip geliyor. Ben yanlış yazmışım. :good1:

Yorum bağlantısı
Guest Fehmi Bi

arkadaşalr bu rölanti meselesine tavsiyem bende de farklı şekilde sorun olmuştu ama arkadaşlar sagolsun sorunu teşhis etti. ve yetkili serviste teyit etti rölanti walfi- karter walfi bunların degiştirin gerçekten araba inanılmaz farkedecektir. temizlik fayda etmiyor kesinlikle.

Yorum bağlantısı
Serkan Ün

Hocam o söylediklerinizi sıfırıyla değiştirerek denedik. Malesef olmadı.

Yorum bağlantısı
Davut Çavdar

Ben bu kadar yazılanın içinde geçmediğine şaşırdım, bobin i değiştirmeyi denemediniz mi ?

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Aynı sorunum devam ediyor.

1 potansiye metreyi temizledim.

2 rolanti valfini temizlettim.

3 gaz kelebeğini temizlettim.

4 kartel havalandırmada sorun varmış gibi durmuyor.

Son çarem yazılım kaldı.

Başka fikri olan var mı?

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Birde Krank gezinti sensörünü değiştirin 20 lira.

Yorum bağlantısı
Serkan Ün

Bobinle ilgili olabileceğini hiç düşünmedim veya söylenmedi. Klima gazı kontrol edildi soru yok.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Onur Efe

Merhabalar ben de Focus 2004 model ve rolanti problemi sahibiyim.

Araç 88000 de kız gibi. Lakin motor ısınınca kırmızıda falan durunca veya debriyaja basınca rolanti iyice düşüp araç titriyor ve çok nadiren stop ettiği de oluyor. Ancak 10 15 sn içinde topralayıp 800 devire çıkıyor ama çok hafif dalgalanma mevcut. Ben de rolanti valif gaz kelebeği temizliği yaptırdım. Bujiler hava filtresi yağ yağ filitresi triger baskı balata vs hepsi yeni değişti.

Sorun ne olabilir.

Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya
Merhabalar ben de Focus 2004 model ve rolanti problemi sahibiyim.

Araç 88000 de kız gibi. Lakin motor ısınınca kırmızıda falan durunca veya debriyaja basınca rolanti iyice düşüp araç titriyor ve çok nadiren stop ettiği de oluyor. Ancak 10 15 sn içinde topralayıp 800 devire çıkıyor ama çok hafif dalgalanma mevcut. Ben de rolanti valif gaz kelebeği temizliği yaptırdım. Bujiler hava filtresi yağ yağ filitresi triger baskı balata vs hepsi yeni değişti.

Sorun ne olabilir.

Karter havalandırma hortumunun sonunda t seklinde pipo hortumu denilen bir hortum var deforme olmustur.

Benim f1de de aynı arıza vardı o hortum ezik cıktı 5 tl ye değişti ve problem yok eğer sorun devam ederse rolanti valfi değişecek.Temizletmek geçici bir çozum.

Yorum bağlantısı
Onur Efe

O hortum da yepis yeni duruyor daha. kontrol ettim hiç yumuşama deformasyon yok. Rolanti valfinden kesin olduğunu bilsem alıp değiştiricem ama öncesinde sağlam bir valfle deneme yapıp emin olmak lazım. Valfin fiyatı 200 lira civarında.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...